|

2019-ben a frontvonalba küldik a PAK-FÁ-t

Az orosz védelmi miniszter állítása szerint 2019-re biztosan hadrendbe áll az orosz ötödik generációs vadászbombázó.

A TASzSz hírügynökség beszámolója szerint Szergej Kuzsugetovics Sojgu egy szerdai ülésen azt állította az orosz parlament előtt, hogy a Szuhoj T-50 vagy PAK-FA néven illetett harci repülőgép fejlesztésének jelenlegi állása szerint a típus még az évtized vége előtt szolgálatba állhat, 2019-től megkaphatják a frontvonali alakulatok.

Szuhoj T-50 (PAK-FA). Évek múlva talán indiai színekben is láthatjuk | Forrás: sherdog.com ,

Az orosz védelmi miniszter emellett több más eszközről is szót ejtett beszámolójában. Az Sz-500 légvédelmi rendszer várhatóan 2020-tól kerül a csapatokhoz, míg a modernizált Tulopjev Tu-160M2 bombázó szériagyártása 2021-ben kezdődik és évente 2-3 példányt gyártanak majd.

A vezetés komoly célt fogalmazott meg a haderő-fejlesztés terén: 2020-ra a ma szolgálatban álló kiöregedett haditechnika 70 százalékát le kell váltani modernizált vagy új gyártású eszközzel. Kíváncsian várjuk, hogy ezt a célt hogyan sikerül teljesíteni és mennyi forrást tudnak erre allokálni.

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Ebből épp csak hetet gyártottak. Legalábbis ennyit tartottak belőle beszerelhetőnek.
    7 kabintető 11 gépre?Igaz, legyen csak 10,mert a legelső prototípus kabintetején középen végigfut egy vastag fém merevítő. Viszont így is kevesebb a kabintető, mint a gépek száma. Vagy cserélgetik őket? Mivan, ha meglepetésszerűen Aktyubinszkba látogat az Elnök, és meg akarna tekinteni egy 10 gép részvételével zajló gyakorlatot. Akkor azt mondják neki, hogy ne haragudjon Elnök Úr, várni kéne júniusig, mert Kolja, Szása, és Gena fáznak kabintető nélkül?! Szerintem inkább védőfólia lesz az.
  • boki
    [​IMG]
    [​IMG]
    Fölső ábra,az oroszul nem tudóknak: "направление полета" = repülési irány.arra megy a repülőgép.
    5-ös: a fix sötét színű rész amikor a "pukliban" helyet foglaló rakétát tartó vezetősín behúzott, nyugalmi helyzetben van. A szaggatott vonalas rész, amikor a pukliból kinti helyzetbe kerül a rakéta és a vezetősín az indítást közvetlenül megeleőzően.

    A második ábrán az 5-ös és a 8-as számú rész a leglényegesebb. Sötéttel látjuk, ahogy ott van a puklin belül a rakéta az 5-ösnél. A szaggatott vonalas rész mutatja a kinti helyzetet. A 8-as szám a pukliban lévő fegyvertartó bekötési pontjának képzelet beli meghosszabbítása. A 8-as és 9-es szaggatott vonalak közti alfa szög jelzi, hogy milyen szögben lett beépítve a pukliba a fegyvertartó/kilökő szerkezet.
  • sidewinder12
    Fölső ábra,az oroszul nem tudóknak: "направление полета" = repülési irány.arra megy a repülőgép.
    5-ös: a fix sötét színű rész amikor a "pukliban" helyet foglaló rakétát tartó vezetősín behúzott, nyugalmi helyzetben van. A szaggatott vonalas rész, amikor a pukliból kinti helyzetbe kerül a rakéta és a vezetősín az indítást közvetlenül megeleőzően.

    A második ábrán az 5-ös és a 8-as számú rész a leglényegesebb. Sötéttel látjuk, ahogy ott van a puklin belül a rakéta az 5-ösnél. A szaggatott vonalas rész mutatja a kinti helyzetet. A 8-as szám a pukliban lévő fegyvertartó bekötési pontjának képzelet beli meghosszabbítása. A 8-as és 9-es szaggatott vonalak közti alfa szög jelzi, hogy milyen szögben lett beépítve a pukliba a fegyvertartó/kilökő szerkezet.
    A 13-as az micsoda?
  • boki
    Ugye a tervező-fejlesztő cég a Szuhoj volt-így Szu, 5. generációs =5, Szu-27- ből lett a 7 mint egyik legsikeresebb gép. Végeredmény Szu-57.
    Ez egyébként a hivatalos - UAC(OAK) verzió.
  • sidewinder12
    7 kabintető 11 gépre?Igaz, legyen csak 10,mert a legelső prototípus kabintetején középen végigfut egy vastag fém merevítő. Viszont így is kevesebb a kabintető, mint a gépek száma. Vagy cserélgetik őket? Mivan, ha meglepetésszerűen Aktyubinszkba látogat az Elnök, és meg akarna tekinteni egy 10 gép részvételével zajló gyakorlatot. Akkor azt mondják neki, hogy ne haragudjon Elnök Úr, várni kéne júniusig, mert Kolja, Szása, és Gena fáznak kabintető nélkül?! Szerintem inkább védőfólia lesz az.
    Úgy tudtam, csak hét PAK -FA van. Lassan bele kell törődnötök, hogy az egy oroszos selejt kabintető. Ugyanott, ahol a tömérdek buborék látszik, látszik az is, hogy annyira torzít, hogy ha egy autón lenne, elzavarnának a műszaki vizsgáról.[​IMG]
    https://ae01.alicdn.com/kf/Hebdcd14...-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg
  • Roni
    EOTS ha eddig nem volt akkor már nem lesz a sorozat gyártott gépen sem .
    Legalábbis alapból nincs kívül.
  • gacsat
    Úgy tudtam, csak hét PAK -FA van. Lassan bele kell törődnötök, hogy az egy oroszos selejt kabintető. Ugyanott, ahol a tömérdek buborék látszik, látszik az is, hogy annyira torzít, hogy ha egy autón lenne, elzavarnának a műszaki vizsgáról.[​IMG]
    https://ae01.alicdn.com/kf/Hebdcd14...-Bubble-inside-PMMA-Plastic-Bar-LED-Light.jpg
    Tehát nem tudod, hogy mennyi gép van, de abban tuti biztos vagy, hogy ez egy "oroszos selejt" kabintető. OK. Nyilván nem tesztelték le, ahol,ha tényleg selejt lett volna, tönkremegy. Ez a gép nagy eséllyel sokat töltött már jóval 10 000 méter felett is. Miért nem csattant szét a tető,ha tényleg selejt?
  • gacsat
    Rengetegszer le volt írva, képekkel illusztrálva, hogy 10 repülési protó van:
    51,52,53,54,55,-első szakasz gépei
    56, 58,509,510,511-második szakasz gépei
  • luperator


    Bizonyos részeit láttam itt egy március végi videóban, aztán lehet nektek ez már nem mond újat.
    Ebből a videóból már kivágták az RVV-MD indítását.
  • Mackensen
    Akkor a abban a rajzban nem egy Su-57 van
    Akkor azt a rajzot te nem tudod olvasni. Jobban konkretizálom: a repülőgép jobb hajtóművének a szívócsatornája van az egyes rajzon 13-assal jelölve. Pont olyan helyzetben, ahogy a ghostface által belinkelt fotó mutatja a gépet.
    A második rajzon az egészet térben elforgatva látjuk szemből. Ott viszont a bal hajtómű szívócsatornáját láthatjuk "ha szemben ülünk a tv-nek, már pedig gondolom,hogy szemben ülünk" (Palik László).A 14-es a második képen, pedig az elkülönítési távolságot jelzi,ami létrejön a a lelökést és az indítást megelőző kibocsátáskor az indítandó rakéta, és a hajtómű szívócsatorna között.
  • sidewinder12
    Akkor azt a rajzot te nem tudod olvasni. Jobban konkretizálom: a repülőgép jobb hajtóművének a szívócsatornája van az egyes rajzon 13-assal jelölve. Pont olyan helyzetben, ahogy a ghostface által belinkelt fotó mutatja a gépet.
    A második rajzon az egészet térben elforgatva látjuk szemből. Ott viszont a bal hajtómű szívócsatornáját láthatjuk "ha szemben ülünk a tv-nek, már pedig gondolom,hogy szemben ülünk" (Palik László).A 14-es a második képen, pedig az elkülönítési távolságot jelzi,ami létrejön a a lelökést és az indítást megelőző kibocsátáskor az indítandó rakéta, és a hajtómű szívócsatorna között.
    Úgy nézett ki, mint egy Jaguár oldalról.
  • sidewinder12
    Tehát nem tudod, hogy mennyi gép van, de abban tuti biztos vagy, hogy ez egy "oroszos selejt" kabintető. OK. Nyilván nem tesztelték le, ahol,ha tényleg selejt lett volna, tönkremegy. Ez a gép nagy eséllyel sokat töltött már jóval 10 000 méter felett is. Miért nem csattant szét a tető,ha tényleg selejt?
    Amit látok, azt tudom. Ennyi. Látnád te is, ha nem akarnád nem látni.
  • boki
    gacsat
    Rengetegszer le volt írva, képekkel illusztrálva, hogy 10 repülési protó van:
    51,52,53,54,55,-első szakasz gépei
    56, 58,509,510,511-második szakasz gépei
    OK, legyen. Én hétnél lemaradtam. Meg az elégettnél. meg a lezuhantnál.
  • gacsat
    OK, legyen. Én hétnél lemaradtam. Meg az elégettnél. meg a lezuhantnál.
    Bocsi, de ez nem "legyen" kérdés... 10-et gyártottak le, 1 égett, de helyrehozták, szóval maradt a 10 proto. Ami lezuhant, az nem proto volt, hanem az első széria példány. Bocsi, Molnit idézem, tényekkel vitázol.
  • gacsat
    Amit látok, azt tudom. Ennyi. Látnád te is, ha nem akarnád nem látni.
    Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.
  • sidewinder12
    Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.
    Hitéleti vitába kezdtél...
  • arbalest
    Bocsi, de ez nem "legyen" kérdés... 10-et gyártottak le, 1 égett, de helyrehozták, szóval maradt a 10 proto. Ami lezuhant, az nem proto volt, hanem az első széria példány. Bocsi, Molnit idézem, tényekkel vitázol.
    Mint láthatod, nem vitázom. felőlem aztán lehet tíz. az meg, hogy a lezuhantat minek nevezik, az se izgat fel.
  • sidewinder12
    Látod. A 10 db repülési tesztekre épített PAK-FA állományt mégsem láttad teljes egészében. Nem azt mondom, 100% az,hogy nincs igazad, hanem azt nem értem,ha az a fent nevezett kabintető tényleg selejt, akkor hogy a bánatban nem robbant fel, egy olyan igénybevétel után, amit egy szuperszonikus vadászbombázón történő repkedés jelent?! Pont az épsége az, ami miatt inkább a védőfólia felviteli hibára gondolok én is, ahogy itt sokan mások, köztük valódi szakemberek.
    Neked sem kell mindent értened. Főleg úgy, hogy alig tudsz az egész programról valamit. Elég ha mérnökök tudják, a pilóta meg bevállalja, mint Komarov.
    Biztos az se baj, hogy úgy torzít, hogy ha borotválkozó tükör lenne, már kidobtam volna.
    Persze hitéleti érveléssel nem tudok mit kezdeni. Én látom, hogy selejt, te meg hiszed, hogy nem. Ennyi. Engem csak akkor győzhetnél meg, ha a többi kilenc is pont ugyanilyen lenne. Én meg nem is akarlak semmiről meggyőzni.
  • gacsat
    Neked sem kell mindent értened. Főleg úgy, hogy alig tudsz az egész programról valamit. Elég ha mérnökök tudják, a pilóta meg bevállalja, mint Komarov.
    Biztos az se baj, hogy úgy torzít, hogy ha borotválkozó tükör lenne, már kidobtam volna.
    Persze hitéleti érveléssel nem tudok mit kezdeni. Én látom, hogy selejt, te meg hiszed, hogy nem. Ennyi. Engem csak akkor győzhetnél meg, ha a többi kilenc is pont ugyanilyen lenne. Én meg nem is akarlak semmiről meggyőzni.
    Elég vicces a kommented, hogy te mint műszaki antitálantumként vagy itt ismert. Emlékeim szerint oroszul sem tudsz.
    Majd nagy pofával osztod sidewinder12-őt, aki képben van az orosz technikával és tudtommal orosszal több, mint jól elboldogul.
    Fel nem fogom, hogy határtalan önbizalmad miből táplálkozik itt a HTKA-n.
    Ronival, blogennen együtt kommentjeitek kb. nálam nagyrészt valahol a paródia és a közröhej között vannak félúton...

Ugrás a fórum topichoz