|

Átalakítja Flankereit Oroszország

Az idei év folyamán 10 darab Szu-35-ös átvételét tervezik az oroszok, de emellett négy darab Szu-27-esüket is beáldozzák egy átalakítás kedvéért.

Az orosz védelmi minisztérium közleménye szerint a 2017-es évben 10 darab Szuhoj Szu-35Sz típusú 4++ generációs vadászbombázót vehet át az Orosz Légierő, emellett 4 darab korábban gyártott Szu-27-est alakíttatnak át Szu-35-össé. Jurij Boriszov a KnAAPO-ban tett látogatása során elárulta azt is, hogy a típus demonstrálta különleges képességeit Szíria felett, a bevetések során Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek védték az orosz bombázókat.

Forrás: KnAAPO ,

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket, utána teljesen leáll a katonai vonalla és a különféle civil típusokra áll át. Ezek egyike, a jelenkori legmodernebb gyártástechnológiát felvonultató MSz-21-es utasszállító repülőgép lesz.
    A Szuhoj iroda katonai produktumait az egytípusos NAPO és a KnAAZ fogja tovább gyártani. Ehhez kapja meg a z utóbbi gyár az új gyártósort és ezen kezdi meg a nagyobb ütemű Szu-35Sz gyártást, illetve a Szu-57-es kvóta legyártását.
    Ez utóbbi - a saját népi megfigyelésem szerint - jelentheti azt is, hogy 2023-2025 után előfordalhat az is, hogy technológiailag a Szu-35Sz elkezd mégjobban közeledni a Szu-57-eshez. Több kompozit, 30-as hajtómű valamilyen alternatívája, AESA radar, egyéb rendszerelemek integrációja.
    A Szu-35 minimum még 25 évig rendszerben lesz és logikus, hogy modernizálva lesz. Tervben van a Szu-35Sz "stealth"-szeresítése az AESA radar mellett.
  • boki
    A Szu-35 minimum még 25 évig rendszerben lesz és logikus, hogy modernizálva lesz. Tervben van a Szu-35Sz "stealth"-szeresítése az AESA radar mellett.
    Azt a lopakodósítást azért megnézném.
  • boki
    Pontosan , abban is gondolkodnak.:)
    A koncepció ár/érték aránya annyira "jó", hogy a kutyát nem érdekelte az alapból kisebb RCS-sel bíró Silent Hornet sem senkit, nemhogy a Silent Eagle. Még a pénzszóró szaúdiak sem rendelték meg.
  • Inkább a gép tömegét tudják majd valamelyest kordában tartani. Ha erősebb, de könnyebb szerkezeti elemeket tudnak beépíteni, az egyszerrel lesz jótékony hatással a gép élettartamára és az egyéb avionikai rendszerek okozta tömegnövekedés kompenzálására.
    Amúgy ne feledjük, az oroszoknak már nem szabadna belesétálni abba a tömegnövekedési lavinába, ami pl az F-16-osoknál egészen az UAE block 60-asig tartott. Ott a különféle rendszerek és azok extra hűtései okoztak tömegnövekdést, míg a hűtőbeömlők légellenállás növekedést. Az RCS érték már smafu egy ilyen gépen.
  • Allesmor Obranna
    Inkább a gép tömegét tudják majd valamelyest kordában tartani. Ha erősebb, de könnyebb szerkezeti elemeket tudnak beépíteni, az egyszerrel lesz jótékony hatással a gép élettartamára és az egyéb avionikai rendszerek okozta tömegnövekedés kompenzálására.
    Amúgy ne feledjük, az oroszoknak már nem szabadna belesétálni abba a tömegnövekedési lavinába, ami pl az F-16-osoknál egészen az UAE block 60-asig tartott. Ott a különféle rendszerek és azok extra hűtései okoztak tömegnövekdést, míg a hűtőbeömlők légellenállás növekedést. Az RCS érték már smafu egy ilyen gépen.
    S ugye pont a block 60-as szériánál jöttek elő pont a tömegnövekedés miatt a futómű problémák is....
  • Amúgy a Szu-35 RCS-je batár nagy lehet.
    De ha kap egy többnyire szénszálas burkolatot+RCS csökkentő festést, meg leárnyékolják a beömlőket úgy, mint az SH esetén akkor azért elég szépen lecsökkenthetik a gép RCS értékét. Ugyanis feltehetőleg bőven van miből látványos eredményt elérni.
    (Nem lesz ettől lopakodó a gép, de ha elérik az SH szintjét már örülni fognak)
  • Szerintem jobban járnak valami brutálisra túlfejlesztett zavarórendszerrel. Már most is ezen vannak. A stealth dolognak sok előnye van, de el kell ismerni, fából nem lesz vaskarika, akármit is mond a Boeing. A stealth az az, amit a Lockheed csinál.
    Igazából strukturálisan lesz jelentősége a kompozitnak és a 30-as hajtóműből véleményem szerint legalább az IR árnyékolt ejektoros fúvócső fog átjönni. Ez utóbbinak látom értelmét mind önvédelmi, mind pedig élettartam szempontjából. A bypass csatornákon hűtött kompozit fúvócső lamellák élettartam növekedése nem elhanyagolható.
  • Allesmor Obranna

    Mondjuk a Szu-35-nek sem ártana valami vontatott csali.
    Nekem például az EF vagy a Rafi önvédelmi rendszere nagyon tetszik. Azt a szintet kellene elérniük a Szu-35-nél is, mert én úgy látom, hogy egyelőre csak sima EW van nekik.
  • Itt a cikk, hogy mit értenek stealth technológiák alkalmazása alatt a Szu-35-ön.

    http://vestnik-rm.ru/news-4-24729.htm
    Kimásolva a lényeg:
    ожидается, что будут предприняты меры по более широкому внедрению стелс-технологий. Кроме специальных покрытий возможна установка в воздухозаборники радар-блокеров, а также применение конформных отсеков вооружения между воздушными каналами двигателей. Все это существенно снизит радиолокационную заметность "тридцать пятого".
  • boki
    Itt a cikk, hogy mit értenek stealth technológiák alkalmazása alatt a Szu-35-ön.

    http://vestnik-rm.ru/news-4-24729.htm
    Kimásolva a lényeg:
    ожидается, что будут предприняты меры по более широкому внедрению стелс-технологий. Кроме специальных покрытий возможна установка в воздухозаборники радар-блокеров, а также применение конформных отсеков вооружения между воздушными каналами двигателей. Все это существенно снизит радиолокационную заметность "тридцать пятого".
    1/30-1/50-ed?

    A hajtómű betétek kapcsán viszont felszisszentem. A B-1B-ben is ilyen van. M2.0 csúcssebesség ---> M1.2 és a gép gyorsulása is gyengébb. Ez nem lesz ingyen.

    Az 1/50-edes érték esetén kb. megfeleződne a felderítési távolság. Harcászati jelentősége nem tudom, hogy ez mennyi, mert nincs mihez viszonyítani az alapot, de ha 0-10 dBsm a kiindulás, akkor még a nagy hatótávolságú SAM esetén sem faktor igazán, a NASAMS-snak a Sentinel radarját már viszont azért igencsak vékonnyá teheti, ahogy radaros SHOAR-dnak is, ha data linken nem kap infót mástól. A probléma, hogy akkor a függesztményekkel mit kezdjen, mert azok nagyságrendjében zuhanhat vissza az RCS.
  • molnibalage
    1/30-1/50-ed?

    A hajtómű betétek kapcsán viszont felszisszentem. A B-1B-ben is ilyen van. M2.0 csúcssebesség ---> M1.2 és a gép gyorsulása is gyengébb. Ez nem lesz ingyen.

    Az 1/50-edes érték esetén kb. megfeleződne a felderítési távolság. Harcászati jelentősége nem tudom, hogy ez mennyi, mert nincs mihez viszonyítani az alapot, de ha 0-10 dBsm a kiindulás, akkor még a nagy hatótávolságú SAM esetén sem faktor igazán, a NASAMS-snak a Sentinel radarját már viszont azért igencsak vékonnyá teheti, ahogy radaros SHOAR-dnak is, ha data linken nem kap infót mástól. A probléma, hogy akkor a függesztményekkel mit kezdjen, mert azok nagyságrendjében zuhanhat vissza az RCS.
    Hajtómű betétet, amit írtál, lehet kit-szerűen létrehozni? Ha szükséges, beszerelik, csökkentett mennyiségű fegyver zárt stealth konténerbe, mint a Silent terveken, ha nincs rá szükség, kiveszik a kit-et, és mehet rá hagyományosan a fegyverzet. Lehet ennek bármi esélye, értelme?
  • arbalest
    Hajtómű betétet, amit írtál, lehet kit-szerűen létrehozni? Ha szükséges, beszerelik, csökkentett mennyiségű fegyver zárt stealth konténerbe, mint a Silent terveken, ha nincs rá szükség, kiveszik a kit-et, és mehet rá hagyományosan a fegyverzet. Lehet ennek bármi esélye, értelme?
    Nem tudom, hogy mennyi melóval jár ez. A gép szoftverét is fel kell készíteni erre. A CFT-k leszerelése is több óra az F-15E-n egy ilyen művelet nagyon nem két perces lenne még hajtómű tesztelést is igényelne szerintem.
  • A B-1B-n a szívócsatorna vezérlés elhagyása fogott igazán sokat a gépen. Nem tudom, hogy a nevezett betétek mennyire érzékenyek arra a hőterhelésre, ami Mach 2-nél a szívócsatornában uralkodik.
  • molnibalage
    Nem tudom, hogy mennyi melóval jár ez. A gép szoftverét is fel kell készíteni erre. A CFT-k leszerelése is több óra az F-15E-n egy ilyen művelet nagyon nem két perces lenne még hajtómű tesztelést is igényelne szerintem.
    Ezek már elektronikusan vezéreltek nem elég az elektronikán lefuttatni egy diagnosztikát és egy rendszerellenőrzést?
  • dudi
    Ezek már elektronikusan vezéreltek nem elég az elektronikán lefuttatni egy diagnosztikát és egy rendszerellenőrzést?
    Lehet, hogy elvi szinten elég lenne, de én be nem ülnék egy be nem szabályozott és ellenőrzött hajtóműves gépe. Szerintem pilóták sem. Allesmor majd kiokosít.
  • Mondjuk harcászatilag nem tudom mi értelme van a Mach 2-nek egy felfegyverzett gépnél. Az SH is "csak" 1.6 Mach-al repül maximum, és az F-35 is ugyan ezt tudja.
  • fip7
    Mondjuk harcászatilag nem tudom mi értelme van a Mach 2-nek egy felfegyverzett gépnél. Az SH is "csak" 1.6 Mach-al repül maximum, és az F-35 is ugyan ezt tudja.
    Hát, egy felfegyverzett gép nem biztos hogy tud M2 sebességet, mint ahogy a SH se tud fegyverzettel M1.6-ot (az F-35 lehet hogy tudja, mert ott nincs külső függesztmény). Minden harcigép megadott max sebessége az ideális esetre vonatkozik - tehát külső függesztmények nélkül - ha ezt-azt ráaggatnak, akkor az aktuális légellenállás miatt kisebb lesz az elérhető sebessége. Ugyanúgy mint az autóknál megadott max sebesség, azt általában tudja is a sofőrrel terhelve, de ha ott ül a teljes család kétheti üdülési felszereléssel akkor kicsit kevesebbet fog mutatni a műszer.
  • fip7
    Mondjuk harcászatilag nem tudom mi értelme van a Mach 2-nek egy felfegyverzett gépnél. Az SH is "csak" 1.6 Mach-al repül maximum, és az F-35 is ugyan ezt tudja.
    emel
    Hát, egy felfegyverzett gép nem biztos hogy tud M2 sebességet, mint ahogy a SH se tud fegyverzettel M1.6-ot (az F-35 lehet hogy tudja, mert ott nincs külső függesztmény). Minden harcigép megadott max sebessége az ideális esetre vonatkozik - tehát külső függesztmények nélkül - ha ezt-azt ráaggatnak, akkor az aktuális légellenállás miatt kisebb lesz az elérhető sebessége. Ugyanúgy mint az autóknál megadott max sebesség, azt általában tudja is a sofőrrel terhelve, de ha ott ül a teljes család kétheti üdülési felszereléssel akkor kicsit kevesebbet fog mutatni a műszer.
    Nem csak a csúcssebességet rontaná le hanem a hajtómű teljesítmény csökkenése miatt a teljes repülési tartományban romlana a Ps értéke. A téma ki van vesézve az összefoglalóban, n+1-szer leírtam, ennél többet nem kívánok foglalkozni most ezzel.
  • Az F-35 jelenleg úgy a legkisebb végsebességű modern harcászati repülőgép, hogy felfegyverezve a Mach 1.6-os képességével leggyorsabbak közt van. MiG-31BM, Szu-27...35 és a Raptor az, ami nagyobb végsebességre képes felfegyverezve. Talán még a 29-es is. Typhoon...? Természetesen légiharc fegyverzetre értve és ebben ugye számos gépnél ott a pótos is. Ezért exklúzív ez a klub.
  • Allesmor Obranna
    Az F-35 jelenleg úgy a legkisebb végsebességű modern harcászati repülőgép, hogy felfegyverezve a Mach 1.6-os képességével leggyorsabbak közt van.
    Hány embernek magyaráztam már ezt és mégis szart erre vagy meg sem értette...

    MiG-31BM, Szu-27...35 és a Raptor az, ami nagyobb végsebességre képes felfegyverezve. Talán még a 29-es is. Typhoon...? Természetesen légiharc fegyverzetre értve és ebben ugye számos gépnél ott a pótos is. Ezért exklúzív ez a klub.
    Az F-35A AG konfigban is képe a paraméterek alapján M1.6-ra, a tömeg difi marginális az ASF és AG konfig között. Ne a fegyverzetét nézd, a gép teljes tömege pár %-ot tér el. A gép alaktényező meg dettó azonos, picivel nagyobb állásszög kell mindenhez. Ennyi.
  • Allesmor Obranna
    , 30-as hajtómű
    Örülnek ha a szu-57 gépek kapják majd meg nem hogy még a szu-35 gépek :)
    Így is ott a szegénységi bizonyítvány a kezükben :D:D
    Aztán a szu-30sm1 modernizálása jövőre indul be de szerintem fogalmuk sincs hogy a fegyverzeten kívül mit fognak modernizálni

    Allesmor Obranna
    A pletykák szerint az Irkut 2023-ig gyárt Szu-30SzM gépeket
    Akkor már 2019-től modernizált szu-30sm1 gépeket fogják tolni a gyárból?
  • molnibalage
    Hány embernek magyaráztam már ezt és mégis szart erre vagy meg sem értette...


    Az F-35A AG konfigban is képe a paraméterek alapján M1.6-ra, a tömeg difi marginális az ASF és AG konfig között. Ne a fegyverzetét nézd, a gép teljes tömege pár %-ot tér el. A gép alaktényező meg dettó azonos, picivel nagyobb állásszög kell mindenhez. Ennyi.
    Én a többi gépre értettem, nem a 35-ösre. AG fegyverzet nincs a MiG-31-esen, a Szu-27-es családnál meg ilyen esetben már nem igaz a történet. Az egy külön plusz dolog, hogy az F-35-ösnél az AG fegyverzettel is igaz a fenti állítás.
  • arbalest
    Hajtómű betétet, amit írtál, lehet kit-szerűen létrehozni? Ha szükséges, beszerelik, csökkentett mennyiségű fegyver zárt stealth konténerbe, mint a Silent terveken, ha nincs rá szükség, kiveszik a kit-et, és mehet rá hagyományosan a fegyverzet. Lehet ennek bármi esélye, értelme?
    Ősi dakota bölcsesség szerint "bontás rontás", tehát az az alap, hogy semmihez nem nyúlunk hozzá, amihez nem muszáj, főleg nem egy ilyen bonyolult hajtóműhöz.

Ugrás a fórum topichoz