|

Odasózott a Szeverodvinszk

Az orosz illetékesek tartani akarják magukat azon korábbi kijelentésükhöz, miszerint a Project 855 / Jaszeny-osztály első tagja, a K-329 Szeverodvinszk még az év vége előtt hadrendbe áll. Ettől egyelőre a tesztelési programjának utolsónak szánt, nagyjából 1 hónapos szakasza választja el. November folyamán a jelenleg legmodernebbnek tekinthető orosz atom-tengeralattjáró számos rendszere újból alapos vizsgálaton esik át […]

|

Borej – befagyott dátumok

A Jurij Dolgorukij egyik, 2010 augusztus elejei tesztútján

A Borej-osztály kapcsán egyelőre még mindig a Jurij Dolgorukij fürdőzik a figyelem középpontjában – ez változott volna némileg a napokban a 2. Borej, az Alekszandr Nyevszkij vízbe bocsátásával. Erre a változásra azonban egy picit úgy tűnik még várnunk kell, ugyanis a Szevmash megítélése szerint a tervezett napon, november 30-ának délelőttjén annyira rettenetes volt az idő […]

|

Nem fizet a Szevmash?

A szeverodvinszki központú Szevmash hajógyár ugyan oldalainkon értelemszerűen hadihajó vonatkozású ügyletei miatt szokott említés szintjén szerepelni, ám az eredetileg tengeralattjáró építésre szakosodott cégnek van már civil üzletága is. Amit szerződésszegés miatt a svéd bíróság 45 millió dollár megfizetésére kötelezett tavaly. Csakhogy az orosz cég nem akar fizetni…

|

Mese az orosz Aranyhal és a lángvágók esetéről

Némiképp különleges acélcápa került vissza feldarabolásra egykori születésének helyére, a szeverodvinszki Zvezdocska hajógyárba. Bár a Papa-osztály egyetlen egységére, az eredetileg a K-162 jelölést viselő, majd K-222 megnevezés alatt nyugdíjazott “Aranyhalra” nem is igazán illik az acélcápa megnevezés, lévén törzse titán ötvözetű.