|

Levegőben az új orosz AWACS

Végrehajtotta szűzrepülését az Il-476-osból kifejlesztett A-100 jelzésű orosz légtér-ellenőrző repülőgép.

A közelmúltban végrehajtotta első repülését az Il-76MD-90A verziójú teherszállítógépen alapuló A-100 légtér-ellenőrző prototípusa. A régi A-50-eseket váltó típus az uljanovszki üzemben készült, kialakításáért a Berijev vállalat felelt, míg a Premier AESA radar a Vega irodától származik.

Fotók:

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Forrás: UAC ,

Fórum hozzászólások

  • fonak9
    Gondolom elég nagyot dobna a gépek árán a hajtóműcsere.
    Gyanítom, hogy nincs elég hajtómű.
  • A D-30KP-ról PSz-90-re áthajtóművezés a sárkány komolyabb módosítása nélkül még nemis akkora truváj, hiszen az eleve új szárnyakkal, pilonokkal, FbW-vel, futóművel... stb-vel készült új Il-76MD-90A, Il-78MD-90A, A-100 Premier (ezek azonos sárkányok) mellett már kb 10-15 éve létezik a használt, hagyományos Il-76MD és TD modellek áthajtóművezése is. Tehát, ha Il-76 üzemeltető vagy, akkor a meglévő gépet is át tudják építeni D-30KP-ról PSz-90-esre, a fenti "extrák" nélkül.
    Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
    Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
    Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.
  • gacsat
    Akkor meg mi hihetetlen?
    Az, hogy az illető a megszokott 10 ezer karakteres tájékoztató helyett, mindössze annyit írt, hogy 2018-as a fotó.
    Elnézést is kérek, hogy kifejeztem a csalódottságomat, végülis nem lehet mindig formában lenni :oops:
  • Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
  • Allesmor Obranna
    Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
    Valami hasonlót vártam, köszönöm.
    [​IMG]
  • gacsat
    Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
    A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
  • emel
    A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
  • gacsat
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
    Amit írtam, az minden repülőgépre vonatkozik, hogy mekkora stabilitást álmodtak meg az egyes típusok tervezői az meg nagyon eltérhet. Ráadásul a hangsebesség fölötti vadászoknál még a szárnyprofil kialakítása is számít, ott nem lehet az egyszerű hagyományos elöl vastag hátul vékonyodó profilt alkalmazni. Ott a legvastagabb profil-pont általában a hátsó harmad környékén van, és teljesen más a szárny-törzs átmenet kialakítása is. Az is alapból fennáll, hogy minél nagyobb a szárny és minél nagyobb sebességgel repül a gép, annál nagyobb a gép keresztirányú stabilitása, vagyis annál nagyobb kormányerő kell a kormányzásához. Ha kisebb szerkezeti súllyal meg akarják ezt úszni, a sárkány aerodinamikai kialakításával így tudják csökkenteni a stabilitást.
  • gacsat
    Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
    Alig 1 hónapja posztoltam...


    gacsat
    Dehát az vadászgép.
    Direkt nézegettem a levegőben levő Il-76osokat is, és ott is negatív a szárnyállás.
    Attól függően, hogy alsó vagy felső szárnyas változik a V beállítás.

Ugrás a fórum topichoz