|

Jelentés a szlovák kormány előtt

Feltehetően a szlovák AN-24-es katonai repülőgép vezetőinek hibájából történt a január 19-i katasztrófa Hejce térségében. A szlovák kormány március 1-jén, szerdán vitatta meg erről a vizsgálóbizottság előzetes jelentését. Mint ismert, a KFOR-misszióból hazatérő 43 katona közül mindössze egy maradt életben, amikor gépük hegynek ütközött. A most tárgyalt jelentés szerint a tragédia oka még nem egyértelmű, de bekövetkeztéért minden valószínűség szerint a pilótákat terheli felelősség. Alighanem hibásan állították be a magasságmérőt, pedig a jó látási viszonyok miatt engedélyt kaptak a kassai repülőtér önálló megközelítésére. Mint kiderült a szerencsétlenség csak néhány tíz méteren múlt: ennyivel kellett volna magasabban haladniuk a Borsó-hegy fölött.

Honvédelem Online

|

Bush kabuli villámlátogatáson

Háromnapos indiai látogatása előtt Kabulba látogatott George W. Bush. Az amerikai elnök négy órát töltött az afgán fővárosban, ahol találkozott Hamid Karzai elnökkel. Bush a hírek szerint azért szakította meg útját, hogy az Egyesült Államok támogatásáról biztosítsa az ország vezetését, amely egyre elkeseredettebb küzdelmet vív a tálib harcosokkal és az al-Kaida terrorhálózat tagjaival. George Bush most először járt Afganisztánban.

Ide kapcsolódó hír, hogy a Pentagon egy tavalyi vizsgálat megállapításai nyomán a guantanamói foglyok egy részét saját hazájukba kívánja átszállítani. Egy amerikai tiszt szerint a kubai támaszponton őrzött – a terrorizmus ellen vívott harc során letartóztatott – ötszáz fogolyból száztizenkilencnél nem indokolt a további fogva tartás. Ezért őket hazájuk börtöneibe szállítják át, további tizennégyen pedig végleg visszanyerhetik szabadságukat.

A gyanúsítottak között akadnak olyanok, akik már negyedik éve raboskodnak Guantanamón. A tervek szerint a héten kezdetét veszi az al-Kaida propaganda szakemberének tartott jemeni Ali Hamza al-Bahlul előzetes kihallgatása. Ugyanakkor az amerikai katonákkal szemben Afganisztánban elkövetett robbantásos merényletek előkészítésével és végrehajtásával vádolt szaúdi Hasszan Abdullah as-Sarbi és az algériai Szufjan Barhumi kihallgatását bizonytalan időre elnapolták. A guantanamói amerikai börtönt 2002. január 11-én nyitották meg. A hozzávetőleg 30 országból származó rabok többségét 2001 végén Afganisztánban és Pakisztánban vették őrizetbe.

Honvédelem Online

|

Gauthier: a NATO még évekig Afganisztánban marad

Afganisztán óriási problémákkal küzd, ezért a NATO-erők még hosszú évekig az országban maradnak – nyilatkozta az Afganisztánban állomásozó kanadai erők parancsnoka, Michel Gauthier vezérőrnagy. Az ISAF létszáma a következő hónapokban várhatóan 6000 fővel gyarapszik, Dél-Afganisztánban pedig – ahol a kanadai expedíciós erők vezető szerepet játszanak – jelenleg mintegy húszezres, az Egyesült Államok által vezetett koalíció hajt végre katonai műveleteket. Az érkező katonák feladata az újjáépítés lesz, valamint a kábítószer-kereskedelem megfékezése. Gauthier NATO dél-afganisztáni szerepvállalásáról azt mondta, hogy az a szövetség legnagyobb hadműveleti és talán stratégiai kihívása évek óta.

Közben pokolgép robbant fel egy NATO békefenntartó konvoj mellett Afganisztánban. A robbanás egy embert megölt, tizenhármat pedig megsebesített, köztük egy német katonát. Az ISAF-csapatok gyakori célpontjai hasonló támadásoknak, melyekkel elsősorban a 2001 végén elűzött keményvonalas tálib kormányhoz hű harcosokat vádolják. A merényletek elsősorban Kelet- és Dél-Afganisztánban gyakoriak. Ebben a térségben építették ki hatalmukat az ultrakonzervatív tálibok még 1996-ban. Gauthier vezérőrnagy ugyanakkor azt jósolta, hogy a jelenleginél kevesebb öngyilkos támadás várható, mert az afgánok többsége alapvetően békés, és jobb életet szeretne.

Honvédelem Online

|

Ennyit a németek nagy "iraki-háború" ellenzéséről???

Egy amerikai katonai tanulmány állítása szerint a BND, a német titkosszolgálat két iraki ügynöke egy hónappal az Irak elleni támadás előtt átadta az amerikaiaknak a legfrissebb bagdadi védelmi terveket.
Ha igaz, ez roppant kínos… A hír viszont kicsit érzkenyen érintheti Joska Fischernek, Gerhard Schrödernek és a többi dedikált USA-ellenes német politikai vezetőnek a megítélését.

traucsacska.blogspot.com

|

Repülős hírek…

Az Iraki Légierő megkapta első Mi-17 Hip helikoptereit, melyek a New Al Murthana Légitámaszpontra kerültek. A vadonatúj helikoptereket négyesével szállítják át Antonov-124 Ruszlán nehéz szállító repülőgépek fedélzetén. Az első négy gép február 14-én, újabb négy 17-én érkezett Irakba. A 24 helikopter mindegyike 2007. közepére kerül Irakba.
A helikoptereket Lengyelországból kapják, a lengyelek egy éven keresztül biztosítják a kiképzést és a támogatást. Másra nem is nagyon van szükség, hiszen az irakiak már repülték a Mi-8-asokat. Érdekesség, hogy ezek az első olyan repülőgépek, melyeket már nem a koalíciós erőkön keresztül kaptak meg.
A Mi-17-esek nagyobbak a Huey vagy a Blackhawk ’koptereknél, nagyobb teherbírású, ráadásul olcsóbban is üzemeltethető, mint a nyugati gépek. Jobban bírja a forró, „híg” levegőt és a nagy magasságokat is. Az iraki vezetők reményei szerint 2-3 hónapon belül hadra fogható lesz az első Mi-17-es alakulat.
Az Iraki Légierő jelenleg UH-1H Huey és Bell Jet Ranger helikopterekkel repül, és hamarosan újabb 16 felújított Huey II-es és 5 Jet Ranger helikoptert kap. Emellett több könyű felderítő repülőgépet is használnak.

Február 28-án megkapta Németország első P-3C CUP Orion haditengerészeti felderítő- és járőrrepülőgépét. Helyi idő szerint 11:30 körül vették át a Holland Légierő 303-as oldalszámú repülőgépét Valkenburgban. Az Oriont jelenleg újrafestik és a 98+01-es ideiglenes oldalszámot kapja meg. A festés március első hetében fejeződik meg.

Ketten veszítették életüket abban az L-39 Albatrosban, mely február 25-én Kaliforniában csapódott egy hegyoldalba. A géppel mozijeleneteket filmeztek, amikor lezuhant, helyi idő szerint 08:30 körül. A gépen a 43 esztendős Skip Robertson és a 60 éves Terry Fregly ült. Az Albatros két másik repülőgéppel együtt szállt fel a California City repülőtérről. A pilóta repülés közben elveszítette az irányítását a gép fölött, majd Los Angelestől 80 mérföldre északkeletre a hegyoldalra zuhant. A roncsokat Mojave városától 13 mérföldre északra találta meg. A gép az Universal City tulajdonában lévő cég, a Mach1 Aviation regisztrált repülőgépe volt, mely katonai repülőgépeket biztosít a forgatásokhoz.

Új farokrésszel és szárnyakkal felszerelt, 20 évig használható P-3C Orionokat kínál a Lockheed Martin Indiának. Az Indiai Haditengerészet nyolc felderítő repülőgépet kíván beszerezni. A gépeket nagy hatótávolságú tengerészeti felderítésre és tengeralattjáró-vadász feladatokra egyaránt használhatnák az indiaiak.
Az amerikai kormányzat korábban négy használt P-3C Oriont kínált fel, de ez az ajánlat nem nyerte el az indiai partner tetszését. A Haditengerészet áprilisig várja az ajánlatokat, majd az árról 2007. végéig tárgyalnak majd a kiválasztott szállítókkal. Az első repülőgépnek a megegyezés után 48 hónapon belül kell megérkeznie.
A beszerzés nem véletlen: nem csupán India, hanem Szingapúr, Malajzia, Indonézia, Japán és más államok is egyre nagyobb problémának látják a Malacca-szoros környékének terrorfenyegetettségét. Az említett országok számára fontos lenne, hogy India is aktívan részt vegyen a kalózok és a terroristák üldözésében.
A Lockheed Martin szerint ajánlatuk legfőbb előnye a gyors leszállítási határidő. Az újjáépített, új hidraulikus jig-ekkel, kompozit szárny- és farokszerkezettel felvértezett Orionokat az Amerikai Haditengerészet is folyamatosan rendszeresíti, így a sorozatgyártásba kiválóan beleférne az indiai megrendelés.
A Lockheed Martin mellett a Boeing (P-8A), a Northtrop- Grumann, az EADF és az orosz Rosenexports (IL-38 és TU-142) is versenyez a megrendelésért.
Míg a Boeing P-8A (a 737-esből átalakított Orion-pótló) még fejlesztés alatt van, és csupán 2013. körül állhat rendszerben, az orosz gépekre is az életciklusuk végére érve alapos felújítás vár.

Várhatóan március első hetében írják alá a bulgár MiG-29-flotta felújításáról szóló szerződést.
A felújítás és a továbbfejlesztés az orosz RSK-MIG-Russia feladata lesz. A felújítás mellett a bulgár katonai vezetés szerint két éven belül nem lesz döntés az eseteges új vadászbombázó-repülőgépek beszerzéséről.
Az eredeti bulgár tervek szerint 20 gép felújításáról volt szó, melyek során NATO-kompatibilissé tennék azokat. Az üzlet aláírását az orosz fél késlekedése tolta el idáig.

A legutolsó hírek szerint hat hónapos késésben van a matuzsálemi korba lépő kanadai Sea Kingek leváltását célzó program. A szakértők szerint így már csaknem lehetetlen, hogy 2008.-ban felszálljon az első új kanadai tengeralattjáró-vadász helikopter.
Az eredeti tervek szerint a Sikorsky S-92 Cyclone haditengerészeti helikopter előzetes terveit 2005. júliusában kellett volna véglegesíteni, de ez csak 2006. januárjában sikerült elérni.
A Védelmi Minisztérium optimista: véleményük szerint egy új időrenddel tartható még az 5 milliárd dolláros, 28 helikopteres program 2008-as határideje.
A szakértők szerint ez igencsak valószínűtlen. Többen érdekesnek tartják, hogy a helikopterek átalakításának előzetes és a végleges terveinek elfogadása közötti idő kevesebb mint a felére csökkent – kilenc hónapról alig négyre.
Pedig a váltótípusra nagy szükség lenne, hiszen a Sea King-flotta olyan idős már, hogy a karbantartási idő óriási növekedése miatt tavaly jelentősen csökkent a pilóták kiképzésre fordított repülési ideje. Az elmúlt esztendőben két Sea King zuhant le – legutóbb éppen Dánia partjainál, február 2-án.

Legkevesebb 16 ember halt meg, amikor február 25-én az Atlanti-óceánba zuhant az Angolai Légierő egyik Mil Mi-17 Hip helikoptere.
A Luandából az északi, olajban gazdag Cabinda tartományba tartó gép a fővárostól, Luandától 60 kilométerre északra szenvedett katasztrófát. A helikopter fedélzetén 30 személy (sok civil nő és gyerek is) és sok csomag volt. A Mi-17-es Barra do Dande parti településtől nem messze zuhant a vízbe. A mentőcsapatok 12 túlélőt találtak.

Egy éven belül megérkezik a harcmezőkre a Tengerészgyalogság első Osprey-alakulata. Az első V-22-es századot még március elején aktiválják. Az ünnepélyen a Marine Medium Tiltrotor Squadron 263, a vietnami "Thunder Chickens" századnevet viselő alakulatzot „keltik életre”. Az Osprey-k a CH-46E kétrotoros helikoptereket váltják fel az alakulatnál.
A század már több hónapja kiképzést folytat és az első harci bevetés előtt még újabb hónapok telnek el a gyakorlással.
Azt, hogy hol és mikor került sor a harci bevetések megkezdésére, műveleti okok miatt nem közölték //de azért nem nehéz kitalálni, hogy Afganisztán vagy Irak lesz a debütálás…//.

Február 27én repülés közben összeütközött a Francia Légierő két Mirage 2000-5 típusú vadászbombázó repülőgépe. A Dijonból felszállt gépek St Dizier-hez közel akadtak össze. Az egyik repülőgép lezuhant, pilótája katapultált, míg a másik gép kényszerleszállt. A katasztrófában az 53-as és a 72-es oldalszámú gépek voltak érintettek.

Csupán 24 hónappal az alacsony sebességű gyártás megindításáról szóló szerződés aláírása után átadták a Koreai Légierp első két sorozatgyártású T-50 Golden Eagle szuperszonikus gyakorló repülőgépét. A Korea Airspace Industries és a Lockheed Martin gyermeke a gyártók szerint alkalmas az F-16 mellett az F-35 JSF leendő pilótáinak kiképzésére is. A gép könnyű támadóváltozata az A-50 típusjelzést kapta. A két gép között az alkalmazható fegyverzet és a több üzemmódú, beépített radar a különbség.
A Koreai Légierő 2005. decembere óta több, korábban egyedileg gyártott T-50-est használ a leendő kiképző pilóták oktatására. A tervek szerint 2006-ban nyolc, míg utána havonként egy újabb T-50 Golden Eagle kerül a légierőhöz.

A 27. Vadászrepülő Század az új F-22A Raptorok hadrendbe állítása után az első rakétás éleslövészetét hajtotta végre február 14-én. A Langley Légitámaszpontról működő század a Combat Archer gyakorlat keretein belül. Az első rakétát, egy AIM-120 AMRAAM-ot a századparancsnok, Jim Hecker alezredes „engedte el”. A gyakorlat és a vizsgálatok tétje az volt, hogy a belső fegyvertároló rekeszekből indított rakéták telemetrikus vizsgálata működik-e. A mostani gyakorlaton a tervek szerint 2-2 AIM-120 és AIM-9X Sidewinder repülő célok (drónok) elleni indításával végeztek megfigyeléseket, keresték a felmerülő hibákat. A század nyáron visszatér egy újabb gyakorlatra.
Nem volt mentes a zűröktől a gyakorlat: az egyik Raptor egy üzemanyagpumpa-hiba miatt ragadt a földön, míg egy másik F-22A kifutott a biztonságos légtérből, mielőtt elindíthatta volna a rakétáját. Emiatt csupán két rakéta indítására került sor, de a gyakorlatot így is sikeresnek minősítették, hiszen a rakéták telemetrikus adatai gond nélkül voltak képesek fogni és rögzíteni.

Érdekes helyzet van kialakulóban: a britek egyes hírek szerint lemondanak az amerikai F-35 JSF rendszeresítéséről és inkább a francia Rafale-okat használják majd az új építésű, 60 ezer tonnás repülőgép-hordozóikon. A kijelentés az értesülések szerint január 24-én hangzott el, amikor John Reid védelmi miniszter találkozott az „árnyékkormány” ellenzéki védelmi vezetőjével, Michele Alliot-Marie-val.
A híresztelések nem alapn nélküliek, hiszen a britek és az amerikaiak hosszúideje és gondosan dokumentálva izmoznak a JSF-projekt során átadandó technológiákról. Értelemszerűen a britek minél többet szeretnének kapni, míg az amerikaiak minél kevesebbet szeretnének átadni. Ha az amerikai partnerek nem adják át a megfelelő technológiát és információkat, akkor például a meghibásodott, brit felségjelzést viselő gépeket is csak az Egyesült Államok tudná megjavítani.
A Védelmi Minisztérium pedig fizetett már: a brit adófizetőknek eddig 2 milliárd angol fontjába került a JSF-program. A brit partner, a BAE Systems reményei szerint a JSF-programban részvétel 14 milliárd dolláros bevételt hoz a számára a fejlesztés és a sorozatgyártás. Az Egyesült Államok vonakodása mögött egy félelem áll: mi lesz a legféltettebb kereskedelmi és védelmi titkainkkal, ha mondjuk a BAE Systems-ben részesedést szerez egy másik cég?
Bár a franciák hivatalosan nem kommentálták a híreket, annyit megerősítettek, hogy hosszadalmas tárgyalások folynak már ez ügyben.
Mivel az új hordozókon a repülőgépek indítására szolgáló katapultrendszer is lesz, így a JSF mellett elméletileg az átalakított Typhoon Eurofighter vagy az eredetileg is haditengerészeti változató Dassault Rafale is indítható //kérdés, hogy a JSF-re „szabott” hordozót mennyire kell átalakítani a teljesen más típusok alkalmazásához…//.
A Rafale ráadásul olcsóbb is, hiszen üresen „csupán” 35 millió fontba kerül darabja. Igaz, kérdés, hogy miképp viselik el lelkileg a büszke Brit Királyi Haditengerészet pilótái, ha fhanszia gépekkel kell bevetésre indulniuk… Arról nem is beszélve, hogy kváncsi lennék, a Dassault Rafale mennyire kompatibilis az amerikai és hazai gépeket használó brit védelmi rendszerrel.

Az Egyesült Államok 55 új és 25 használt F-16C Fighting Falcon vadászbombázó repülőgépet fog felkínálni Pakisztánnak. A Bush elnök pakisztáni és indiai látogatása előtt napokkal nyilvánosságra hozott kongresszusi jelentés szerint az Egyesült Államoknak és Pakisztánnak érdeke a szoros együttműködés a védelem és a terrorizmus elleni harc mezején.

India a hírek szerint megnövelné a megvásárolandó vadászbombázó repülőgépek számát. A többfeladatú gépekből immár 126 helyett akár 180-190 példányt is vásárolnának, mely növekményből a Haditengerészet is részesülne.
A versenyben a Dassault Rafale, a Lockheed-Martin F-16C és a Boeing F/A-18E, a MiG-35, a JAS-39 Gripen és az Eurofighter Typhoon próbálja eladni magát. A Rafale és a Typhoon új játékosok, míg a gyártás leállítása miatt kiesett a Mirage 2000-5. A Védelmi Minisztérium képviselői szerint az üzlet értéke akár meg is haladhatja majd a 10 milliárd dollárt is.
A program elhúzódása is a Haditengerészet nyakába varható, hiszen csak mostanában derült ki, hogy nagyobb hatótávolságú csapásmérési képességre is szert akar tenni. Emiatt (és a megváltozott követelményrendszer átalakítása miatt) azonban csúszott az Indiai Légierő 126 gépes bevásárlásának ütemezése is.
A franciák szerint a már üzemeltetett 50 darab Mirage 2000-es bangalore-i karbantartó központja kisebb átalakításokkal alkalmas lenne a Rafale kiszolgálására is, így jelentős összegeket spórolhatna meg India.

traucsacska.blogspot.com

|

Venezuela orosz katonai helikoptereket vásárol

Február 21-én megérkezett Venezuelába az Oroszországtól vásárolt katonai helikopterek első három darabja. A légijárműveket Hugo Chavez elnök kormánya egy széleskörű fegyverzeti program keretében szerezte be. A három Mi–17V–5 helikopter érkezését – melyek egy orosz teherszállító repülőgépen érkeztek meg a Caracastól nyugatra található Maracay városában található légi bázisra – az állami televízió is közvetítette. Az új eszközöket – hivatalos források szerint – katonai, valamint civil és mentési feladatokra is használják a jövőben.

– Az első három helikoptert a hadsereg fogja használni. Ezek ugyan (katonai terminológiával szólva) támadó helikopterek, de többféle felhasználásuk is lehetséges – jegyezte meg Raul Baduel tábornok, a venezuelai haderő parancsnoka. Orlando Maniglia admirális, védelmi miniszter elmondta, hogy a helikopterek mentési munkálatok során is bevethetőek, de szükség esetén a csapatszállítást is segíthetik. Chavez elnök azt követően szánta rá magát az orosz haditechnika beszerzésére, hogy az Egyesült Államok megakadályozta Venezuelát spanyol és brazil katonai felszerelések vételében. Ezt azért tehették meg, mert az eladásra kínált felszerelések amerikai technológiát is tartalmaznak, így azok értékesítése csak Washington jóváhagyásával történhet. A magát szocialista forradalmárnak feltüntető Chavez közismerten George W. Bush amerikai elnök egyik legnagyobb kritikusa. Az ország egyébként hamarosan megkapja annak a százezer orosz gyártmányú Kalasnyikov gépkarabélynak az első szállítmányát, melyekkel a hadsereg elavult kézifegyvereit kívánják felváltani. Tisztviselők ugyanakkor abban is reménykednek, hogy hamarosan megköttetik a Washington által kifogásolt üzlet a spanyol katonai szállítógépek és járőrhajók, valamint a brazil repülők beszerzéséről.

Honvédelem Online

|

Ellenőrzés Bosznia-Hercegovinában

Az 1999. évi Bécsi Dokumentumban foglalt lehetőségekkel élve a Magyar Köztársaság 2006. február 21–24. között ellenőrzést hajtott végre Bosznia-Hercegovina területén. Az ország északkeleti részét lefedő kijelölt terület (Derventa-Doboj-Zenica-Tuzla-Bijeljina-Orasje) bejárásával a HM HVK Műveleti Főcsoportfőnökség és – magyar meghívásra – a Kanadai Fegyverzet-ellenőrzési Szervezet képviselője, közösen meggyőződtek arról, hogy Bosznia-Hercegovina, összhangban a nemzetközi hálózaton megküldött adatokkal, nem folytat bejelentésköteles katonai tevékenységet.

Az ellenőrcsoport részletes tájékoztatókat kapott a Bosznia-Hercegovina fegyveres erőiről, felkereste a kijelölt területen belül elhelyezkedő alakulatokat, ahol a helyszínen is meggyőződhetett a korábban elhangzottakról. A fogadó fél minden lehetséges módon elősegítette a magyar csoport tevékenységét, nagyfokú nyíltságot és segítőkészséget mutattak. Megállapítható, hogy az ellenőrzés elérte célját: hozzájárult a bizalom és a biztonság további erősítéséhez.

Honvédelem Online

|

Lengyelország: közel egymilliárd euró

Ebben az évben Lengyelország 3,71 milliárd zlotyt (976 millió eurót) költ katonai felszerelésekre, ami 2005-höz képest 6,5 százalékos növekedést jelent – jelentették be. „A források jelentős részét a vezetési rendszerek továbbfejlesztésére, a felderítő és elektronikai harci struktúrák NATO-integrációjának folytatására, valamint a szállító kapacitások növelésére fordítjuk” – mondta Marek Zajakala, a nemzetvédelmi miniszter helyettese. A haditechnikai korszerűsítés jegyében Lengyelországba az idén érkezik nyolc F–16 harci repülőgép abból az összesen 48 darabból, melyet a Lockheed Martintól vásároltak, továbbá a finn AMV Patria által gyártott 144 csapatszállító jármű (a 690 megrendeltből), 32 rakétakilövő, illetve 200 izraeli tervezésű SPIKE páncéltörő rakéta.

Honvédelem Online

|

Bál a Székesfehérváron

A székesfehérvári helyőrségi klub adott otthont az MH 43. Vezetéstámogató Zászlóalj báljának, melyen a vendégek többsége szebbnél szebb és ötletesebbnél ötletesebb álarcokat viselt. A svédasztalos vacsora után Bajor Imre műsora és hastáncbemutató szórakoztatta a bálozókat, majd a TIBITON zenekar szolgáltatta a tánczenét a résztvevőknek. Az este folyamán finomabbnál finomabb koktélok készültek, a tombola sorsolásán sokan örülhettek az értékes nyereményeknek. Reméljük, hogy jövőre is sikerül megrendezni a most már hagyományosnak tekinthető zászlóaljbált.

Honvédelem Online

[center][/center]

|

A tatai katonák ismét Koszovóba készülnek

Befejeződött a felkészítés a KFOR-15 kontingens parancsnoki és oktatói állománya részére a tatai laktanyában. Az egyhetes foglalkozásra a 43. Vezetéstámogató Zászlóaljtól, a Bakony Harckiképző Központból és a 64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezredtől is érkeztek résztvevők. Nagy Sándor alezredes, a következő koszovói misszió tervezett parancsnoka elmondta, a felkészítés célja az volt, hogy a résztvevők megismerjék és elsajátítsák a kiképzések módszertanát. Így a parancsnoki és oktatói állomány a frissen szerzett tudását áprilisban már saját beosztottainak adhatja át.

[center][/center]

Az elméleti felkészítéseket gyakorlati foglalkozások követték, amelyeknek a tatai laktanya és a szomódi gyakorlótér adott otthont. A tisztek és tiszthelyettesek harcászati foglalkozáson és általános békefenntartói kiképzésen is részt vettek. A KFOR-15 felkészítés következő üteme a legénységi állomány kiképzése lesz, amely április elején veszi kezdetét.

Szöveg és kép: Csehiné Sárkány Beáta tizedes , Honvédelem Online