Három hete, április 23-án kezdődött az elmúlt napokban véget érő éjjellátós kiképzés, melynek az MH Pápa Bázisrepülőtér adott otthont és öt szolnoki katona tudásának szinten tartására, továbbképzésére szolgált.
Egy kiszuperált öreg Mi-24-es harcihelikopter 109-es oldalszámmal a pápai repülőtér egyik félreeső állóhelyén, egy meleg nyári nap és némi társaság… Ennyi kell ahhoz, hogy néhány katona gondolkodóba essen, majd rengeteg munka, lelkesedés és pénz kell, hogy a gondolat valóra váljon.
Hosszú ideje csend van a pápai bázis kerítésén belül, legalábbis nem hallattak magukról sokat a HAW alárendeltségébe tartózók, de nem is kell, hisz szép csendben teszik kötelességüket. Ám most egy olyan mérföldkő kapcsán tudósíthatunk az egységről, mely komoly elismerést érdemel.
1995. szeptember 13-án este összeütközött a levegőben a Magyar Légierő két gépe. Az eset egyértelműen rávilágított számos szervezeti, szervezési és technikai problémára, amelyet szeretnénk összefoglalni a baleset kapcsán oldalunk hasábjain.
A két finn Mi– 8-as helikopter augusztus 25-én, csütörtökön érkezett az MH Pápa Bázisrepülőtérre. A légi járműveket a Többnemzetiségű Helikopter Kezdeményezés (MHI) program keretében ajándékozta a Magyar Honvédségnek a Finn Védelmi Minisztérium.
Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesültet és a Pápai Honvéd Bajtársi Klub 2011. július 2-án rendezi meg 2011-es találkozóját Pápán. Az egész délutános programban lesz MiG-23-as avatás is. A szervezők minden érdeklődőt szeretettel várnak!
Rég hallottunk a Pápán állomásozó katonák munkájáról, de biztosíthatunk mindenkit, a három C-17 Globemaster III nagyobb problémák nélkül üzemel, s a földi személyzet is tudja a dolgát, ám utóbbit még tovább kívánják fejleszteni.
“Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Néhány érdekességet szeretnék bemutatni, ami talán segít betekintést engedni a katonai repterek életébe és a légi járművek repülésével kapcsolatos néhány sajátosságba.
„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
A weboldal sütiket alkalmaz a jobb használhatóság és a nagyobb felhasználói élmény érdekében a részletes adatkezelési tájékoztatónkban rögzítettek szerint. EngedélyezemNem engedélyezemAdatkezelési tájékoztató
Cookie beállítások
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.