|

Új orosz csapásmérő készülhet

Orosz források szerint a következő években új csapásmérő repülőgépet fejleszthetnek ki a Szu-25-ös leváltására.

Új támadó repülőgép kifejlesztéséről cikkeznek Oroszországban, mely a Szuhoj Szu-25 Frogfoot példányait válthatja. Az új típust a Szuhoj Szu-34 “Fullback” típusra alapoznák, de a hírek szerint egypilótás változatban készülne és a Szu-25-öshöz képest dupla akkora hasznos teher hordozására lenne képes. A fejlesztést várhatóan 2018 során kezdik meg.

Forrás: Russian MoD ,

A Szu-34-est a Szu-24 Fencer leváltására fejlesztették ki a Szu-27 Flanker bázisán. Az első sorozatgyártású példány 2006-ra készült el, míg a teljes ütemű sorozatgyártás 2008-ban kezdődött meg. A típusból várhatóan 150-200 darabot állít szolgálatba az Orosz Légierő.

Fórum hozzászólások

  • Roni
    Az a lényeg hogy buta bomba legyen a többi nem számít :confused:

    [​IMG]
    Képzeld el, ahogy 50-60 igy megrakott 34-es ráfordul egy területre, arcvonalra, akármire. Drezdát csinálnak bármiből.
  • notaricon
    Képzeld el, ahogy 50-60 igy megrakott 34-es ráfordul egy területre, arcvonalra, akármire. Drezdát csinálnak bármiből.
    Apró hiba, hogy ezt csak elképzelni lehet, mert a teljes legyártott mennyiség ekkora része büdös életbe nem repül sehova...

    Bocs, de ez nagyon rossz példa volt. Vagy kérem linkelni azon bevetéseket, ahol a teljes US F-15E állomány fele egyetlen célpontot támadott meg valaha is.

    Ha ennyi bombát és ennyire II. vh módon akarsz alkalmazni, arra nem Szu-34 kell ott van a Tu-22M és Tu-160. (Már, ha utóbbihoz integrálták egyáltalán a buta bombákat...)
  • notaricon
    Képzeld el, ahogy 50-60 igy megrakott 34-es ráfordul egy területre, arcvonalra, akármire. Drezdát csinálnak bármiből.

    Ameddig pizsamasok ellen csinaljak addig e problema nelkul megtortenhet. Azonban ha csak egy kozepes legiero legvedelem ellen probaljak akkor bizony "Drezda" viragozni fog tovabb.
  • notaricon
    A példa valóban túlzó, amit írtál az nyilvánvaló, hogy nem fognak ekkora tömegben bevetni 34-eseket. Mondjuk el tudok képzelni olyan szituációt ahol még lenne valódi értelme is a dolognak, de az egy nagyon szélsőséges példa lenne.
    A szándékom a butabombák alkalmazásával kapcsolatos rossz beidegződésekre való rávilágítás volt. Szíriában láthattuk, hogy mit lehet a műfajból kihozni, soha nem írnám le ezt a fegyvert csak azért mert a tömeges bevetés ma már nem jellemző. Attól még mint képesség megvan és adott helyzetben nagyon durva eredményt tud produkálni.

    IOgen sziriaban ! Nulla legvedelem es legiero ellen. Igen ott majdnem korlatoas nelkul tudod hasznalni a butabombakat.

    Igaz a vallrol indithato raketak miatt fell kell menned 6000 meter fole ami miatt a szorasod mar a szomszedos civilhazakat is lebombazzak de a lenyeg hogy mukodik.
  • notaricon
    A példa valóban túlzó, amit írtál az nyilvánvaló, hogy nem fognak ekkora tömegben bevetni 34-eseket. Mondjuk el tudok képzelni olyan szituációt ahol még lenne valódi értelme is a dolognak, de az egy nagyon szélsőséges példa lenne.
    A szándékom a butabombák alkalmazásával kapcsolatos rossz beidegződésekre való rávilágítás volt. Szíriában láthattuk, hogy mit lehet a műfajból kihozni, soha nem írnám le ezt a fegyvert csak azért mert a tömeges bevetés ma már nem jellemző. Attól még mint képesség megvan és adott helyzetben nagyon durva eredményt tud produkálni.
    A szíriai példával a hócipőm teli van. A bumba bombákkal lényegében 50-60 éves harkocsikat sem lehet kinyírni még 1 km alatti és 12 db oldott bombával sem. Ezért lettek kazettás bombák, de azok statja is érdekes. A SV alatt asszem kb. 1 bomba/1 kilőtt jármű jött ki. Nem, hk. jármű. Ez lehet teherautó is.

    A buta bombákkal n+1 célpont lényegében nem támadható. Bármi ami kemény és pontcél jellege van. A HT összefoglaló erre is kitér majd. Számokkal.
  • molnibalage
    A szíriai példával a hócipőm teli van. A bumba bombákkal lényegében 50-60 éves harkocsikat sem lehet kinyírni még 1 km alatti és 12 db oldott bombával sem. Ezért lettek kazettás bombák, de azok statja is érdekes. A SV alatt asszem kb. 1 bomba/1 kilőtt jármű jött ki. Nem, hk. jármű. Ez lehet teherautó is.

    A buta bombákkal n+1 célpont lényegében nem támadható. Bármi ami kemény és pontcél jellege van. A HT összefoglaló erre is kitér majd. Számokkal.
    Senki nem állította, hogy a buta bombákal pontcélokat kell vagy lehet támadni.

    notaricon
    Képzeld el, ahogy 50-60 igy megrakott 34-es ráfordul egy területre, arcvonalra, akármire. Drezdát csinálnak bármiből.
    Nem gondolod te sem, hogy egy pontcélból lehet Drezdát csinálni...

    A buta bombák jelentősége nem ebben áll. Ma már sokkal pontosabban célozhatóak jóval nagyobb magasságból mint a vh idején, viszont ma is csak a tömeges bevetésük a célszerű, viszont ezt lehet olyan volumenben előadni, amelynek az épített környezetre gyakorolt eredménye vetekszik egy kisebb erejű atomfegyver bevetésével.
  • Roni
    Az a lényeg hogy buta bomba legyen a többi nem számít :confused:

    [​IMG]
    Pickup-os, talpaló szír felkelő és IS-s ellen nem elég? Ha keményebb ellenfél, vagy pontcél van, felteszik rá a lézervezérlésüt, ha azt is veszélyesnek ítélik, akkor meg felteszik rá a glonass irányításut. Miért kell úgy tenni, mintha nem tudnátok, hogy ezek rendszeresített, már élesben is bevetett fegyverek a 34-esekhez?
  • DINAMO
    Ameddig pizsamasok ellen csinaljak addig e problema nelkul megtortenhet. Azonban ha csak egy kozepes legiero legvedelem ellen probaljak akkor bizony "Drezda" viragozni fog tovabb.
    Közepes légierőre és légvédelemre a 2008-as grúziai lehetne példa. Akkor ezek a gépek még a gyár tulajdonában voltak gyári berepülő pilótákkal és előszériának lehetett kb nevezni őket. Mégis a faszravétel ékes példáját láthattuk egy 3 napos felvonásban. Gyengébbek és hülyébbek kedvéért meg elmondom amit már ezerszer leírtak itt a fórumon, egy háborúban nem egyetlen gép megy egyetlen másik gép ellen, hanem rendszerek, és "ideális esetben" összfegyvernemek feszülnek egymásnak.
  • Roni
    Az a lényeg hogy buta bomba legyen a többi nem számít :confused:

    [​IMG]
    Hagyjuk már ezt a buta bomba-fóbiát!
    Amúgy az ugye megvan, hogy ez egy terheléses gyári teszt? Van, hogy néha újra validálnak egy-egy szerkezeti módosítást és előkapják a hat tonna feletti terhelést. Aztán jöhet az értékelés.
  • boki
    Aki nem ismerné...
    Új rádiótechnikai felderítő konténer a gépre függesztve, a neve "Szics" a Tu-214R-en használt "Frakcija" kissebbített változata
  • boki
    a Tu-214R-en használt "Frakcija" kissebbített változata
    Hál istennek, különben furcsán nézne ki egy Tu-214-essel a törzse alatt :)
  • wankel
    <iframe width="420" height="315" src="http://www.berlinertageszeitung.de/index.php?option=com_yendifvideoshare&view=video&id=671&tmpl=component" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    Szu-34-esek gyakorolják a leszállást az autópályára a cikk szerint, de csak érintéses átstartolás látható a videón. Így is félelmetes a besőkamerás felvétel, elég keskeny az az út. :)
    http://www.berlinertageszeitung.de/...im-rahmen-einer-uebung-auf-der-autobahn.html?
    Remélem így már jó lesz.

Ugrás a fórum topichoz