Il-476, az új generáció

Zajos, sokat eszik és elöregedett. Körülbelül ezzel a három jelzővel lehet leginkább jellemezni az orosz szállítóflotta gerincét alkotó típust, az Il-76 „Candid”-ot. Ám aggodalomra semmi ok, érkezik a típuscsalád negyedik generációja, az Il-76-os újabb, modernizált változata, az Il-476.

Az „új” típus új szárnyainak köszönhetően nagyobb tömeget képes majd a levegőbe emelni, emellett további 13-17%-kal nő az üzemanyag-kapacitása. Azonban a hatótáv-növekedés nem csak az üzemanyag-kapacitás növelésének köszönhető, hanem az új, erősebb, de takarékosabb PS-90A-76 hajtóműveknek is.
A gépnek azonban nem csak a külsejét piszkálták meg, hanem a pilótafülkében található korszerű avionikai és a digitális vezérlőrendszer is gyarapítja újdonságok számát.

Il-76

„Véleményem szerint az Il-476, mely végső soron az Il-76 leváltására érkezik, 2012 környékén jelenhet meg a katonai teherszállítás színterén.” – nyilatkozta Viktor Kacsalkin altábornagy a gépek szolgálatba állásáról.
A gépek gyártására – melyek teherszállító- és tankerverziójából legalább 38 darab kerül az orosz fegyveres erők állományába – az uráli Aviastar-SP repülőgép-gyár készül fel.

Il-76MD-90

Az Orosz Légierő állományában több mint 300 teherszállító gép repül, ezek nagy része még a ’60-as, ’70-es években állt szolgálatba, és többségében korántsem felelnek meg a szigorú nyugati környezetvédelmi előírásoknak.
Manapság 119 Il-76-os repül orosz felségjellel, melyeket az Il-76MD-90 szintjére korszerűsítenek a közeljövőben, ezzel csökkentvén a gépek zaj- és környezetszennyező hatását, valamint üzembentartási költségeiket.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra