|

Megvan az új MiG-lopakodó neve

Az orosz repülőgépipari konszernbe beolvadó RSzK MiG vállalat nyilvánosságra hozta az általuk fejlesztett új alacsony észlelhetőségű elfogóvadász jelölését.

Az RSzK MiG vállalat első embere, Ilja Tarasenkó hivatalosan is megerősítette, hogy a MiG-31 leváltására fejlesztett nagy hatótávolságú elfogóvadász jelölése PAK DP lesz. A vállalat munkatársai jelenleg a lehetséges koncepciókat vizsgálják, majd a végleges kialakítás meghatározását követően a tényleges fejlesztés várhatóan 2019-től kezdődik. Az új típus szolgálatba állását 2030 előtti időszakra prognosztizálják.

MiG-31BM | Forrás: Dimitrij Picsugin ,

A PAK DP hadrendbe állásáig azonban a MiG-31-es modernizációja folyik, a tervek szerint 2020-ig akár több mint 60, MiG-31BM változatra modernizált elfogóvadászt vehet majd át az Orosz Légierő. Kopók ezen ráncfelvarrás után elviekben részben glass-cockpittel, képességnövelésen átesett radarral (Zaszlon-M komponensek, új szoftver, régi antenna) és fedélzeti számítógéppel, avionikával rendelkeznek majd, egyben némiképp többfeladatú géppé avanzsálnak az eredeti nehézsúlyú elfogóvadász szerepkörből néminemű levegő-föld képesség megszerzése révén. Levegő-levegő vonalon az R-37 és R-77 integrálása említendő elsősorban.

Fórum hozzászólások

  • Feltételezem, hogy ez a gép valamilyen MIG-31 utód lenne, csak hát annak ugye minek lopakodnia...
    A Szu-57 pedig más jellegű gép, annak ez nem helyettesítője és ez fordítva is igaz. A fő bibi viszont az, hogy nincs rá pénz.
  • Az általad felsorolt típusok problémáiról oldalakat lehetne megtölteni Nemerson és egyre gyakoribb a különféle részegységek fejlesztésének az el- vagy lemaradása. A szovjet időkben a kutatóintézetek legalább működtek, míg most se fejlesztés, se minőség! Csak példa:
    https://www.flightglobal.com/news/articles/irkut-confirms-need-to-reinforce-mc-21-wing-436051/
    https://www.aviation24.be/airlines/...ityjet-with-sukhoi-superjet-100-aircraft/amp/
    https://www.aeroinside.com/incidents/type/su95/sukhoi-superjet-100-95
    etc...

    Ott a félkész PakFa leállítva, szóval jöjjön a Dp!
  • Mackensen
    @Nemerson ezek az érvek lehet jó működnek a Nők Lapja Fórumon, de itt ez kevés lesz.
    A vakhit nem legyőzhető érvekkel.Csak a keserű tapasztalás rengetheti meg-esetlegessen
    Nemerson
    Csak megkérdezem honnan tudod milyen technológiai szinten vannak, bejáratos vagy a kutatointézeteikbe? Utasszállítók: MS21, Superjet 100, ott van még a IL96, TU214. Az usa még mostanában is vett rakétahajtóművet a muszkáktól . Az F35 F22 a csúcsszuper lopakodó technológiájával szerintem nagy lebőgés lesz, emlékeztetőül amikor a nato szétbombázta Szerbiát a szerbek lelőttek egy csúcsmodern lopakodo F117 et ez majdnem 20 éve történt.
    A székely hős- aki legyőzte a szupertechnikát



    Az oroszok nem fektetnek akkora hangsúlyt a lopakodó képességekre mivel nem tartják olyan fontosnak, szerintük a manőverezőképesség, a sebesség és a rádióelektronikai és optikai zavarás a fontosabb és a radarjaik nagyon is látják ezeket a "láthatalan" csodamasinákat.
    Ezen utasszállitók hol vannak alkalmazva?Milyen példányszámban?Az Embraer gépekböl több van üzemben a világpiacon,mint az emlitett orosz gépekböl.
    Egyébbként tévedsz.A Szuhoj már a 80nas években javasolt a Tu22M leváltására egy lopakodó közepes bombázó tervezetét rendszeresitésre-de elvetették az ipari problémák és az ára miatt.Vagy nézz utána a T4MS200 stratégiai bombázó tervezetnek,ami szintén a lopakodóképesség figyelembevételével készült-a 70es(!) években gondolkodtak el rajta.Maga a matematikai model,ami alapján a lopakodokat tervezték az amik-orosz eredetű.A kutatóintézetek elméleti tudása nem azonos a gyakorlati ipari sorozatgyártási lehetőségeivel
  • tonyo
    Most milyen jó lenne számukra egy ilyen egy hajtóműves gép. Amiben lenne még fejlesztési potenciál.
    Szerintem is. A Szu-27 (és leszármazottai) egy eléggé exkúziv kategória, kéne mellé egy F-16 szerű igásló is.
  • tonyo
    Most milyen jó lenne számukra egy ilyen egy hajtóműves gép. Amiben lenne még fejlesztési potenciál.
    Papiron belekeztek a MiG I2000 programba,export könnyűvadásznak szánták-aztán nem lett belőle semmi
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vagy a szintén csak fantáziarajzig jutott MiG39
    [​IMG]
  • Míért van a SU 57 program leállítva, nemrég rendeltek belőle egy tucatot?
    Azt már csak félve kérdezem hogy a hiperszónikus rakétájuk amivel pár hónapja jöttek ki az is csak valami érzéki csalódás ugyebár?
    Azon nem kéne aggódni jön mind a kettő. Pénz meg lesz rá oroszoknál más a rendszer mint amerikában.
    Nagyon veszélyesnek tartok alábecsülni egy potenciális ellenfelet mert ha a döntéshozók is így gondolkodnak mint itt egyesek, hogy a muszkák hülyék, idióták és nincs ipari bázisuk meg pénzük és még arra sem képesek hogy összehozzanak egy "lopakodót" netalán az a gondolata támad a nato vezérkarnak vagy a tramplinak ugyan már támadjuk meg a macit úgyis csak blöfföl, aztán meg mikor szét lesz rúgva a seggünk natostol amerikástól mindenestül akkor majd csodálkozunk csak akkor meg már késő lesz.
  • tonyo
    Egy kis trollkodás. Inkább fogjanak össze a kínaikkal. A terveket megosztani (átadni). A hajtóművön kívül meg egy két apróságban szálljanak be. Plusz némi szakikkal ha a szükség úgy kívánja. 2-3 év múlva várják meg az első kézelfogható eredményt. Egyébként nem is értem hogy 5 generációs szinten vagy e felett miért nem állnak össze a kis kínaikkal.
    Szerintem a kinaiaknak a jövőben nem lesz szükségük az oroszra.Túllépnek rajtuk
  • Celebra
    Szerintem a kinaiaknak a jövőben nem lesz szükségük az oroszra.Túllépnek rajtuk
    Hát igaz!
    Sokat elmond az is hogy a nemrég átvett szu-35 gépeikre integrálják a j-20 sisakkijelzőjét és a vele együttműködő pl-10 is .
    AESA radar. hiánya is ott van.
    És igen ahogy nem haladtak semmit se pakfa géppel sem a fegyverzettel úgy le lesznek maradva a mig-41-sel is .
  • Celebra
    Szerintem a kinaiaknak a jövőben nem lesz szükségük az oroszra.Túllépnek rajtuk
    a kínainak az orosz kereskedelmi partner (is)
    annyi változott hogy eddig a kapcsolat egyoldalú volt, az orosz csak szállítói oldalról volt jelen
    most meg ha igaz vevői oldalon is ott lesz, bizonyos szegmensekben
    nem mondanám hogy az orosznak ez rossz lenne, tekintettel a helyzetre a nyugati technológiák beszerzésével
  • tonyo
    Most milyen jó lenne számukra egy ilyen egy hajtóműves gép. Amiben lenne még fejlesztési potenciál.
    Mackensen
    Inkább egy ilyesmibe kéne fektessenek.
    Hadd öljék már a pénzüket, amibe akarják!
    Nektek van kontinensnyi országotok - a hozzátartozó szemlélettel és tudattal - vagy nekik?

    Addig jó nekünk - akiknek a haditechnika műszaki/esztétikai élmény -, amíg ennyiféle, impozáns méretű (MiG 1.44, PAK DP, Szu-47,-57) projektbe vágnak bele.
    Ha így megy tovább a világ, akkor lesz az F-35, meg a J-20...és slussz ...hát marha nagy típuskavalkád.:(
    Erre vágytok?
  • Nagy Csaba
    1/ sem a MiG sem a Szuhoj iroda közvetlenül nem rendelkezik repülőgépgyár felett (ellentétben mondjuk az amcsi vagy eur rendszerrel), tehát a MiG irodának van egy kicsi manufaktúrális műhelye, amely képes 1-1 db proto legyártására, vagy átalakításra. Majd komplett dokuval át adja állam bácsinak a projectet, amely kijelöli a gyártás helyét (a gyárat).
    Ez hogyan működik náluk? Az állam állja a tervező iroda költségvetését? Exportnál osztoznak a gyárral a bevételen? Ha kvázi állami cég, akkor az állam határozza meg a fejlesztési irányokat?

    Nekem az oroszok "átugrunk egy generációt" gondolkodásáról mindig az jut eszembe, hogy átlagemberként eléggé lebecsüljük az utóbbi évek változásait. Idézet egy supercomputer vs. mobiltelefon listából:

    "The Samsung Galaxy S5, released over two years ago, is on par with 1994’s hottest supercomputer, Intel’s Paragon XP/S 140. The supercomputer had a benchmark speed of 143.4 gigaflops, while the Galaxy S5 comes in just under that speed metric at about 142 gigaflops."

    Az F-35 tervezését a wikipédia szerint 92-ben kezdték, tegyük oda e mellé, hogy a zsebemben lévő mobiltelefon veri a 94-es csúcs szuperszámítógépet. A tervezési idő jó eséllyel jelentősen csökkent, a hatékonyság jelentősen nőtt.

    Ez persze nem oldja meg az ipar problémáit, de a fejlesztés és prototípusgyártás tekintetében nagyon nem ott vagyunk, ahol 10-20 évvel ezelőtt.

    Mondjuk kíváncsi lennék a tényleges változásokra e téren.
  • boki
    Ha már bekapcsolódott az UAC is, szerintem ezt fogják tolni a Szu-57 helyett.
    Tételezzük fel hogy ezt fogják tolni a pakfa helyett és?
    Ez jobb lesz mint egy f-35?
    Felszáll Oroszországban majd 40 km magasra emelkedve hiperszonikus sebességre kapcsol majd belépve az ellenséges ország légterében lecsap az f-35-ökre majd gyorsan távozik?
  • Roni
    Tételezzük fel hogy ezt fogják tolni a pakfa helyett és?
    Ez jobb lesz mint egy f-35?
    Felszáll Oroszországban majd 40 km magasra emelkedve hiperszonikus sebességre kapcsol majd belépve az ellenséges ország légterében lecsap az f-35-ökre majd gyorsan távozik?
    A MiG-31 váltótípusa lenne, ha elkészül. Elfogó vadász PVO feladatkörrel !!!
  • boki
    A MiG-31 váltótípusa lenne, ha elkészül. Elfogó vadász PVO feladatkörrel !!!
    Értelme kb. a 0-val egyenértékű az én szememben. Sokkal többet érne az én szememben az A-100 + Sz-400 + ARH rakéta. Azzal horizont alá is lehet (?) tüzelni low level CM ellen, iszonyatosan nagy területet lefedve.

    Az égvilágon semmi értelme sincs gyorsan rohangálni, a MiG-31 is ezért légi utántölthető és nem a MiG-25 féle rohangáljuk gyorsan koncepciót vitték tovább.
  • Kulso_54
    Csak 4 repülő UB blokkot lehet majd látni, meg egy gömbölyű optikát.
    Mondjuk a cikkben egy szó sincs még csak csökkentett észlelhetőségről sem.
    A címben említik a láthatatlanságot, de tegyük a szívünkre a kezünket és mondjuk hogy a magyar újságok okosabbak...
  • haubagoi
    Űrben bármilyen alakú tárgy elérheti a 3675 km/h-s sebességet, nem látod a képen a háttérben a csillagokat? :D
    Tényleg
    :oops::oops:
  • Kulso_54
    Csak 4 repülő UB blokkot lehet majd látni, meg egy gömbölyű optikát.
    Esetleg még a gumilapátos ventillátort...

Ugrás a fórum topichoz