|

Így tesztelik a PAK-FA gépágyúját

Az alábbi videón látható, hogyan tesztelik az orosz ötödik generációs típus 9-A1-4071K jelzésű beépített fegyverét.

Fórum hozzászólások

  • Roni
    HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

    A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



    Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
    Megint nem értettél meg semmit a leírtakból.
  • Roni
    Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra
    Nem plusz pénzről van szó, hanem keretről, ami azt jelenti van-e pénz elkülönítve a Szu-57 fejlesztéséhez. A válasz nincs. Oroszok nagyon számoltak az indiai részvétellel és a 8 milliárd USD-vel. Ha ez meg lett volna már rég rendszerben a gép.
  • notaricon
    Az objektivitás talaján maradva, illene azért azt is hozzátenni, hogy a kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon és így van kb hasonló szinten a két fejlesztés. Legalábbis ahogy azt itt mi sejtjük...
    Ahogyan azt is csak sejthetjük, hogy mi lenne az oroszoknál, ha ugyanolyan volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.
    És mikor ilyeneket én leírok, akkor valaki állandóan megjegyzi, hogy "deugyebárvásárlóerőparitás!!!". Csodák nincsenek.
    Egy ilyen gép kifejlesztése, gyártókapacitás kiépítése horribilis összeg.
  • A fenti képhez...

    "A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

    Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
  • Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
  • papajoe
    Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
    Egyszerűbb, kisebb, könnyebb, olcsóbb, és a kevesebb fémből készített elem miatt valamelyest csökkenti a kompozit elemeken keresztüli, gép belsejéből jövő radar reflexiót.
  • Elnézést, ha volt már!
    Piszok jó felvétel, jól lehet látni, hogy dolgoznak a kormányfelületek, főleg érdekes a beömlő előtti mozgó LERX.
  • A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
    Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
    A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.
  • boki
    A fenti képhez...

    "A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

    Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
    Legfőbb ideje. Nem?
  • Allesmor Obranna
    A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
    Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
    A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.
    Igen, nézve a "produkciót" az embernek már transformers-es érzése támad. Az evolúció a folyamatos alakváltoztatás irányába halad.
    A kérdés az, hogy a lézerfegyver és a precíziós szenzor-rendszerek és -célzás nem teszi-e túlhaladottá az ilyen akrobatikus manőverező képességet?

    Fájdalmas olvasni hogy 30!!! :eek: éve volt az YF-23 (nagy kedvencem, én neki szurkoltam, meg az "örök" vesztes Northropnak)
  • laca
    30!!! :eek: éve volt az YF-23 (nagy kedvencem, én neki szurkoltam
    Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
  • weasel007
    Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
    Meglehet .A comanche is vissza tér a apache utódaként :) ha az nyer
    [​IMG]
  • weasel007
    Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
    Hát én már akkor is előremutatóbbnak gondoltam, mint az YF-22-es. Túl nagy váltás volt ez az USAF-nak talán, akkor is írták, hogy a hagyományosabb kialakítás és a vektorálható fúvócső miatt nyert a 22-es. Persze a lobby részét nem ismerjük a sztorinak :rolleyes:
  • Roni
    Meglehet .A comanche is vissza tér a apache utódaként :) ha az nyer
    [​IMG]
    Ez nem a Kiowa utódjának akar lenni?
  • laca
    Ez nem a Kiowa utódjának akar lenni?
    De. Az Apache utódja elvileg az új nagy sebességű tender győztese lesz (pontosabban annak harciheli változata).
  • Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
    Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
    Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

    És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

    ...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!
  • Roni
    HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

    A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



    Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
    Látom még nem mindig nem sikerült elolvasni és felfogni Oroszország nemzeti biztonsági stratégiáját és katonai doktrínáját. Mert akkor nem írnál ilyen baromságokat. A Tu-160 alapvetően az atomtriád része, vagyis első számú prioritás. A Szu-57 kérdésre pedig Boki leírta a választ. Számoltak az indiaiakkal. Akik viszont megsértődtek, amikor az oroszok inkább nem kértek a "tudásukból" csak a pénzükből. Az indiaiak tudását jól példázza, hogy a franciák nem akarnak nekik Rafale licence gyártási jogot adni, továbbá,hogy a rajtuk kívül öt országban országban használnak TVC rendszerrel szerelt Szu-30-asokat. A többi felhasználótól mégsem olvasni rendszeresen a híreket,hogy ismét leesett egy példány. Mindig csak Indiából.
    Egyébként pedig a "pucér proto" gépek a szíriai háborúban éles harci feladatokat repültek,sikeresen teljesítették is őket.
  • laca
    Elnézést, ha volt már!
    Piszok jó felvétel, jól lehet látni, hogy dolgoznak a kormányfelületek, főleg érdekes a beömlő előtti mozgó LERX.
    Élőben hatalmas élmény volt. Ha csak ezt a gépet, meg a szemben épp leszálló Szu-35Sz-t láttam volna repülni, már azért megérte volna kimenni a MAKSZ-ra.
  • sidewinder12
    Élőben hatalmas élmény volt. Ha csak ezt a gépet, meg a szemben épp leszálló Szu-35Sz-t láttam volna repülni, már azért megérte volna kimenni a MAKSZ-ra.
    Hát elhiszem, főleg innen nézve, ahol már emberemlékezet óta nem volt rendes repülőnap:(
  • Allesmor Obranna
    Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
    Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
    Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

    És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

    ...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!
    És mindenféle tender nélkül megkapta a nex gen bombert, a B-21 feljlesztését, amivel költségeken és határidőn belül vannak úgy, hogy már a protót építik. Na ez utóbbi ma egy brutális fegyvertény. A gépből 100 rendelve, de már most többet akarnak (mert muszály).
    És amint az repül, az NGAD tender egyik csapatának vezetője lesz, az LM bűvkörének ellenében - pont, mint az ATF tenderen (jelenleg csak a Northrop és az LM prezentált kész heat management soultiont, mint vezető tervezők).
  • laca
    Hát elhiszem, főleg innen nézve, ahol már emberemlékezet óta nem volt rendes repülőnap:(
    Az a másik. Vagy 6 év szünet után hallottam újra utánégetős sugárhajtóműveket. Nagyon hiányzott a hang is. Az MSZ-21 és az Airbus A-350XWB kivételével azért volt hang is rendesen :) Időnként érezni is lehetett,mintha a talajt remegtetné az ember lába alatt. Ami még különleges volt,hogy a Sztrizsi kötelék MiG-29-esei szinte nem is füstöltek a magyar gépekhez képest, a lengyelekhez képest meg egyáltalán nem.
    Elvileg jövő július 19-én kezdődik a MAKSZ-2021. Csak lehessen utazni.

Ugrás a fórum topichoz