|

Vadászrepülőgép ki mit tud – evolúció 2. rész

Az előző részben a vadászgépek fejlődésének története nagyjából 1970 táján ért véget, innen folytatódik a történet. Mivel az amerikaiak jártak ekkor élen azok fejlesztésében célszerű velük útjára indítani a sorozat második részét. Készítsetek be hideg élelmet, ez hosszú menet lesz. ;)

|

F-104 Starfighter, az “Özvegycsináló” [Mítoszoszlatás]

A Német Szövetségi Köztársaság légierejében, vagyis a Luftwafféban repülő F-104G Starfighter vadászgép kapcsán gyakran felmerülő téma annak nagyon rossz hírneve. Emiatt a típus kiérdemelte a nem túl hízelgő „Özvegycsináló” becenevet. Mennyi igaz a gép rossz hírnevéből?

|

F-15 Eagle – mítoszoszlatás

Az F-15 Eagle, mint vadászgép ikon a katonai repülésben még a kevésbé hozzáértők számára is jól ismert típus, mint a nagybetűs vadászgép. Az alap változatát – ez az A és C variánsokat jelenti – gyakorlatilag mindenhol csak egyfeladatos repülőgépként említik. A Sas nimbuszának építése és a gép eredményinek köszönhetően típushoz kapcsolódik egy szlogen, ami valójában inkább csak egyfajta szellemiséget fejezett ki, mintsem egyes képességek hiányát. Mi lenne ez?

”Not a pound to air to ground”

Magyarra fordítva, „egyetlen kilogrammot se a csapásmérésre”.

|

A hidegháborús harckocsik páncélzata

A szerte az Interneten gyakori téma az egyes alap harckocsik páncélvédelme és az általuk nyújtott túlélő képesség. Fórumunk egyik törzstagja összefoglalót állított össze a rendelkezésre álló nyilvános adatok alapján a hidegháborús, és a hidegháború utáni korszerűsítéseket is részben magában foglaló harckocsik páncélzatáról.