|

T-90Sz harckocsikat vásárol Irak és Vietnam

A TASS hírügynökség még július elején hozta le a hírt, miszerint az orosz Uralvagonzavod (UVZ) vállalat 2017-ben nagyszámú T-90Sz harckocsit szándékozik eladni két külföldi országnak. Mindezt a cég 2016-os éves beszámolójából szemezgették ki. Eszerint a „368-as számú” partnerországnak 73, míg a „704-esnek” 64 darab harckocsit fognak eladni idén. A helyi kódrendszerben előbbi Irakot, utóbbi pedig Vietnamot jelenti, így minden jel szerint ez a két ország lesz a T-90Sz legújabb alkalmazója.

T-90Sz ,

A hírt most hivatalosan is megerősítették: szintén a TASS számolt be róla, hogy Vlagyimir Kozsin, haditechnikai együttműködésekért felelős elnöki tanácsadó csütörtökön az Izvesztyija napilapnak adott interjújában igaznak nyilvánította az értesüléseket. Elmondása szerint Irak számára már az idén elkezdik leszállítani a 73 darab T-90Sz első példányait. A vietnami üzletre külön nem tért ki, azt viszont megerősítette, hogy több partnerrel is tárgyalásokat folytatnak, a potenciális üzletkötések értéke több milliárd USD.

Mint ismert, Irak harckocsi-állományának gerincét jelenleg azok az M1A1M Abramsek adják, amiket az Amerikai Egyesült Államoktól kaptak. Ezekből közel 100 példány áll rendelkezésre, azonban az Iszlám Állammal folytatott háború során számos Abrams megsemmisült, vagy vált harcképtelenné. Mellettük ugyan megtalálhatóak T-72-esek is, ám az állományra valóban ráfér már a bővítés, modernizálás.

Fórum hozzászólások

  • Kb így helyezkedik el a lőszer egy T-90-ben. Namármost azt csiálták, hogy ami nincs a forgó lőszertározóban, azt kiszervezték a páncéltesten kívülre.
    [​IMG]
  • dudi
    A tár a harckocsi legvédettebb reszén van a harckocsi közepén a padlón.Statisztikák szerint az alsó 1 méterre csupán a találatok pár százaléka érkezik(ezért gyengébb a test frontjának alsó lemeze)és a lőszertároló ebben az alsó 1 méterben van,ellenben a tartalék lőszer a toronyban(meg minden szabad helyen )volt így gyakorlatilag nem tudtad úgy eltalálni a tornyot hogy ne kapott volna belőle a tartalék lőszer.
    Így már tiszta.Köszönöm!
  • dudi
    Ez nem UL hanem tény!
    Akkor szerinted a linkelt video a Leo2ről megfelel egy euro4/5/6nak? Ne nevettesd ki magad.
  • Fade
    Akkor szerinted a linkelt video a Leo2ről megfelel egy euro4/5/6nak? Ne nevettesd ki magad.
    Ez szerinted Euro hány? És mennyit küzdöttek az Euro standard betartásával? K*ra semmit?
  • Fade
    Akkor szerinted a linkelt video a Leo2ről megfelel egy euro4/5/6nak? Ne nevettesd ki magad.
    Komolyan nem értelek!Ki a bűbánat írt olyat,hogy bármilyen Euro normának megfelel a Leopard 2?Egyáltalán mi köze van ennek ahhoz,hogy bizony ellenőrzik őket.
    Attól,hogy ez nem fér a fejedbe még nem UL csak szerinted.
  • Fade
    Ez szerinted Euro hány? És mennyit küzdöttek az Euro standard betartásával? K*ra semmit?
    3 napja Margitszigeten füstölt előttem ennyire papíron egy Euro nagyonsokas busz... Azt hitttem, hogy én valami, mert a buszt elsőre nem láttam csak a füstöt és mikor utolértam, akkor volt az, hogy kishíján megfulladtam, mikor gázt adott...
  • Mackensen
    Úgy tudom, hogy nem tölt onnan. A személyzet kiszáll és azokból a dobozokból feltölti a forgó lőszertározót.
    Azért számomra elgondolkodtató, hogy ha a külső dobozt éri találat(Eleve az nem lehet annyira védett) az mekkora sérülést okoz vajon?
  • Robur
    Azért számomra elgondolkodtató, hogy ha a külső dobozt éri találat(Eleve az nem lehet annyira védett) az mekkora sérülést okoz vajon?
    Semmit gyenge a teteje arra fog terjedni a robbanás.
  • Celebra
    T90 motorja éppenséggel a T34 V2 motorjának sokadik továbbfejlesztése
    .Az a motor már a BT-7-ben is benne volt.
    Celebra
    De az,hogy hk motor,elég tág fogalom.T64 TD5 motorja pl ellendugattyus,ha jol emlékszem 17literes motor,egy Junkers repülőgépmotor leszármazottja.
    https://forum.htka.hu/threads/t-64.845/page-4#post-332791

    Celebra
    TATRA 815 meg van vagy 30 éves,vagy több.Hk motorok meg képessek lennének ugyanolyan jó fajlagos fogyasztásra,mint a polgári teherautómotorok.Katonai teherautokban általában a párhuzamossan gyártott polgázi tgk motozja van,de a hajtáslánc miatt eleve többet fogyaszt
    A hk motorok esetében van még egy fontos "képesség" , ez pedig a többféle üzemanyag használatának lehetősége. Emiatt sem lehet olyan mértékben "kihegyezni" őket, mert nem ideális üzemanyag esetén szinte azonnal tönkre mennének, Amikor az USA kereste az M1 átmotorizálásának lehetőségét és tesztelték az MTU 883-t. akkor az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy az egyik legelterjedtebb üzemanyaggal a JP-5-tel mire képes. Ennek cetánszáma (öngyulladási hajlam) jóval kisebb mint egy átlag gázolajé, és a kenőképessége (adagoló rendszer) is sokkal gyengébb.
  • dudi
    Komolyan nem értelek!Ki a bűbánat írt olyat,hogy bármilyen Euro normának megfelel a Leopard 2?Egyáltalán mi köze van ennek ahhoz,hogy bizony ellenőrzik őket.
    Attól,hogy ez nem fér a fejedbe még nem UL csak szerinted.
    Várom a linkeket, hogy MBTknek milyen környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük Németországban.

    A videok alapján kb semmilyet.
  • Fade
    Várom a linkeket, hogy MBTknek milyen környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük Németországban.

    A videok alapján kb semmilyet.
    Ne nevettesd már ki magad!Ez szerinted fent van bárhol is a neten?Amúgy gondolom a gyártó meghatározta annak idején a motor károsanyag kibocsájtását és azt az értéket kell hoznia a motornak.Ez nyilván Euro -10 de attól még ennek kell megfelelnie.
    De,hogy még jobban megbotránkoztassalak a német táborokban a rendész feljelent ha csöpög valamilyen folyadék a motorból és nem raksz alá tálcát.Igen afganisztánban ahol az afgán autószerelő a földre folyatja a motorolajat.
  • dudi
    Ne nevettesd már ki magad!Ez szerinted fent van bárhol is a neten?
    Tőlem lehet akárhonnan máshonnan is. Igen így indulnak az ULek....
  • Fade
    Várom a linkeket, hogy MBTknek milyen környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük Németországban.

    A videok alapján kb semmilyet.
    Igaz hogy svéd és nem német, igaz hogy nem Leo2A4 hanem strv121 és valszeg beteg is, de azért ezt érdemes megnézni 0.55-től:

  • Fade
    Tőlem lehet akárhonnan máshonnan is. Igen így indulnak az ULek....
    Attól nem UL,hogy nem fér a fejedbe...
  • torsen
    Igaz hogy svéd és nem német, igaz hogy nem Leo2A4 hanem strv121 és valszeg beteg is, de azért ezt érdemes megnézni 0.55-től:

    Azért üzemelhet, mert teljesíti a környezetvédelmi normát. :D
  • Cifu
    Dízel vs. Gázturbina történet: Itt nem lehet egyetlen adott tényezőt kiragadni, és arra fogni, hogy most ez a jobb, vagy az a jobb. A gázturbina kisebb helyigényű, kompaktabb, és egy adott időszakban (1970-es évek) könnyebb volt nagyobb tengelyteljesítményt biztosítani általa. Akár a nyugati eseteket nézzük (MBT-70 -> amerikai gázturbinás verzió: 1400-1500 lóerő vs. német MTU turbó-diesel: 1200 lóerő), akár a keleti eseteket (T-64B 5TDF motorja 700 lóerő, T-72B V-48 motorja 720-780 lóerőt tudott, a T-80 GTD-1000 motorja meg 1000 lóerőt).

    Ne gondoljuk, hogy a turbo-diesel motorok egyértelműen jobbak és megbízhatóbbak, anno az 1970-es években a szovjet 5TD ugye egy katasztrófa volt az első időkben, és a menet közben érkezett T-72 motorok (V-84, V-92) sem voltak mindig egyértelműen előrelépések, ahogy mostanában ugye a T-14 Armata 12H360 motorja is igaz, hogy tud annyit, mint egy MTU883 (cirka 1500 lóerőt), de amíg a hosszú évek alatt az MTU eljutott oda, hogy 8-10 ezer órát bír ki, addig a 12H360 a pletykák szerint nagyjából 2000-et, vagyis nem tud nagyságrenddel többet, mint a GTD-1250 például (amelynek van 1500 lóerős fejlesztett verziója, csak senki sem rendelte meg).

    Ezekhez az értékekhez azt is hozzá kell tenni, hogy a legtöbb esetben van "harci" teljesítmény, amely rövid időre jelentősen nagyobb teljesítményre ösztökéli a motort, cserébe az élettartama érthetően csökken. Az MTU883 esetében a pletykák szerint ez 2000, bizonyos változatoknál 3000 lóerőt is elérheti, a 12H360 esetében a 2000 lóerőt, de még a GTD-1250 gázturbinának is van ilyenje, az 1250 helyett 1400 lóerőt adhat le. Ezen értékek ugyanakkor az erőátvitelt is megterhelik, a Leo2 esetében az a korlátozó tényező például a Leo2A4 és előtti, illetve a Leo2A5 és utódai közöt tudomásom szerint.

    És végül a porra való érzékenység terén: a Klimov gyár a GTD szériánál éppen azt emeli ki, hogy a gázturbina jól tűri a poros levegőt, és egy átlagos élettartam alatt 500kg-nyi por megy keresztül rajta a nélkül, hogy ez a teljesítményét vagy az élettartamát befolyásolná.
    Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
  • Nagy Csaba
    Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
    5TD a 60nas években,a GT a 70es években került rendszerbe.Gázturbina legnagyobb előnye hk szempontbol az üzemanyagra való toleranciája.Mindenevő dizelek is többet veszitenek a teljesitményükböl az ideális üzemanyagtol való eltérésnél,mint a gázturbinák.A mai fejletségi szinten meg már lehetne olyan turbinát gyártani,aminek kissebb a hőképe,fogyasztása.Leo és az M1 hajtóműve is lényegében 50éves konstrukció.Nincs rá igazábol igény,hogy drága pénzért kifejlesszenek ujjat.Oroszok kénytelenek voltak lépni,a 30as(!) években konstruált V2böl egyszerüen kifogyott a fejlesztési potenciál.
  • Lánctalpak gyártása új technológiával az UVZ omszki gyárában.

    <iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  • boki
    Lánctalpak gyártása új technológiával az UVZ omszki gyárában.

    <iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    Nahát...oroszországban is van korszerű gyártócella robotokkal, cnc-vel?! Eddig úgy tudtuk, h Iván kőbaltával szegecsel. Cinizmus off ;)

Ugrás a fórum topichoz