|

Japán újabb 5 orosz tengeralattjáró szétszerelését finanszírozza?

Meg nem nevezett forrásokra hivatkozva egy orosz újság állítja, hogy a két ország November 21-én ír alá egy szerződést, mely keretein belül Tokió 5 – jelenleg Oroszország távol-keleti régiójában pusztuló – atomtengeralattjáró szétszerelését finanszírozza. Egyébként Japán múlt év Decemberében 5,9 millió Dollár ráfordítással már szétszedetett egy orosz atomtengeralattjárót, és nagy valószínűséggel ezt az árat egyenként megfizeti ezen 5 hajó esetében is.

Jelenleg az orosz csendes-óceáni flotta 30 nyugalmazott tengeralattjárója várja sorsát! Csendben marja őket a rozsda, Moszkva meg nem csinál semmit. (Azon kívül, hogy sír, hogy nincs pénze, és hasonló segítségeket vár).

Persze Japán jogosan fél attól, hogy előbb utóbb ezen hajók valamelyikéből szivárogni kezd a radioaktív fűtőanyag, elszennyezve ezzel a környzeő vizeket. Másik aggodalomra okot adó dolog a biztonság. Merthogy azért ezekben a hajókban van hasadóanyag, ami sokak számára csábító lehet.

|

Reálisnak tűnik a 2006-os brit csapatkivonás megkezdése

Abel Abdul Mahdi iraki miniszterelnök helyettessel folytatot tárgyalásaival kapcsolatosan Tony Blair brit miniszterelnök a következőket nyilatkozta:

"Úgy vélem mindenképpen volt értelme a csapatok jövő évi kivonásáról beszélni, ám ezt azon politikánk határozza meg, mely szerint akkor megyünk, ha végeztünk. Mindig is a terv részét képezte, hogy amint az irakiak képesek megvédeni magukat, megkezdjük a kivonulást" -nyilatkozta. Hozzátette, hogy Irakot nem hagynák "biztonsági vákumban"

A folytatásban megjegyezte, hogy a jelenlegi helyzet teljesen más, mint egy évvel ezelött volt, a nemzetközi csapatok jelenlétének szükségessége csökkent.

Korábban John Reid védelmi miniszter már felvázolta, hogy szakaszosan fog történni a kivonás, igazodva ahhoz, hogy az iraki csapatok az ország más-más részein különböző idő alatt érik el a kívánt szintet. A folyamat mindenesetre az elkövetkező 12 hónapon belül megkezdődhet. "Ez egy folyamat, nem egy esemény" – nyilatkozta, hangsúlyozva, hogy nem lesz azonnali kivonulás, feszes időbeosztás, és szó sincs róla, hogy 2007-ben már nem lesznek brit csapatok a közel-keleti országban.

"A frontvonalról először a barakkokba vonulunk vissza, majd csak utána távozunk az országból. Három dolog miatt vagyunk Irakban: hogy kialakítsuk a demokráciát, újjáépítsük a civil társadalmat, és hogy kiképezzük az iraki biztonsági erőket. A terrotrosta támadások nemhogy gyorsítják a kivunulásunkat, hanem egyenesen lassítják azt."

|

Kiélesített bombák a Dunában

A Magyar Honvédség speciális alakulata megkezdte azoknak a második világháborús bombáknak az eltávolítását, amelyeket nemrég találtak az északi vasúti híd közelében, a Dunában.
A rendőrség a hidat lezárta, és annak környékén mindkét parton 300 méteres kordont húzott. Az egyenként 500 kilotonnás (sic!) rombolóbombák mélyen beágyazódtak az iszapba, a mentést nehezíti, hogy mindkét bomba ki van élesítve, a szakemberek egyelőre nem tudják, hogyhogy nem robbantak fel eddig.

[size=7] http://www.hirtv.hu/?tPath=/belfold/&article_hid=71170 [/size]

Na tessék, és még szidjuk a Blikket, hogy holmi kacsákat közöl le:

Megkezdték két 500 kilós háborús bomba kiemelését a Dunából Budapesten, az Északi összekötő vasúti hídnál. A hajó- és a vonatforgalmat leállították. (t-zones)

[size=7] http://www.blikk.hu/Rovid_hir_index.php?cikk_id=30235&hirkereso=1 [/size]

|

T-6A Texan II-esek váltják fel…

…a U.S. Naval Test Pilot School gépállományában az öreg T-2 Buckeye okatógépeket.
A hatból az első Texan II-es szeptember 27-én érkezett meg Penascolába. Elsőként a Class 131 tanulói repülhetnek az új típussal. A pilóták emellett a Northrop T-38 Talon repülőgéppel is gyakorolnak.
A Test Pilot School már több éve kereste a megfelelő váltótípust. Bár a sajátos formájú T-2 Buckeye óriási szolgálatot tett az oktatásnak, az öregedő típust egyre nehezebben és drágábban lehetett repülőképes állapotban tartani.
Logikus volt a döntés, hiszen a Légierő és a Haditengerészet más alakulatai is használják a Texan II-est. A gépet olcsóbban lehet üzemeltetni, emellett a repülési ideje is nagyobb egy órával. A gép lehetővé teszi azt is, hogy a turboprop gépek jellegzetességeivel is megismerkedjenek a pilóták, míg a szintén nem mai csirke T-38-asokkal a klasszikus jetes világ is képviselve van.
A Texan II-es természetesen modern digitális pilótafülkével rendelkezik, míg a Buckeye fülkéje a hagyományos analóg műszerek tömkelegével fogadta a pilótát. Mint az alakulat parancsnoka jellemezte: „úgy nézett ki a fülke, mintha egy koreai háborús filmet néznénk. A jelen tesztpilótáit azonban úgy kell tanítani, hogy a jövő repülőgépével is repülni tudjanak.”
Az új gépek a tervek szerint legalább 30 évig maradnak szolgálatban.
A nagyobb repülési idő egyben azt is jelenti, hogy a diákok kétszer annyi feladatot tanulhatnak meg repülés közben, így tapasztaltabb pilótákat bocsáthat ki az iskola.
Az első három T-6A-ból kettőt statikus oktatógépnek használnak, melyekkel az iskola Dyncorp karbantartó csapatát oktatják. A hathetes tréning után kezdődött meg az oktatópilóták átképzése a típusra.

traucsacska.blogspot.com

|

2007-ben érkeznek az első új Hawk Mk132-es gyakorló repülőgépek Indiába

Jelentette ki S. P. Tyagi, az Indiai Légierő tábornoka. A régóta várt fejlett sugárhajtású gyakorlógépből pénzügyi megszorítások miatt csak 66 példányt vásároltak meg, melyek első példányainak építése már megkezdődött Nagy-Britanniában. Elkezdődött az első oktatópilóták kiképzése is.
Az IAF 2009-2010 között kapja meg az első, hazai fejlesztésű könnyű támadóhelikoptereket

traucsacska.blogspot.com

|

Hazatértek a francia vadászbombázók Afganisztánból

A közeltámogató feladatokat ellátó hatgépes vadászkontingens és a két légi utántöltő repülőgép november 7-én tért vissza Franciaországba. A gépek a tadzsik főváros, Dusanbe repülőteréről végezték bevetéseiket. A bevetéseket augusztus eleje óta végezték, amerikai parancsnokság alatt, de a NATO-vezette békefenntartók számára is támogatást nyújtottak.
Franciaország 600 fővel vesz részt a NATO International Security Assistance Force kötelékében, mely Kabul, illetve a nyugati és északi területek biztonságáért felel. A francia különleges erők további 200 fős csoportja pedig az amerikai kommandósokkal jár dolgozni a déli területeken.

traucsacska.blogspot.com

|

Újabb öt megrendelést kasszírozhatott a Northrop Grumman

Az Amerikai Légierő 5 RQ-4B Global Hawk pilóta nélküli légi felderítő repülőgépet rendelt tőlük. A megrendelés értéke 60 millió dollár. A gépek alkatrészeinek, rendszerelemeinek gyártása még az idén megkezdődik, míg az összeszerelés 2006-ban történik.
Ezek a gépek már továbbfejlesztett szenzorkrendszerrel érkeznek a Légierőhöz, így a felderítés teljes skáláját képesek lesznek végrehajtani (vizuális, radaros, IR megfigyelés, elektronikus jelgyűjtés).
A Northrop Grumman gyártósorán jelenleg 5 gép épül, melyeket korábbi szerződésekkel rendeltek meg a gyártól. Az RQ-4B Global Hawk 3000 font (kb. 1300 kg) hasznos terhet vihet magával, ez csaknem 50 százalékkal több, mint ami az eredeti RQ-4A gépekre pakolható volt. Így a szenzorrendszer bővülhetett elektronikus jelgyűjtő eszközökkel is, így a hadszíntéri parancsnok teljes szabadságot élvezhet a feladat kijelölésekor. A Global Hawk repülési magasága meghaladja a 60 ezer lábat, a levegőben 35 óráig maradhat. Egyetlen bevetéssel 40 ezer négyzetmérföldet képes végigkutatni.
A vezérlése teljesen autonóm, hiszen a földi támaszpontokról a jelek csak késéssel érnének a géphez, így távolról nem vezethető.

traucsacska.blogspot.com

|

Alacsonyan…

Spanyol Légierő egyik CASA C212-100 Aviocar könnyű szállító repülőgépe kicsit alacsonyan szállt.
Olyannyira, hogy a T.12B-29 lajstromszámú gép Girona repülőterére tartva elcsapta a sztráda biztonsági kerítését.
A kényszerleszállásról készült eme kép . Hömmm. Alacsonyan száll.

traucsacska.blogspot.com

|

Teher-tesztek

Megkezdődtek a C-130J Herculesek kvalifikációs tesztprogramjának légi teherdeszantolási és kötelék teherkidobási kísérletei.
A Little Rock Légitámaszpont gépei a Fort Polk-ban működő Joint Readiness Training Center szervezésében hajtják végre az ejtőernyős kísérleti repüléseket november 13-17. között. Ha sikeresek lesznek a repülések, a J változatú Herkyket s teljesen harckésznek nyilvánítják.
A legutolsó tesztre a távoli és fagyos Alaszkába repülnek a Herculesek: az Eielson Légitámaszponton a hideg időbeni megfelelő működésüket teszik próbára.
A feladatok oroszlánrészét a 48. Szállító Repülőszázad hajtja végre, eközben folyamatosan képzik a C-130J pilótákat is. Ez két, egymástól teljesen elkülönülő feladatot jelent a század számára.
A legújabb Herculesek tesztjei még 1999-ben kezdődtek meg.
A pilótafülke minden esetre csinos lett… :)

traucsacska.blogspot.com

|

Közös fejlesztés

Az Izraeli Légierő és a Sikorsky közösen fejleszti ki az UH-60 Black Hawk szállító helikopter újabb felfegyverzett változatát. [Hiszen ilyen már van: az External Stores Support System (ESSS) rendszer pilonjaira 4500 kg-nyi rakéta (AGM-114 Hellfire és FIM-912 Stinger is), gépágyú-konténer és egyéb nyalánkság pakolható.] Azt azonban még nem tudni, hogy Izrael a már meglévő UH-60 flottáját vagy annak egy részét építi át, vagy új gyártású helikoptereket vásárolna.
Az Izraeli Légierő egy helikoptert átad tesztrepülőgépnek az átépítéshez. A Sikorsky választja ki majd izraeli partnerét, vélhetően az Elbit Systems és az Israel Aircraft Industries közül választva.
Az átépített Blackhawk levegő-föld rakétákkal, célkijelölő eszközökkel és elektronikus zavarórendszerrel rendelkezik majd, emellett parancsnoki harcállásponthoz megfelelő elektronikai és adatközlő rendszert kap.
A gép képes lesz lokalizálni, azonosítani és megtámadni földi célokat akár 8 kilométer távolságból is.

traucsacska.blogspot.com