|

Átalakítja Flankereit Oroszország

Az idei év folyamán 10 darab Szu-35-ös átvételét tervezik az oroszok, de emellett négy darab Szu-27-esüket is beáldozzák egy átalakítás kedvéért.

Az orosz védelmi minisztérium közleménye szerint a 2017-es évben 10 darab Szuhoj Szu-35Sz típusú 4++ generációs vadászbombázót vehet át az Orosz Légierő, emellett 4 darab korábban gyártott Szu-27-est alakíttatnak át Szu-35-össé. Jurij Boriszov a KnAAPO-ban tett látogatása során elárulta azt is, hogy a típus demonstrálta különleges képességeit Szíria felett, a bevetések során Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek védték az orosz bombázókat.

Forrás: KnAAPO ,

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Értem én, amit írsz, csak nem hiszem, hogy lényeges. Tíz év alatt a számítógépek ÓÓÓriásit fejlődtek. Nagy vezérsík ment, (tíz évvel későbbi)TVC jött. A sárkány RCS felelősei meg örültek.
    gacsat
    Azt akkor nem kell, amikor lopakodik. A nagy felületeket meg akkor is cippelni kell, és akkor is világítanak.
    Te, szerintem ezt most hagyjad abba. Ez kb. annyira buta komment volt, hogy ha PLC és számítógép fordulatszám vezérelt egy szivattyúk, akkor annak nem is kell lapátozás. Egy árva gondolatot sem értettél meg Allesmor kommentjéből. Csak akkor nem értem, hogy miért rohansz neki fejjel a falnak továbbra is.
  • Érdekes, ős Szu-27-es kabinbelső, a legelső T-10Sz nullszériából:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Különös, hogy a kijelző ekkor még ferdén be volt süllyesztve a front műszerpanel síkjába.
    Ahogy az is, hogy a szovjeteknél teljesen szokatlan módon a hajtómű ellenőrző műszerekből hajtóművenként van egy-egy (mint az F-15-ösnél) és ez a bal oldalán van a műszerfalnak.
    Később ez átkerült a helyére a jobb középre és egy darab egyesített műszer lett belőle, ahogy ez a szovjeteknél szokás:

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Hosszú-hosszú évek óta magyarázom, hogy a Szu-35Sz és a Szu-57-es képtelen az állóhelyzetből, behúzott fékkel rávágott utánégetős startra részint az erősebb hajtóművek, részint maguknak a hajtóműveknek az érzékenysége miatt. Mentségemre legyen mondva, eddig csak olyan startokat láttam, ahol valóban egy laza, lassú megindulást követően, gurulásból szúrta rá a gázt boldog-boldogtalan az egyszeri orosz kezdő pilótától a Szuhoj nagymenő berepülőpilótáiig bezárólag, legyen szó MAKSz-ról, vagy csak egy sima hadgyakorlatról.
    Erre tessék, Jurij Vascsuk megmutatta, milyen is az igazán rövid start a Szu-35Sz-el:

  • Allesmor Obranna
    Hosszú-hosszú évek óta magyarázom, hogy a Szu-35Sz és a Szu-57-es képtelen az állóhelyzetből, behúzott fékkel rávágott utánégetős startra részint az erősebb hajtóművek, részint maguknak a hajtóműveknek az érzékenysége miatt. Mentségemre legyen mondva, eddig csak olyan startokat láttam, ahol valóban egy laza, lassú megindulást követően, gurulásból szúrta rá a gázt boldog-boldogtalan az egyszeri orosz kezdő pilótától a Szuhoj nagymenő berepülőpilótáiig bezárólag, legyen szó MAKSz-ról, vagy csak egy sima hadgyakorlatról.
    Erre tessék, Jurij Vascsuk megmutatta, milyen is az igazán rövid start a Szu-35Sz-el:

    Bár, ha jól látom, ezen a napon nem is Vascsuk repült és a manőversorrend is teljesen más volt. De még a figurák is. Hiányzott a "cirkuszi" vízszintesből indított Kobra és dobott palástorsó kombináció, de volt helyette egy új elem.
    360 fokos nagy túlterhelésű húzott fordulóból 45 fokos emelkedés, amiből hírtelen egy dobott manőverrel 180 fokkal irányt vált.
    Ahogy végignéztem, ez a pilóta Vascsukkal szemben inkább a harcászatilag fontos manőverekből rakta össze a programját.
    Ahogy a Szu-57-esen is Bogdan csinálja a látványosságot, Kondratyejev pedig a harcászatilag érdekesebb manővereket mutatta be.
  • És akkor most megint ismétlem magamat. Ez a videó már sokszor volt ebben a topikban az elmúlt években. Vjacseszlav Averjanov (aki azóta is repül, berepül és demót repül, főleg géppárban a saját fiával) második nyugat európai megmutatkozása. Az első még Viktor Pugacsov váltópilótájaként, Farnborough-ban volt a 703-as Szu-35-össel, ez pedig Valerij Sendrikkel a hátsó ülésben zajlott, 1999-ben Le Bourget-ban.
    A gép a leges-legelső, 01-es oldalszámú Szu-30MKI prototípus, leánykori nevén piros 58-as Szu-27PU.
    Ebben a gépben az AL-31FP hajtóművek prototípusai voltak, ugyanakkor a sárkány némiképp könyebb volt. Ez meg is látszik a mozgásán.
    A rövid startot követően egyből függőlegesen indul meg a gép, majd egy ferde félbukfencet követően egy vezetett orsót beiktatva jön egy olyan manőver, amit azóta nem látni. Ez a mai Stoper őse. Napjainkban a Szu-30SzM, Szu-35Sz és Szu-57-es gépek (de a finn F/A-18C Hornet és az F-35A is!) azt csinálja, hogy egy dinamikus ugrást követően függőleges vezetett orsót hajt végre, amiből egyből egy szűkített looping közbeni átesés során, mikor talpra visszajön a gép, erőteljesen belépik a gépet, hogy az vezetett lapos dugóhúzóval lifteljen lefelé. Ez a nagy nemzetközi koreográfia.

    Itt ennek még egy több lépcsős kombinációját látjuk, ami amúgy szemre nem is rossz. Kár, hogy ami utána jön, az hazavágta az oroszok mutatványát...

  • Roni
    Iráni Szu-30?

    :eek: Ez mát döfi!
    Olyan rejtélyes, mint a fotó a vörös csillagos F-14esről. Állítólag Iránból származott.
  • Allesmor Obranna
    És akkor most megint ismétlem magamat. Ez a videó már sokszor volt ebben a topikban az elmúlt években. Vjacseszlav Averjanov (aki azóta is repül, berepül és demót repül, főleg géppárban a saját fiával) második nyugat európai megmutatkozása. Az első még Viktor Pugacsov váltópilótájaként, Farnborough-ban volt a 703-as Szu-35-össel, ez pedig Valerij Sendrikkel a hátsó ülésben zajlott, 1999-ben Le Bourget-ban.
    A gép a leges-legelső, 01-es oldalszámú Szu-30MKI prototípus, leánykori nevén piros 58-as Szu-27PU.
    Ebben a gépben az AL-31FP hajtóművek prototípusai voltak, ugyanakkor a sárkány némiképp könyebb volt. Ez meg is látszik a mozgásán.
    A rövid startot követően egyből függőlegesen indul meg a gép, majd egy ferde félbukfencet követően egy vezetett orsót beiktatva jön egy olyan manőver, amit azóta nem látni. Ez a mai Stoper őse. Napjainkban a Szu-30SzM, Szu-35Sz és Szu-57-es gépek (de a finn F/A-18C Hornet és az F-35A is!) azt csinálja, hogy egy dinamikus ugrást követően függőleges vezetett orsót hajt végre, amiből egyből egy szűkített looping közbeni átesés során, mikor talpra visszajön a gép, erőteljesen belépik a gépet, hogy az vezetett lapos dugóhúzóval lifteljen lefelé. Ez a nagy nemzetközi koreográfia.

    Itt ennek még egy több lépcsős kombinációját látjuk, ami amúgy szemre nem is rossz. Kár, hogy ami utána jön, az hazavágta az oroszok mutatványát...


    Ezt biza csúnyán benézte a pilóta,jól megúszták,a nézők még jobban...:eek:
  • Allesmor Obranna
    Itt ennek még egy több lépcsős kombinációját látjuk, ami amúgy szemre nem is rossz. Kár, hogy ami utána jön, az hazavágta az oroszok mutatványát...
    Terven felüli volt a félorsó? Vagy túl nagy varioval kezdtek bele és azt nézték el?
  • molnibalage
    Terven felüli volt a félorsó? Vagy túl nagy varioval kezdtek bele és azt nézték el?
    Komoly zavar volt ott a fóniában, a franciák állítólag beszóltak, hogy a Szuhoj azon nyomban rövidítse le a programját. Ehhez amúgy a joguk megvolt.
    Mind a mai napig kérdés, hogy egy profi bemutató és berepülőpilótát ez miképp zavarhat meg úgy, hogy eggyel több palástorsót visz a mutatványba, amivel túl alacsonyra kerül.
    De legyünk objektívek, lehet, hogy a beviteli magasság nem volt rendjén és a három orsó az pont a kűr része volt.
    Valami nagyon félrement, de szerencsére csak a technika látta kárát.
  • gacsat
    [​IMG]
    Erősen fotóbolt szagú, főleg úgy, hogy minek repülne mellette úgy MiG-25.

    Allesmor Obranna
    Komoly zavar volt ott a fóniában, a franciák állítólag beszóltak, hogy a Szuhoj azon nyomban rövidítse le a programját. Ehhez amúgy a joguk megvolt.
    Mind a mai napig kérdés, hogy egy profi bemutató és berepülőpilótát ez miképp zavarhat meg úgy, hogy eggyel több palástorsót visz a mutatványba, amivel túl alacsonyra kerül.
    De legyünk objektívek, lehet, hogy a beviteli magasság nem volt rendjén és a három orsó az pont a kűr része volt.
    Valami nagyon félrement, de szerencsére csak a technika látta kárát.
    Ha a franciák hibája is volt az oroszok szerint, nem nyújtottak be kártérítést erre vonatkozólag? Vagy simán lezárták azzal, hogy "oroszok, eltolták, csá, lehet menni"?
  • molnibalage
    Erősen fotóbolt szagú, főleg úgy, hogy minek repülne mellette úgy MiG-25.


    Ha a franciák hibája is volt az oroszok szerint, nem nyújtottak be kártérítést erre vonatkozólag? Vagy simán lezárták azzal, hogy "oroszok, eltolták, csá, lehet menni"?
    Aki orosz, az alkoholista és pont. Ami orosz, az meg folyton elromlik. ez köztudomású, nem is kell bizonyítsák.
  • hurci10
    És mit keres ott? Már ennyire nagy a barátság?
    Részt vesz a "Technofest-2019" repülési és üripari kiállításon Isztambulban.Mellette az MSz-21, SSJ-100, BE-200 és a Szu-57 is

Ugrás a fórum topichoz