Az iráni védelmi iparnak szentelt napon, Mahmud Ahmadinezsád elnök jelenlétében sor került egy újabb iráni UAV, egy „bombázó” bemutatására. Ahmadinezsád elnök által szimplán a „halál nagykövetének” titulált cirka 4 méter hosszúságú, teljes mértékben hazai fejlesztésű robotrepülőgép a Karrar (~támadó, csapásmérő) megnevezést kapta és állítólag nagy hatótávolságú, mely távot ráadásul nagy sebességgel képes leküzdeni. Csapásmérő arzenáljában […]
Droidot faragnának a Varacskosdisznóból
Újabb DARPA vízió: pilótanélküli A-10 köröz autonóm módon a harctér közelében/felett, melynek közvetlen tűztámogatásba lendülését szükség esetén odalentről az előretolt repülésirányítók/összhaderőnemi harctéri irányítók kérelmezhetik. Az elképzelés szerint a pilótanélküli gép autonóm módon járőrözne, ám természetesen egy pilóta távirányítása alatt állna a le- és felszállások, illetve a fegyverek bevetése során. Ugyanakkor a pilóta a fegyverzet bevetéséhez […]
Bemutatták a Taranis és a Phantom Eye demonstrátorokat
Július 12-én két technológiai demonstrátor bemutatkozására is sor került, melyek egyike a brit autonóm UAV/UCAV fejlesztés megtartásáért, fejlesztése érdekében útnak indított Taranis program, míg a másik a Boeing „zöld” UAV-ja, a Phantom Eye. Kezdjük tálén a mennydörgés kelta istenéről elnevezett UCAV demonstrátorral. A már mintegy 143 millió fontot elnyelt Taranis program keretén belül megvalósított demonstrátor […]
Tanker Global Hawk?
Nos, elöljáróban annyit, hogy esetleg és persze nem mostanában, ám nem is egy messzi-messzi galaxisban. Mindenesetre míg a Boeing és az EADS egymás újbóli ütlegelésnek előkészítése közben épp „kamillázik” egy kicsit az Antonovon, addig az EADS első körös partnere saját útra lépett tanker kérdésben, melyhez immáron saját boszorkánykonyhájuk egyik kelendő termékét szemelték ki alapul. Na […]
Francia-brit UAV készül
Afganisztán nyeli az UAV-okat
Aknavetős UAV
Fogyatkozik a német UAV-flotta
Robotizált légi-támogatás?
Az egyik legnagyobb amerikai haditechnikai kutatóintézet, a DARPA (Defence Advanced Research Projekts Agency) két-három éven belül új pilóta nélküli légijárművel rukkolhat elő, mely lehetővé teszi majd a “jó öreg” Fairchild A-10-esek leváltását CAS (Close Air Support – közeli légi-támogatás) feladatkörben.