|

Levegőbe emelkedett Oroszország új tankerének prototípusa

Január 25-én végrehajtotta szűzfelszállását az Il-78M-90A jelzésű orosz utánöltő-repülőgép.

Az Il-76MD-90A (avagy Il-476) alapján kifejlesztett tanker az Aviastar-SP telephelyéről, Moszkvától 600 kilométerre keletre rugaszkodott először a levegőbe, ahol 35 percet töltött. A típus üzemanyagtartályaiba 91 tonna kerozin tölthető, ezt egészíti ki szükség esetén a raktérbe helyezhető tartályokban további 36 tonna. Az 50%-al nagyobb hasznos tehernek és a 12%-al kisebb fogyasztású hajtóműveknek köszönhetően jelentősen megnő az elődtípushoz képest az áttölthető üzemanyag tömege.

Az Orosz Légierő a tervek szerint 34 példányt rendszeresít a kiöregedő Il-78-asok leváltására. Végezetül rövid videó a szűzfelszállásról:

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Az üres prérire való leszállás képességével. Ilyen nincs több.
    Csak a C-17 és a C-130.
    Az Iljuskának viszont nem hermetikus a raktere.
  • borisz
    Csak a C-17 és a C-130.
    Az Iljuskának viszont nem hermetikus a raktere.
    Állítólag a segélyszervezetek és az ENSz sírtak, hogy mi lessz, ha kitiltják a Il-76osokat a világból. A pusztába leszálláskor - azt írták - az a rendszer, hogy először leszáll az Il, aztán az irányítja a többit.
  • Az uljanovszki Aviasztar-SzP gyárban elkészült az Il-78M-90A légi utántöltő repülőgép első példánya, mely a közeljövőben megkezdi a berepülési tesztjeit
  • boki
    Az uljanovszki Aviasztar-SzP gyárban elkészült az Il-78M-90A légi utántöltő repülőgép első példánya, mely a közeljövőben megkezdi a berepülési tesztjeit
  • weasel007
    Már 976-nál tartanak :eek:
    Ez egy repülő laboratórium a ROSATOM számára.A rádióaktív sugárzás mérésére használják egyebek mellett.
  • 91+36 tonna kerozin,gondolom tilos a dohányzás a fedélzeten...
    Talán csak nekem nem evidens,de ugye a gép tudja maga is használni a szállított kerozint,így fent tud maradni napokig is?
  • papajoe
    91+36 tonna kerozin,gondolom tilos a dohányzás a fedélzeten...
    Talán csak nekem nem evidens,de ugye a gép tudja maga is használni a szállított kerozint,így fent tud maradni napokig is?
    Úgy rémlik a Tu-160-k kapcsán lett régebben kitárgyalva, hogy nem is a keró a probléma a hosszabb távon történő folyamatos levegőben maradásnál, hanem a hajtóművek csapágyai illetve azok kenése a szűk keresztmetszet (a személyzettől eltekintve).
  • nyugger
    Úgy rémlik a Tu-160-k kapcsán lett régebben kitárgyalva, hogy nem is a keró a probléma a hosszabb távon történő folyamatos levegőben maradásnál, hanem a hajtóművek csapágyai illetve azok kenése a szűk keresztmetszet (a személyzettől eltekintve).


    Hümm,hümm,majd rákérdezek Allesmor fórumtársnál,de ezt így nem egészen értem,vagy valami rekord sűrűn kell hajtómű olajat/csapágyakat cserélni a hattyú mocijaiban. Az én vaslogikám azt mondja,hogy ezek a tankerek,meg a hattyúk is az életük 90%-át szélsőségesen optimális körülmények között repülik,elérik azt a sebességet,magasságot amire tervezve/optimalizálva van a technika,és ott sétálgatnak. A maradék 10%-ban meg kihasználják a tartalékokat,felszállnak,emelkednek,gyorsítanak,manővereznek,vagy bármi,ami megterheli a motorjaikat.
    Gondolom több 100 óra az olajcsere periódus a motorokba,mert egy kör az Engelsről,usa partok oda-vissza sem 40perc.:D
  • papajoe
    Hümm,hümm,majd rákérdezek Allesmor fórumtársnál,de ezt így nem egészen értem,vagy valami rekord sűrűn kell hajtómű olajat/csapágyakat cserélni a hattyú mocijaiban. Az én vaslogikám azt mondja,hogy ezek a tankerek,meg a hattyúk is az életük 90%-át szélsőségesen optimális körülmények között repülik,elérik azt a sebességet,magasságot amire tervezve/optimalizálva van a technika,és ott sétálgatnak. A maradék 10%-ban meg kihasználják a tartalékokat,felszállnak,emelkednek,gyorsítanak,manővereznek,vagy bármi,ami megterheli a motorjaikat.
    Gondolom több 100 óra az olajcsere periódus a motorokba,mert egy kör az Engelsről,usa partok oda-vissza sem 40perc.:D
    Nem autó ezek eszik a kenőanyagot(minden hajtómű).

Ugrás a fórum topichoz