|

Levegőben az új orosz AWACS

Végrehajtotta szűzrepülését az Il-476-osból kifejlesztett A-100 jelzésű orosz légtér-ellenőrző repülőgép.

A közelmúltban végrehajtotta első repülését az Il-76MD-90A verziójú teherszállítógépen alapuló A-100 légtér-ellenőrző prototípusa. A régi A-50-eseket váltó típus az uljanovszki üzemben készült, kialakításáért a Berijev vállalat felelt, míg a Premier AESA radar a Vega irodától származik.

Fotók:

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Akkor meg mi hihetetlen?
    Az, hogy az illető a megszokott 10 ezer karakteres tájékoztató helyett, mindössze annyit írt, hogy 2018-as a fotó.
    Elnézést is kérek, hogy kifejeztem a csalódottságomat, végülis nem lehet mindig formában lenni :oops:
  • Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
  • Allesmor Obranna
    Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
    Valami hasonlót vártam, köszönöm.
    [​IMG]
  • gacsat
    Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
    A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
  • emel
    A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
  • gacsat
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
    Amit írtam, az minden repülőgépre vonatkozik, hogy mekkora stabilitást álmodtak meg az egyes típusok tervezői az meg nagyon eltérhet. Ráadásul a hangsebesség fölötti vadászoknál még a szárnyprofil kialakítása is számít, ott nem lehet az egyszerű hagyományos elöl vastag hátul vékonyodó profilt alkalmazni. Ott a legvastagabb profil-pont általában a hátsó harmad környékén van, és teljesen más a szárny-törzs átmenet kialakítása is. Az is alapból fennáll, hogy minél nagyobb a szárny és minél nagyobb sebességgel repül a gép, annál nagyobb a gép keresztirányú stabilitása, vagyis annál nagyobb kormányerő kell a kormányzásához. Ha kisebb szerkezeti súllyal meg akarják ezt úszni, a sárkány aerodinamikai kialakításával így tudják csökkenteni a stabilitást.
  • gacsat
    Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
    Alig 1 hónapja posztoltam...


    gacsat
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
    Attól függően, hogy alsó vagy felső szárnyas változik a V beállítás.
  • Roni
    https://vpk.name/news/391938_novyi_...laniruyut_peredat_vks_rossii_v_2024_godu.html
    Jó lesz az 2024-re is
    A cikk fordítását sem értetted meg? A gépeket gyárják, a hadrendbe állítási folyamat húzódik el.
    Ne haragudj Roni, de baromságod az irritáló szinten túl van. Tényleg jobb lenne, ha a folyamatos "hülye béne oroszok" skandálás helyett...

    Kussolnál.
    Vagy iknább csak kérdezz.

    Az, amit előadsz kimeríti a topikrombolás fogalmát már.
  • Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
  • Roni
    Ez kötözkodes akart lenni? 2024 re all szolgalatba es kész. Kit érdekel ha hogy most elkezdik gyártani de haszna nem sok? Hadrendbe állítást értettem 2024 alatt. Nyilvan a bomerang utan ez is elhuzodik kivancsian varom meg hogy mi fog meg elhuzodni mert a mi-28nm gepnek sem latom a végét
    Az első szériának nevezhető F-22A 2000-ben készült el. IOC 2005 dec.

Ugrás a fórum topichoz