|

Így csapatnak a tengerész Kamovok

Az alábbi videón az Orosz Haditengerészet hajófedélzeti üzemelésre alkalmas Kamov Ka-52K típusú harci helikoptereiről mutatunk látványos felvételeket a Sputnyik hírügynökségnek köszönhetően.

Fórum hozzászólások

  • 1 of the Ka-52M protos made its maiden flight today. Ka-52M’s OES-52 & elements of the new self-defence suite developed within OKR Monoblok been tested on Ka-52Ks, & Rezets AESA installed on Ka-52K 103 Yellow.Some of those systems to b eventually retrofitted on in-service Ka-52s

    [​IMG]
  • boki
    H-35
    Jogos. Már megint rosszul írták, én meg nem figyeltem eléggé.
    Köszönöm a kiigazítást. Különben ezt a rakétát integrálták a fegyverzetbe, vagy csak kipróbálták?
  • ghostrider
    Jogos. Már megint rosszul írták, én meg nem figyeltem eléggé.
    Köszönöm a kiigazítást. Különben ezt a rakétát integrálták a fegyverzetbe, vagy csak kipróbálták?
    Papíron van hozzá, de kipróbálva-indítva nem volt. Ez kép egy sorozat része , ami néhány éve készült. Viszont a Szu-34-ről már indították.
  • boki
    A déli katonai körzetbe is megérkezett a Vihr-1, így először indíthattak a rakétát az Alligátorok
    jobb későn mint soha
  • gacsat
    Nem jártak már le a szubszónikus hajó elleni rakéták?
    Ezek kicsik es könnyebbek azaz nagyobb mennyiséget tudsz vinni.
  • dudi
    Miert van későn?
    A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
    Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
    Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.
  • Allesmor Obranna
    A késő-szovjet/új-orosz rakétafegyverzetek közül, mint az R-77-es és az R-37-es után végre a Vihr is révbe érni látszik.
    Ez se mai találmány, de az R-77-1-eshez és az R-37M-hez hasonlóan az Vikhr-1-es is az elődtípus alapos átdolgozásával jött létre.
    Szóval a jobb későn, mint soha arra vonatkozott - és ezzel egyet is értek - hogy ez a rendszer se mi találmány. Hosszú évekig csak ígéret volt, a másik két rakétához hasonlóan ez is közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt torpant meg legalább két és fél évtizednyire.
    Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
  • dudi
    Későnk akkor jön egy ATGM vagy egy légi harc rakéta(vagy bármi),ha az elődtípus már nem tudja kielegíteni az igényeket,azaz az ellenség harckocsijai vagy légi harc rakétái túlhaladják a meglévő eszközt.Az ATAKA V esetében erről beszélni nem lehet,mert az még ma is elég minden szóbajöhető ellenség ellen (nem az USA nem szóbajöhető ellenség bár az Abrams-et is megtréfálhatja az ATAKA V).Viszont az R-77-1 az egyértelműen késett vagy 20-25 évet.
    Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
    Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
    Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
    De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
  • Allesmor Obranna
    Annyiban árnyalnám a dolgot, hogy ilyenkor nem csak a leküzdendő célokkal szembeni alkalmasságot kell vizsgálni, de a cél leküzdésének módját is.
    Az Ataka rádió-parancsközlő rendszere és a sebessége komolyabb korlátokat jelent a helikopternek, mint jó légköri viszonyok esetén a Vihr-1-es. Az Ataka se lassú, de a Vihr-1-es az gyorsabb.
    Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
    De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
    Jobb a Vikhr-1 ez tény,de a szükséges mértékben az ATAKA V is megfelel,ezért mondom azt,hogy nem késett a Vikhr-1.A szükséges és elégséges elvéről pedig biztosan többet tud egy mérnök mint én.

    Félreértés ne essék pont én nem vagyok a modern technika ellen és mindenfajta módon támogatom a modern tehnikát!
  • Allesmor Obranna
    Ez utóbbi gyorsabban fogja be a célt, a helikopter személyzetétől függetlenül is célra vezethető és gyorsabban is éri el a célját.
    De mivel félaktív-lézeres önrávezetésű, így ez is zavarható, vagy megvannak az alkalmazhatóságának korlátai.
    A Vikhr a Kornethez hasonló lézeres vezetősugaras irányítású, külső forrás nem tudja célra vezetni cserébe majdnem lehetetlen zavarni, a Shturm/Ataka fejlesztett, Ka-52-re integrált verzióját egészítették ki félaktív lézeres önirányítással, az tényleg tud használni külső célmegjelölést.
  • Ruby de Puteaux
    A Vikhr a Kornethez hasonló lézeres vezetősugaras irányítású, külső forrás nem tudja célra vezetni cserébe majdnem lehetetlen zavarni, a Shturm/Ataka fejlesztett, Ka-52-re integrált verzióját egészítették ki félaktív lézeres önirányítással, az tényleg tud használni külső célmegjelölést.
    Értem.

Ugrás a fórum topichoz