|

2006. elején érkezik az első nyolc AH-64D Longbow Apache Szingapúrba

A gépek jelenleg egy oktatószázadba szervezve repülnek az arizonai Maranában. A szingapúri Apache-ok a Forging Sabre többfegyvernemi kombinált gyakorlat keretein belül mutatkoztak be. A ’kopterek mellett különleges alakulatok, tüzérségi ütegek, pilóta nélküli felderítő gépek és F-16C/D Falconok vettek részt a gyakorlaton.
A 20 helikoptert még 1999-ben rendelte meg a városállam. A Longbow radarral felszerelt gépek több mint 1000 célpontot képesek felderíteni, majd a legveszélyesebbnek ítélt 16-ot támadják meg. Az egyes Longbow-k képesek egymásnak átadni a felderített célok információit, hasonlóan az F-16-osok (és más gépek) Link 16-os rendszeréhez.
A Boeing a maradék 12 gépet is leszállítja 2006-ban, majd a helikoptereket elszállítják Szingapúrba.

traucsacska.blogspot.com

|

Négy An-124 az Atlant-Soyuz-nak

Négy darab An-124 Ruszlán nehéz teherszállító gépet ad át az Orosz Légierő az Atlant-Soyuz légitársaságnak.
A tárgyalások már régóta folytak a légierő és a légitársaság képviselői között. Az átadásra kerülő gépeket az uljanovszki Aviastar-SP Plant (mely a Ruszlánok gyártását is végzi) újítja fel és alakítja át a civil használatnak megfelelően.

traucsacska.blogspot.com

|

2006-ban áll fel az új Szuhoj Szu-27SzM vadászbombázókat használó orosz ezred

2006-ban áll fel az első továbbfejlesztett Szuhoj Szu-27SzM vadászbombáókat használó orosz ezred. A cég és az Orosz Légierő egy három esztendős szerződést kötött még 2004. decemberében, melynek értelmében az első ezredre való gépet 2006-ban átadják a Légierőnek.
A Szuhoj már befejezte a Szu-27SzM gép tesztjeinek első részét, csakúgy, mint a Szu-24M2 és a Szu-25SzM gépekét (ezek elsődleges repülési tesztjei még 2004-ben lezajlottak). A Komsomolsk-on-Amurban és Novoszibirszkben lévő gyárüzemek, illetve a javítóüzemek szintén felkészültek a gépek átépítésére.
Jelenleg is zajlanak a Szu-34-es frontbombázó repülési tesztjei, míg a vásárlók bizottásga rábólintott az ötödik generációs vadászgép első koncepciójának terveire.

traucsacska.blogspot.com

|

Új támadó helikopterek Tajvannak

Kisebb zavar van Tajvanon, amely a Boeing AH-64D Apache Longbow típusát is érinti. A CNA hírügynökség arról tájékoztatott, hogy Liu Chih-chien ellentengernagy, a Védelmi Minisztérium szóvivője bejelentette: a Hadsereg új támadó harci helikoptereket vásárol. A típust és a beszerzendő mennyiséget azonban még nem határozták meg, jelentette ki. A bejelentés válasz volt azokra a sajtóértesülésekre, melyek szerint Tajvan 72 darab Boeing AH-64D Apache Longbow helikoptert vásárolna //Ennek érthetően a Boeing sem örülhetett túlságosan, tekintetbe véve a cég és a szárazföldi Kína igencsak gyümölcsöző kapcsolatát//.
Liu szerint a minisztérium még nem zárt ki semmilyen lehetőséget, hiszen még tanulmányozzák a szóba jöhető típusok beszerzését.
A Hadsereg már jelenleg is használja a vetélytárs Bell Helicopter cég AH-1W SuperCobra típusát. A Bell érthetően azért lobbizik, hogy a Hadsereg a továbbfejlesztett AH-1Z változat mellett tegye le a garasát.
A Boeing-féle AH-64D Apache Longbow iraki háborúban nyújtott teljesítménye nagy figyelmet kap. A Longbow radarral és az AGM-114 Hellfire irányított rakéták többféle változatával felszerelt gépek jelentősen „megdobnák” a szigetország védelmi képességeit.
Az Védelmi Minisztérium és a védelmi iparban tevékenykedő források szerint azonban szó sincs olyan döntésről, mely tajvani Apache-okat jelentene. Sőt: egyes értesülések szerint a Bell Helicopter már alá is írt egy szerződést, mely AH-1Z King Cobra helikopterek szállításáról szól. A szóban forgó üzlet nem kicsi: 2,72 milliárd dollár forog kockán.
A Jane’s tudósítása szerint a Bell Helicopter már benyújtotta kérelmét a tajvani hatóságokhoz a King Cobra helyi gyártásának engedélyezését illetően, melyben az állami tulajdunú Aerospace Industrial Development Corporation lenne a partnere.
A legújabb Cobra a hírek szerint azzal ütötte ki az Apache Longbow-t a nyeregből, hogy a Boeing nem járult hozzá a típus tajvani gyártásához. A logisztika szempontjából is előnyösebbnek tűnik az AH-1Z Kin Cobra rendszeresítése, hiszen az AH-1W Super Cobrát már jól ismerik Tajvanon, emellett jelentős alkatrészkészletekkel rendelkeznek hozzá.

traucsacska.blogspot.com

|

Új a kiképző

Az „Allied Wings” csapat nyerte el a kanadai kormány 22 évre szóló, 1,5 millirád dolláros megrendelését. A Kelowna Flightcraft vezette csapat a Bombardier katonai kiképző részlegét ütötte ki a nyeregből. Pedig a Bombardier működteti a Contracted Flying Training and Support (CFTS) programot és a PPP-konstrukciójú, 1997. óta működő NATO Flying Training in Canada (NFTC) programot is.
A hosszú távú szerződés a kanadai fegyveres erők és a külföldi megrendelők katonai repülési kiképzését biztosítja majd.
Az Allied Wings kilenc Grob G120A repülőgépet biztosít az alapfokú kiképzére, míg a többhajtóműves repülőgépek vezetését a pilóták hét Raytheon (Beechcraft) C-90B King Air repülőgépen sajátíthatják el.
A cég további hét Bell 206 Jet Rangert és kilenc, demilitarizált (ex-Kanadai Fegyveres Erők) Bell 412 Griffon helikoptert üzemeltet majd, ezeken képzik a helikopter-pilótákat.
A szokásos körítés: azaz a szimulátoros kiképzés, a meteorológiai szolgálat, légiirányítás, vészhelyzeti szolgálat, karbantartás is az Allied Wings feladata lesz. A cég szakemberei ugyanakkor csak a földi kiképzést végzik egyedül: a levegőben már a Kanadai Erők oktatópilótái lesznek az urak.
Szintén az Allied Wing feladata lesz a szükséges földi infrastruktúra megteremtése is. Egy új, körülbelül 8 ezer négyzetméteres épületkomplexumban kapnak helyet az kiképzőtermek, a három szimulátor és minden egyéb közösségi terem. A Portage La Prairie-ben lévő központban összesen 36 különböző kiképzési kurzust indítanak. A kiképzés 2008-ban indulhat meg teljes gőzzel, ekkor évi 113 tanulót fogadnak, melyből 40 a több hajtóműves, míg 60-75 helikopteres kiképzést kap.

traucsacska.blogspot.com

|

Helikopterek a szingapúri légierőnek

A Singapore Technologies Aerospace Ltd szállíthat oktatóhelikoptereket a szingapúri védelmi minisztérium számára, jelenették be a cég képviselői. A 120 millió dolláros üzlet értelmében a Szingapúri Légierő (RSAF) öt EC120 Colibri helikoptert kap, melyek teljes technikai és logisztikai támogatását 20 éven keresztül végzi a nyertes cég. A gépek tulajdonjoga az ST Aerospace-nél marad, az okatópilótákat a RSAF biztosítja. A helikoptereket és a szimulátorokat az Eurocopter Southeast Asia (ESEA) szállítja.
Az ST Aerospace nem ismeretlen játékos a területen: 2003. óta hasonló onstrukcióban elégíti ki az RSAF szállítógép-pilótá kiképzésére vonatkozó igényeit, megfelelően felszerelt Beechcraft C-90 King Air repülőgép segítségével.

traucsacska.blogspot.com

|

Újabb sikeres BrahMos teszt

Sikeres volt a BrahMos nevezetű szuperszónikus cirkálórakéta hadseregnek szánt változatának tesztje. A 290 km hatótávolsággal rendelkező orosz-indiai fejlesztésű rakéta egy 300 kilogrammos konvencionális robbanfófej hordozására képes. Indítható szárazföldről hajórol, tengeralattjáróról és repülőgépről egyaránt. Az indiai Brahmaputra és az orosz Moskva folyó után elnevezett 8 méter hosszú és cirka 3 tonnás rakéta első repülésére 2001-ben került sor.

A mostani teszt során "az összes célkitűzést sikerült teljesíteni" – nyilatkozta egy nevét nem vállaló tiszt.

[center]
A BrahMos második tesztje 2002 áprilisában[/center]

|

Megjött az első felújított KC-135-ös

Megkapta az első felújított KC-135-ösét a McConnell Légibázison működő 22. Légiutántöltő ezred. Az újjáépített tankergépek így 70. születésnapjuk után kerülnek csak ki a szolgálatból.
Bár nem sok ilyen idős autóval rohangálnak az emberek nap mint nap dolgozni, az ezred ezeket az újjáélesztett veteránokat küldi majd a hadműveleti övezetekbe minden nap.
A KC-135-ösökön a felújítás során mintegy 800 részegységet cserélnek ki. A visszakerülő alkatrészeket homokfúvással fémtisztára maratják, majd újrafestik és úgy rakják végül össze a régi-új gépeket. Az ezred gépet 1956 és 1963. között gyártották, ezekből 30-at újítanak fel.
Az újjáépítés terveit még 2001. szeptember 11-e után készítették el, biztosítandó a megfelelő számú tankergépet a terrorizmus elleni háborúhoz.
2005. májusában egy kisebb csapat utazott McConnell-ből a Fairchild Légitámaszpontra, ahol a KC-135-ösök felújítását tanulmányozták. A visszatérő szakemberek októvberben kezdtek neki az első gép felújításának, mely 14 ember körülbelül 30 napi munkáját igényli gépenként. A tapasztaltokat beépítve ezt az időtartamot 18 napra nyomják le. A remények szerint a megfelelő pénzügyi fedezet megteremtésével évi 7-8 gépre is sor kerülhet.
A felújítás gépenként 30-40 ezer dollárba kerül és 3-4 évvel hosszabbítja meg a tankerek élettartamát.

traucsacska.blogspot.com

|

Nos, a jelek szerint a dubai bejelentéseknek alapja is van

A MiG-iroda alkatrészeket és kiszolgálást biztosít a lengyel MiG-29-esekhez. Az üzlet értéke 5 millió dollár. A lengyelek körülbelül 45 Fulcrumot tartanak hadrendben, így az egyik legnagyobb üzemeltetőnek számítanak.
Az oroszok reményei szerint további hasonló üzleteket tudnak tető alá hozni a típust üzemeltető országokkal, így az innen származó bevétel az elkövetkezendő esztendők alatt elérheti majd az 500 millió dollárt.

traucsacska.blogspot.com

|

Hangos "yesss" a tervre

Rábólintottak a Northrop Grumman E-10A multiszenzoros repülő parancsnoki harcálláspontjának terveire. A zöld lámpa után már teljes gőzzel folytatódhat az első gép, egy Boeing B-767-400ER típus átépítésének előkészülete. A jelenleg gyártás alatt álló gép a Northrop melbourne-i gyáregységébe 2007. decemberében repül át.

traucsacska.blogspot.com