|

2019-ben a frontvonalba küldik a PAK-FÁ-t

Az orosz védelmi miniszter állítása szerint 2019-re biztosan hadrendbe áll az orosz ötödik generációs vadászbombázó.

A TASzSz hírügynökség beszámolója szerint Szergej Kuzsugetovics Sojgu egy szerdai ülésen azt állította az orosz parlament előtt, hogy a Szuhoj T-50 vagy PAK-FA néven illetett harci repülőgép fejlesztésének jelenlegi állása szerint a típus még az évtized vége előtt szolgálatba állhat, 2019-től megkaphatják a frontvonali alakulatok.

Szuhoj T-50 (PAK-FA). Évek múlva talán indiai színekben is láthatjuk | Forrás: sherdog.com ,

Az orosz védelmi miniszter emellett több más eszközről is szót ejtett beszámolójában. Az Sz-500 légvédelmi rendszer várhatóan 2020-tól kerül a csapatokhoz, míg a modernizált Tulopjev Tu-160M2 bombázó szériagyártása 2021-ben kezdődik és évente 2-3 példányt gyártanak majd.

A vezetés komoly célt fogalmazott meg a haderő-fejlesztés terén: 2020-ra a ma szolgálatban álló kiöregedett haditechnika 70 százalékát le kell váltani modernizált vagy új gyártású eszközzel. Kíváncsian várjuk, hogy ezt a célt hogyan sikerül teljesíteni és mennyi forrást tudnak erre allokálni.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Szuperszonikus kompresszor fokozatok. Akár fokozatonként 3-as nyomásviszony is elérhető, ami azt jelenti, hogy akár 3-4 fokozattal össze lehet hozni azt, amit mondjuk egy Szu-35-ösnél, vagy F-16-osnál 14 fokozattal értek el.
    A szuperszonikus fokozatok további előnye, hogy a turbina számára gázdinamikailag kedvezőbb fordulatszámon járhat az egész forgórész, ami jóval magasabb érték, mint a szubszonikus kompresszoroknál megengedhető.
    Emiatt aztán a belépő fokozatra is ráengedhető a hangsebesség feletti áramlás, ami által a szabályozatlan hagyományos, de akár a DSI-vel szerelt gépek is repülhetnek Mach 2.0 felett.
    Érdekes, hogy a szuperszonikus kompresszorok mégse itt, hanem a brit, francia, illetve később a szovjet VTOL gépek kisméretű emelőhajtóművein "terjedtek el", mivel itt relatíve kis méretű, pár fokozatból álló hajtóműveknél kell jókora fajlagos tolóerőre való gázáramot produkálni.
    Az első ilyen kutatások a negyvenes évek végéről, az USA-ból és a britektől származnak, vegyesen axiál és centrifugál kompresszorokra.
    Napjainkban a legtöbb ilyen tudományos publikáció (szuperszonikus axiál- és centrifugál kompresszorok) a szentpétervári egyetem tudósaihoz köthető.
    A szovjet-orosz gázturbina alapkutatás igazi fellegvárának ugyanis Leningrád/Szentpétervár tudományos-ipari komplexumai tekinthetők igazán.
    Remek. Mondjuk a stealth technológiát is anno egy orosz matematikus által kidolgozott elméleti alapokra építve fejlesztették ki az amerikaiak, az oroszok semmit sem kezdtek vele (de nem is titkosították).
  • Mackensen
    Igen.

    Tényként kezelem. Van két futónk: az egyik korábban indult a másik később. Aki később indult, beérte a korábbit és most fef-fej mellett haladnak. Csak attól nem lesz jobb az előbbi futó, hogy a múltban a másik előtt volt. Most ebben a pillanatban már nincs előtte, hanem mellette van. Ha pedíg magát a folyamatot nétzzük az utóbbi futónk gyorsabban fut, mivel a kezdeti hátrányt nagyon gyorsan dolgozta le.
    Ismétlem, a folyamatot is vizsgáld.
    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
  • ghostface
    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
    Nem. Az oroszok simán bénák. Tudhatnád.
  • ghostface
    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a futó, aki korábban indult az egyszer csak megállt, bevárta a később indulót, majd szép lassan futott mellette, hogy az felvehesse a tempót, sőt időnként még meg is tolta picit. Aztán most már valóban fej fej mellett haladnak, de hosszú a táv még a célig, s nem tudni, hogy ki bírja majd jobban a hajrázást.
    Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
    A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
  • Mackensen
    Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
    A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
    Ez így teljesen korrekt megfogalmazás!
  • Mackensen
    Én picit másképp fogalmaznék. Mind a két futó minden létező legális, féllegális és illegális szert magába tolt, hogy minnél gyorsabban szaladjon. Csakhogy valamiért az "öregebb" futó anyagi nhézségekkel kezdett el kűszködni, míg a "fiatalt" felvetette a pénz. A fiatal pénze révén olyan szerekhez is hozzáfért, melyekhez az öreg csak álmodott. Sőt az "öreg" sanyarú anyagi helyzete miatt arra kényszerült, hogy a saját szereiből a "fiatalnak" is eladjon, csak, hogy tudjon egy kevés élelmet venni magának. Mostanra a fiatal nagyjából beérte, de nem azért mert az öreg annyira gáláns lett volna, és nem azért mert a fiatal annyira fer játékot játszott volna. Ebbe nem szeretnék belemenni.
    A lényeg, hogy a fiatalnak van pénze egy csapat trénerre, márkás felszerelésre, táplálékra, koxra, doppingra, izotóniás italokra stb. stb. míg az öreg az aprópénzt számolgatja a pénztárcája fenekén. Van még néhán öreg edzője, meg kopottas ruhája, de ha nem szerez valahonnan pénzt, hamarosan lemarad.
    Ez a történet nagyon könnyen végezheti úgy, hogy a fiatal hirtelen mindent megtudott, elért, majd vakarta a fejét, hogy hogyan tovább. Nem értette, hogy az öreg hogy jutott A-ból B-be, majd C-be és D-be. Mindegy, elérte az aktuális plafont, befutott, szarrá bulizta az agyát, ömlött a pénz mindenre is. Közben kibogozta, hogy jutunk el C-be. Aztán mire észbekapott, és megfejtette a D-be vezető utat, elfogyott a bulira való pénz, kapcsolat, klub helység, kérnék az E-t, amit nem ért. És szembe jön az "öreg", akinél ott az E. Meg az utált "faszagyerek", akire fel is nézünk, tanulunk, és imádja az E-t, miközben F-en dolgozik.
  • A Su-57 összeomlása és véletlen egybeesés
    [​IMG]
    [​IMG]colonelcassad
    2019. december 24
    [​IMG]

    Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
    2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en.
    [​IMG]
    Továbbra is megismerjük a Su-57 harcos mai Komsomolsk-on-Amur közelében lezuhant részletének részleteit. Az egyik forrásunk szerint egy tesztrepülés során, amikor a repülőgépet maximális sebességgel „hajtották”, egy integrált irányítórendszer meghibásodott. Egyes források szerint a repülőgép ellenőrizetlenül „hordóba” ment, mások szerint lapos dugóhúzóba. Ebben a pillanatban 10 kilométer magasságban volt. A pilóta két kilométer magasan harcolt a harci jármű életképességéért, de végül ki kellett dobnia. Sikeresen leszállt, kevesebb mint egy órával a katasztrófa után találtak rá és helikopterrel vett fel. A leszállás idején a hőmérséklet körülbelül 30 fok volt nulla alatt.
    Amint a szerkesztőség tudomására jutott, a kormánynál ülő próbapilóta számára ez nem az első ellenőrzés nélküli irányító harci jármű bocsátása. 2012-ben a Komsomolsk-on-Amur közelében eső Su-30 legénységének része volt, és a két esemény körülményei furcsa véletlenszerűen nagyon hasonlóak.
    [​IMG]
    A Su-30 2012. február 28-án összeomlott, Komsomolsk-on-Amur városától 130 kilométerre északra. Amikor a maximális műszeres sebességre gyorsítást hajt végre, a háttérvilágítás kialszik, amikor a levegőben feltöltik. A levegőbevezetés után ez a rész tüzet okozott a jobb motorban. Mindkét pilóta sikeresen kiszállt. Egyébként egy videót korábban tettek közzé egy ellenőrizetlen repülőgépből, amely később a taigaba zuhant.

    Így vagy úgy, a következő részletek egyeznek:

    Mindkét esetben az elfogadási tesztekről beszélünk, amikor a repülőgépeket maximális körülmények között tesztelték, de 2012-ben a repülőgépet tesztelték, mielőtt Vietnamba szállították;
    Mindkét repülőgép összeomlott Komsomolsk északi részén, kb. Ugyanazon a területen, az egyik 130 kilométerre, a másik pedig 111 kilométerre;
    Mindkét esetben a katasztrófa télen történt;
    A pilóták mind a mai, mind pedig a jelenlegi kocsi után hosszabb kísérlet után szálltak ki;
    A mai Su-57 pilóta pilóta szintén része volt a 2012-ben esett Su-30 legénységének;
    Szerencsére mindkét esetben nem volt veszteség.
    Gratulálunk a tisztelt tesztpilóta harmadik születésnapjának!


    A videó ugyanazt a 2012-es katasztrófát mutatja be, amelyet egy objektív ellenőrző kamera készített.

    google

    Érdekes egybeesések.
  • "Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
    2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

    Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)
  • DINAMO
    "Érdekes részlet a mai történetről, amely a Su-57 összeomlását követi a Komsomolsk-on-Amur régióban.
    2012-ben egy Su-30MK2 vadászrepülőgép zuhant körülbelül ugyanazon a területen. És ami a legérdekesebb, akkor a pilóta ugyanolyan pilóta volt, mint a Su-57-en."

    Nekem gyanus hogy a pilcsinek esetleg ott van a telke :)
    Pont ez jutott nekem is eszembe.ott a telek ráejti a vasat aztán megy sírni a kártérítésért. :D
  • sajna inkább ritka madár a gyári berepülő pilóta, náluk sem mindenki alkalmas pilótának meg ugye még magasabb a kerítés mint nyugaton,
  • A 2012 eset is a gép Vietnamnak való átadása előtt történt, a berepülés-tesztrepülés is hasonló volt, mondjuk ott 20 km-re távolabb pottyant le a gép . :)
    A szerencsétlen pilóta Alekszej Gorskov volt.
  • Allesmor Obranna
    A gerince akkor mostanra már kuka. Két katapultálás a maximum, akkor is, ha a legmodernebb verziójú K-36-ossal történik a dolog.
    Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
  • sidewinder12
    Van akit egy katapultálás után is letiltanak orvosi okok miatt a szuperszonikus típusról, ahogy sajnos az egyik magyar MiG-29-es bemutatópilótával is történt, aki azóta a civil kisgépes repülés területén dolgozik. Van ellenpélda is, pont Oroszországból, aki kettő katapultálás után is tovább repülhet: Jurij Vascsuk. Aki az első katapultálását egy égő MiG-23UB-ből hajtotta végre, amiben még nem volt modern K-36-os. Aztán 2002-ben a híres 711-es oldalszámú, kacsaszárnyas Szu-35-ből is kattintania kellett,mert nem volt más kiút a helyzetből. Ehhez képest még a mai napig repül, és elképesztően jól. Nagy élmény volt látni tavaly a Szu-35Sz bemutatóját.
    A Crusader típusból volt, aki 3-szor kattintott.

    Vagy van a fickó, aki két egymásutáni lajstromszámú A-4-ből menekült.
    https://airbase.blog.hu/2014/07/24/kenyszerfurdo

    Bár egyiknél sem tudom, hogy az adott pilóták repültek tovább, de a 3-kattintásosak a Crusaderen biztosan.
  • Katapult és katapult között óriási különbségek vannak. A legelső Martin Baker üléseket még emberrel tesztelték, ezekből volt olyan "tesztpilóta" aki tizenhétszer katapultált.
    A Vulcan ötfős legénységéből csak a két pilótának volt katapultülése, a másik, mögöttük ülő három embert egy-egy mechanizmus kiforgatta a munkahelyéről, a seggük alatt felfúvódott egy-egy párna és az az illetőket belökte a lenti, ekkora már lenyílódott kabinajtó vermébe. Ez az ajtónak esés igen gyakran bordatöréssel járt, de legalább kiestek.
    Velük szemben a két pilóta katapultálása a hatalmas függőleges vezérsík és a sorrend miatt (csak a három másik ember egymás utáni kiesése után mehettek el az üléseik) olyan energiával történt, hogy a pilótakarrierjüknek garantáltan vége lett, a csigolyák kompressziós törése okán.

Ugrás a fórum topichoz