Mint az olvasók előtt nem ismeretlen, október 30-án balesetben megsérült Oroszország egyetlen repülőgép-hordozója, melynek kárfelmérési munkálataival a napokban végeztek.
„A kárfelmérés céljára létrehozott bizottság 52 sérülést talált, amelynek helyreállítása 70 millió rubelt fog felemészteni. A hajó modernizációs programjára fordított keretben ez az összeg „jelentéktelen” kategóriába tartozik. (Szerencsére) semmi olyan jellegű sérülést nem találtunk, mely veszélyeztetné a hajó átadásának időpontját. Véleményem szerint a határidőket tartani tudjuk, a felújítási (javítási) munkálatokkal 2020. végére végzünk és 2021-ben megkezdődhetnek a tesztek, majd ugyanezen év közepén át is adhatjuk a haditengerészetnek” – nyilatkozta Alexei Rakhmanov, az Egyesült Hajógyártó Vállalat vezére a TASS orosz hírügynökségnek november 22-én.
Az október végén bekövetkezett balesetben részes PD-50 szárazdokk sorsáról egyébként nem szólt a közlemény. Az 1980-ban szovjet megrendelésre Svédországban épült dokk a világ egyik legnagyobb és Oroszország legnagyobb úszódokkja volt 330 méteres hosszával és 67 méteres szélességével.
Méreteit tekintve a Vörös Térnél valamivel kisebb dokk a kimutatások szerint a 82. Hajójavító Üzem tulajdonába tartozik, amely 2015. novemberében az orosz olajipari óriás Rosznyeft tulajdonába került. A TASS kiegészítése szerint a vállalat a Rosznyeft modern partmenti logisztikai központjaként funkcionál.