|

Airbus az európai UAV program élén?

A napokban jelentette be az OCCAR (Organisation for Joint Armament Cooperation) európai ügynökség, hogy (fővállalkozói) részvételre kérte fel az Airbus-t az európai MALE (Medium Altitude Long Endurance) kategóriás RPAS (Remotely Piloted Air System) repülőgép fejlesztésében.

A 2016-ban indult programban Németország, Spanyolország (Airbus Defense and Space), Franciaország (Dassault Aviaton) és Olaszország (Leonardo) jelezte részvételét. A bejelentés alapján, ha 2019-ben sikerül szerződést kötni, a program fővállalkozója az Airbus lesz, míg a többi résztvevő vállalat (kiemelt) alvállalkozóként fog részt venni.

Forrás: occar.int ,

A 2018-as berlini ILA idején bemutatott Euromale-ként is emlegett pilóta nélküli gépről egyelőre nem sokat tudni. A tervek szerint a világ bármely pontján bevethető gép szerepkörét ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition and Reconnaissance – Hírszerzés, Megfigyelés, Felderítés, Célmegjelölés) mozaikszóval határozták meg. Méreteit tekintve némileg nagyobb, mint a GA-ASI (General Atomics Aeronautical Systems Inc) által gyártott MQ-9 Reaper, meghajtásáról két, toló-légcsavarral felszerelt hajtómű gondoskodik, amit kiemelten fontosnak tartanak a kereskedelmi légtérben való közlekedéshez. Felszerelését tekintve is homályosak a részletek (érthető, hisz még csak elvben létezik), a kiállításon egy EO/IR toronnyal felszerelve szerepelt.

Forrás: ainonline.com ,

Dirke Hoke, az Airbus DS vezérigazgatója megjegyezte, hogy habár életnagyságú makettet mutattak be, szerepköre miatt (és a fejlesztés státusza alapján) a végleges példány változásokon mehet még keresztül. Halványan utalt rá, hogy valószínűleg fegyver hordozására is alkalmas lesz, de jelenleg erről még nagyon korai beszélni.

Az Euromale első repülését 2023-ban tervezik, míg a kész rendszer szállítását 2025-ben akarják végrehajtani. Németország 21 darab beszerzésére nyújtott be igényt, Franciaország 8 példányt (2030-ig), Spanyolország szintén 8 darabot kíván rendszeresíteni, míg Olaszország nem jelezte egyelőre vételi szándékát.

Fórum hozzászólások

  • honved
    Amennyiben ügyesek leszünk és nem lustálkodjuk el a történetet ,ebben is szerencsénk lehet. Megint az, hogy nincs, lehet majd előny. Nincs légvédelmünk gyakorlatilag. Tehát nem kell agyalni, mit tartsunk meg és taknyoljunk még évekig, vagy évtizedekig a régiből. Mistral marad, ez logikus. Minden mást újat kell venni. Kezdhetjük. Nagy hatótávolságú eszközöktől, egészen ,a csöves drónvadászokig. Minden kell. A csapatlégvédelem kulcs lesz a jövőben, ráadásul a kombinált csapatlégvédelem. Kell rakétás és csöves, vegyesen. Én, zászlóalj szinten már szervezetbe illesztenék egy légvédelmi szakaszt. Harckocsi, lövész, vagy tüzér osztály esetében mindenképp. Nagy értékű szárazföldi technikáink lesznek, ezeket védeni kell, ráadásul nagyon a légitámadások ellen is.
    A környékbeli helyzet:
    [​IMG]
    Az ukrán Bayraktarok a rádiókommunikációs hatótávot tudhatják, bár műholdas kapcsolattal több ezer kilométerre lennének képesek. Ellenben a románok tervezik katonai kommunikációs műhold beszerzését már rövid távon, így ők teljesen ki tudják majd használni a leendő Hermes 900-as drónjaik hatótávját, míg a szerbeknél kicsi a valószínűsége, hogy a fullos kínai nagy hatótávolságú csapásmérő drónt megvették volna valamilyen műholdas kommunikációs csomag nélkül, így valószínűleg ők állnak a legjobban, anélkül a Bayraktarhoz hasonló köröket tudna csak a Wing Loong.
  • blogen
    A környékbeli helyzet:
    [​IMG]
    Az ukrán Bayraktarok a rádiókommunikációs hatótávot tudhatják, bár műholdas kapcsolattal több ezer kilométerre lennének képesek. Ellenben a románok tervezik katonai kommunikációs műhold beszerzését már rövid távon, így ők teljesen ki tudják majd használni a leendő Hermes 900-as drónjaik hatótávját, míg a szerbeknél kicsi a valószínűsége, hogy a fullos kínai nagy hatótávolságú csapásmérő drónt megvették volna valamilyen műholdas kommunikációs csomag nélkül, így valószínűleg ők állnak a legjobban, anélkül a Bayraktarhoz hasonló köröket tudna csak a Wing Loong.
    Hermes 450-et raknak majd össze, a kép csak egy kis dezinfó a 900-ról.
    https://www.defenseromania.ro/de-an...aQPjH3NqhuuIh0-Xfc7_pXdYzq5m_s5Bq-fZ4Mc49Qbe4
  • formosa1
    Talán a ruszkiktól, de kérdezd meg tőlük...
    Adnak el sokat, sok helyre, ami sokszor sok-kézen át valamelyik oldal kecskepásztorainál köt ki.

    Nekünk ezért lesz eladni: ahol háborúznak, oda nem lehet mert a "széplelkű" csapatban vagyunk. Ahova lehet, oda meg kevés kell, meg "csók", de mi nem vagyunk "csókosok".

    "Hurrá !" :confused:
  • A legújabb kamikaze ST-35 "Thunder" drónt Ukrajnában mutatták be.


    [​IMG]

    Az ukrán "Athlon Avia" vállalat bemutatót tartott az ST-35 "Thunder" támadó pilóta nélküli repülőgép-rendszeréről.

    Sajtóközlemény szerint az új ST-35 "Thunder" kamikaze drón a célpontok nagy pontosságú "összekapcsolására" készült. A komplexum használatának egyik jellemzője a célpontok zárt helyzetben történő támadásának lehetősége és a különféle típusú robbanófejek használata.

    Az "Athlon Avia" cég képviselője szerint az új komplexum egy multikopter, "eldobható" munícióval. A készüléket függőlegesen felfelé indítják el, majd miután megérkezik az ellenség zónájába, további felderítést végez, majd függőleges zuhanással eléri a célt.



    A drón felszállási súlya 9,5 kg, a 3,5 kg súlyú robbanófej thermobár, . A repülési hatótávolság körülbelül 30 km, a levegőben tartózkodást 1 óra körüli időtartamra deklarálják, a sebesség 120-140 km / h, a bevetési idő 15-20 perc. A test kompozit anyagokból (üveg és szénszál) készül.

    [​IMG]

    Az egész komplexum - és ez a három egység - eldobható, három taktikai hátizsákba illeszkedik, amelyek súlya legfeljebb 15 kg, ami lehetővé teszi a legénység számára, hogy a szükséges pozícióba szállítsa. Az irányítást egy szokásos tablet segítségével végzik.

    [​IMG]
  • Roni
    Jól megerősödnek az ukránok, hála az orosz gazdaság seggen ülésének
    ?
    Tolják a pénzt nyugatról Ukrajna fegyverkezésére.
  • boki
    Tolják a pénzt nyugatról Ukrajna fegyverkezésére.

    Legalább nem lesz nehéz legyőzni a primitív oroszokat
  • Roni
    Legalább nem lesz nehéz legyőzni a primitív oroszokat
    Nem megbántva téged de nem vagy tisztában a primitív szó jelentésével:)
  • SilvioD
    Ukrajnában mutatták be az új saját termelési UAV - "Sokil-300"
    Majd szóljanak ha lesz belőle valami .jelenleg az oroszok is kínlódnak az orion drónokkal .
  • Az ukrán állami vállalat „Zhulyanskiy Vizar” bemutatta a tamadó Sokol-300 UAV-t amit a „Lucs” tervező iroda fejlesztett ki

    [​IMG]

    Az ukrán pilóta nélküli repülőgépet az elmúlt 1,5 évben fejlesztették ki a Luch tervezőirodában. Becslések szerint egy ilyen drón költsége 45,6 millió hrivnya. De ha sorozatgyártásra kerül sor, akkor az ár 30-40% -l csökkenthető.

    A Sokol-300 ukrán fejlesztésű optikai-elektronikus rendszerrel van felszerelve, és többféle is motort használhat. Ezek az ukrán AI-450T2 és MS-500V-05S / CE, és a külföldi gyártmányú - Rotax 914. A motor típusától függően a drón jellemzői is eltérnek.

    Maximális sebesség:
    AI-450T2-vel - 580 km / h;
    MS-500V-05C / SE - 466 km / h;
    Rotax 914 - 210 km / h.
    Repülési idő:
    az AI-450T2 esetében - 5 óra;
    MS-500V-05C / CE - 3 óra;
    Rotax 914 - 26 óra.
    Repülési hatótávolság
    AI-450T2 - 1300 km;
    MS-500V-05C / SE - 1000 km;
    Rotax 914 - 3300 km.

    A közvetlen rádió kommunikáció hatótávolsága 150 km A tervek szerint a Sokol-300 UAV-t egy kis méretű légi radarállomással és egy szintetikus radarral is felszerelik. Az alkalmazható fegyverek listáján megtalálhatók az irányított rakéták, amelyek hatótávolsága legfeljebb 10 km. Az UAV fejlesztése során figyelembe vették a "Neptunusz" fejlesztési tapasztalatait és technikai megoldásait. Így a rendszer vezérlése egy mobil vezérlőállomásról történik, amely gyakorlatilag megegyezik a Neptune MC RK-360 rakétakomplexumának vezérlőállomásával, a mobil vezérlőállomást egy teherautón helyezték el , amelynek márkáját az ügyfél határozza meg.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

  • Ez igen gyors volt!
    Roni
    Majd szóljanak ha lesz belőle valami .jelenleg az oroszok is kínlódnak az orion drónokkal .
    Ezt vissza vonom! Úgy látom csak az oroszoknal nem megy semmi
  • Csináltam egy összefoglalót a drónok lehetséges rendszerbe sorolásával, ahol a katonai szervezet szintjeit vettem alapul ehhez. Három kategória került bele:

    felderítő: olyan a maga kategóriájában jelentős járőrözési idővel rendelkező drón, amely ISTAR képes.
    tüzérségi: olyan saját meghajtással rendelkező lőszer, amely előre megadott paraméterek alapján, vagy menet közben felderített és kijelölt célt képes megsemmisíteni
    támadó: olyan jelentős járőrözési idővel rendelkező autonóm vagy távvezérelt fegyverhordozó platform, amely képes felderíteni és megsemmisíteni az kijelölt célokat.

    Ami kimaradt az a harcidrónok mint az X-47B, mivel ezek még alapvetően kísérleti fázisban vannak. A támadódrónok egy fajtája lesznek.

    Viszont bekerültek a tüzérségi cirkálórakéták, vagy szárazföldi indítású cirkálórakéták, mert szorosan kapcsolódnak a drónokhoz, inkább egy átmenet van a cirkálódrónoktól a cirkálórakétákig, mint bármiféle különbség. Egyes cirkálódrónok is képesek teljesen autonóm üzemmódon az előre beprogramozott célt támadni, ahogy cirkálórakétáknál is lehet menet közben módosítani a célt. Mindössze annyi különbség van, hogy a szubszonikus cirkálófegyerek a lassúságuk miatt képesek távvezérléssel üzemeltetve menet közbeni célkeresésre, míg a cirkálórakétáknál erre a nagy sebesség miatt nem igazán van lehetőség, ott maximum az előre beprogramozott paraméterek alapján találják meg a célt.

    [​IMG]
  • Roni
    Ez igen gyors volt!

    Ezt vissza vonom! Úgy látom csak az oroszoknal nem megy semmi
    Ukránoknál csak egy makett volt bemutatva, ahhoz, hogy kész drón legyen belőle több év szükséges.

Ugrás a fórum topichoz