|

Bemutatták az orosz 5. generációs vadászgép radarját

A MAKSZ 2009 légi bemutató, kiállítás és vásáron bemutatták az orosz, ötödik generációs vadászbombázó AESA típusú radarját. A PAK-FA vagy T-50 néven emlegetett, a Szuhoj iroda által tervezett repülőgép szemét a NIIP fejleszti.

NIIP AESA radar for PAK-FA

Az aktív fázisvezérelt radarberendezést tervezik integrálni az új orosz típuson, amely az orosz légierő feje, Alexander Zelin vezérezredes szerint még december vége előtt a levegőbe emelkedhet. Bejelentése szerint Vagyimir Putyin májusban megtekintette a gép végszerelését a KnAAPO üzemében, ami a tervek szerint halad.

A gép radarberendezésének laboratóriumi tesztjei 2008 novembere óta folynak, a nyáron építették egybe a radarantennát (amely „1000-nél több” adó-vevő egységet tartalmaz) a berendezés többi blokkjával. A repülési tesztekre szánt példány 2010 közepére készülhet el.

NIIP AESA radar for T-50

A kiszivárgott információk alapján a PAK-FA az amerikai riválisához hasonló kialakítással készül és ugyanúgy képes lesz a szupercirkálásra, valamint rendelkezni fog belső fegyvertérrel is. Fedélzeti radarrendszerének a gép körüli légtér 360 fokos pásztázását két radarberendezéssel fogják tudni csak megoldani, úgy ahogy a korábbi Szuhoj-típusok esetében is történt, a faroknyúlványban elhelyezett kiegészítőradarral. A gép meghajtására az NPO Szaturn által fejlesztett 117S/AL-41F1A típusú hajtóművel a hírek szerint nincs minden rendben, de reményeik szerint a berepülés megkezdéséig befejezik a munkálatokat, különben egy korábbi erőforrással, az új hajtómű alapjául szolgáló AL-31F kell a légi teszteket megkezdeni.

PAK-FA

A gépből 5 darab prototípus készül majd, ebből kettő a földi tesztelésre. Ha minden a tervek szerint halad, a berepülést 2012-re fejezik be, a típus 2015-re állhat szolgálatba.
A típus fejlesztésében India is segédkezik, az indiai variáns némileg különböző aerodinamikai kialakítással és indiai avionikával készül majd.

8 hozzászólás “Bemutatták az orosz 5. generációs vadászgép radarját”

  1. „Fedélzeti radarrendszerének a gép körüli légtér 360 fokos pásztázását két radarberendezéssel fogják tudni csak megoldani, úgy ahogy a korábbi Szuhoj-típusok esetében is történt, a faroknyúlványban elhelyezett kiegészítőradarral.”

    De nem történt. Nem a jövőt firtattam, a múltat.

  2. Üdvözletem!

    1994-ben vagy ’95-ben a Jane’s Defense Weekly-ben megjelent cikk a hátrafelé beépített lokátorokról az akkori Szuhojokkal kapcsolatban, a cikk alapján kísérleti jelleggel ezeket már akkor beépítették néhány Szu-27-be.

    M