|

Összeolvad a MiG és a Szuhoj?

A legfrissebb hírek szerint közös erővel folytatja tovább a két neves orosz tervezőiroda.

Az egyesített orosz repülőgépipari konszern (United Aircraft Corporation – UAC) katonai divíziójaként működik majd 2019-től a MiG és a Szuhoj vállalat, közölte kedden az UAC elnöke, Jurij Szljuszar. Mint kiderült, a cégvezetés még 2016-ban bólintott rá a tervre és már konkrét elképzelésük van arra vonatkozólag, hogyan hajtják végre a bekebelezést. A nevezett cégek jelenleg külön jogi személyként működnek az UAC-n belül, de 2019-re egy társasággá olvasztják össze őket. A MiG és Szuhoj név, mint márkanév, brand fennmarad, továbbra is használják majd. Hogy ezt pontosan hogyan képzelik el, az nem tisztázott, ahogy az sem, mely vállatokat olvasztanak majd be a katonai divízióba.

'Orosz Vitézek' és a 'Fecskék'

Közös ‘csoportképen’ a Kubinka légibázis legismertebb lakói, azaz az ‘Orosz Vitézek’ és a ‘Fecskék’ | Forrás ,

Az UAC-t 2006-ban abból a célból hozták létre, hogy összefogja az orosz repülőgépipari vállalatokat, hogy egyesült erővel, a kapacitások optimálisabb kihasználásával jobb eredmény elérésére legyenek képesek. Az egyesülés tagja egyébként többek között az Iljusin, a Tupoljev, az Irkout, a Berjev és a Jakovlev is.

Fórum hozzászólások

  • Roni
    Arc nem nálam van hanem a porpit toló oroszoknál .Én csak ekézem a hazugságaikat
    Régebben az volt a baj, hogy iszonyatosan titkolóztak, most meg az, hogy túlságosan is nyíltak?
    Azért szép lassan haladnak, a prioritásoknak megfelelően. Önmagukhoz képest iszonyatosan sokat fejlődtek, de egyenlőre ennyire tellik nekik. Ez már nem a Szovjetunió!!!
    "A tervek azért vannak, hogy legyen mitől eltérni."
  • Roni
    Arc nem nálam van hanem a porpit toló oroszoknál .Én csak ekézem a hazugságaikat
    Mindenesetre, mostanság szabadulna a míg fejlesztőcsoport, ha a 29es nem fogja be a grippent 60 kmről
  • Ha csak azt néznéd meg mit csináltak csak úgy az elmúlt években ezek a szerencsétlen Péntekenként csődbe forduló Oroszok:
    -Szíria
    -Krim
    -Északi sark (újra birtokba vétele erről a nyugati médiában nem nagyon fogsz olvasni mert ez az USA egyik baromi nagy kudarca ma már csak Orosz segítséggel tudnak arra hajózni nincs szabad működő képes jégtörőjük erre)
  • Allesmor Obranna
    Az orosz hadiipari fejlesztéseket illetően van a marketing és van az egyre intenzívebb és kifinomultabb dezinformáció.
    Egyre több kétségbeejtően szánalmas helybenjárásról derül ki, hogy az általános alulfinanszírozottá válás ellenére komoly valódi fejlesztéseket rejt el.
    A Mi-28NM vadonat új forgószárnya, amivel a prototípus konkrétan repül, a nyár elején még sehol se volt. Mármint nyilvánosan.
    Nyugodt szívvel mutogatta a gyár, hogy maximum a kilencvenes évekbeli késő-szovjet eredeti lapátok egy szerény továbbfejlesztése csak az, amit ennyi idő után a Mil fel tud mutatni.
    A nagysebességű Mi-24K tesztplatform lapátja az a géppel együtt már vagy két éve csöndben le lett állítva. Síri csend és hullaszag, meg szánalmas reszelgetés.

    Erre kiderül, hogy valójában komplex fejlesztések zajlanak a háttérben. Egy ilyen fejlett aerodinamikájú forgószárny esetében látjuk, hogy milyen meló még az USA-ban is. A jól ismert CH-47F block 2 is alapos fejlesztés után kapta csak meg az új lapátszettet, míg a tesztelés az még csak most zajlik.
    Ez nem kispályásoknak fenntartott technológia.
    És kiderül, hogy a Mil sem ül a babérjain.
    Csak nem minden félig se kész projektet tolnak már úgy a nyilvánosság elé, mint a csóró kilencvenes években.
    Van egy ilyen látszata a dolognak, de szinte minden szektorban rendre elő tudnak jönni az újabb és újabb olyan technológiákkal, amelyekre azt mondjuk, hogy na, ez meg eddig hol a fenében volt?! Hol rejtegették?!


    Hol érdekli ez Ronit?
  • Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

    [​IMG]

    Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
    Apróság, de érdekes információ.
  • Allesmor Obranna
    Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

    [​IMG]

    Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
    Apróság, de érdekes információ.
    Innen, ebből a szögből te hogy látod? Voltak üzemeltetve ezek a hajtóművek?
  • Mivel az üzemelő hajtóművek oxidkerámia bevonatát is szépen ki tudják egy-egy kiállításra suvickolni, így ezt ebből a tisztaságból megmondani nehéz.
    De látszik, hogy van a lamellákon korom lerakódás.
    Ezek minimum fékpadon jártak, mert a gép, amiben ki lettek állítva, röpképtelen.
  • Allesmor Obranna
    Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

    [​IMG]

    Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
    Apróság, de érdekes információ.
    Érdekes, hogy a F-135 kiömlőjénél ez a behajlított és perforált rész teljesen máshogy néz ki, egy külön elem.
    [​IMG]
  • Horizon
    Érdekes, hogy a F-135 kiömlőjénél ez a behajlított és perforált rész teljesen máshogy néz ki, egy külön elem.
    [​IMG]
    Ugyanarra a problémára nem csak egyféle megoldás létezik,az meg aztán tényleg nincs kőbevésve,hogy egy problémára létezik ultimate megoldás és minden más csak rosszabb lehet.
  • dudi
    Ugyanarra a problémára nem csak egyféle megoldás létezik,az meg aztán tényleg nincs kőbevésve,hogy egy problémára létezik ultimate megoldás és minden más csak rosszabb lehet.
    .
    .
    Ezt az azonos problémára csak pont ugyanaz az egy megoldás van szöveget azok szokták nyomni megmagyarázásként, akik másolnak. A civil életben is millió példa van arra, hogy adott a probléma, ettől a megoldások lehetnek hasonlóak, de nem copy-paste azonosak.
  • Mind a két megoldás ugyanazért van. A fúvócső kilépő keresztmetszeténél egy körkörös hengerben fátyolhűtéssel fedjék el a kilépő gázáramot.
    Az amerikaiak egy mozgó elemet tettek, amelynél van egy rés, amin nyitott helyzetben (pl utánégetés) áramlik ki a hűtőlevegő. Ha a fúvócső záródik, akkor ez a kis ék alakú elem követve a lamellákat, összezár azok kontúrjára.



    Az oroszok ezt fixre, de perforáltra vették.
  • Allesmor Obranna
    Mind a két megoldás ugyanazért van. A fúvócső kilépő keresztmetszeténél egy körkörös hengerben fátyolhűtéssel fedjék el a kilépő gázáramot.
    Az amerikaiak egy mozgó elemet tettek, amelynél van egy rés, amin nyitott helyzetben (pl utánégetés) áramlik ki a hűtőlevegő. Ha a fúvócső záródik, akkor ez a kis ék alakú elem követve a lamellákat, összezár azok kontúrjára.



    Az oroszok ezt fixre, de perforáltra vették.
    Kevesebb alkatrész, kevesebb mozgó elem, kevesebb meghibásodási lehetőség és valószínűleg közel ugyanolyan jó. Nekem tetszik az oroszokra jellemző technológiai pragmatizmus. Könnyen el tudom képzelni, hogy akkor is így csinálták volna ha tízszer ennyi pénzük van.
  • Horizon
    Kevesebb alkatrész, kevesebb mozgó elem, kevesebb meghibásodási lehetőség és valószínűleg közel ugyanolyan jó. Nekem tetszik az oroszokra jellemző technológiai pragmatizmus. Könnyen el tudom képzelni, hogy akkor is így csinálták volna ha tízszer ennyi pénzük van.
    Szerintem nem.
    Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
  • Kulso_54
    A logika
    Ha nincs pénz nincs fejlődés
    Valyon mennyit drágíthat az amerikai megoldás?Pár 10.000 Dollárt a többmilliós hajtóművön?Nem tudom eldönteni,hogy ezt komolyan gondolod vagy csak fura a humorod...
  • Kulso_54
    Szerintem nem.
    Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
    Az, hogy valami olcsóbb, még nem biztos, hogy kevésbé hatékony. Lehet valami olcsóbb, ha ugyanazt a funkciót kielemezve, másképp valósítják meg. De ettől még ugyanaz a hatásfok.
    De persze lehet, hogy az amerikai a hatékonyabb, az orosz meg elengedte a dolgot és már a féleredménnyel is meg van elégedve, mert "több a semminél".
    Nem tudjuk, mert csak fotókat elemezgetünk.
  • Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
    Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.
  • Kulso_54
    Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
    Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.
    Ez konkrét hülyeség...
  • Kulso_54
    Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
    Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.


    Ronit kérjuk a mikrofonhoz....
  • Kulso_54
    Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
    Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.
    Ez hülyeség. Pont a szovjet-orosz hadi"teknika" vonalán is kapásból tudnék példát mondani a cáfolatára. Az amerikaiak Vietnamban használták a csőalatti gránátvetőt az M-16-osokon. A szovjeteknek nem volt, így szereztek belőle. Ám ahelyett,hogy egyszerűen lemásolták volna az M203-ast, elemezték a gyengeségeit, és elindultak egy másik úton. Az amerikai gránátvető, hüvelyes gránátot lőtt ki. Betöltötted,felhúztad, lőttél,majd utána kivetted a hüvelyt,és minden kezdődött előlröl. Az tulai fegyvergyárban meg kifejlesztették a jóval egyszerűbb működésű,és gyorsabb GP-25-öt, a VOG-25 hüvely nélküli gránáttal. A gránátvetőt elöltöltősre csinálták, ahogy tetted bele a gránátot elölről, már egyben fel is húztad a vetőszerkezetet. Utána nem volt más dolgod, mint lőni. Ha lőttél,utána rögtön tölthetted is bele az újat, és már megint lőhettél.A gránát hüvelyével nem kellett szarakodni, mint az amerikai eszköznél, mert az orosznál nincs hüvelye a gránátnak.Egy négy lépéses folyamatot a másodvonalas "haditekinkai" megoldásaikkal lerövidítettek az oroszok kettő lépésre. A "haditeknika"után jöjjön egy példa hétköznapibb életből,a "teknika" világából: a Vosztok Amfibia karóra család. Belinkeltem még korábban egy másik topicba a fejlesztéséről egy videót. Nem lemásolta a Vosztok óragyár két vezető fejlesztője valamelyik nyugati vagy japán óragyár megoldásait a saját könnyűbúvárok számára készített óráiknál.Hanem több külföldi típust is megvizsgáltak, megnézték a gyenge pontjaikat, ezután pedig a másolás helyett fejlesztettek egy olyan órát, ami gyakran a nyugati vagy a japán modellektől teljesen eltérő,sehol máshol nem alkalmazott megoldásokkal,jóval olcsóbban hozza ugyanazt a tudást, vízállóságot és strapabírást.
    Apropó vízállóság: a Vosztok Amfíbiák papíron 200m-es mélységig vízállóak. A teszteken viszont 830m-ig bírták.

Ugrás a fórum topichoz