|

Így tesztelik a PAK-FA gépágyúját

Az alábbi videón látható, hogyan tesztelik az orosz ötödik generációs típus 9-A1-4071K jelzésű beépített fegyverét.

Fórum hozzászólások

  • Ez olyan IOC dátum, amihez képest az F-35 vagy Rafale IOC-je is acélosnak tűnik, mármint a mögötte levő teszt repórák és képsségek. Egy olyan gép, ami nem is végleges konfiggal repül legfeljebb 2-2,5 ezer órát (extrapolálva a mostani tempót) az kb. a mesében hadrafogható...

    A tesztalakulatokhoz lehet küldeni, akik még alsó hangon kéne, hogy 10-20 ezer órát nyúzzák, aztán jöhetnek a harcászati eljárások kidolgozása és aztán a pilóták kiképzése, már ha addig kész lesz a fegyverzet integráció, mert új rakétákat ígértek...

    Elképesztő, hogy a "hadrafogható" termionológia mennyire elkoptatott fogalom lett...

    Az utolsó bekezdés is vicces, a 2008-as válság és olajár beszakadás előtt kb. ezt írták 2012-re elvárásként. Ez elég jól mutatja, hogy kijelentések terén mennyire túltolják a bringát...
  • molnibalage
    Ez olyan IOC dátum, amihez képest az F-35 vagy Rafale IOC-je is acélosnak tűnik, mármint a mögötte levő teszt repórák és képsségek. Egy olyan gép, ami nem is végleges konfiggal repül legfeljebb 2-2,5 ezer órát (extrapolálva a mostani tempót) az kb. a mesében hadrafogható...

    A tesztalakulatokhoz lehet küldeni, akik még alsó hangon kéne, hogy 10-20 ezer órát nyúzzák, aztán jöhetnek a harcászati eljárások kidolgozása és aztán a pilóták kiképzése, már ha addig kész lesz a fegyverzet integráció, mert új rakétákat ígértek...

    Elképesztő, hogy a "hadrafogható" termionológia mennyire elkoptatott fogalom lett...

    Az utolsó bekezdés is vicces, a 2008-as válság és olajár beszakadás előtt kb. ezt írták 2012-re elvárásként. Ez elég jól mutatja, hogy kijelentések terén mennyire túltolják a bringát...
    Az eredeti orosz szovegben, amit Sojgu mondott az volt, hogy ..."2019-ben érkeznek /kapja meg az orosz hadsereg az elso PAK-FA gépeket. Hadrendbe állásukról nem volt szó. 6 gép meg minek. Nincs értelme nagy mennyiségu gépet rendelni régi hajtomuvel erre már ok is rájottek. Olcsóbb, ha megvárják a 30-asa,t minthogy vesznek tobb tízet és utána + koltségek a hajtomu cseréhez.
  • joker
    A max felszállótömege 35000 kg, ha ehez akarnak 1:1-nél jobb tolóerő / tömegarányt, az már 170kN fölötti teljesítményt igényel hajtóművenként. Ha csak az "at full load" 29270 kg-os felszállótömeget vesszük, akkor meg elég a jelenlegi hajtómű is az 1:1-nél jobb arányra.
    Két lépcsőben tervezik elérni a teljes tolóerőt. Először 16,5 t, majd állítólag egy év múlva 17.5. Följebb betettem a teljes cikket is.
  • boki
    Az eredeti orosz szovegben, amit Sojgu mondott az volt, hogy ..."2019-ben érkeznek /kapja meg az orosz hadsereg az elso PAK-FA gépeket. Hadrendbe állásukról nem volt szó. 6 gép meg minek. Nincs értelme nagy mennyiségu gépet rendelni régi hajtomuvel erre már ok is rájottek. Olcsóbb, ha megvárják a 30-asa,t minthogy vesznek tobb tízet és utána + koltségek a hajtomu cseréhez.
    Kiképzésre. Még egy pár év, mire teljes harckészültséget adhatnak.
  • joker
    Akkor most rálátni a turbinalapátokra vagy sem?
    Nem. Amikre rálátni és úgy néznek ki mint a turbinalapátok, nem azok, hanem egy árnyékolás.
  • joker
    Akkor most rálátni a turbinalapátokra vagy sem?
    Előlről soha, legfeljebb hátulról a fúvócső irányából. Amire előlről ráláthatsz, az max a kompresszor első fokozata vagy az esetleg előtte lévő terelőlapát-koszorú.
  • Akkor a kompresszor első fokozatát. Lényeg, hogy valami nagy fémdarab ami majd világíthat a radaron.
  • joker
    Akkor a kompresszor első fokozatát. Lényeg, hogy valami nagy fémdarab ami majd világíthat a radaron.
    -.-

    Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
  • dudi
    -.-

    Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
    Érdekes módon egyeseknek meg az a világnézet kényelmes, hogy a világ no.1 ipari és katonai hatalmát nézik tökkelütöttnek...
  • dudi
    -.-

    Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
    Áramlásterelő álló lapátsor nem mindig van az első kompresszorfokozat előtt, vagy van ilyen vagy nincs, ez tervezői koncepció és döntés kérdése. A hajtómű-kompresszor viszont mindig forgó lapátfokozattal kezdődik (a kompresszor egy fokozata az = 1 forgórész +1 állórész - szigorúan ebben a sorrendben!), ha valaki a hajtómű elején álló lapátsort lát, az akkor tényleg áramlásterelő lapátsor.
  • dudi
    -.-

    Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
    Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
    [​IMG]
  • Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
    Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
    Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
    Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
    Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
    [​IMG]

    ON.
  • joker
    Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
    [​IMG]
    Távolról sem egyenes, van benne egy szép S mind vízszintesen, mind függőlegesen, nem beszélve arról, hogy a hajtóművek belépő síkja a hossztengelyre némi szöget zár be.
  • weasel007
    Igen:oops:
    Akkor bocs. Újabban nem tölti be a Chrome a fórumba berakott képeket. Illetve néha igen, de csak többszöri frissítés után.
  • Allesmor Obranna
    Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
    Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
    Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
    Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
    Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
    [​IMG]

    ON.
    Pont oldalról iszonyú hangja volt.
    Miért is kell 100E Level küzdenie? A ventillátorra aligha kell a 100E Le. Az a hajtómű összteljesítménye. Mert ugye, az NK 12esen mind a 16E Le a propellerre jut.
    A Barbazon holmi 5000 Les fogaskeréken bukott meg.

Ugrás a fórum topichoz