|

2019-ben a frontvonalba küldik a PAK-FÁ-t

Az orosz védelmi miniszter állítása szerint 2019-re biztosan hadrendbe áll az orosz ötödik generációs vadászbombázó.

A TASzSz hírügynökség beszámolója szerint Szergej Kuzsugetovics Sojgu egy szerdai ülésen azt állította az orosz parlament előtt, hogy a Szuhoj T-50 vagy PAK-FA néven illetett harci repülőgép fejlesztésének jelenlegi állása szerint a típus még az évtized vége előtt szolgálatba állhat, 2019-től megkaphatják a frontvonali alakulatok.

Szuhoj T-50 (PAK-FA). Évek múlva talán indiai színekben is láthatjuk | Forrás: sherdog.com ,

Az orosz védelmi miniszter emellett több más eszközről is szót ejtett beszámolójában. Az Sz-500 légvédelmi rendszer várhatóan 2020-tól kerül a csapatokhoz, míg a modernizált Tulopjev Tu-160M2 bombázó szériagyártása 2021-ben kezdődik és évente 2-3 példányt gyártanak majd.

A vezetés komoly célt fogalmazott meg a haderő-fejlesztés terén: 2020-ra a ma szolgálatban álló kiöregedett haditechnika 70 százalékát le kell váltani modernizált vagy új gyártású eszközzel. Kíváncsian várjuk, hogy ezt a célt hogyan sikerül teljesíteni és mennyi forrást tudnak erre allokálni.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Nekik tech transzfer kell az előny ha kész a gép de nem az a lényeg,hogy készen van-e vagy sem.
    Hát az nincs. Innen meg ha 5gen akkor nem olyat kell választani amiben 1001 risk van. -> F-35

    4genre lehet kapnak tech transzfert, csak az meg erősen necces lesz amikor a másik oldalon J-20 / J-31ek sorakoznak.
  • Fade
    Hát az nincs. Innen meg ha 5gen akkor nem olyat kell választani amiben 1001 risk van. -> F-35

    4genre lehet kapnak tech transzfert, csak az meg erősen necces lesz amikor a másik oldalon J-20 / J-31ek sorakoznak.
    Hát ez az...
  • dudi
    Nyilván bejön nekik ez szutyok széteső gép mett venni akarnak még...
    Nem tudnak mást venni, az egyetlen típus, ami a hajójukról üzemelhet...
  • molnibalage
    Nem tudnak mást venni, az egyetlen típus, ami a hajójukról üzemelhet...
    Arra a hajóra nem jell több gép.
  • molnibalage
    Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

    A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
    Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
    Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
    A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.
  • Allesmor Obranna
    Kíváncsi lennék, hogy az F-35B-vel hogy járnának. Az ugyanis tudja használni az ugrósáncot.
    5-600 milió dolláros darabáron vennének egy századot, aztán lezúznák vagy tönkretennék a sajátos üzemeltetési kultúrával.
  • dudi
    Arra a hajóra nem jell több gép.
    Dudi, dudi...
    Ezt is magyaráztam már. A jenkiknek kb. összesen 600+ db F-14 készült úgy, hogy decken ~160 db-nál soha nem volt több hely... Hordozónként két század F-14 az 24 db gép és sose volt 8-9 db aktív F-14-gyel üzemelő hordozó.
  • dudi
    Arra a hajóra nem jell több gép.
    Nem kéne, ha strukturálisan bírnák. De nem bírják. Egy hordozón az, hogy kvázi minden leszállás után vmit cserélni kell 20% alatti hadrafoghatóságot tudnak összehozni durva probléma.
  • joker
    5-600 milió dolláros darabáron vennének egy századot, aztán lezúznák vagy tönkretennék a sajátos üzemeltetési kultúrával.
    Érdekes mert rakás tipus üzemeltetésével meg nincs gondjuk.
  • sidewinder12
    Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
    Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
    A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.
    Már megint úgy belelovalltad magad valamibe, amiről szó sem volt. (Mondjuk nem is vártam mást.)

    A hajtómű probléma arra vonakozotot, hogy a kezdeti időszakban a 250 órás hajtóművezés miatt kb. 3:1 volt a gép/hajtómű aránya...
  • A besugárzás-jelzőn miért van radioaktív jel? Az elméletileg nem csak egy vevő? Vagy hátul is kerűlt valami radar?
  • joker
    A besugárzás-jelzőn miért van radioaktív jel? Az elméletileg nem csak egy vevő? Vagy hátul is kerűlt valami radar?
    Hát igen,a kutya se tudja mi van ott hátul...
  • dudi
    Azzal nincsenek előrébb ha vesznek vagy lízingelnek.Nekik a technológia a lényeg.Több mint 1 milliárdan vannak bem engedhetik meg naguknak,hogy örökké násoktól függjenek.
    [​IMG]
  • dudi
    Arra a hajóra nem jell több gép.
    Vizen van a következő. Már az acélt is maguk gyártották, mert megszivatták őket az oroszok. Három fajta acél kell hozzá, építettek rá gyárat Keralában.
  • gacsat
    [​IMG]
    Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
  • joker
    Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
    A világ öszes hugyagyú PCbajnoka azon dolgozik, hogy olyan IQtesztet produkáljon, amin Afrika kikerülne a gyengeelméjű kategóriából. Száz év alatt sem sikerült.
  • joker
    Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
    Az IQ teszteknek semmi értelme.
  • molnibalage
    Az IQ teszteknek semmi értelme.
    Jobban örültem volna, ha arra reaglász, hogy miért van a besugárzásjelzőn radioaktív jelzés.
  • joker
    Jobban örültem volna, ha arra reaglász, hogy miért van a besugárzásjelzőn radioaktív jelzés.
    A gép farokkúpára gondolsz? Mert az alatt bármi lehet, nem csak RWR. Az RWR burkolata ennél sokkal kisebb szoktott lenni. Saszosan az integrált ECM antennái vannak ott. Ahogy a ECM konténereken is elöl és hátul is van antenna, úgy a repülőgépeken is több ECM antanna van, lásd F-15-ös írást...
  • dudi
    Azzal nincsenek előrébb ha vesznek vagy lízingelnek.Nekik a technológia a lényeg.Több mint 1 milliárdan vannak bem engedhetik meg naguknak,hogy örökké násoktól függjenek.
    Indiáról ez az egy kép elárul mindent:

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz