|

Szíriában jelent meg két Szu-57-es?

Szíriában videóra vették, ahogy az Orosz Légierő két vadonatúj Szu-57-ese landol a tengerparttól alig egy kilométerre elterülő Khmemeim légibázisra. A vadászbombázókat 4 darab Szu-35Sz, 4 darab Szu-25 valamint 1 A-50U kísérte.

Fórum hozzászólások

  • fip7
    molnibalage

    " Csal az optikád, kicsit erős a wishful thinking és adatok mellőzése csak azért, mert a PAK-FA esetén jön a "de látszik a kompresszor"."

    A PAKFA szívócsatornája nagyon hasonlít az YF-23-éhoz. Annál is a földön állva bizonyos szögekből látszott a kompresszor. Viszont repülés közben elvileg nem látszik. Gondolom van valamilyen mechanizáció a szívócsatornában ami repülés közben kitakarja, a felszállásnál pedig nem, aminek az oka valószínűleg a beszívott levegő mennyiségben keresendő.
    [​IMG]
    Még csak ilyen bonyolult dologra sem kell gondolni csak meg kell nézni a Superhornetet...
  • dudi

    Nem tudom, hogy az első betett kép hivatalos-e. Szerintem nem.
    A másik képen meg csak akkor lenne "bonyolult" a dolog, ha csak e miatt lenne benne a mechanizáció. Szerintem mivel a T-50 Mach 2+ os gép, így biztosan szabályozható a szívócsatornája. Ebből kifolyólag meg már csak tervezés kérdése az egész :)
  • Nemerson
    Oroszország ötödik generációs vadászgépe új tpusu radarvisszaverést csökkentő bevonatot kap
    Ideje lenne valamit felmutatni mert évek óta csak egyet szajkóznak :confused:
    Ja hogy nem lett átadva Decemberben az első két db mi-28nm (amit annyiszor lehoztak már) az megint őket igazolja .
  • Mach 2+ még nem igényli a szívócsatorna szabályzást. Lásd Raptor, Viggen, Typhoon... stb.

    Mach 2.3 csúcssebesség fölé kell, vagy tartós Mach 2.0 utazóhoz, lásd Concorde.
  • fip7
    Ez egy nagyon érdekes ábra:
    [​IMG]
    Link:http://files.abovetopsecret.com/files/img/oa5c267257.jpg
    Elég sok infó van rajta, pl. a belépő élbe tett L-sávos cucc IFF antenna. (Meg szerintem egyben valamilyen adatkapcsolatot is tolhat, ezért ESA)
    Na tessék. Bezzeg még én voltam helikopter, amikor a fizika alapján leírtam, hogy mire nem jó az antenna (stealth gépet keresni) és mire lehet jó (MAWS és IFF).

    Amikor persze a fizikai kihozta és leírtam, hogy az IFF antenna hullámhossz alapján akkor persze egyesek a fizikára és érvelésre immunisak maradtak. Ezek után remélem egyeseknek azért felnyílik már a szeme.

    Miért jó ez IFF-re? Mert oldalszögben ennyi elemmel keskenyebb a nyaláb, mint mondjuk az F-16/F-18-on levő néhány elemes késantenna rácsé. Annak esélye, hogy egy 7-8 fokos tartományon belül két eltérő hovatartozású gép legyen eltérő magasságban kicsi. A pontos elemszámból kiszámolható a nyaláb szélessége. Az Hornet és Falcon esetén az IFF 17-25 fokos nyalábbal dolgozik.

    dudi
    Ezek gyári hivatalos adatok?Ha igen miért titok a tömeg?
    Mert a repülés teljesítmény meghatározásánál alapvető faktor. AO és mások emiatt vetették fel azt, hogy az F-22 majdnem 20 tonnás üres tömege gyanúsan sok főleg az alapján, ahogy repül a gép.

    Allesmor Obranna
    Mach 2+ még nem igényli a szívócsatorna szabályzást. Lásd Raptor, Viggen, Typhoon... stb.

    Mach 2.3 csúcssebesség fölé kell, vagy tartós Mach 2.0 utazóhoz, lásd Concorde.
    A képen M2.1-es supercruise van. Ezt már tartósnak neveznéd? Mert ehhez azért illene már.
  • Roni
    Ideje lenne valamit felmutatni mert évek óta csak egyet szajkóznak :confused:
    Ja hogy nem lett átadva Decemberben az első két db mi-28nm (amit annyiszor lehoztak már) az megint őket igazolja .
    A Mi-28NM-re egyetlen megrendelés se volt még. A Mil iroda saját finanszírozású projektje csak a sikeres állami tesztek után kerülhet megrendelésre. Ha esetleg...
  • Allesmor Obranna

    Akkor az EF-2000 szívócsatornájának elején/alján lévő aktívan mozgó terelőlap az csak állásszögek esetén aktív? :eek:
    Én azt hittem az pusztán sebességnövekedés esetén is szabályoz.
    [​IMG]
  • fip7
    Allesmor Obranna

    Akkor az EF-2000 szívócsatornájának elején/alján lévő aktívan mozgó terelőlap az csak állásszögek esetén aktív? :eek:
    Én azt hittem az pusztán sebességnövekedés esetén is szabályoz.
    [​IMG]
    És úgy mégis mit szabályozna? A kialakítása miatt nem válik le róla lökéshullám, illetve csak nem megfelelő módon és így amúgy is leszakadna.
    Csak nagyobb állásszögön van szerepe.
    Hasonló, mint a 9.15/31 utáni MiG-29-eseken, MiG-25/31-eseken.
  • Kicsit dadogva tudom csak nézegetni mostanában a fórumot... Jól láttam, hogy rebesgetik további 13 gép megrendelésének aláírását 2020-ban?
  • Allesmor Obranna
    Ez az egyik ilyen hír:
    Itt már csak az a komoly kérdés hogy mikorra lesz leszállítva a már megrendelt 12 db ? ;)
  • dudi
    Megtennéd,hogy lefordítod magyarra a kabintetős hírt?
    A kabintetők radarelnyelő bevonatot kapnak.
    A második, 13darabos megrendelést 2020ban fogják aláírni.
  • Roni
    Itt már csak az a komoly kérdés hogy mikorra lesz leszállítva a már megrendelt 12 db ? ;)
    Eddig semmi nyoma késésnek. Bár az első daraboknak már a szerelősoron kellene lennie. Gondolom 11 hónap kell, hogy egyet összerakjanak.
  • Allesmor Obranna
    Miért festették fel az F-117-est a Szu-57-es mellé a vezérsíkra?

    [​IMG]
    Nincs farka. Ez inkább a saját drónjuk.
  • Allesmor Obranna
    Miért festették fel az F-117-est a Szu-57-es mellé a vezérsíkra?

    [​IMG]
    VK-n a sziluett alapján Ohotnyik-B-re tippelnek, de ki tudja pontosan mit akarnak ezzel a festéssel üzenni Szerjózsáék
  • Logikusan gondolkozva csak azt jelentheti,hogy átment az USA-ba és lelőtt egy F-117-est!:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
    Logikátlanul pedig azt,hogy képes lehet drónokkal együttműködni mint pl az Apache Guardian.

Ugrás a fórum topichoz