Noha egyelőre semmilyen hivatalos megerősítést nem nyert, de a lett haderő által tesztelt GTP 4×4 nyert az AM General Humvee, a Paramount Group által indított Marauder és a török Otokar Cobra ellenében – tette közzé Andris Karkluvalks, a lett Delfi újságírója.
A részletek egyelőre homályosak, mivel a lett védelmi minisztérium nem erősítette meg az értesülést, továbbá arra sem derült fény, hogy a finn Sisu Auto által gyártott GTP melyik tulajdonságában múlta felül riválisait. Ami biztos, hogy a lett beszerzés összege mintegy 200 millió euró, úgyhogy nem tét nélküli a megmérettetés.
Az egyébként idén bemutatott finn jármű üresen 14 tonnát nyom (más forrás szerint ez a maximális tömeg), 6 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,55 méter magas. 6 hengeres dízelmotorja (20 lóerő/tonna arány mellett) a 6 sebességes automata váltó segítségével 100 km/h sebességre képes gyorsítani a páncélozott járművet és 700 km a hatótávolsága (a cikk megjegyzi, hogy ez az érték „üresen” értendő). A terepviszonyok és a feladat függvényében maximum 4,5 tonna hasznos teher hordozására képes.
Ami érdekessé teszi a járművet, az a „moduláris” felépítése, mely során a személyszállító részt a feladatnak megfelelően lehet cserélni. Fenti konfigurációban egyébként 2+8 fő szállítására képes, amelyet a gyorsabb ki-beszállás érdekében ellátták egy nagy méretű hátsó ajtóval. Felderítő konfigurációban 2+2 főre korlátozódik a személyszállító képesség, a fennmaradó hely a felszereléseknek és egyéb rakománynak van fenntartva (a személyszállító és felderítő változat fegyverrel is ellátható). A sebesültszállító változatról mindössze annyi információ került napvilágra, hogy a sérült katonák ellátásához minden felszerelés a rendelkezésre áll a felépítményben. Továbbá van egy „műszaki-mentő” variáns, melynek moduláris része teljes egészében a javításhoz szükséges eszközöknek van fenntartva.
Védelem tekintetében a NATO STANAG 4569 (ballisztikai és aknatámadás elleni) szintnek felel meg, mely kiegészítő páncéllal ellátva tovább fokozható. Mindemellett pneumatikus tárcsafékekkel és ABS-szel szerelve szállítják a finnek, a belülről szabályozható keréknyomás az opcionális tételek közé tartozik.
A GTP a Patria Pasi (régi nevén Sisu Pasi) leváltására készült, mely Finnország mellett Észtország, Ausztria, Dánia, Svédország, Ghána, Norvégia és számos ENSZ békefenntartó erő arzenáljában szerepel.