|

Összeolvad a MiG és a Szuhoj?

A legfrissebb hírek szerint közös erővel folytatja tovább a két neves orosz tervezőiroda.

Az egyesített orosz repülőgépipari konszern (United Aircraft Corporation – UAC) katonai divíziójaként működik majd 2019-től a MiG és a Szuhoj vállalat, közölte kedden az UAC elnöke, Jurij Szljuszar. Mint kiderült, a cégvezetés még 2016-ban bólintott rá a tervre és már konkrét elképzelésük van arra vonatkozólag, hogyan hajtják végre a bekebelezést. A nevezett cégek jelenleg külön jogi személyként működnek az UAC-n belül, de 2019-re egy társasággá olvasztják össze őket. A MiG és Szuhoj név, mint márkanév, brand fennmarad, továbbra is használják majd. Hogy ezt pontosan hogyan képzelik el, az nem tisztázott, ahogy az sem, mely vállatokat olvasztanak majd be a katonai divízióba.

'Orosz Vitézek' és a 'Fecskék'

Közös ‘csoportképen’ a Kubinka légibázis legismertebb lakói, azaz az ‘Orosz Vitézek’ és a ‘Fecskék’ | Forrás ,

Az UAC-t 2006-ban abból a célból hozták létre, hogy összefogja az orosz repülőgépipari vállalatokat, hogy egyesült erővel, a kapacitások optimálisabb kihasználásával jobb eredmény elérésére legyenek képesek. Az egyesülés tagja egyébként többek között az Iljusin, a Tupoljev, az Irkout, a Berjev és a Jakovlev is.

Fórum hozzászólások

  • Legújabb kép a 30-as hajtómű repülő próbapadjáról, a 052-es Szu-57-esről.
    Ahogy már az Aktyubinszki Putyin-vizit hatgépes kötelékénél is látszott, ez a példány már jóideje nem tesztel semmit.
    117-es hajtómű van mindkét oldalon, így valószínű más feladatot kapott, a 30-as projekt meg eszerint megállt.

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Legújabb kép a 30-as hajtómű repülő próbapadjáról, a 052-es Szu-57-esről.
    Ahogy már az Aktyubinszki Putyin-vizit hatgépes kötelékénél is látszott, ez a példány már jóideje nem tesztel semmit.
    117-es hajtómű van mindkét oldalon, így valószínű más feladatot kapott, a 30-as projekt meg eszerint megállt.

    [​IMG]
    Vagy reszelnek rajta.
  • Allesmor Obranna
    Ez a másik opció, de akkor minek reptetik a teszt platformot üresben?
    Mert kevés a tesztgép(átalakítani nem kellna gépet a 30-as hajtóműhöz így ez egy teljesen logikus dolog és szinte semmibe sem kerül)..
  • Allesmor Obranna
    Ez a másik opció, de akkor minek reptetik a teszt platformot üresben?
    .
    .
    Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
    .
    A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!
  • Capslock27
    .
    .
    Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
    .
    A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!
    Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?
  • Capslock27
    .
    .
    Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
    .
    A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!
    Azért a tesztgép státusz eléggé eltérő tartalmat, jelent - a külső ugyan az csak, mert az aerodinamikai forma az adott.
    Annyira nem egyszerű egy adott feladatra épített testbed-et másra használni - mondjuk egy statikus tesztre szánt gép teljesen más, mint az, amit a belső berendezések interferencia tesztjeire meg más műszerek paramétereinek vizsgálatára használnak. Ezekbe a testekbe csak az erre szánt részeket építik be, hogy ne legyen drága.

    A magam részéről kevés értelmét látom ilyen készültségi fázisban (már ha ott tartanak, ahol állítják) nem végleges hajtóművel repülni.

    Allesmor Obranna
    Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?
    Kérdés: a gép képes értékelhető IOC-ra vagy kiképzésre az új hajtómű nélkül? (persze ez függ attól, hogy a hajtómű-e az egyetlen shortage, amit kétlek, mivel modern eszközöknél 90% inkább software a késés oka...)
  • angelsoul
    Azért a tesztgép státusz eléggé eltérő tartalmat, jelent - a külső ugyan az csak, mert az aerodinamikai forma az adott.
    Annyira nem egyszerű egy adott feladatra épített testbed-et másra használni - mondjuk egy statikus tesztre szánt gép teljesen más, mint az, amit a belső berendezések interferencia tesztjeire meg más műszerek paramétereinek vizsgálatára használnak. Ezekbe a testekbe csak az erre szánt részeket építik be, hogy ne legyen drága.

    A magam részéről kevés értelmét látom ilyen készültségi fázisban (már ha ott tartanak, ahol állítják) nem végleges hajtóművel repülni.



    Kérdés: a gép képes értékelhető IOC-ra vagy kiképzésre az új hajtómű nélkül? (persze ez függ attól, hogy a hajtómű-e az egyetlen shortage, amit kétlek, mivel modern eszközöknél 90% inkább software a késés oka...)
    Nem készült el a 30-as időre,valamit bele kellett rakni.
  • Allesmor Obranna
    Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?
    .
    .
    Visszakerdezek. :) Mi szol ellene? Az, hogy kiszedtek a tesztelesre hasznalt gepböl? Ez meg azt sem igazolja garantaltan, hogy gond van vele, lehet, csak a teszteles adott szakasza befejezödött.
    .
    Mondjuk szerintem is inkabb valami gond van vele, de az, hogy rendeltek 76 gepet es minimum egy evtizedre elöre alairtak a tipus jövöjet, szerintem nem törtent volna meg sulyos es megoldhatatlan hajtomugond mellett, akkor inkabb vartak volna meg, vagy csak valami kis mennyiseget rendelnek most, mint a Mig-35-böl is eleg szimbolikus lett a beszerzes.
  • Allesmor Obranna
    Legújabb kép a 30-as hajtómű repülő próbapadjáról, a 052-es Szu-57-esről.
    Ahogy már az Aktyubinszki Putyin-vizit hatgépes kötelékénél is látszott, ez a példány már jóideje nem tesztel semmit.
    117-es hajtómű van mindkét oldalon, így valószínű más feladatot kapott, a 30-as projekt meg eszerint megállt.

    [​IMG]
    Nem lehet hogy a tesztek után a gépből kivették a 30-ast és apró darabokra szedték?
    Ellenőrizni hogy minden úgy működött és viselte a terhelést ahogy kell?

    Nem értek hozzá ez még mennyire szokás, de ha tutira akarnak menni akkor kinézem a történetből.

    Onnan meg akár a módosítások, esetleg javított alkatrészek gyártása, előzetes tesztelése mielőtt ismét a repülő próbapadra kerül.
    Ez azért már elég jelentős időnek tűnhet az én agyamban ahhoz, hogy egy gépet ezen idő alatt is reptessék akár a régi hajtóművel is.
  • Rotten878
    Nem lehet hogy a tesztek után a gépből kivették a 30-ast és apró darabokra szedték?
    Ellenőrizni hogy minden úgy működött és viselte a terhelést ahogy kell?

    Nem értek hozzá ez még mennyire szokás, de ha tutira akarnak menni akkor kinézem a történetből.

    Onnan meg akár a módosítások, esetleg javított alkatrészek gyártása, előzetes tesztelése mielőtt ismét a repülő próbapadra kerül.
    Ez azért már elég jelentős időnek tűnhet az én agyamban ahhoz, hogy egy gépet ezen idő alatt is reptessék akár a régi hajtóművel is.
    Dehogynem, ráadásul ez még mindig így megy.
    Csak azt nem értettem, hogy addig miért reptetik 117-esekkel a gépet.
    Biztos megvan az oka.
  • Allesmor Obranna
    Dehogynem, ráadásul ez még mindig így megy.
    Csak azt nem értettem, hogy addig miért reptetik 117-esekkel a gépet.
    Biztos megvan az oka.
    .
    .
    Mennyi lehet eddig a teljes Szu-57 tesztflotta repult oraszama? Feltehetöleg nem tul sok a feladat nagysagahoz merten, kellhet nekik a repult oraszam. En azt tippelnem, hogy software tesztelesre pl minden tovabbi nelkul hasznalhatjak, vagy akar a fentebb targyalt uj, egykepernyös muszerfal tesztelesere is minden tovabbi nelkul jo lehet ez a gep.
    Szerintem itt mar reg nem az van, mint 30-40-x eve, hogy a repulö döntöen csak aerodinamika volt, meg egy nagy hajtomu, es ha igy epitettek a vasat, akkor az csak erre vagy arra volt jo.
  • boki
    Dicséretes, hogy követed az oldalt. :)

    A célzókonténer miatt gondoltam érdekes lehet a kép, ami amúgy jól sikerült.
    Természetesen minden nap ránézek a russianplanes.net-re :hadonaszos:
  • boki
    Dicséretes, hogy követed az oldalt. :)

    .
    .
    Ennek a kontenernek a tartalmat miert nem a gep belsejebe terveztek? Ekkora celzokontenerrel a "stealth" kifejezes eleve eselytelen
  • Kulso_54
    Szánalmas ez a Su-57 program
    Nincs választásuk, aki nem 5.th gent fejleszt, az 10 év múlva labdába sem rúg.
    Más kérdés, hogy Oo középhatalom szintje gazdaságilag és R&D szinten, vagyis ez már túl nagy falat nekik (ahogy Európának is, helyezkedik is mindenki). Még úgy is, hogy aránytalanul nagy erőforrás megy hadi fejlesztésekre.
    Ma csak az USA meg Kína tud valóban nekiesni egy ilyen gépnek, a sok kis fejlesztő (török, koreai) nekem komolytalan (főleg, hogy mind külső segítséget kér ehhez).

    Szerintem amit csinálnak, helyzetükben a legjobb. R&D fenntartva (mint az USSR. szétesése után is tették), valami produktumuk azért lesz a jövőre (ha igény/pénz lesz van egy kaszni), de azért bele sem rokkannak és fejlesztenek olyasmit nagyobb pénzből, ami kell inkább (ICBMek, raksik, etc...).
  • Capslock27
    .
    .
    Ennek a kontenernek a tartalmat miert nem a gep belsejebe terveztek? Ekkora celzokontenerrel a "stealth" kifejezes eleve eselytelen
    Mert elsősorban vadászgép és TPG nélkül is van prec csapásmérő képessége.A Lézervezérelt eszközölnek az a hátrányuk,hogy egyszerre csak egy cél támadható velük ami kecskebaszók ellen nem hátrány de egy konvencionális háborúban azért jobb ha egyszerre több célt tudsz támadni.
  • dudi
    Mert elsősorban vadászgép és TPG nélkül is van prec csapásmérő képessége.A Lézervezérelt eszközölnek az a hátrányuk,hogy egyszerre csak egy cél támadható velük ami kecskebaszók ellen nem hátrány de egy konvencionális háborúban azért jobb ha egyszerre több célt tudsz támadni.
    .
    .
    Inkabb a Glonass rendszert is tovabbfejlesztve, a muholdas vezerlesu fegyverekböl latna többet az ember naluk is...
  • boki
    Dicséretes, hogy követed az oldalt. :)

    Az nem célzókonténer, csak felraktak rá egypár kamerát,hogy filmezzék a rakétaindításokat a gépről.
  • Nincs pénz szu-57-hez

    Az nektek leesett már hogy amint modernizának pár szu-30sm a jövőben akkor fog megtörténni a szu-35 modernizálása AESA radar JHMCS +k-74m2 meg stb.
    Akkor megint adnak a szu-30sm-ek egy pofont meg maguknak is .

    A nagy kérdés az lesz ha megszűnik a szu-30 34/35 gyártása . akkor mi lesz ? Akkor lesz szopacs mert a jövőben csak a szu-57-re támaszkodhatnak ;);)
    Megszűnik a sokféleség a minőség rovására :cool:

Ugrás a fórum topichoz