|

Levegőbe emelkedett Oroszország új tankerének prototípusa

Január 25-én végrehajtotta szűzfelszállását az Il-78M-90A jelzésű orosz utánöltő-repülőgép.

Az Il-76MD-90A (avagy Il-476) alapján kifejlesztett tanker az Aviastar-SP telephelyéről, Moszkvától 600 kilométerre keletre rugaszkodott először a levegőbe, ahol 35 percet töltött. A típus üzemanyagtartályaiba 91 tonna kerozin tölthető, ezt egészíti ki szükség esetén a raktérbe helyezhető tartályokban további 36 tonna. Az 50%-al nagyobb hasznos tehernek és a 12%-al kisebb fogyasztású hajtóműveknek köszönhetően jelentősen megnő az elődtípushoz képest az áttölthető üzemanyag tömege.

Az Orosz Légierő a tervek szerint 34 példányt rendszeresít a kiöregedő Il-78-asok leváltására. Végezetül rövid videó a szűzfelszállásról:

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Erős oldalszél - gyors leparkolás.

    Hú de szerencséjük volt, 0,40-nél azt hittem sokkal rosszabb vége lesz!! Ha akkor az oldalirányban túlterhelt jobboldali kerekeknél bejön néhány defekt vagy lefordul a gumi a kerekekről ... de a lényeg hogy megúszták!! :):D
  • gacsat
    A videó végén mennek a motorjai?
    Nem a főhajtómű hanem az APU működik, hogy legyen delej meg esetleg féknyomás is a gépen tolás/vontatás közben.
  • gacsat
    Mi tartott ennyi ideig?
    Elcseszték az ütemtervet, 1,5 év késésben vannak. E miatt Jurij Boriszov közvetlen irányítása alá vette a gyárat. Júniusban 6 modernizált részleget adnak át(1 robotizált), hogy felgyorsítsák a szériás gyártást.
  • boki
    Júniusban 6 modernizált részleget adnak át(1 robotizált), hogy felgyorsítsák a szériás gyártást.
    Ez ráférne a szu-57 gyártására is majd mert pl a vpkname oldalon olyat olvastam hogy : A kínaik szerint még az oroszoknál mindig kézzel rakják össze a gépeket.

    Ezt hogy kell érteni?
  • Roni
    Ez ráférne a szu-57 gyártására is majd mert pl a vpkname oldalon olyat olvastam hogy : A kínaik szerint még az oroszoknál mindig kézzel rakják össze a gépeket.

    Ezt hogy kell érteni?
    Szerintem szó szerint.;)
  • Roni
    Ez ráférne a szu-57 gyártására is majd mert pl a vpkname oldalon olyat olvastam hogy : A kínaik szerint még az oroszoknál mindig kézzel rakják össze a gépeket.

    Ezt hogy kell érteni?
    A MiG gépeknél szinte a teljes összeszerelési folyamat kézzel történik. Nyilván az orosz rep. gyárak modernizálására -a gyártási folyamatban résztvevő összes üzemrészben lévő gyártási technológiák lecserélésére több milliárd USD kéne. Így csak egyes részlegekben vannak modern gyártási technológiák.
    A legjobban e téren az irkutszki Irkut rep. gyár áll. Évente 60 darabot le tudnak gyártani (Szu-30SzM, Jak-130) és ott készül az MSz-21 utasszállító is.
  • gacsat
    A videó végén mennek a motorjai?
    Ha a hajtóműveket érted „motor” alatt, akkor nem. De amúgy látszik is hogy bennük vannak a dugók.
    Meg az is látszik, hogy van áram.... szóval csak a VSzU megy.
  • boki
    Elcseszték az ütemtervet, 1,5 év késésben vannak. E miatt Jurij Boriszov közvetlen irányítása alá vette a gyárat. Júniusban 6 modernizált részleget adnak át(1 robotizált), hogy felgyorsítsák a szériás gyártást.
    A PS90A vagy húsz éves.
  • boki
    Vannak különböző változatai, már nem az alapverziót használják.
    .
    .
    A PS-90A-76, ami az IL-76-ra kerult 2003-ban kapta meg a tanusitvanyat, tehat mar ez a verzio is 16 eves, ami oke, nem 20+, de azert nem is keves, a gyarto honlapja jelenleg is futo tipusnak irja, es elönyeit tovabbra is az ösregi D-30KP-vel hasonlitja össze.

    (Azutan kijöttek utasszallitokhoz a PS-90A2-vel, amivel azert ovatosan legyenek buszkek, mert teleraktak nyugati alkatreszekkel fejlesztes cimen, pont ettöl azutan az exportja egyböl problemas is lett, pl Iran fele. Azota a PS-90A3 is van, ami ujabb es talan orosz is, de az azt a Tu-2xx gepekhez adjak, nem az Il-76-hoz.)
  • A fő probléma ma is az, ami a Szovjetunióban is volt. Az állambácsinál kunyerálnak, és Putyin parancsára meg az állami lóvéra várnak.
    El nem tudom képzelni, hogy egy orosz légitársaság igazgatója odamenjen egy orosz repülőgépgyár igazgatójához, hogy "figyu, Szergej! Kéne nekünk egy olyan repülő ..." Egyszerűen nem döntésképesek. Hatalom nélküli strómanok mind.
    Következő lépés: A repülőgépgyár igazgatója együtt golfozik a bankár haverjával, és azt mondja: " Figyu Pável! Kéne nekünk 200 mrd rubel kölcsön..."
  • gacsat
    A fő probléma ma is az, ami a Szovjetunióban is volt. Az állambácsinál kunyerálnak, és Putyin parancsára meg az állami lóvéra várnak.
    El nem tudom képzelni, hogy egy orosz légitársaság igazgatója odamenjen egy orosz repülőgépgyár igazgatójához, hogy "figyu, Szergej! Kéne nekünk egy olyan repülő ..." Egyszerűen nem döntésképesek. Hatalom nélküli strómanok mind.
    Következő lépés: A repülőgépgyár igazgatója együtt golfozik a bankár haverjával, és azt mondja: " Figyu Pável! Kéne nekünk 200 mrd rubel kölcsön..."
    Szerinted Putyin valami polihisztor,hogy minndenben ő meg a stábja döntsön?
  • dudi
    Szerinted Putyin valami polihisztor,hogy minndenben ő meg a stábja döntsön?
    Van olyan poliészter is, de Kim Dzsongunnak híjják.
  • ghostrider
    IL-78M, ennyi kiszolgáló teherautó kell hozzá?
    Szerintem igen is, meg nem is. :)
    A két TZ-22 (22 köbméter fér bele) szükséges, vagy legalább egy, mert azzal töltik fel keróval.
    A mellettük lévő Uralról nem látom szemből, hogy micsoda, de lehet, hogy APA-5d... Ez adja az áramot a VSzU (alias APU) indításához... Ez igencsak fontos, hogy ne akkumulátorról kelljen a VSzU-t indítani... (ha a VSzU már megy, akkor az termel levegőt a nagy hajtóművek beindításához..meg onnét van áram is..) az APA-kocsi is tud mindenféle áramnemet szolgáltatni, ha szükséges..
    A következő Ural (a felépítmény oldalán kék csík, rajta Кислород felirattal :D) un. AKZSz, vagyis oxigén töltő kocsi... Ha ezen az Il-76 változaton sincs még OBOGS, akkor erre is szükség van.
    Mellette a platós kamaz szerény véleményem szerint nélkülözhető.
    A következő Ural narancssárga csíkkal egy UGZSz... Elvileg képes bármilyen „műszaki gázt” tölteni a repülőgépekbe (levegő, oxigén, nitrogén),m mert Univerzális (ezt jelenti az első betű ) szóval lehetséges, hogy ki tudja válktani az AKZSZ-t, meg a mellette álló VZ-20-ast (a Zilt [fekete csíkkal Воздух felirattal)... bár ilyen taligát én még élőben nem láttam.
    A fekete csíkos oldalú Zil, a VZ-20, az levegőtöltő (van egy rakás levegőpalack (gondolom 20db) a hátuljában és kb.130bar-ig képes levegőt tölteni repülőgépbe)...szerintem az Il-76-oshoz nem kell..
    A két hátsó, egy Zil, meg egy Ural .. hát azokat nem látom, hogy mik lehetnek...
    ami még elő szokott fordulni reptéren (mármint orosz stílusú reptéri kiszolgáláshoz), az a Zil alvázon lévő UPG-300. Az a hidraulikus rendszerpróbához kell (amit akkor kötelező csinálni, ha meg lett bontva a hidraulikarendszer, vagy időszakos munkák alkalmával), szóval arra ritkán van szükség.
    Ami még gyakori, az az UKSz-kocsi... Az komolyabb cucc, mert 400bar-ig tud sűrített levegőt előállítani... egy 3 fokozatú dugattyús kompresszort hajt egy V8-as dízelmotor.. egy JaMZ-238 (A Krazokban is ezt a mocit használják, meg még sok járműben).
    Nitrogénfeltöltéshez még nem láttam, hogy létezne teherkocsi, mert azt palackról meg lehet csinálni... (rugóstagokba, hidraulika akkumulátorokba szokott kelleni max 60-70bar-ig utántölteni)
    De például olyan járgány nincs a képen, amit vontatáshoz lehet használni... az pedig mindenképpen kell. Egy Il-76-osnak meg neki kell feszülni, mert 170-200tonna között van valahol, ha tele van.
    Klotyóleszívató kocsi, meg cateringes, meg ilyen járgányok szerintem nem kellenek hozzá.

Ugrás a fórum topichoz