|

Átalakítja Flankereit Oroszország

Az idei év folyamán 10 darab Szu-35-ös átvételét tervezik az oroszok, de emellett négy darab Szu-27-esüket is beáldozzák egy átalakítás kedvéért.

Az orosz védelmi minisztérium közleménye szerint a 2017-es évben 10 darab Szuhoj Szu-35Sz típusú 4++ generációs vadászbombázót vehet át az Orosz Légierő, emellett 4 darab korábban gyártott Szu-27-est alakíttatnak át Szu-35-össé. Jurij Boriszov a KnAAPO-ban tett látogatása során elárulta azt is, hogy a típus demonstrálta különleges képességeit Szíria felett, a bevetések során Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek védték az orosz bombázókat.

Forrás: KnAAPO ,

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Az Algéria által visszadobott hamis új gépeket leszámítva komolyabb üzletet soha nem sikerült összehozni az indiai 29K exportot leszámítva és az előbbit is sikerült elrontani.
    Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
    https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

    Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
  • molnibalage
    Ezzel az a probléma, hogy a '80-as évek végén (? vagy '90-es évek eljén?) az orosz vezetés kijelentette, hogy nem kíván többet egyhajtóműves gépet beszerezni. Tekintve, hogy a MiG-29 leszármazottak is mennyire "sikeresek" voltak kb. eleve vesztésre lenne ítélve.

    • Az oroszoknak maguknak nem kell.
    • Aki megy egyhajtóműves gépet akar, az választhat a JF-17, az F-16, F-35, Gripen NG, T-50 Golden Eagle, vagy talán használt Mirage-2000 változat és egy ember kedvence a Kfir Block 60 közül aszerint, hogy mi a prefernciája, hogy mi a környezet és mi kell. Ezekkel kéne felvenni a versenyt nulláról. Reménytelen.
    A MiG iroda egyáltalán nem túlzással azért létezik, mert a brand, a neve miatt nem hagyták odaveszni és mert szükség volt rá az indiai exporthoz, amiből végül hazai hajófedélzeti gép is lett. Az Algéria által visszadobott hamis új gépeket leszámítva komolyabb üzletet soha nem sikerült összehozni az indiai 29K exportot leszámítva és az előbbit is sikerült elrontani.
    Ezekkel tisztában vagyok, és értem is, csak az nem fér a fejembe, hogy akkor mi lenne a kotta? Nyomnak kismillió Flanker változatot, ami nekem olyan, mint a második világháború környékén az adott típus közepes magassági elfogó, nagy magassági elfogó, vadász-bombázó, éjszakai vadász, meg mittudomén milyen változatai. Ahogy itt is tárgyaltátok feljebb. Variálnak az utántölthetőséggel, az ülések számával, a kacsaszárnyakkal, stb. Majd valamikor lesz pár ezred a SzU-57-ből, azt jónapot. A többire, meg 30, 34, 35.
    Nem látom be, hogy miért nincs perspektíva egy egy hajtóműves, 5. gen vadászban? És te is itt siklottál félre, hogy én nem negyedikesre gondoltam.
    A MiG-29-nek már a tervezéskor megásták a sírját szerintem. (Egy modellt kaptak a CAGI-tól, azt használta mindkét tervező iroda.) A két hajtómű megdrágította, megbonyolította, és még ezen kívül is sikerült buktatókat betervezzenek. Egy kicsi SzU-27-et gyártottak, ahelyett, hogy a MiG-21 méltó utódját csinálták volna meg.
    Azt meg, hogy teljesen a nulláról kellene kezdeni nem hiszem. Ott vannak a PAK-FA program és a SzU-57 tapasztalatai, eredményei. De ha nulláról indulna, annyi előnye van, hogy nem kell a MiG-29 örökségét görgessék maguk előtt.
  • imike
    Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
    https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

    Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
    Még csak alváltozatban komolyan új gépet sem tervezett a MiG iroda lassan vagy 30 éve. Mert a MiG-29K-t csak újra előszedték, és a MiG-35 Allesmor leírása alapján olyannyira nincs átszabva, hogy egyes hajófedélzeti konstrukciós megoldásokat sem szedtek ki belőle...

    A Szuhoj több száz új gyártású gépet adott el 1990 óta és korszerűsített úgy majdnem 100 gépet. Ehhez képest a MiG sehol nincs.

    borisz
    A MiG-29-nek már a tervezéskor megásták a sírját szerintem. (Egy modellt kaptak a CAGI-tól, azt használta mindkét tervező iroda.) A két hajtómű megdrágította, megbonyolította, és még ezen kívül is sikerült buktatókat betervezzenek. Egy kicsi SzU-27-et gyártottak, ahelyett, hogy a MiG-21 méltó utódját csinálták volna meg.
    .
    Mindig is így volt. Ezért hasonlít egymásra a MiG-21 és a Szu-7 és a Szu-9/11. Még a Szu-17/22 is erre alapozott, csak "megbolondította" variaszárnnyal. Aztán a Szu-24 és MiG-23 egyes alapvető vonásai és a MiG-29 és Szu-27 is.

    Hogy miért lett két hajtóműves a 29-es annak hosszabb története van, amit én nem ismerek eléggé, hogy leírjam. Volt egyhajtóműves kialakítás is emlékeim szerint csak ejtették. Gondolom nem volt hozzá elég erős hajtómű + politika. A 29-es böhöm nehéz lett annak ellenére, hogy méretre nem túl nagy gép. Mért az F-16A-hoz vagy C-hez és pislogj, hogy mennyire rohadt nehéz. Vagy az EF Typhonhoz. Lásd a nem túl régi Aircrew Interview magyar leiratot. Még, ha valahogy az AL-31 is kerülhetett volna bele - ami jó lett volna, de akkor a másik hajtóműves irodával mi lett volna? - az is kevés lenne egy 10+ tonnás üres tömegű géphez. Szerintem.
  • molnibalage
    Az oroszoknak maguknak nem kell.
    Csak mert akkor nem akarták, nem vennék mérget arra, hogy most nem kéne nekik. Ok, hogy most is azt hangoztatják, de nekem amolyan arcmentés érzésem van ezektől.
  • Mind a 21-es, mind a 29-es egyik Achilles-sarka a kis hatósugár. Érdekes módon a kéthajtóműves 29-es sem tudott ezen átlépni. Hogy ez egyhajtóműves AL-31-es másfajta 29-essel ment volna? Ezt én így meg nem mondom neked...

    Mindenesetre beszédes az amerikai megközelítése a problémának, ezt már legalább kétszer írtam asszem. A Szu-27 esetén irgalmatlan belső tüzelőanyag készletet biztosítottak. A gép maga ettől viszony sokkal nehezebb lett, mint az F-15C, nemhogy az A változatnál, cirka 3-3,5 tonnával. Csak éppen ezt nem póttartálykkal, hanem belsőben viszi, ami azt jelenti, hogy a gép kicsit nagyobb homlokfelülettel, de sokkal optimálisabb hullámellenállással éri el ezt. Csak cserébe viszi a plusz tömeget. Viszont szuperszonikus gyorsításhoz és rövid ideig tartó rohangáláshoz sokkal több keróval vághat neki, adott estben, vagy akár manőverező légiharchoz. Csak éppen azért a +3 tonna, az +3 tonna. A légellenállás a kigyorsításoknál jó, de függőleges manőverek esetén a gravitáció is játszik.

    (A F-14-nél is látszanak majd ezek, ha egyszer végre sikerülne megint dolgozni a repteljesítményes íráson...)

    Az F-15 és az F-16 is viszont arra bazírozik, hogy van tanker és rohadt nagy pótosok. Ezzel a CAP zóna / harci zónába mehet a gép sok keróval és eldobva azokat a belső kapacitás a maximumával vághatnak neki és hazafelé ezzel még tankerral is haza lehet jutni. Az oroszoknál viszont a Szu-27Sz nem volt légiutántölthető, tehát a hazafelé úthoz a kerót a gépek kell cipelnie magával és az ahhoz szükséges plusz szerkezeti tömeggel.

    Hol az egyik megoldás jobb, hol a másik. Ellenben az F-16 utódja az F-35A hogyan néz ki? A stealth miatt erősen Szu-27Sz koncepció. Annyi keró, ami csak belefér. Az F-35A az F-16C belső kapacitásának majdnem 2,5-szeresével bír. Brutális.

    Az F-15E + CFT koncepció is valójában az F-15C szuhojosítása* volt az én szememben, csak ezt soha nem monda ki a jenki, mert az mégis hogyan festene... :)

    A gép üres tömege lett több és a légellenállása picit nagyobb szubszonikusan és lényegesen nagyobb szuperszonikusan, de alapvetően a ott is ez lényegében a belső kerókészlet megnövelése, mert a CFT ugyebár nem dobható le. Csak ez off design állapotban elég érdekes vadászgéppé tette a -229-er hajtóműves F-15E-t főleg, ameddig azon volt AN/APG-70, de az F-15C gépeknek csak töredékén volt régen.Ez ma még viccesebb azon F-15E legacy gépeknél, amiben GE F110 hajtómű van.

    Úgy megnézném, hogy egy CFT nélkül F-15SA vagy SG mit művelne egy F-15C ellen. Vagy akár CFT-vel.

    *Na jó, igazából talán helyesebb lenne az F-15C F-111-esetése.

    Mackensen
    Csak mert akkor nem akarták, nem vennék mérget arra, hogy most nem kéne nekik. Ok, hogy most is azt hangoztatják, de nekem amolyan arcmentés érzésem van ezektől.
    A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának. A szomorú igazság, hogy az USA-nak sem fér bele az, hogy legyen F-15/F-16 szerű párosa ma. Nem, az F-22/F-35 nem ilyen. Nem azonos koncepció szerint készültek. Meg a kettő közt van laza 15-20 év. Az F-15/F-16 és a MiG-29/Szu-27 nem ilyen volt.

    Az oroszoknak a Szu-30 modifikációk és Sz-35Sz mellett már nem telik a Szu-57-re sem.

    + OFF

    úgy hogy a T-14 Aramat is kapott egy szép visszavágást és szép, szép pl, Kirovok közül kettő igen durva korszerűsítése, ha mellettük 30+ éves markonyi romboló van. Mondjuk az új fregattjuk olyan tömör és kompakt, ami komolyan (?) felveti a kérdést, hogy kell-e nagyobb hajó vagy sem. Mert lehet jenki módon is "mindenre Arleigh Burke" osztályt játszani, csak erre az orosznak megint nincs pénze. Mi lesz az új rombolóval? Az hogy áll?
    Erre majd a megfelelő topikban válaszoljatok kérem, ez csak mellékszál.

    ON
  • molnibalage
    Mind a 21-es, mind a 29-es egyik Achilles-sarka a kis hatósugár. Érdekes módon a kéthajtóműves 29-es sem tudott ezen átlépni. Hogy ez egyhajtóműves AL-31-es másfajta 29-essel ment volna? Ezt én így meg nem mondom neked...

    Mindenesetre beszédes az amerikai megközelítése a problémának, ezt már legalább kétszer írtam asszem. A Szu-27 esetén irgalmatlan belső tüzelőanyag készletet biztosítottak. A gép maga ettől viszony sokkal nehezebb lett, mint az F-15C, nemhogy az A változatnál, cirka 3-3,5 tonnával. Csak éppen ezt nem póttartálykkal, hanem belsőben viszi, ami azt jelenti, hogy a gép kicsit nagyobb homlokfelülettel, de sokkal optimálisabb hullámellenállással éri el ezt. Csak cserébe viszi a plusz tömeget. Viszont szuperszonikus gyorsításhoz és rövid ideig tartó rohangáláshoz sokkal több keróval vághat neki, adott estben, vagy akár manőverező légiharchoz. Csak éppen azért a +3 tonna, az +3 tonna. A légellenállás a kigyorsításoknál jó, de függőleges manőverek esetén a gravitáció is játszik.

    (A F-14-nél is látszanak majd ezek, ha egyszer végre sikerülne megint dolgozni a repteljesítményes íráson...)

    Az F-15 és az F-16 is viszont arra bazírozik, hogy van tanker és rohadt nagy pótosok. Ezzel a CAP zóna / harci zónába mehet a gép sok keróval és eldobva azokat a belső kapacitás a maximumával vághatnak neki és hazafelé ezzel még tankerral is haza lehet jutni. Az oroszoknál viszont a Szu-27Sz nem volt légiutántölthető, tehát a hazafelé úthoz a kerót a gépek kell cipelnie magával és az ahhoz szükséges plusz szerkezeti tömeggel.

    Hol az egyik megoldás jobb, hol a másik. Ellenben az F-16 utódja az F-35A hogyan néz ki? A stealth miatt erősen Szu-27Sz koncepció. Annyi keró, ami csak belefér. Az F-35A az F-16C belső kapacitásának majdnem 2,5-szeresével bír. Brutális.

    Az F-15E + CFT koncepció is valójában az F-15C szuhojosítása* volt az én szememben, csak ezt soha nem monda ki a jenki, mert az mégis hogyan festene... :)

    A gép üres tömege lett több és a légellenállása picit nagyobb szubszonikusan és lényegesen nagyobb szuperszonikusan, de alapvetően a ott is ez lényegében a belső kerókészlet megnövelése, mert a CFT ugyebár nem dobható le. Csak ez off design állapotban elég érdekes vadászgéppé tette a -229-er hajtóműves F-15E-t főleg, ameddig azon volt AN/APG-70, de az F-15C gépeknek csak töredékén volt régen.Ez ma még viccesebb azon F-15E legacy gépeknél, amiben GE F110 hajtómű van.

    Úgy megnézném, hogy egy CFT nélkül F-15SA vagy SG mit művelne egy F-15C ellen. Vagy akár CFT-vel.

    *Na jó, igazából talán helyesebb lenne az F-15C F-111-esetése.


    A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának. A szomorú igazság, hogy az USA-nak sem fér bele az, hogy legyen F-15/F-16 szerű párosa ma. Nem, az F-22/F-35 nem ilyen. Nem azonos koncepció szerint készültek. Meg a kettő közt van laza 15-20 év. Az F-15/F-16 és a MiG-29/Szu-27 nem ilyen volt.

    Az oroszoknak a Szu-30 modifikációk és Sz-35Sz mellett már nem telik a Szu-57-re sem.

    + OFF

    úgy hogy a T-14 Aramat is kapott egy szép visszavágást és szép, szép pl, Kirovok közül kettő igen durva korszerűsítése, ha mellettük 30+ éves markonyi romboló van. Mondjuk az új fregattjuk olyan tömör és kompakt, ami komolyan (?) felveti a kérdést, hogy kell-e nagyobb hajó vagy sem. Mert lehet jenki módon is "mindenre Arleigh Burke" osztályt játszani, csak erre az orosznak megint nincs pénze. Mi lesz az új rombolóval? Az hogy áll?
    Erre majd a megfelelő topikban válaszoljatok kérem, ez csak mellékszál.

    ON
    Azt azért látni kell,hogy az amerikai haderő jelenleg nagy volumenű fejlesztésből kettőt futtat:F-35 és az új hotdozó.Az oroszok fejlesztenek,SZU-57-et,T-14-et,Lídert,SSN-t és SLBM-et.
  • imike
    Azért 3 éve Egyiptom is rendelt 50 db-ot:
    https://htka.hu/2016/02/06/egyiptom-50-darab-mig-29mm2-vadaszgepet-rendelt/

    Meg még van 135 Mig-31-es Orosz szolgáltatban, amiket folyamatosan fejlesztenek. Szóval azért, ha akadozva és döcögve, de még mindig van munka a MiG-nél.
    .
    .
    A Mig-31 is egy jo kerdes, öreg gep a BM tuning ellenere is. Mondjuk ez a Kinhzal project egy kisebb reszuknek ad eselyt a tovabbelesre, de amugy szerintem a Szu-34 atvehetne a szerepköret mint hosszutavu örjaratozo gep ket ulessel.
  • dudi
    Azt azért látni kell,hogy az amerikai haderő jelenleg nagy volumenű fejlesztésből kettőt futtat:F-35 és az új hotdozó. Az oroszok fejlesztenek,SZU-57-et,T-14-et,Lídert,SSN-t és SLBM-et.
    .
    .
    Az oroszok mentsegere legyen mondva, annyiban azert kenyszerhelyzetben vannak, hogy 90 es kb 2010 között semmifele fejlödest nem mutattak, meg szintentartasrol is nehez beszelni, igy mostanra böven lett minden teren behoznivalojuk.
  • weasel007
    Vagy egy újabb Szu-27 változat, mondjuk Szu-41 néven :)
    .
    .
    Szerintem a Szu-34 jo alap lehetne. Ketuleses, a pilotak kenyelmet WC es minimalis "konyha" is szolgalja, hosszutavu bevetesre a legalkalmasabb vadaszgep. Gepagyu, legiharcfegyverzetre jelenleg is van lehetöseg, pluszban el kene latni az R-37M-mel, kicsit atszabni az elektronikat a feladathoz, es akar mehetne is.
  • molnibalage
    Aki megy egyhajtóműves gépet akar, az választhat a JF-17, az F-16, F-35, Gripen NG, T-50 Golden Eagle, vagy talán használt Mirage-2000 változat és egy ember kedvence a Kfir Block 60 közül aszerint, hogy mi a prefernciája, hogy mi a környezet és mi kell. Ezekkel kéne felvenni a versenyt nulláról. Reménytelen.
    Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.
    molnibalage
    A legcsekélyebb jelét sem láttam annak az elmúlt 15 évben, hogy ne kéthajtóművest akarnának.
    Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57.
  • Mackensen
    Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57
    Igazából mindenből fejlesztik a vadiújat (Szu-57, T-14, T-15, Bumeráng, új dzsipek, az új korvettek, fregattot, Líder, a Kamov új heli projektje), viszont szembejött a pofonvagon, amit pénznek hívnak. A legtöbb projekt belassult, de haladnak jónéhánnyal.
  • arbalest
    Igazából mindenből fejlesztik a vadiújat (Szu-57, T-14, T-15, Bumeráng, új dzsipek, az új korvettek, fregattot, Líder, a Kamov új heli projektje), viszont szembejött a pofonvagon, amit pénznek hívnak. A legtöbb projekt belassult, de haladnak jónéhánnyal.
    Egyhajtóművesből is volt egy elkaszált fejlesztés (a Mig irodáével kettő), de a hh lezárta után a Szuhoijnak volt egy terve.
  • Mackensen
    Egyhajtóművesből is volt egy elkaszált fejlesztés (a Mig irodáével kettő), de a hh lezárta után a Szuhoijnak volt egy terve.
    Nem terv volt csak egy koncepció amit el is vetettek.
  • MMPP Szaljut jól látom, hogy végül része lett a MMPP Szaljut United Engine Corporation., ahogy 2016-ban megjósolta Allesmor?
  • molnibalage
    MMPP Szaljut jól látom, hogy végül része lett a MMPP Szaljut United Engine Corporation., ahogy 2016-ban megjósolta Allesmor?
    Mi a különbség?
  • molnibalage
    MMPP Szaljut jól látom, hogy végül része lett a MMPP Szaljut United Engine Corporation., ahogy 2016-ban megjósolta Allesmor?
    ?
    MMPP Szaljut már régen nem létezik. АО НПЦ газотурбостроения „Салют“ (AO NPC gazoturbosztrojenyija "Szaljut") a neve . Már 2015-től része az UEC-nek.
  • Capslock27
    .
    .
    A Mig-31 is egy jo kerdes, öreg gep a BM tuning ellenere is. Mondjuk ez a Kinhzal project egy kisebb reszuknek ad eselyt a tovabbelesre, de amugy szerintem a Szu-34 atvehetne a szerepköret mint hosszutavu örjaratozo gep ket ulessel.
    Nem hiszem, hogy bírná azt a tempót.
  • Mackensen
    Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.

    Hát mert a legcsekélyebb jel sem mutatkozott arra, hogy mást is képesek lennének kifejleszteni és rendszeresíteni, mint amit a hidegháborúban kifejlesztettek. A múlt terveit reszelgetik mind a mai napig. Ok, van már Szu-57.
    .
    .
    De ha megnezzuk, az amerikaiak se mutattak sok teljesen ujat. F-15, F-16, F-18 valtozatai, Abrams tank, Arleigh Burke osztaly, AMRAAM raketa, Trident ICBM, stb. Az F-22 es F-35 se uj, csak sokaig tartott a fejlesztesuk, ezert tunnek ujnak.
  • Mackensen
    Csak most veszem észre, hogy a J-10 kimaradt.
    Mert azt nem exportálják senkinek, ergo nem elérhető. Nem választható.
    Capslock27
    .
    .
    De ha megnezzuk, az amerikaiak se mutattak sok teljesen ujat. F-15, F-16, F-18 valtozatai, Abrams tank, Arleigh Burke osztaly, AMRAAM raketa, Trident ICBM, stb. Az F-22 es F-35 se uj, csak sokaig tartott a fejlesztesuk, ezert tunnek ujnak.
    Ez nem igaz. Az F-35 a hidegháború végén nyomokban sem létezett. A Super Hornet legalább annyira új gép, mint a Szu-35Sz sőt, annál sokkal több.
    Bár ez most nem vágom, hogy hogyan jön ide.

    (A Virgina osztály meg teljesen új hidegháború utáni tengó osztály.)
  • molnibalage
    Mert azt nem exportálják senkinek, ergo nem elérhető. Nem választható
    Kínálják exportra, Argentínánál és Iránnál ajánlat is volt.
  • arbalest
    Kínálják exportra, Argentínánál és Iránnál ajánlat is volt.
    Akkor tévedtem. Ezek elkerülték a figyelmem. Én eddig úgy tudtam, hogy a JF-17 pont emiatt készült, hogy J-10 maradjon belül.
  • molnibalage
    Akkor tévedtem. Ezek elkerülték a figyelmem. Én eddig úgy tudtam, hogy a JF-17 pont emiatt készült, hogy J-10 maradjon belül.
    A JF-17 elsősorban Pakisztánnak készült, másodsorban exportra. Illetve csak részben konkurensek házon belül, a J-10 azért egy potensebb, közepes gép.

Ugrás a fórum topichoz