A Raytheon vállalat vezetősége és mérnökei foghatják a fejüket, mivel a cég raktáraiban már közel 1000 darab át nem vett AIM-120 AMRAAM típusú légiharc-rakétát kénytelenek tárolni.
A megrendelők által át nem vett rakéták a szilárd hajtóanyagú rakétahajtómű problémái miatt lettek visszautasítva. Az ATK vagy Alliant Techsystems néven ismert vállalat a nevezett komponenst 48 darabos szériában gyártja, ezek közül választanak ki random módon 9 példányt, melyeket a valós körülményeket (-56 Celsius fok) imitálva tesztelnek próbapadon. Amennyiben valamelyik nem az előírt paraméterek szerint működik, akkor az egész széria átadását megtagadják és selejtezve lesznek.

Fotó: Staff Sergeant Vince Parker, USAF ,
Konkrét példa is létezik, a Finn Légierő által 2008 júliusában 435 millió dollárért megrendelt 300 darab AIM-120C-7 típusú rakétát 2012 elejéig kellett volna átadni, de az alacsony hőmérsékletű teszten ezek is elvéreztek. Mind John Patterson, a Raytheon szóvivője és Kari Renko ezredes, a Finn Légierő fegyvermérnöke elismerte a hibát, ám annak részleteiről nem kívántak nyilatkozni.
Mindenesetre érdekes, hogy az AMRAAM-ek hajtóművével évtizedekig nem volt probléma, a hibák csak most jönnek elő. A magyarázat viszonylag egyszerű: az azonos méret mellett nagyobb égésidejű és tolóerejű erőforrások „a végletekig ki vannak hegyezve” és megbízhatóságuk hagy „némi” kívánnivalót maga után.