Az A400M igásló sokak számára okoz bonyodalmat, nemrég beszámoltunk róla, hogy a program késése miatt a franciák is elkezdtek más megoldások felé kacsintgatni.
A400M: Késés a hajtóművezérlő-rendszer miatt
Türelmetlen franciák
Már korábban is beszámoltunk arról, hogy az Airbus A400M teherszállító fejlesztése, sorozatgyártása, valamint a megrendelőkhöz való leszállítása jelentős csúszásban van, most a programhoz mindeddig hű franciák kezdtek el kacsingatni más megoldások felé.
Brit megoldás az A400M késésére
Mint arról nemrég már írtunk a válságban lévő összeurópai fejlesztésű taktikai szállítórepülőgép, az Airbus A400M munkálatai nem a tervezett ütemben folynak, így a nem számított késés miatt létrejött szállítókapacitás-hiányt a brit kormánynak valamiképpen kezelni kell.
Louis Gallois az A400M programról
Konkurenciát kap a NATO közös teherszállítóflottája
Tizenkét Uniós ország ma Brüsszelben kezdeményezte egy közös európai teherszállító légiflotta felállítását, amely kielégítené az egyre növekvő igényt a katonai célú légi teherszállítás iránt. Az European Air Transport Fleet (EATF) a tervek szerint 2014-ben kezdhetné meg működését Airbus A400M, illetve C-130 Heculesekkel.
A400M: Gallois fenyegetőzik
A német Der Spiegel hetilap érdekes hírrel rukkolt elő az amúgy sem zökkenőmentes Airbus A400M katonai teherszállitó program ügyében. Birtukukba került ugyanis egy levél, amelyet maga Louis Gallois, az Airbus és az EADS vezérigazgatója intézett az említett típust megrendelő hét ország illetékeseihez.
A Lockheed Martin bemutatta az új C-130XL teherszállítót
A Lockheed Martin vállalat bemutatta a C-130 Hercules, közepes teherszállító repülőgép, legújabb változatát a C-130XL-t. A típust öt éven belül eladásra ajánlhatják az amerikai légierő (USAF) számára.
A C-130XL projekt maradna a Lockheed Georgia állam-beli Marietta-ban található üzemében, ahol 1954 – a típus megszületése – óta a Herculesek készülnek.