Új fejezet előtt az Antonov An-124 karrierje

Egyelőre úgy tűnik, hogy a tekintélyt parancsoló méretű és szállítókapacitású Antonov An-124 Ruszlan (NATO: Condor) karrierje újabb fejezethez érkezett, lévén az egy ideje napirenden lévő modernizálási program pár lépéssel közelebb került a megvalósuláshoz.

Dimitrij Medvegyev elnök ugyanis a közelmúltban jóváhagyott egy menetrendet az Antonov An-124 Ruszlan gyártásának újraindítására. A rendkívül sikeres igásló gyártásának újraindítása már egy ideje napirendi ponton van, azonban a modernizációs csomag megalkotása és a gyártás beindításának elérése nagyjából az orosz állam égisze alatt egyesített orosz repülőgép fejlesztőket, gyártókat tömörítő UAC, azaz United Aircraft Corporation színre lépésének idejében valósult meg, mely mind az ukrán (Antonov), mind pedig az orosz fél számára elfogadható üzleti tervvel hozakodott elő.

Antonov An-124 Wroclaw 2008

A legnagyobb civil An-124 üzemeltető, az orosz Volga-Dnepr Airlines, az ukrán Antonov és az UAC vezette harcot a gép modernizálására és a gyártásának újraindításáért tehát siker koronázta. Az eredeti An-124-100-re alapozó modernizált változat elvileg An-124-500 név alatt fog futni (a korábban felröppent An-124-150 helyett) és többek között teljes glass cockpit kerül a pilótafülkébe és a Motor Sich D-18T hajtóművek sem maradnak megpiszkálás nélkül. Utóbbitól a Ruslan-ok amúgy is tekintélyes teherbíró kapacitásának illetve hatótávolságának növekedése várható. Az új építésű nagyvasaktól ráadásul az eredeti, módosítások nélküli A124-100-hoz képest mintegy kétszeres élettartamot, akár 50 000 órát remélnek.

Mivel a modernizált változat már megkapta az orosz légügyi hatóságok engedélyeit, így alapvetően bármikor indulhat a gyártás. Illetve indulhatna, ha nem kéne helyrepofozni a gyártósorokat, pótolni a gyártóeszközöket. Mivel az értesülések szerint ez mintegy 500 millió Dolláros befektetést igényel, így értjető módon nem árt, ha lesz fix megrendelés is. Nos, úgy tűnik ebben nem lesz hiba, hiszen a Volga-Dnepr Airlines kész 10 gépet átvenni 2011-2020 között megfejelve további 10 géppel 2021-2027 között.

Ehhez azért hozzátesszük, hogy a jelenlegi nyilatkozatok alapján az első An-124-500-asok átadása csak 2014-15 magasságban kezdődhet. A gyártást az UAC felügyelete alatt az uljanovszki Aviastar-SP végzi majd. És hogy mennyi új Kondorkeselyű kelhet ki a tojásból? Nos egyes elemzőcégek a túlméretes szállítmányok drasztikusan növekedő piacának figyelembe 2030-ig történő figyelembevételével azt jósolják, hogy akár 70 An-124 is realizálódhat.

Ha nincs kéznél Globemaster vagy Galaxy, akkor bizony az orosz kollégia viszi Afganisztánba az utánpótlást.

Ha nincs kéznél Globemaster vagy Galaxy, akkor bizony az orosz kollégia viszi Afganisztánba az utánpótlást. ,

Ezzel párhuzamosan megemlítendő az is, hogy arról egyelőre nincs információ, hogy az Orosz Légierő hogyan viszonyul az új Ruszlanhoz. Azaz bevásárolnak belőlük, avagy a meglévő, ámde felújításért kiáltó An-124 gépparkjuk lap némi figyelmet a jövőben.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra