|

A400M: Gallois fenyegetőzik

A német Der Spiegel hetilap érdekes hírrel rukkolt elő az amúgy sem zökkenőmentes Airbus A400M katonai teherszállitó program ügyében. Birtukukba került ugyanis egy levél, amelyet maga Louis Gallois, az Airbus és az EADS vezérigazgatója intézett az említett típust megrendelő hét ország illetékeseihez.


A levélben felszólítja a megrendelőket, hogy amennyiben nem hunynak szemet a megkötött szerződések azon pontja felett, amely lehetővé teszi a szerződés összegének csökkentését, ha a gépek leszállitása nem a megegyezett határidőn belül történik, befagyasztja az A400M gyártását.

A400M
Az A400M „roll-out” ceremóniája

A fenyegetésnek is beillő felszóllítás oka valószínüleg abban rejlik, hogy a katonai piacon tapasztalt veszteségek jelentősen rontanak az EADS pénzügyi helyzetén. Más források szerint pedig Gallois csak az érintett felek megértését kérte az A400M programot övező nehézségekkel kapcsolatosan.

Gallois ugyan a múlt héten kijelentette, hogy az első prototípus szűzfelszállására még az idén sor kerül, de nem sokkal ezután a francia sajtó arról számolt be, hogy a program költségei már csillagászati összegeket tesznek ki, emellett pedig az első felszállást is majd csak jovőre végzi el a gép.

EuroProp TP400 AZ EuroProp TP400 a Herculesen

Mindenesetre a programot övező sötét felhők közt is néha kisüt a Nap, hiszen a napokban elvégezték az A400M erőforrásának, az EuroProp International TP400-D6-nak a próbáját, amelyet erre az alkalomra egy C-130 Hercules kettes hajtóművének a helyére szereltek.