|

Új orosz csapásmérő készülhet

Orosz források szerint a következő években új csapásmérő repülőgépet fejleszthetnek ki a Szu-25-ös leváltására.

Új támadó repülőgép kifejlesztéséről cikkeznek Oroszországban, mely a Szuhoj Szu-25 Frogfoot példányait válthatja. Az új típust a Szuhoj Szu-34 “Fullback” típusra alapoznák, de a hírek szerint egypilótás változatban készülne és a Szu-25-öshöz képest dupla akkora hasznos teher hordozására lenne képes. A fejlesztést várhatóan 2018 során kezdik meg.

Forrás: Russian MoD ,

A Szu-34-est a Szu-24 Fencer leváltására fejlesztették ki a Szu-27 Flanker bázisán. Az első sorozatgyártású példány 2006-ra készült el, míg a teljes ütemű sorozatgyártás 2008-ban kezdődött meg. A típusból várhatóan 150-200 darabot állít szolgálatba az Orosz Légierő.

Fórum hozzászólások

  • A Szu-30SzM az egy oroszosított Szu-30MKI, ami 1997-ben repült először. A Szu-30SzM elektronikája nagy része az MKI-val azonos, a másik része a kínai MKK-val azonos, ami meg a kilencvenes évekből származik. A Szu-30SzM 2012-es gyártása ebből a szempontból nem jelent semmit.
    A Szu-35Sz 2011 körül készült el, előtte volt a Szu-35BM, ami 2008 februárjában repült. De már a 2007-es MAKSz-on kiállították, mint majdnem repülésre kész gépet.
  • molnibalage
    Szép, szép ez az eszmefuttatás, de a Szu-27 olyan drága volt, hogy egy félvalagnyi pénz fele is sok.
    A VSz országoknak nem telt volna soha a Szu-27-re, ha tudtak volna belőle eleget gyártani, akkor sem.
    A MiG-23MF-et alig bírta Mo. kiköhögni, tudomásom szerint kb. 6 db MiG-21bisz árában volt 1 db 23MF.
    Ezek után ne legyenek kétségeink, hogy ha minden "ha" rész igaz lenne, amit Allesmor felvetett, akkor is a kérdés az, hogy miből futotta volna rá? A nagy Szu tucatszám gyártotta az Sz-300PT, PSz osztályokat...
    ...majd a teljes VSz-be akart 6 darabot eladni. Hatot...

    Álomnak szép, de fel kéne ébredni. Ez kb. olyan szintű tündérmese, hogy nem kell F-16A és minden NATO országnak F-15-öt kellett volna venni, ha abból többet gyártanak, akkor az is olcsóbb.

    Picit elszállt gondolat no...
    Olvasd el az ezzel kapcsolatos hozzászólásomat, hogy meglegyen az összkép, mit és hogyan értékesített a Szovjetúnió és mit az oroszok. Abba se legyél olyan nagyon biztos, hogy mi a MiG-23MF-eket azonos áron kaptuk, mint a csehek, vagy az NDK a modernebb MiG-23ML-t. Az MF-jeik mellé.
  • Allesmor Obranna
    Olvasd el az ezzel kapcsolatos hozzászólásomat, hogy meglegyen az összkép, mit és hogyan értékesített a Szovjetúnió és mit az oroszok. Abba se legyél olyan nagyon biztos, hogy mi a MiG-23MF-eket azonos áron kaptuk, mint a csehek, vagy az NDK a modernebb MiG-23ML-t. Az MF-jeik mellé.
    Melyiket? Az tudom, hogy mennyiért adták el Kínának azt a 4 db Sz-300PMU osztályt, amire nem volt pénze a VSz országoknak. Potom pénz.
    Aztán nézem az kínai Szu-27-es eladások árát.
    Nálam nem ér össze a cérna két vége. Sehogy. De ez is csak egy vélemény, de a számok nekem ezt mutatják.
  • Roni
    A Szu-30sm mar felesleges lett volna a szu-35 után. Most meg a szu35 avionikáját raknak a 30-asba es a hajtóművet :confused:
    Éppen, hogy a Szu-35Sz mellé akartak egy már kiforrott gépet, ami gyorsan megépül és amivel lecserélhetik a régi -még a SZU-ban épült gépeket. A KnAAZ nem tud évi 10-14 darbtól több Szu-35Sz-t gyártani. Az Irkutszki Irkut viszont tud évi 20 darb körül gyártani Szu-30SzM-et. Itt arról volt szó, hogy 2020-ig lecseréljék az orosz légierő régi szovjet gépállományát modern gépekre. A 2011-2020 állami fegyverbeszerzési csomag(program) értelmében 70%-nak kell lenni év végéig.
  • molnibalage
    Melyiket? Az tudom, hogy mennyiért adták el Kínának azt a 4 db Sz-300PMU osztályt, amire nem volt pénze a VSz országoknak. Potom pénz.
    Aztán nézem az kínai Szu-27-es eladások árát.
    Nálam nem ér össze a cérna két vége. Sehogy. De ez is csak egy vélemény, de a számok nekem ezt mutatják.
    Az 1275. hozzászólás, neked válaszoltam benne.
  • Allesmor Obranna
    Az 1275. hozzászólás, neked válaszoltam benne.
    Olvastam. Mondom, sehogy nem jön ki a matek. Ha elfelezem a Kínának eladott Szu-27 gépek árát és megnézem mire nem telt nekünk Sz-300PMU beszerzésre álomnak szép, amit írsz, de nem realitás.

    Mondtam párhuzamot is. Nem F-15-tel szórták tele Európát, hanem F-16-tal. Mert kevesebb, mint feleannyiba került, mint az F-15.

    Európában F-4-esre nagyon kevés államnak telt és annak se túl sokra. Lásd Luftwaffe. Vagy akkor adták el oda, amikor az USA-ban 10+ éve másodvonalas volt már.

    Az oroszoknál is pont olyan lobbizás volt, ha nem erősebb, mint a szemét kapitalistáknál. Nincs realitása annak, amit felvázolsz. Álomnak szép. Alapok nélkül.
  • molnibalage
    Olvastam. Mondom, sehogy nem jön ki a matek. Ha elfelezem a Kínának eladott Szu-27 gépek árát és megnézem mire nem telt nekünk Sz-300PMU beszerzésre álomnak szép, amit írsz, de nem realitás.

    Mondtam párhuzamot is. Nem F-15-tel szórták tele Európát, hanem F-16-tal. Mert kevesebb, mint feleannyiba került, mint az F-15.

    Európában F-4-esre nagyon kevés államnak telt és annak se túl sokra. Lásd Luftwaffe. Vagy akkor adták el oda, amikor az USA-ban 10+ éve másodvonalas volt már.

    Az oroszoknál is pont olyan lobbizás volt, ha nem erősebb, mint a szemét kapitalistáknál. Nincs realitása annak, amit felvázolsz. Álomnak szép. Alapok nélkül.
    Még mindig nem igazán értem, hogy a dolgok "ára" miért zavar téged egy kommunista tervgazdaságban.
    Ha az SZU profitot akar termelni az eladásból, persze, sosem vennénk meg.
    Ha azt akarná, hogy legyen nekünk, akkor egy liter tej "áráért" megkapnánk.
    Mellesleg a liter tej "árának" sem volt sok köze a liter tej árához, szóval nem értem tényleg...
  • molnibalage
    Kínának eladott Szu-27 gépek árát
    Az egy kicsit sem fordult meg benned hogy Kínanak direkt adták drágábban? Lóvé akkor is volt nekik
  • Persze, hiszen azzal kezdtem, hogy a MiG-et lekorlátozták volna a MiG-31-es gyártására, ami sehogy se jön ki az akkori politikai beágyazottság fényében.
    Ha az 1993-as Szuhoj-féle "hatalomátvétel" előbb valósul meg, akkor persze már más lett volna a leányzó fekvése.

    Ami amúgy nem lett volna lehetetlen, hiszen a MiG küzdelme a túlélésért nem a kilencvenes évek forráshiányossá vált orosz hadiipari légkörében kezdődött, hanem jóval korábban, még a jobban finanszírozott klímájú Brezsnyev-éra alatt, az 1970-es Mikojan és az 1976-os Gurjevics eltávozással.

    Az én teóriám nem a pénzen, nem a bekerülési költségen bukott meg, hanem kizárólag a szovjet belpolitikán.
    A MiG érdekérvényesítő képessége forszírozta a szovjet védelempolitikát, hogy mindenképpen életben tartson egy párhuzamos, low-budget termékekre specializálódott repülőgépfejlesztőt és gyártókapacitást.
    Ha szovjetek igazán el akartak volna lépni a Nyugattól, akkor amíg azok a jóárasított F-16A-val lépkedtek a sakktáblán, be lehetett volna húzni ezt az általam vázolt "minden bokorba Szu-27-es" trükköt és akkor lett volna nagy csodálkozás a NATO-ban.
    Persze könnyű utólag okosnak lenni.

    De azt akkor se feledjük, hogy minden mindig annyiba kerül, amennyit elkérnek érte és főleg, amennyit kifizetnek érte. Lásd a magyar MiG-23-asok esetét.

    Felejtsd el az Sz-300PMU párhuzamot. Távolról sem releváns. Az, hogy mi 1986 után mit nem rendszeresítettünk, annak semmi köze ahhoz, hogy Moszkva hogyan képzelte el a VSz és a Front Légierő haditechnikáját a hetvenes évek második felében.

    Hogy értsük jól: a nyolcvanas évekre kitűzött magyar védelmi beszerzések a következők lettek volna:
    • Pápa átfegyverzése MiG-23-asra, ebből csak egy század lett volna MiG-23MF, két század MiG-23ML lett volna (ez legalább 48 darab MiG-23-as)
    • Kecskemétre került volna az összes MiG-21bisz
    • Taszárra a Szu-22-es század mellé két század Szu-25 (ez kb 42 darab csapásmérő gép)
    • Börgöndön megépül a CsRP nagy reptere, 2500 méteres betonnal
    • Taszárról Börgöndre költözik a három századnyi Szuhoj ezred
    • Pápáról Taszárra költözik a MiG-23-as ezred
    • Pápa átfegyverzése 1990-ig legalább kétszázadnyi MiG-29-esre (kb 24-28 darab ilyen gép)
    • 1986-ra teljesen kiépül az Sz-200 Vega rendszer, de 1990-ig rendszeresítjük az Sz-300PMU-t is
    Tehát 1979 és 1990 közötti 11 évben valamivel több, mint 100 darab új, modernizált harmadik és korai negyedik generációs gépet terveztek beszerezni.

    Mi nem azért nem vettünk Sz-300PMU-t mert mi olyan ország voltunk, akiknek a Szu-27 is túl nagy. Azért nem vettünk Sz-300PMU-t, mert már nem volt rá pénz.
    Az 1972-es tököli Brezsnyev látogatást követően teljesen vissza kellett csinálni a Nyers Rezsőék 1968-as Új Gazdasági Mechanizmusát és a "gulyáskommunizmus" fenntartásához a Fekete János-féle alternatíva lépett elő. Azaz a gazdaság hatékonyságnövelése helyett a hitelekre épült minden. Ez meg a nyolcvanas évek közepére már csúnyán tarthatatlan állapotot hozott össze, csak ezt akkor még kevesen tudták. Az 1989-es Gerecse előtt már 1988-tól "engedve a lakosság követelésének" csökkentették a repülések számát.

    https://nava.hu/id/296356/

    https://nava.hu/id/373510/

    https://nava.hu/id/373544/

    https://nava.hu/id/02746_1989/

    1990 után aztán Antall Józsefék megnézhették az eredményt. De az már egy másik történet.
  • Allesmor Obranna
    • Pápa átfegyverzése MiG-23-asra, ebből csak egy század lett volna MiG-23MF, két század MiG-23ML lett volna (ez legalább 48 darab MiG-23-as)
    • Kecskemétre került volna az összes MiG-21bisz
    • Taszárra a Szu-22-es század mellé két század Szu-25 (ez kb 42 darab csapásmérő gép)
    • Börgöndön megépül a CsRP nagy reptere, 2500 méteres betonnal
    • Taszárról Börgöndre költözik a három századnyi Szuhoj ezred
    • Pápáról Taszárra költözik a MiG-23-as ezred
    • Pápa átfegyverzése 1990-ig legalább kétszázadnyi MiG-29-esre (kb 24-28 darab ilyen gép)
    • 1986-ra teljesen kiépül az Sz-200 Vega rendszer, de 1990-ig rendszeresítjük az Sz-300PMU-t is
    Tehát 1979 és 1990 közötti 11 évben valamivel több, mint 100 darab új, modernizált harmadik és korai negyedik generációs gépet terveztek beszerezni.

    .
    A papír minden hülyeséget /álmot elbír. Ezt egy Hollandia szinten levő gazdaság sem bírná el. Ennek semmiféle gazdasági realitása nincs, amit elképzeltek.
  • molnibalage
    A papír minden hülyeséget /álmot elbír. Ezt egy Hollandia szinten levő gazdaság sem bírná el. Ennek semmiféle gazdasági realitása nincs, amit elképzeltek.
    Mondod te 2020 májusa legvégén.
    Próbáld meg elmondani ezt 1978-79-ben a Néphadsereg, vagy a Varsói Szerződés tábornokainak valamelyik ülésén.
  • Allesmor Obranna
    Mondod te 2020 májusa legvégén.
    Próbáld meg elmondani ezt 1978-79-ben a Néphadsereg, vagy a Varsói Szerződés tábornokainak valamelyik ülésén.
    Nem érdekelték vagy ismerték a realitásokat. Ennyi.
    Ez nem keleti specialitás. Nem ismered a történetet Kennedyről, McNamaráról meg egy fejesről, aki 10 ezer db LGM-30-ról álmodozott...?
    Na, az is kb. annyira volt reális, mint a fenti elképzelés. Mint gyerekek a játékboltban, ők álmodnak mindenről, a kasszakulcs nem náluk van.
  • Látod, ez az érdekes az egészben. Hogy akkor, mikor volt közel százötven MiG-21-es szolgált a Magyar Néphadseregben a hetvenes évek második felében, akkor az, hogy 10-15 éves időtávon belül ezt kb 100 darab modernebb géppel váltják ki, távolról sem volt irreális.
    A hetvenes években felvett nyugati hitelek ellenére sem volt irreális.
    Szóval bőven a realitásokon belüli terv volt.
    Csak másképp alakultak a dolgok.
  • Allesmor Obranna
    Látod, ez az érdekes az egészben. Hogy akkor, mikor volt közel százötven MiG-21-es szolgált a Magyar Néphadseregben a hetvenes évek második felében, akkor az, hogy 10-15 éves időtávon belül ezt kb 100 darab modernebb géppel váltják ki, távolról sem volt irreális.
    A hetvenes években felvett nyugati hitelek ellenére sem volt irreális.
    Szóval bőven a realitásokon belüli terv volt.
    Csak másképp alakultak a dolgok.
    Ezt sem vágom miből vezetted le.
    A világ no.1 hatalma nem tudta 1:1-ben lecserélni az F-4-est F-15-re. Egyik és a másik is drága volt

    Akkor Magyarország hogyan hozta volna ki, hogy egy legfeljebb F-5E szintű gépet lecseréljen azonos számú szovjet F-15-re úgy, hogy a nemzetgazdaság teljesítménye ezzel köszönőviszonyban sem volt?

    Nem értem.
  • molnibalage
    Szép, szép ez az eszmefuttatás, de a Szu-27 olyan drága volt, hogy egy félvalagnyi pénz fele is sok.
    A VSz országoknak nem telt volna soha a Szu-27-re, ha tudtak volna belőle eleget gyártani, akkor sem.
    A MiG-23MF-et alig bírta Mo. kiköhögni, tudomásom szerint kb. 6 db MiG-21bisz árában volt 1 db 23MF.
    Ezek után ne legyenek kétségeink, hogy ha minden "ha" rész igaz lenne, amit Allesmor felvetett, akkor is a kérdés az, hogy miből futotta volna rá? A nagy Szu tucatszám gyártotta az Sz-300PT, PSz osztályokat...
    ...majd a teljes VSz-be akart 6 darabot eladni. Hatot...

    Álomnak szép, de fel kéne ébredni. Ez kb. olyan szintű tündérmese, hogy nem kell F-16A és minden NATO országnak F-15-öt kellett volna venni, ha abból többet gyártanak, akkor az is olcsóbb.

    Picit elszállt gondolat no...
    A Mi-29-est szerintem ott kúrták el, hogy két hajtóművesre tervezték.
    Egy fix-szárnyú MiG-23 szerűségek kellett volna tervezzenek, először akár a 23 MLD elektronikájával.
    Na, de ez a SzU-34 topik.
  • molnibalage
    Akkor Magyarország hogyan hozta volna ki, hogy egy legfeljebb F-5E szintű gépet lecseréljen azonos számú szovjet F-15-re ú
    Úgy hogy nem kell azonos mennyiségű gép hanem kevesebb de jobb.
  • molnibalage
    Ezt sem vágom miből vezetted le.
    A világ no.1 hatalma nem tudta 1:1-ben lecserélni az F-4-est F-15-re. Egyik és a másik is drága volt

    Akkor Magyarország hogyan hozta volna ki, hogy egy legfeljebb F-5E szintű gépet lecseréljen azonos számú szovjet F-15-re úgy, hogy a nemzetgazdaság teljesítménye ezzel köszönőviszonyban sem volt?

    Nem értem.
    Gondolkozz az akkori szemlélettel és korabeli informáltsággal.

    Amúgy abban az egyben egyetértek, hogy én csak egy soha meg nem valósult elméletet vázoltam, melynek voltak azért alapjai, legalábbis erre utaló jelei, de már ezek is vagy negyedszázaddal ezelőtt. A Szu-27-es tömeges elterjedésére úgy fest, végül csak lehetett valami szándék, csakhogy a történelem jó alaposan keresztülhúzta.

    Ma már nincs VSz és nincs a korábbi értelemben vett Front Légierő. De az oroszok odahaza kigyomlálták a MiG-29-est és a helyére mindenhol Szu-27 leszármazottat ültettek.
    Ennyi.

    A valódi valóságtól elrugaszkodott eszmefutattásom ezennel véget ért, hivatalosan is visszatérek a Szu-34-es témájához.
  • Allesmor Obranna
    Az 1972-es tököli Brezsnyev látogatást követően teljesen vissza kellett csinálni a Nyers Rezsőék 1968-as Új Gazdasági Mechanizmusát és a "gulyáskommunizmus" fenntartásához a Fekete János-féle alternatíva lépett elő. Azaz a gazdaság hatékonyságnövelése helyett a hitelekre épült minden.
    Bocs az offért, ami következik. Csak azért, mert már többször előjött ez a hülyeség, és nagyon beágyazódott a propaganda: Nyers Rezsőék idejében és később is a gazdaság finanszírozásához a pénzt (a hiteleket) az MNB szerezte be (Fekete János tárgyalta le őket), de a beszerzett forrásokat nem ő költötte el f@szságokra (pl Eocén program). Nem a hitellel van baj, hanem azzal, ha rosszul használják fel. Ezért Fekete Jánost hibáztatni, nem a többieket, akik a gazdaságot irányították és döntöttek arról, mire mennyi pénz menjen meg sem említeni, kimeríti a konok nemtudás és szűklátókör ismérveit (és akkor nagyon visszafogott voltam). Ráadásul én emlékszem (nem mindre az ötből) miket mondott még úgy 15 éve is, mire kellene költeni a zsét (amiben jó adottságokkal rendelkezünk):
    - mezőgazdaság (klíma, talaj, földrajzi adottságok)
    - tudás intenzív iparágak (magas színvonalú oktatás, nincs nyersanyag)
    - idegenforgalom (pl. gyógyturizmus a gyógyvizekre alapozva)

    Minden bajt Feketére fogni egyrészt nagyon egyszerű (egybites) hozzáállás, ráadásul igazságtalan.
    Erre példa, amikor a kilencvenes években Antallék megvádolták azzal, hogy devizát csempészett Moszkvába a "fejlődő országok" kommunista pártjainak megsegítésére egy táskában. (Guruló dollárok.) Mint kiderült, az utasítást az MSZMP KB Politikai Bizottsága adta (szovjet "kérésre") az MNB-nek, és neki kellett végrehajtani a pénz összegyűjtését. A táskát az MSZMP KB egyik titkára (a PB tagja), egy bizonyos Szűrös Mátyás vitte Moszkvába. Állítólag nem tudott arról, mi van a pakkban. Itt gyorsan lezárták az ügyet.....
  • Ezt vagy folytassuk máshol, vagy itt válaszolok, de röviden. Nem Fekete János, mint technokrata végrehajtó volt természetesen önmagában a bűnös, hanem a szocialista (nem piac-) gazdaságot konzerváló hitel alapú gulyáskommunizmus.
    Az új gazdasági mechanizmus alapja lett volna a szabadáras termék értékelés, a jövedelemkiegyenlítés eltörlése és a teljesítmény alpú bérezés:

    "...A reformot közgazdasági és politikai okok indokolják. Közgazdasági szükségessége végső fokon abban gyökerezik, hogy a gazdasági növekedés korábbi fontos forrásai, tartalékai erősen kimerülőben vannak, s a jövőbeni gyors növekedés csakis a gazdaság belső tartalékainak intenzívebb feltárása, a műszaki fejlődés meggyorsítása révén lehetséges. A reform politikai fontossága mindenekelőtt abban rejlik, hogy a tömegek életszínvonalának jövőbeni gyorsabb emelését hivatott biztosítani, s arra törekszik, hogy az egyes dolgozó életszínvonala a jelenleginél jobban függjön munkája társadalmi hasznosságától, egyéni teljesítményétől és a kollektív munka eredményességétől. Politikai cél továbbá, hogy megszüntessük az egyéni kezdeményezést és felelősséget gátló, túlzott kötöttségeket, visszaszorítsuk a bürokratikus tendenciákat. A szocializmus fejlődését, a közérdeket szolgáló alkotó munka szabadabb kibontakozására van szükség. Végül politikai cél, hogy a reform révén kedvezőbb feltételeket teremtsünk a szocialista demokrácia további fejlődéséhez. A gazdasági ügyek intézését a vezetők hozzáértésére, széles hatáskörére és személyes felelősségére kell alapozni, s emellett minden szinten kellő teret kell biztosítani a demokratikusan választott testületek ellenőrző tevékenységének és nyilvánosságának..."

    Ezek voltak tehát az alapok.

    De még ezek se mondtak ellent annak a ténynek, hogy aki csak kicsiben játszik, az keveset is keres.

    Masztiff
    Ráadásul én emlékszem (nem mindre az ötből) miket mondott még úgy 15 éve is, mire kellene költeni a zsét (amiben jó adottságokkal rendelkezünk):
    - mezőgazdaság (klíma, talaj, földrajzi adottságok)
    - tudás intenzív iparágak (magas színvonalú oktatás, nincs nyersanyag)
    - idegenforgalom (pl. gyógyturizmus a gyógyvizekre alapozva)

    Nos, ezek meg az elmúlt harminc, de abból is az elmúlt 25 év legnagyobb tévedései közé sorolandók. Mégpedig úgy, hogy önmagában minden komponens igaz, csak sajnos kiválóan alkalmas bullshit volt ahhoz, hogy a valóban nagy pénzt hozó gazdasági szereplőket szépen kihajítsuk az ablakon. Mert a mezőgazdaság az jó dolog és tény, hogy a régióban nekünk vannak az ország méretéhez képest a legjobb mezőhgazdasági adottságaink. De önmagában ez kevés.
    A tudás intenzív iparágak tekintetében már súlyosan félrevezettük magunkat, mert a mesebeli "legendásan világhírű magyar szürkeállományra" alapozni ostobaság volt. Ma egy magyar zsenire 100 ázsiai, fele annyiba kerülő nagyobb zseni jut. Csak tudásra alapozni téves, ha egy nemzet valódi pénzt akar keresni.
    Csak akkor ér valamit a hazai szürkeállomány, ha szellemi termékét idehaza hasznosítja a gazadaság.
    Idegenforgalom. Szép dolog, de turizmusból nem lesz vadászgép, ezek soha nem voltak ár/érték arányban egymással azonos kategóriájú bevételek és költségek.
    Az a nemzet, amelyik 10 millió fős lakosságra és 93 ezer négyzetkilométerre vetítve rendes hadsereget akar, annak nehézipparra, saját korszerű gépiparra, fajlagosan olcsó, a nemzeti igényekhez képest túltermelő, expanzív energiaszektorra, olaj és gázlelőhelyekre van szüksége. Jelentősen túlméretezett és ezért a szomszédos fogyasztókkal szemben invazív árképzésre képes atomenergetikára, meg saját járműiparra. Ilyesmikre. Erre kellett volna költeni a hiteleket.

    Persze okosgyerekekre, meg balatoni lángossütőre is szükség van, de abból nem lesz növekedési pálya.

    Érdekes téma, keressünk neki topikot és folytassuk ott!
  • molnibalage
    Ezt sem vágom miből vezetted le.
    A világ no.1 hatalma nem tudta 1:1-ben lecserélni az F-4-est F-15-re. Egyik és a másik is drága volt

    Akkor Magyarország hogyan hozta volna ki, hogy egy legfeljebb F-5E szintű gépet lecseréljen azonos számú szovjet F-15-re úgy, hogy a nemzetgazdaság teljesítménye ezzel köszönőviszonyban sem volt?

    Nem értem.

    A világ első számú hatalma pont olyan pénzügyi aknamezőn táncolt mint a SZU csak az általa felügyelt , befolyásolt , elnyomott világrész több mozgásteret engedett meg . Lásd hiába hihgtech és a legnagyobb katonai költségvetés ha mindez egy magán kézben lévő pénznyomdán múlik . Most , hogy csökken jelentősen a befolyás és belső férgek is elkezdték rágni a No.1 hatalom testét így könnyen múlhat esment a világ dicsősége ! Az USA is pont olyan putyilov ország mint a SZU volt csak a marketing jobb . Csak egy pici példa hiába hozok össze egy giga üzletet 10mrd Ft-ért ha nekem 11 mrd Ft-ba fog kerülni rgo ez nem egy giga üzlet hanem egy giga bukás pont mint USA éves költségvetése . De ami késik az nem múlik az a lélegeztető gép amit a FED jelent az USA-nak se lesz örök életű .
  • Érdekes látni, hogy az US-t összetartó erők nem olyan stabilak, mint az kivûlről látszik. Egy szétszakadàs liberális és konzervativ vonalakonnem olyan elképzelhetetlen, mert Trump megválasztása óta a liberàlis oldal mindent elkövetett, hogy árkot ásson a kèt irányzat közé.Ezzel nem azt akarom mondani, hogy jövő hètvégén szétesik az US. :)

Ugrás a fórum topichoz