No nem repülési sebességben, hanem az adatátviteli képességeik terén: a Northtop Grumman megkezdte azon rendszerek telepítését, melyek lehetővé teszik majd, hogy a B-2 Spirit nehézbombázók a jelenlegi műholdas kapcsolatuk sebességénél mintegy százszor gyorsabban forgalmazhassák a harctéri információkat.
Next generation bomber – Az USAF nehézsúlyú jövője
Egy folyamat beteljesedése: újból egy parancsnokság alatt az Amerikai Légierő nukleáris arzenálja
Fejlemények a B-2 baleset ügyében
Egy hét telt el a Spirit of Kansas február 23-i balesete óta és bár a vizsgálóbizottság természetesen még nem végzett az eset okainak feltárásával, – erre egyébként 60-90 nap áll rendelkezésükre – már lehet tudni ezt-azt.
Repülési tilalom alatt a B-2-esek
A szombati B-2 katasztrófa után az USAF repülési tilalmat rendelt el mind a húsz meglévő B-2 lopakodó bombázójára. A rendelet oka az említett baleset okainak kivizsgálása, hiszen nem kizárt, hogy a balesetet a gép szerkezeti meghibásodása okozta
Lezuhant egy B-2 lopakodó bombázó
A mai napon olyan esemény történt, amire eddig még nem volt példa: lezuhant az amerikai légierő egyik lopakódó bombázója. A radarok többsége számára lényegében láthatatlan B-2 Spirit (Szellem) bombázó a légierő guami támaszpontjáról emelkedett fel, mikoris 10:30-kor, nem sokkal a felszállás után egyelőre ismeretlen okok miatt lezuhant.
Northrop B-2 Spirit
Stratégiai bombázók cikksorozatunk ezen részében a Northrop Grumman lopakodója, a B-2 Spirit kerül terítékre.
A B-2 Spirit története 1974-ig nyúlik vissza, amikor a DARPA (a Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) kezdeményezte egy tanulmány elkészítését a lokátorral történő felderítést elkerülő lopakodó technikákról, amit Harvey-nak kereszteltek egy 1950-ben készült filmben szereplő láthatatlan nyula után.