Az elmúlt hónapokban csendben álltak a földön a világ MiG-29-esei. Decemberben emberéletet követelő tragédia rázta meg a repülős világot, egy Fulcrum fúródott Kelet-Szibéria földjébe. A gépet vezető vadászpilóta képtelen volt katapultálni, és a helyszínen szörnyethalt.
A szerencsétlenséget egy hónappal korábban egy másik esemény előzte meg, szintén ebben a régióban egy ugyanilyen típusú vadászgép zuhant le, de ennek pilótája még időben katapultált.
A második, a halálos eset után rögtön megindított vizsgálat során több mint 200 „29-est” vizsgáltak át, ezek közül 90 sárkányszerkezetében találtak repedéseket, így a vizsgálati jelentés szerint a gép elvesztését anyagfáradás okozta.
Amint Szergej Bajnetov vezérezredes, az Orosz Légierő repülésbiztonsági szervezetének vezetője elmondta, az új gyártású MiG-29-eseknél már 150 (!) repült óra után jelentkezett a korrózió a gépek függőleges vezérsíkjainak első bekötési csomópontjánál.”
A nagy állásszögű manővereknél a függőleges vezérsíkok a LERX által keltett örvényekben helyezkednek el, valamint konstrukcióból adódóan ugyanabba a törzskeretbe csatlakozik az a bizonyos első rögzítési pont, mint a félszárnyak utolsó bekötési csomópontja, ez a rész fokozott igénybevételnek van kitéve, nem nehéz kitalálni, hogy ha megjelenik a korrózió is ezen a ponton, akkor mi történhet…
A magyar 29-esek is földhöz vannak szögezve, szerencsére a Gripenjeink már légiharcra bevethető állapotban vannak, így ők adják a készültséget, amíg a Fulcrumok átvizsgálása befejeződik és fel nem oldják a repülési tilalmat a tipusról.