|

Úton a kínaiak első Zubr légpárnás deszant hajója

Nem egy nagy hír, nem is túl friss, de ha már az átadásról nem számoltunk be, akkor ez alkalommal pótolnánk ezen vonalon a lemaradásunkat – egy fotó és egy videó köré csavart kis rövidhír következik.

Német tulajdonú, amerikai nevű hajó hurcol szovjet érában megszületett, ukrán építésű deszanthajót a kínaiaknak :) Ahmet Güven,

Azoknak akik esetleg nem ismernék a fenti fotón látható légpárnást, azoknak mondanánk, hogy ez egy Project 1232.2 / Zubr-osztályú példány, amiről dióhéjban annyit érdemes tudni, hogy kategóriájában a világrekorder.

A fotó amúgy április 30-án készült a HHL New York és nehézsúlyú rakományának a Dardanellákon történő áthaladása során.

Az először 1988-ban hadrendbe állított légpárnásból a fotón látható hajót is beszámítva jelenleg 9 darab áll aktív szolgálatban. kettő az oroszoknál, kettő az ukránoknál és 4 a görögöknél. A kínaiak még 2009-ben négy darabról kötöttek szerződést az ukránokkal, akik ezidáig egy darabot adtak át – ez látható a fotón.

Ezen, az április 12-i átadási ceremónián készült fotón látható hogy már ott figyel a soron következő Zubr is.

Ezen, az április 12-i átadási ceremónián készült fotón látható hogy már ott figyel a soron következő Zubr is. ,

A kínaiaknak az idei év áprilisának közepén átadott Zubr mellett épül a második is az ukránoknál, azonban a kínai rendelés 3. és 4. hajója ukrán segítséggel már a kínaiaknál épül meg. Azaz a még a szovjet érában megszületett hajóosztály technikai dokumentációi is kínai kézbe kerültek a csomaggal. Ennek persze Moszkva nem igen örül, lévén az Oroszországban és Ukrajnában is gyártott Zubr eredetileg az orosz Almaz tervezőiroda produktuma.

4 hozzászólás “Úton a kínaiak első Zubr légpárnás deszant hajója”

  1. Talán ne feledjük azt a tényt, hogy ezt a csodafegyvert már a nyolcvanas évek végén használták. Ha jól emlékszem a görög haditengerészetnek is van belőle.
    Sajnos ez a csodafegyver a nyugodt tengerekhez jó, mert erősebb hullámzás már gátolja a nagy sebességű haladást. A hajótest a vízbe csapódhat. Ezért csak az oroszok építettek belőle többet az akkor még orosz-szovjet hajógyárban.Más ország nem foglalkozott ezzel a változattal, inkább a katamarán felépítést alkalmazták. Ha emlékszünk hasonló okokból a haditengerészetnél nem népszerűek a víz alatti szárny felületet alkalmazó hajók.