|

Még több UH-1 Huey megy Pakisztánba

Három újabb UH-1 Huey helikoptert küld Japán Pakisztánba, segítendő a mentési és segélyezési műveleteket. Az átcsoportosítással duplájára emelkedik a Japán Önvédelmi Szárazföldi Erők helikoptereinek száma a katasztrófa sújtotta országban.
A három helikoptert és a működtetésükhöz szükséges földi lépcsőt a Japán Önvédelmi Légierő négy C-130 Hercules szállítógépe szállítja a helyszínre, még ezen a héten.
Az első három japán UH-1-es helikopter október 17-én kezdte meg munkáját, gyógyszereket, takarókat és sátrakat szállítva a fővárosból az északkeleti Batagramba.

traucsacska.blogspot.com

|

Újra vannak gépek az Enterprise-on

Több mint egy év szünet után tértek vissza a repülőgépek a CVN-65 USS Enterprise repülőgép-hordozó fedélzetére.
Az alapos felújításon átesett hajó repülőfedélzetére elsőként a from the "Maulers" of Sea Control Squadron (VS) 32 „Maulers” század egy S-3B Viking repülőgépe "tette le a futóművét":
A Carrier Air Wing (CVW) 1-nek otthont adó hajó a norfolki haditengerészeti támaszpontról futott ki október 13-án, az átépítés utáni teszteket végrehajtani. Miután a tengeri tesztek sikerültek, sor kerülhetett a repülőfedélzet beüzemelésére is.
A tervek szerint a "Big E" 2006-ban kezdi meg első szolgálati turnusát.

traucsacska.blogspot.com

|

Kényszerleszállást hajtott végre a RAF egyik Tornado repülőgépe…

… október 19-én Stornoway repülőterére, miután a pilóta műszerei hajtóműtűz lehetőségét mutatták.
A vadászrepülőgép gyakorlóbevetésen vett részt a RAF Lossiemouth repülőteréről felszállva. A gép Stornowaytől 20 mérföldre járva értesítette az irányítókat a vészhelyzetről. A műszerek szerint veszélyes túlmelegedés volt a hajtóműtérben. A gép természetesen engedélyt kapott a leszállásra a legközelebbi repülőtérre. A stornoway-i Parti Őrséget is riadóztatták, tartva a két pilóta esetleges katapultálásától [ez hajtóműtüzeknél erősen lehetséges kimenetel…].
A gép hajtóműveit a leszállás után azonnal átvizsgálták a repülőtéri tűzoltók, de nem találtak lángokat, szerencsére.
A repülőteret a kényszerleszállás idejére lezárták.

[center]Militarypapers képtár @ Tornado[/center]

traucsacska.blogspot.com

|

Újjászületés

Október 19-én újjászületett Nagendra Singh indiai dandártábornok és Cheetah helikopterének pilótája. A kínai-indiai határ közelébe telepített dandár parancsnokságát frissen átvett Singh egy ellenőrző körútra indult. Menet közben a helikopter hajtóműve Pithoragharh mellett leállt. A tábornok és pilótája megsérültek, de nem súlyosan.
A tábornoknak és a pilótának annak ellenére sikerült kiugrania [???] a Cheetah-ból, hogy az alacsony magasságban repült

|

Megérkeztek az első Augusta A109 LUH helikopterek Dél-Afrikának

Október 19-én átadták az első négy, Turbomeca Arrius 2K2 hajtóművel felszerelt Augusta A109 LUH helikoptert a Dél-Afrikai Légierő részére. A SAAF Bloemfontein Légibázisán gazdát cserélt négy gép egy 30 gépes megrendelésnek az első része. Az A-109 LUH feladatai között légimentés, felderítés, csapatszállítás és kutató-mentő bevetések lesznek.
Az Arrius 2K2 hajtóművek egyes elemeit a Turbomeca Africa gyártja majd Johannesburgban.
A hajtóművek 716 lóerős felszállás közbeni teljesítménnyel és 3000 órás meghibásodások közötti üzemidővel rendelkeznek.

traucsacska.blogspot.com

|

Vita van kialakulóban a július 30-án lezuhant ugandai Mi-17-es ügyében

A katasztrófa, melyben életét veszítette John Garang tábornok, a szudáni-ugandai határ közelében, a Zuria hegységben történt.
A dolognak az ad aktualitást, hogy Szudán moszkvai nagykövetégének a gyártó cég, az orosz Kazan Helicopters átadta az elnöki helikopter állapotára vonatkozó adatokat.
Az értesülések szerint a gyár az ugandai földi kiszolgáló személyzetre terheli a felelőséget. Ugyanakkor az ugandai, amerikai, kenyai és szudáni szakértőkből álló vizsgálóbizottság arra figyelmeztette a Kazan Helicopters-t, hogy ne iparkodjon az ugandaiakra kenni a dolgot.
A katasztrófában hét ugandai és hat szudáni személy veszítette életét.
A Kazan Helicopters többek között arra hivatkozik, hogy a helikoptert 3 héttel a baleset előtt adták át az ugandaiaknak, alapos felújítást követően. Az átadásnál a gépet minden hibajelzés nélkül vették át, s a gyártó szerint ez is azt bizonyítja, hogy a baleset idején a helikopter jó műszaki állapotban volt.

[center]Militarypapers képtár @ Mi-8/Mi-17[/center]

traucsacska.blogspot.com

|

Kisebb hibák tarkítják az első Raptor-kitelepülést

Mint arról oldalunkon már hírt adtunk, a Lockheed Martin F/A-22 Raptor nyolcgépes kötelékkel indult a Langley Légibázisról október 15-én, de a Hill Légitámaszpontra már csak hatan érkeztek meg.
A felszállás után 20 perccel a Raptor 41-es hívójelű gép pilótafülkéjében a repülési rendszerek hűtésének hibáját jelezte egy kontrollámpa. A hibás repülőgép egy másik F/A-22-es kíséretében biztonsággal visszatért a Langley-re.
A karbantartók szerint a hiba könnyen elhárítható volt, már többször is találkoztak vele. A két repülőgép azóta csatlakozott a Hill Légibázison tevékenykedő 6 géphez.

[center] Militarypapers képtár @ F/A-22 [/center]

traucsacska.blogspot.com

|

Kicserélődik a dusanbei repülőtér „személyzete”

Kicserélődik a dusanbei repülőtér „személyzete”: franciák ki, oroszok be. Ez persze így nem teljesen igaz: a francia kontingens egy része távozik november 5-ig, míg másnap 6 Mirage 2000-es vadászbombázó hagyja el végleg a dusanbei repülőtér betonját. A lépés körülbelül 200 francia katona visszavonását jelenti. Az átalakulás után csak 150 francia katona és két C-160 Transall könnyű szállító repülőgép marad Tadzsikisztánban.
Erősítenek viszont az oroszok: egy repülőcsoportot telepítenek a Hisor repülőtérre, Dusanbe külvárosába. A várakozások szerint hat Mi-24 Hind és Mi-8 Hip helikopter érkezik a repülőtérre, mintegy 100 gépjármű és más eszközök kíséretében. Mindent egybevéve várhatóan akár 1000 orosz katona és civil érkezhet a támaszpontra.

traucsacska.blogspot.com

|

Pakisztán is belép az AWACS-felhasználók egyre népesebb táborában?

A jelek szerint Pakisztán is belép az AWACS-felhasználók egyre népesebb táborában. Megerősítve a hosszú ideje keringő híreszteléseket, a Saab bejelentette, hogy előzetes szerződést kötött a pakisztáni kormányzattal, melynek célja légi korai felderítő és riasztórendszer szállítása. A Saab szerint ugyan a repülő parancsnoki és felderítő állomásra azért van szükség, hogy az ország szembe tudjon nézni a jövőbeli krízisekkel és katasztrófákkal, de én inkább az indiai légierő egyre növekvő erejére típpelnék, mint megfigyelendő dologra.
Az AWACS alapja a Saab 2000-es turbóprop utasszállító repülőgép lesz, míg az Erieye radarrendszert az Ericsson Microwave Systems szállítja.

traucsacska.blogspot.com

Frissítés: Közben újabb infó érkezett a pakisztáni AWACS-ügyről: bár a főbb kérdésekben még a végleges szerződésig tárgyalások folynak, az ügylet értéke legalább biztos. A körülbelül 1,05 milliárd dolláron kétharmad részben a Saab, míg egyharmad részben az Ericsson Microwave Systems osztozik.