|

Megnyílt az út az indiai MiG-29 modernizálás elött

Úgy tűnik, hogy közel egy évnyi kényszerpálya után elfogadásra kerülhet az indiai MiG-29-esek modernizálása, miután a védelmi minisztérium elegyengette a problémákat. A jóváhagyásra a védelmi kabinet következő ülésén kerülhet sor az értesülések szerint.


Az információk szerint India végül beleegyezett, hogy az eredeti 800 millió dollár helyett 10 százalékkal többet fizet az RSzK-MiG-nek a 67 gép felújításáért. A védelmi minisztérium nem kívánta megerősíteni ezen értesülést, diplomatikusan csak annyit árultak el, hogy a modernizálás költsége a légierő számára kedvezően alakult.

Indiai MiG-29-esek
Indiai MiG-29-esek kötelékben

A modernizálás során nem az RSzK-MiG lesz a fő beszállító, lévén India fenntartotta magának a jogot, hogy maga válogassa össze a modernizációs csomag elemeit. Az újonnan beépítendő alrendszerek között így megtalálhatóak lesznek az izraeli Rafael és Elbit, valamint a francia Thales avionikai termékei. A felújítás során modernebb számítógépek, Phazotron Zsuk-M radar, valamint a levegő-föld rakéták és precíziós muníciók célravezetését segítő tűzvezető radar kerül a gépekbe. Emellett az oroszországi beutaló után a gépek eredeti, 25 év/2 500 órás élettartama 40 év/3 500 órásra emelkedik.

A modernizálás megkezdése az eredeti ütemtervhez képest csúszásban van. A légierő egyébként akkor kezdeményezte a folyamatot, mikor is régi barátjuk, a pakisztáni légierő BVR (Beyond Visual Range, látóhatáron túli harci képesség) rakéták birtokába jutott.

És ha már MiG-29-nél tartunk. India 2004-ben rendelt 16 MiG-29K gépet, hogy legyen mit telepíteni az egykori orosz, immáron indiai anyahajóra az Vikramaditya fedélzetére (ex-Admiral Gorshkov). Egyébként az anyahajó átépítése kapcsán igen komoly költségátlépések történtek, amit szintén a közelmúltban sikerült csak elrendeznie egymás közt a két kormányzatnak. Erről a napokban írtunk.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.