Összehasonlíthatatlanul kevesebb készült belőle, mint a Mi-8/17-ből, a Ka-27 Helix mégis egy elég jól ismert típusa az orosz haderőnek – az anno az Orosz Haditengerészetnek kifejlesztett, több típusvariánssal is rendelkező forgószárnyasból jutott exportra és persze a civil szektorba is. A friss hírek alapján érkezhet az utódja.
A Russian Helicopters holding tegnapi bejelentése alapján a régebb óta tartó, egy új típus szükségességét képviselő álláspontjuk kommunikálása végül megértő fülekre talált a védelmi minisztériumban, így megkezdődhet az 1982-ben hadrendbe állított típust váltó helikopter fejlesztése.

Forrás: Russian Helicopters ,
Bővebb információt nem osztottak meg – például arról, hogy a Kamov, vagy a Mil tervezi majd az először 1973-ban repült Helix utódját. (A Mil-nek a Mi-14 formájában van a Ka-27-el kortárs, hasonló darabszámban legyártott, tengerészeti használatra szánt típusa. A Mi-8 alapjain elkészült, már csak kis példányszámban szolgáló típus felélesztésének tervéről az év elején lehetett olvasni.)

Fotó: Russian Helicopters ,
A Ka-27 Helix és variánsai persze még sokáig jelen lesznek, hiszen azon felül, hogy zajlik az Orosz Haditengerészet típusainak felújítása, modernizálása, a Russian Helicopters bízik abban, hogy az exportgépek vevőinek is sikerül eladni modernizációs csomagokat. Kína részéről például tavaly érkezett felkérés Ka-27/28 és Ka-31 gépek modernizálására.

Helix alfajok – Ka-27 és Ka-29 – a Mistral fedélzetén ,