|

Az első Tranche 2-es Eurofighter első repülése

A Németországi Machingban lévő EADS tesztközpontban elvégezte szűzfelszállását az első olyan Eurofighter Typhoon, mely már a Tranche 2-es szériába tartozik.

A gép az IPA7(Instrumented Production Aircraft Seven) jelzést viseli. A pilóta az EADS egyik tesztpilótája, Chris Worning volt.

Jelenleg ez az egyetlen kész Tranche 2-es gép, melyet eredetileg is ezen széria gépeként építettek. A tesztrepülések már elkezdődtek, és nemsokára bekapcsolódik a BAE Systems által használt IPA6(BS031) is, mely eredetileg az előző, Tranche 1-es szériába tartozott, de átalakították a Tranche 2-nek megfelelően.

Eurofighter
Eurofighter, még a Tranche 1 szériából

A Tranche 2-es gépek hajtóművének, az EJ200-nak a tesztelését tavaly novemberben fejezték be Olaszországban, az IPA2 segítségével.

Az új széria legfőbb eltérése a régebbivel szembe, hogy küldetési számítógépe sokkal fejlettebb, és gyorsabb adatátvitelt és nagyobb memóriakapacitást biztosít, mely nélkülözhetetlen azon jövőben integrálandó fegyverek miatt, mint a Meteor légiharc-rakéta, a Storm Shadow vagy a Taurus robotrepülőgép. Külsőre nem különbözik a Tranche 1-től.

A Tranche 2-re jelenleg a következő megrendelések élnek:
93 db Egyesült Királyság,
75 db Németország,
48 db Olaszország és
35 db Spanyolország számára.
Eredetileg Ausztria is ezen szériából vásárolt volna gépeket, de végül is 15 db Tranche 1-es gépre módosították a szerződést.

Tranche 2
Egy Tranche 2-es gép egyik részegysége gyártósoron, Nagy Britanniában

A kézbesítéseket idény nyártól szándékoznak megkezdeni. Az EADS tervei szerint 2013-ra már minden megrendelő nemzet rendelkezni fog gépekkel.

Az Eurofighter Typhoon-program a maga 60.7 milliárd Eurós teljes forgalmával a legnagyobb jelenleg futó európai repülőgép-program. Eddig 707 megrendelés született a gépekre, és a gyártó országokon kívül két nemzet rendelt gépeket, ezek közül az egyik nem európai (Szaúd-Arábia).