|

Így tesztelik a PAK-FA gépágyúját

Az alábbi videón látható, hogyan tesztelik az orosz ötödik generációs típus 9-A1-4071K jelzésű beépített fegyverét.

Fórum hozzászólások

  • Fade
    F-35 se kizárt, de imo mennyiséget akarnak. És LMtől megkaphatják pl a leálló komplett F-16 gyártósort.
    Ha ennyire akarták a pak-fat akkor lehet meg van a pénz vagy meg lesz csak közbeszólt a politika, ahogy Zsolti írta előrébb.
  • Az indiaiak ragaszkodnak a hazai gyártáshoz, hogy fejlődjön a saját repiparuk, plusz a pénz minél nagyobb része maradjon otthon, csak az a gond, hogy az eddigi hírek szerint komoly minőségi problémák voltak, vannak. A franciáknál az volt a probléma, hogy nem voltak hajlandóak garanciát adni az Indiában gyártott gépekre, ami nélkül meg az indiaiak nem voltak hajlandóak aláírni a szerződést.
  • jOkA
    Muszáj gyártani? Venni vagy lízingelni nem lehet logisztikával együtt?
    Azzal nincsenek előrébb ha vesznek vagy lízingelnek.Nekik a technológia a lényeg.Több mint 1 milliárdan vannak bem engedhetik meg naguknak,hogy örökké násoktól függjenek.
  • fip7
    Én mondjuk örülök neki, hogy az indiaiak kiléptek a programból. Eddig is csak akadékoskodtak, semmi más hozadékuk nem volt.
    E mellet india anyagilag egy lutri. A népesség számhoz képest alig van bevételük, ellenben el vannak adósodva a kormányzat minden szintjén.
    És még hiper korruptak is. Meg a szakértelem is erősen hiányzik egy ilyen gép gyártásához.
    Előttem is írták már, a Rafi-val sem bírtak. De említhetném a Tejas programot is.... Az a nyomi gép még annyit sem tud, mint a Mirage 2000 aztán van köztük 30 év difi a Tejas javára :D
    Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

    A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
  • molnibalage
    Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

    A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
    Nyilván bejön nekik ez szutyok széteső gép mett venni akarnak még...
  • molnibalage
    Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

    A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
    Na remélem megveszik akkor helyette az olcsó F-35 öt, az majd jó lesz nekik, pláne ha ők fogják gyártani.
  • molnibalage

    Nagyon sok hadtech beszerzés fut egyszerre Indiában. Ezek 90%-ából kb. semmi sem lesz. Kifele mindig az megy, hogy "áhh, minden szar és ezért nekünk nem kell," miközben a valóságban az a helyzet, hogy rohadtul nincs pénzük megvenni az adott eszközöket.
    Olyankor jönnek elő olyan baromságokkal, hogy a franciák adjanak garanciát arra a gépre, amit az indiaiak saját maguknak gyártanak le. Épp elméjű beszállító ilyet nem vállal, és ezt a megrendelő is jól tudja. És hopsz, már van egy indokuk arra, hogy 40 gépet vegyenek 140 helyet...

    Az oroszok rutinosan szívatják szét őket, mert bele mennek abba mindig, hogy extrém olcsón szállítanak, aztán mindig az a vége a dolognak, hogy ha nem jön még pénz akkor nem megy a termék se. Hiába van indiában az össze szerelés ha a kulcsfontosságú alkatrészeket az oroszok küldik, azok nélkül meg se az ott összetákolt tankok, se a repülők nem fognak működni. Így viszont az indiaiak kénytelenek fizetni még áron felül pénzt, ha nem akarnak félkész termékeket évekig nézegetni.
    A PAKFA-val ezt már nem lehetett bejátszani. Úgy érzem igen könnyen el is engedték a dolgot az oroszok.

    Amúgy plusz érdekesség, hogy az indiaiaknak minden szar mindig. Ha orosz ha nem. Viszont olyan problémák jönnek elő náluk amik senki másnál.
    Nem lehetséges, hogy nem a termékek hibásak, hanem ők lámák?
    Ráadásul a termékek egy jelentős részét saját maguknak szerelik össze. Aztán megy a sírás, hogy rossz az orosz tank, amit nem mellékesen magunknak szereltünk össze :p
  • dudi
    Azzal nincsenek előrébb ha vesznek vagy lízingelnek.Nekik a technológia a lényeg.Több mint 1 milliárdan vannak bem engedhetik meg naguknak,hogy örökké násoktól függjenek.
    Ja ez logikus. Köszi a választ.
  • dudi
    Amit valószínűleg ugyan úgy nem tudnak majd gyártani mint a franciát.
    Ettől még mindig uott vagyunk. F-35 kész. Ha US eladja megvehető.
  • dudi
    Nyilván bejön nekik ez szutyok széteső gép mett venni akarnak még...
    azt nem tudjuk, hogy akarnak e. OO felkínált eladásra Mig-29et.
  • Fade
    Ettől még mindig uott vagyunk. F-35 kész. Ha US eladja megvehető.
    Nekik tech transzfer kell az előny ha kész a gép de nem az a lényeg,hogy készen van-e vagy sem.
  • dudi
    Nekik tech transzfer kell az előny ha kész a gép de nem az a lényeg,hogy készen van-e vagy sem.
    Hát az nincs. Innen meg ha 5gen akkor nem olyat kell választani amiben 1001 risk van. -> F-35

    4genre lehet kapnak tech transzfert, csak az meg erősen necces lesz amikor a másik oldalon J-20 / J-31ek sorakoznak.
  • Fade
    Hát az nincs. Innen meg ha 5gen akkor nem olyat kell választani amiben 1001 risk van. -> F-35

    4genre lehet kapnak tech transzfert, csak az meg erősen necces lesz amikor a másik oldalon J-20 / J-31ek sorakoznak.
    Hát ez az...
  • dudi
    Nyilván bejön nekik ez szutyok széteső gép mett venni akarnak még...
    Nem tudnak mást venni, az egyetlen típus, ami a hajójukról üzemelhet...
  • molnibalage
    Nem tudnak mást venni, az egyetlen típus, ami a hajójukról üzemelhet...
    Arra a hajóra nem jell több gép.
  • molnibalage
    Kifizették a végül 2-2,5 féleszeres árba kerülő hordozót a szutyok széteső 29K-val és a Szu-30MKI-ket is, annál is volt vagy 80-100%-ps költségtúllépés meg hajtóműgondok...

    A Tejas még a belerakott nyugati hajtóművel sem fog sokat érni.
    Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
    Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
    A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.
  • Allesmor Obranna
    Kíváncsi lennék, hogy az F-35B-vel hogy járnának. Az ugyanis tudja használni az ugrósáncot.
    5-600 milió dolláros darabáron vennének egy századot, aztán lezúznák vagy tönkretennék a sajátos üzemeltetési kultúrával.
  • dudi
    Arra a hajóra nem jell több gép.
    Dudi, dudi...
    Ezt is magyaráztam már. A jenkiknek kb. összesen 600+ db F-14 készült úgy, hogy decken ~160 db-nál soha nem volt több hely... Hordozónként két század F-14 az 24 db gép és sose volt 8-9 db aktív F-14-gyel üzemelő hordozó.
  • dudi
    Arra a hajóra nem jell több gép.
    Nem kéne, ha strukturálisan bírnák. De nem bírják. Egy hordozón az, hogy kvázi minden leszállás után vmit cserélni kell 20% alatti hadrafoghatóságot tudnak összehozni durva probléma.
  • joker
    5-600 milió dolláros darabáron vennének egy századot, aztán lezúznák vagy tönkretennék a sajátos üzemeltetési kultúrával.
    Érdekes mert rakás tipus üzemeltetésével meg nincs gondjuk.
  • sidewinder12
    Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
    Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
    A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.
    Már megint úgy belelovalltad magad valamibe, amiről szó sem volt. (Mondjuk nem is vártam mást.)

    A hajtómű probléma arra vonakozotot, hogy a kezdeti időszakban a 250 órás hajtóművezés miatt kb. 3:1 volt a gép/hajtómű aránya...

Ugrás a fórum topichoz