|

Levegőben az új orosz AWACS

Végrehajtotta szűzrepülését az Il-476-osból kifejlesztett A-100 jelzésű orosz légtér-ellenőrző repülőgép.

A közelmúltban végrehajtotta első repülését az Il-76MD-90A verziójú teherszállítógépen alapuló A-100 légtér-ellenőrző prototípusa. A régi A-50-eseket váltó típus az uljanovszki üzemben készült, kialakításáért a Berijev vállalat felelt, míg a Premier AESA radar a Vega irodától származik.

Fotók:

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Fórum hozzászólások

  • A legújabb repülési radar A-100 a második repülést végzett a tesztelés keretében

    [​IMG]
    "A repülő radar új generációja sikerült beillesztenie a radar és az informatika területén a legfejlettebb alapkutatás eredményeit. Az A-100 technikai megoldásokat a modern elektronikus alkatrészalap, a nagy teljesítményű számítástechnikai eszközök és a hazai rádióelektronika legújabb eredményei alapján alkalmazták. valamint a feldolgozáshoz szükséges számítógépes komplexum, valamint az üzemeltetők automatizált munkahelyei. egy új komplex létrehozásáról, amelynek célja az A-100 harci és repülési teljesítményének elérése, amely jelentősen meghaladja mind a hazai, mind a külföldi partnereket ”-
  • ghostrider
    Beírtam, hogy hatodik, de bakker, nem küldtem el.

    A hetediket 2021-ben fogják átadni.
    Nem kapkodnak.
  • De miért ragaszkodnak az elavult hajtóműhöz? A gép őrjáratozási idejét komolyan lekorlátozza, gyakrabban kell újratölteni vagy leszállni.
    Az A-100 gépeken már nem ez van, hanem a képek alapján sokkal magasabb kétáramúságú hajtómű. Az A-50 fotón a hsz-ben kb. 60-as évek közepi hajtómű design köszön vissza. Az A-100-nál minimum 80-as évek.

    [​IMG]
  • molnibalage
    De miért ragaszkodnak az elavult hajtóműhöz? A gép őrjáratozási idejét komolyan lekorlátozza, gyakrabban kell újratölteni vagy leszállni.
    Az A-100 gépeken már nem ez van, hanem a képek alapján sokkal magasabb kétáramúságú hajtómű. Az A-50 fotón a hsz-ben kb. 60-as évek közepi hajtómű design köszön vissza. Az A-100-nál minimum 80-as évek.
    Gondolom elég nagyot dobna a gépek árán a hajtóműcsere.
  • fonak9
    Gondolom elég nagyot dobna a gépek árán a hajtóműcsere.
    Gyanítom, hogy nincs elég hajtómű.
  • A D-30KP-ról PSz-90-re áthajtóművezés a sárkány komolyabb módosítása nélkül még nemis akkora truváj, hiszen az eleve új szárnyakkal, pilonokkal, FbW-vel, futóművel... stb-vel készült új Il-76MD-90A, Il-78MD-90A, A-100 Premier (ezek azonos sárkányok) mellett már kb 10-15 éve létezik a használt, hagyományos Il-76MD és TD modellek áthajtóművezése is. Tehát, ha Il-76 üzemeltető vagy, akkor a meglévő gépet is át tudják építeni D-30KP-ról PSz-90-esre, a fenti "extrák" nélkül.
    Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
    Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
    Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.

Ugrás a fórum topichoz