|

Levegőben az új orosz AWACS

Végrehajtotta szűzrepülését az Il-476-osból kifejlesztett A-100 jelzésű orosz légtér-ellenőrző repülőgép.

A közelmúltban végrehajtotta első repülését az Il-76MD-90A verziójú teherszállítógépen alapuló A-100 légtér-ellenőrző prototípusa. A régi A-50-eseket váltó típus az uljanovszki üzemben készült, kialakításáért a Berijev vállalat felelt, míg a Premier AESA radar a Vega irodától származik.

Fotók:

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Fórum hozzászólások

  • Most akkor vegyük külön azt,hogy hány célt jelenít meg a rendszer meg azt,hogy mennyi céllal képes dolgozni.
  • molni

    Tekintve,hogy fogalamad sincs,hogy mekkora számítógépek vannak az orosz gépben így elég bátor kijelentés az,hogy a duplája.
  • dudi
    Most akkor vegyük külön azt,hogy hány célt jelenít meg a rendszer meg azt,hogy mennyi céllal képes dolgozni.
    Ahhoz, hogy eldöntsd milyen célokat jelenítsél meg, akkor először foglalkozni kell velük.

    Az full analóg radarok előnye az volt, hogy legfeljebb hardveres szűrés volt, de egyébként végtelen számú céljejjel képesek dolgozni, hiszen pusztán fizikai törvényszerűségek alapján kerülnek az indikátorra a céljelek. Csak ez éppen nagyon nem segíti a kezelőt, aki a két szép szemével kénytelen nézni, hogy akkor az a jel, amit lát, az egy felhő, egy helikopter, földi zavarjel,vagy sem, stb.

    A digitális módszer előnye, hogy csak céljeleket látsz, de minden szarhoz memória kell, hogy legalább időlegesen tárold az adatokat meg gyors CPU. Ha ez nem megy, akkor egy idő után a fizikai visszaverődések egy részét egyszerűen el kell, hogy dobja a rendszer vagy csökkentet adatot kapsz egy célról. Pl. nem számol sebességt és tracket, hanem csak adatok nélküli céljel lesz. Vagy X távolság felett dobja a célokat, Y sebesség alatt dobja a célokat. Ezért volt (van?) nagyon komoly alsó doppler sebesség limit, hogy ne borítsa el a sok adat a rendszer. Az Sz-300PMU1 doppler sebesség limitja is asszem 125 km/h.
  • molnibalage
    Ahhoz, hogy eldöntsd milyen célokat jelenítsél meg, akkor először foglalkozni kell velük.

    Az full analóg radarok előnye az volt, hogy legfeljebb hardveres szűrés volt, de egyébként végtelen számú céljejjel képesek dolgozni, hiszen pusztán fizikai törvényszerűségek alapján kerülnek az indikátorra a céljelek. Csak ez éppen nagyon nem segíti a kezelőt, aki a két szép szemével kénytelen nézni, hogy akkor az a jel, amit lát, az egy felhő, egy helikopter, földi zavarjel,vagy sem, stb.

    A digitális módszer előnye, hogy csak céljeleket látsz, de minden szarhoz memória kell, hogy legalább időlegesen tárold az adatokat meg gyors CPU. Ha ez nem megy, akkor egy idő után a fizikai visszaverődések egy részét egyszerűen el kell, hogy dobja a rendszer vagy csökkentet adatot kapsz egy célról. Pl. nem számol sebességt és tracket, hanem csak adatok nélküli céljel lesz. Vagy X távolság felett dobja a célokat, Y sebesség alatt dobja a célokat. Ezért volt (van?) nagyon komoly alsó doppler sebesség limit, hogy ne borítsa el a sok adat a rendszer. Az Sz-300PMU1 doppler sebesség limitja is asszem 125 km/h.
    Az nem derült ki,hogy ez a 300-as szám arra utal amivel képes számolni a gép(tehát az ami az E-2D-nél 2000 darab)vagy az amit meg tud jeleníteni tehát ami megjelenik az operátorok kijelzőjén.
  • dudi
    Az nem derült ki,hogy ez a 300-as szám arra utal amivel képes számolni a gép(tehát az ami az E-2D-nél 2000 darab)vagy az amit meg tud jeleníteni tehát ami megjelenik az operátorok kijelzőjén.
    Mondjuk a fenti elv alapján elképzelhető, hogy a 300 db cél a track képzett célokat jelenti, a többi meg csak adat nélküli céljel.
    Az E-2D 2000 db céljánál sincs ez az értelmezés megadva. Ennek fényében lehet, hogy elhamarkodottan ítélkeztem. A korlátozott AWACS is jobb, mint a semmilyen AWACS.

    Számomra az a meglepő inkább, hogy az An-225-ön alkalmazott osztott vezérsíkor áttervezés nem történt meg, hanem ragaszkodtak a magas T vezérsíkoz. A B707-nél könnyebség, hogy az nem T függőleges vezérsíkos.
  • A felderített objektumok esetén azok csak jelek, amik megjelennek és eltűnhetnek, amíg a követett objektumok esetén konkrétan már számolja a rendszer a paramétereket és azonosítva vannak, adott esetben számmal ellátva. Ezek nem tűnnek el csak úgy, mert a rendszer már követi (kapuzza) őket. Ezekre már dolgozhat az EW rendszer is. Az A-50 is képes az adott légihelyzet továbbítására az adott, meghatározott harcálláspont(ok) részére.
    Az rendben van, hogy az operátorok szektorokkal foglalkoznak, akkor van a gáz, ha az összes, nagy mennyiségű cél egy szektorban van, ilyenkor vajon mi a helyzet? Szűkítik a szektorok méretét és úgy osszák meg a munkát? Valakinél (valószínűleg a pk.) biztos, hogy a teljes légi helyzet képet is megjelenítik.
  • ghostrider
    A felderített objektumok esetén azok csak jelek, amik megjelennek és eltűnhetnek, amíg a követett objektumok esetén konkrétan már számolja a rendszer a paramétereket és azonosítva vannak, adott esetben számmal ellátva. Ezek nem tűnnek el csak úgy, mert a rendszer már követi (kapuzza) őket. Ezekre már dolgozhat az EW rendszer is. Az A-50 is képes az adott légihelyzet továbbítására az adott, meghatározott harcálláspont(ok) részére.
    Az rendben van, hogy az operátorok szektorokkal foglalkoznak, akkor van a gáz, ha az összes, nagy mennyiségű cél egy szektorban van, ilyenkor vajon mi a helyzet? Szűkítik a szektorok méretét és úgy osszák meg a munkát? Valakinél (valószínűleg a pk.) biztos, hogy a teljes légi helyzet képet is megjelenítik.
    Szerintem semmi akadálya nincs, hogy egy szektor szűl legyen, vagy kettem is dolgozznaka egy szektorban. Egy elképzelt hidegháborús helyzetben kelet felől nem nagyon érkezett volna NATO, gép az NSZK-NDK határtól 200 km-re nem nagyon kellett kelet felé árgus szemekkel figyelni ellenséges gépekre, ott már inkább csak a saját gépek irányítása kellett, hogy feladat legyen. Ennek megfelelően lehet osztani az erőforrásokat.

    Számomra a kérdés az, hogy a Sz-300 vezetési osztály vezetéso pont automatizálása mennyire volt meg az A-50-en, hogy segítsék az operátort.
  • Allesmor Obranna
    Érdekes A-100-as példány, mert se radar, se PSz-90-es hajtóművek:

    [​IMG]
    LL, külön tesztelték a rendszer egyes elemeit -nem mostani kép

Ugrás a fórum topichoz