|

2019-ben a frontvonalba küldik a PAK-FÁ-t

Az orosz védelmi miniszter állítása szerint 2019-re biztosan hadrendbe áll az orosz ötödik generációs vadászbombázó.

A TASzSz hírügynökség beszámolója szerint Szergej Kuzsugetovics Sojgu egy szerdai ülésen azt állította az orosz parlament előtt, hogy a Szuhoj T-50 vagy PAK-FA néven illetett harci repülőgép fejlesztésének jelenlegi állása szerint a típus még az évtized vége előtt szolgálatba állhat, 2019-től megkaphatják a frontvonali alakulatok.

Szuhoj T-50 (PAK-FA). Évek múlva talán indiai színekben is láthatjuk | Forrás: sherdog.com ,

Az orosz védelmi miniszter emellett több más eszközről is szót ejtett beszámolójában. Az Sz-500 légvédelmi rendszer várhatóan 2020-tól kerül a csapatokhoz, míg a modernizált Tulopjev Tu-160M2 bombázó szériagyártása 2021-ben kezdődik és évente 2-3 példányt gyártanak majd.

A vezetés komoly célt fogalmazott meg a haderő-fejlesztés terén: 2020-ra a ma szolgálatban álló kiöregedett haditechnika 70 százalékát le kell váltani modernizált vagy új gyártású eszközzel. Kíváncsian várjuk, hogy ezt a célt hogyan sikerül teljesíteni és mennyi forrást tudnak erre allokálni.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Miért nem?
    notaricon
    Mert már senki nem veszi őket komolyan. Legalábbis azon a színvonalon ahol ők szeretnék.
    Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
    Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
  • molnibalage
    Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
    Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
    Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
    A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
  • És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
  • notaricon
    Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
    A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
    A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
  • emel
    A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
    Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.
  • emel
    A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
    notaricon
    Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.
    Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy keresem a kandi kamerát mögöttem, mert viccnek is durva ez a kérés.
  • Érdekességképpen:
    Egy-két tanárom volt kint Indiában MiG-21-eseket átadni/üzembe helyezni.
    Néhány kétülésest sikerült eladni nekik. Az elején még úgy volt, vesznek egy rakat gépet, csak elkezdtek potyogni, amiket ládában kivittek.
    Az indiaiak szerint a magyar műszakiakkal volt a gond és/vagy a gépekkel, a történetet mesélők szerint meg cigány az összes és egy kutyát sem bíznának rájuk. megjegyzem sem azelőtt, sem az után nem hallottam őket cigányozni.
    Amúgy Marutikkal fizettek. Mármint India.
  • notaricon
    És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
    Az indiai Jaguároknak és Mirage 2000-nek is annyival horrorabb a statisztikája?
  • notaricon
    És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
    Ezen a szinten már nem hiszem, hogy "jóval finomabb nyugati techről" lehetne beszélni. Vannak dolgok, amiben az orosz gépek szívósabbak - pl szabad ég alatt tartás vagy kifutópályák minősége - de az olajcsere, a minőségi üzemanyag, a kopóalkatrészek cseréje, a biztonsági protokollok, az "ide ne lépj!!!" feliratok pont ugyanolyan fontosak egy orosz gépnél is szerintem, mint egy nyugatinál.
  • molnibalage
    Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
    Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
    Nincs olyan ország akihez ha India odamennem egy 100+ gépes vásárlási szándékkal az elzavarná.India attól vesz haditechnikai eszközt akitől akar.Ez az elmélet a gyakorlat meg az,hogy jó szívvel a kutya sem áll velük szóba.Persze mondhatjuk,hogy az oroszok folyton átbasszák szegényeket mindenhol,de hogy a franciák is,És érdekes módon mind a két országnál ugyan ott hasaltak el.
  • borisz
    Szerintem egyezzünk meg abban, hogy mi nem adunk el vadászgépet Indiának.
    Pedig a 29-eseket elvihetnék jó pézé.. :D:D
  • Allesmor Obranna
    Sok az erős pontatlanság benne. Litánia, lamentálás alapvető tévedésekkel. Izraelnek sincs F-22-ese, még elektronika nélkül se, India nem küldött vissza 30 tesztdarabot, mert annyi összesen nincs, Vietnam soha nem merült fel, mint vevő, a gépet nem 30 éve fejlesztik. Nem tudom, honnan vette ezeket a szerző...
    Ja. Kb ezeket vettem észre én is elsőre. A cikk összképe viszont igaz. Az oroszok végletesen lemaradtak. Hogy a radarkeresztmetszetet honnan vette, az meg teljes rejtély.
  • gacsat
    Ja. Kb ezeket vettem észre én is elsőre. A cikk összképe viszont igaz. Az oroszok végletesen lemaradtak. Hogy a radarkeresztmetszetet honnan vette, az meg teljes rejtély.
    Hetente pedig csődbe mennek, nagyjából ennyi a valóságalapja a cikknek.
  • Kíváncsi vagyok, hogy a sok oroszfan hogyan igyekszik kiforgatni ezt a blamázst :D nagyon jó srácok, harcos népünk győzni fog!
  • camee
    Kíváncsi vagyok, hogy a sok oroszfan hogyan igyekszik kiforgatni ezt a blamázst :D nagyon jó srácok, harcos népünk győzni fog!
    Mit is?
  • koppany
    Hetente pedig csődbe mennek, nagyjából ennyi a valóságalapja a cikknek.

    Hú,jó,hogy mondod,ma is péntek van....:D

Ugrás a fórum topichoz