|

H-31 rakéta indítás a Kaszpi-tenger felett

A Kaszpi-tenger felett tartott lövészet keretében indítottak H-31 hajó-elhárító rakétát egy orosz Szuhoj Szu-34 “Fullback” fedélzetéről.

Fórum hozzászólások

  • borisz
    Nem átlátható, persze. Csak nem is cél szerintem.
    .
    Amúgy is mintha a számoktól félnének.... Miért kell a Kh-38-hoz igy ragaszkodni, és nem lehet pl a műholdas új verziókat mondjuk Kh-48-nak nevezni?
  • molnibalage
    Ez tiszta sor, de ha hozzáteszem az evolúció többi elemét is...

    5V55K - rádió parancsvez.
    5V55R - SAGG

    Ezeken még látszik a közeli rokonság.

    De külsőre egy 5V55R alig tér egy első látásra egy 48N6-tól. A típusjelzés alapján bakker azt sem mondod meg, hogy az egyik rakéta a másik meg akkor miért az. Aztán ok +D, de akkor a még növelés miért nem DD? Vagy akkor miért nem M és utána D lett..? Mert "csak"...?

    Van némi logikai a GRAU rendszerben, de én továbbra is fenntartom azt, hogy ez így annak érthető, aki ebben él és születik. A többségnek meg reménytelen próbálkozás megérteni ezt.

    Lásd mondjuk 2K11 Krug. 2K12 Krug. Majd jön az összes többi csapatlégvédelemi, ami nagyhirtelen 9K-val keződik. 9K33 Osza, 9K37 Buk. 9K330 Tor. Ok, én már tudom, hogy miért. És aki nem ismeri a történelmet...? Ja, ház az IJ...

    Ezt n logikusnak tekinteni nem tudom. Ráadásul egyes esetekben, amikor majdnem azonos karakterek halmozódnak olyan lazán félre lehet olvasni az egészet.
    Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.
    Pedig egy szavuk se lehet, hiszen tengerentúli barátaik se különbek.
    Az YF-17 Cobra eredetileg P530 volt.
    Miért? Mert Project 530, azaz 5 óra 30, ennyit mutatott az óra a falon, mikor nevet adtak neki.

    Az orosz kódrendszerben csak esetleges logika van, azaz némi alap intelligenciával belátható, hogy kb mindig ugyanazzal a szertelenséggel pakolgatják a különféle utótagokat. Kb itt meg is állnak a következetesség dolgában, a többit meg elintézik azzal, hogy "az ellenség megtévesztése".

    Tehát borisznak is igaza van, a kavarásnak van egy szándékos vetülete is.

    Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
  • Allesmor Obranna
    Bele is tört a sok ángílus okosember bicskája.

    Ugyanakkor fejben magunk is össze tudunk rakni a szokásos betű és számkódjaikból alap képességeket.
    .
    .
    A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
  • Capslock27
    .
    .
    A Mig-21-ben is használt "Bis" verziójelölés mit jelent....?
    A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
  • emel
    A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
    És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
    Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
    Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
  • Allesmor Obranna
    És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
    Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
    Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
    .
    .
    Tenyleg.... Es az olasz Caproni gepeknek is rendszeresen volt BIS valtozata. A szovjet nevezektanban viszont sose jutott eszembe erre gondolni, valami veletlen egybeesest tippeltem, de logikus valasz, neked es Emelnek is köszönöm!
  • emel
    A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
    A B1 nehézharckocsinak is a fejlesztett verzióját jelölték bis-el. Ezek szerint a "ter" terciert vagy hasonlót jelentett?
  • molnibalage
    Egy kérdés.


    Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?
    Az elsö, 2009-es, pár darabos sorozaton még nem volt, utána, ahogy megjelent az APU a fullánkban, azzal egy időben jött az áramlásterelő a szárnyakon.

    Itt vannak a legelső szériából gépek, APU és lap nélkül:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Az első "padlizsán" sorozaton jelent meg az APU és a terelőlap:

    [​IMG] [​IMG]
  • ghostface
    A múlt héten összeütközött két Szu-34-es egyikének jobb szárnya elég rendesen megsérült:
    [​IMG]
    Lásd a Repülő-események topikot ... ;):)
  • gacsat
    Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
  • emel
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
  • borisz
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
    Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).

Ugrás a fórum topichoz