Az Ausztrál Védelmi Minisztérium bejelentette, a holnapi nap folyamán átvehetik a negyedik, egyben utolsó C-17 Globemaster III típusú szállító repülőgép. A hivatalos átadási ünnepségre a Boeing Long Beach-i üzemében fog sor kerülni.
Mindössze két éve, hogy a kengurus légierő megrendelt négyet korunk egyik legmodernebb közepes szállítógépéből.
„Rendkívüli teljesítmény volt!”-hangoztatta Greg Combet, az Ausztrál Védelmi Minisztérium titkára-„Mind a gyártó cégtől, mind a RAAF-tól, hogy ilyen rövid idő alatt sikerült legyártani és átadni mind a négy gépet. Minden elismerésem a programban közreműködő embereké. Országunk a Globemasterekkel óriási előnyre tesz szert a nagy távolságokba való légi szállítás terén.”
Az egyik RAAF-os C-17
A RAAF (Royal Australian Air Force – Ausztrál Légierő) már kézhez kapta a másik három gépet, és a pilóták már most nagyon meg vannak elégedve típusukkal. Ez nem véletlen, ugyanis a C-17-es a legmodernebb csúcstechnológiákat alkalmazza, a pilótafülkében például a szállító gépektől szokatlanul még HUD (Head Up Display) is található.
A Globemaster négyszer annyi hasznos teher szállítására képes, mint a RAAF C-130 Hercules gépei.
A C-17 pilótafülkéje.A pilóták számára rendelkezésre áll a HUD rendszer is
A C-17 projekt 2.2 milliárd Dollárjába került az ausztrál adófizetőknek. Ez az ár tartalmazza a 36. század felkészítését, személyzetek és műszakiak kiképzését, valamint az egység által használt Amberley repülőtér modernizálást, hiszen valahova le is kell majd szállniuk a gépeknek. Ezen kívül még a darwini, townsvillei, edinburghi és pearcei bázisokat is felkészítik a szállítók fogadására.
Még az idén tervezik, hogy a C-17-eseket felkészítik orvosi feladatok ellátására is, konkrétan 36 hordágyon biztosítanának teljes orvosi ellátást a gépek fedélzetén.