|

Így csapatnak a tengerész Kamovok

Az alábbi videón az Orosz Haditengerészet hajófedélzeti üzemelésre alkalmas Kamov Ka-52K típusú harci helikoptereiről mutatunk látványos felvételeket a Sputnyik hírügynökségnek köszönhetően.

Fórum hozzászólások

  • A
    Allesmor Obranna
    Ka-52, ezúttal PZU-k nélkül. Ritka látvány.

    [​IMG]
    Az interneten elérhető orosz helikopteres fotóanyagot nézve azt látom, hogy november környékén szinte az összes típusról leszedik a PZU-t aztán tavasszal rakják csak vissza.
  • sidewinder12
    A

    Az interneten elérhető orosz helikopteres fotóanyagot nézve azt látom, hogy november környékén szinte az összes típusról leszedik a PZU-t aztán tavasszal rakják csak vissza.
    A Ka-52-esekről nem szokták, ezért is tűnt fel nekem.
  • boki
    Ez a lapátjai alapján Ka-52K, tehát behajtható lapátos (a lapátok bekötését kell figyelni), francia FLIR van rajta és új kialakítású (L-418-5) DIRCM a jelenleg rendszeresített Vigyebszk/Prezigyent-Sz (L-370-5) helyett. Normálisan az ember azt várná, hogy a Vigyebszk exportváltozata, vagyis a Prezigyent-Sz kerüljön erre a gépre, de ez nem az, hanem az új típus.
    A francia FLIR pedig sokkal kisebb, sokkal könyebb.
    Kíváncsi vagyok a radarjára, mert ott elvben akár az új AESA is szóba jöhet.

    A korábban átadott egyiptomi Ka-52-esek lapátjainak bekötései sima, szárazföldi megoldások voltak:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Viszont a mostani képek alapján ez a K gépek behajtható lapáttő kialakítású verziói:

    [​IMG]
  • Roni
    https://defence-blog.com/news/russi...-vision-goggles-that-outshine-us-analogs.html


    [​IMG]
    Mindkettőt illetve bocsánat, mindhármat próbáltad már? Repültél velük éjszaka kis magasságban?! Így már tudsz róluk mindent?! Csak azért kérdezem, mert én nem.Viszont én elolvastam az EREDETI cikket, amire az általad linkelt cikk hivatkozik. Viszont az általad linkelt cikk szerzője kifelejtett belőle olyan részeket, amik az erdeti cikkben benne voltak, és szükségesek az összkép megértéséhez. Mint például azt a pár mondatot, amiben arról van szó, hogy 2016-ban tereptárgynak ütközött Szíriában, éjszakai repülés közben egy Mi-28N. Ott a vizsgálat során egyértelműen kiderült,hogy a pilóták elvesztették az orientációjukat,és ez okozta a katasztrófát. Ebben pedig közrejátszott a 90-es években gyártott ONV-1 "Szkoszok" éjjellátó szemüveg elégtelen teljesítménye. A vizsgálat után megtiltották az ONV-1 "Szkoszok" éjjellátóval történő repülést, és minden személyzet vadonatúj, modern GEO-ONV-1-est kapott helyette. (Adhattak volna más típusjelet az új éjjellátó szemüvegnek, de úgy túl egyszerű lenne...)
    Továbbá az angol cikk vége nekem úgy tűnik,hogy félre van fordítva.
    Az orosz eredetiben ez áll:
    "Пилотажные очки ночного видения типа "ГЕО-ОНВ1" предназначены не для применения вооружения, а для осуществления взлета, посадки на неподготовленные площадки и ориентации в пространстве при пилотировании вертолетов ночью."

    Vagyis,hogy a GEO-ONV-1 éjjellátó szemüvegek rendeltetése NEM a fegyveralkalmazás, hanem fel és leszállások végrehajtása előkészítetlen területekről, továbbá megfelelő orientáció biztosítása az éjszakai körülmények közti helikoptervezetéshez. Ehhez képest az angol cikkben pedig az áll, hogy fegyveralkalmazáshoz használják továbbá éjszakai fel-leszállásokhoz és repüléshez. Ami nem is túlzottan meglepő, hiszen a Mi-28N és a Kamov Ka-52 is rendelkezik, saját FLIR rendszerrel, saját éjszakai célfelderítő, megjelölő és célleküzdő képességgel, nem kell feltétlenül arra várjon, hogy az "avianavodcsik" a földről, lézerpointerrel kijelölje neki a célpontot. Azért emlegettem három éjjellátót, mert van a régi ONV-1 "Szkoszok", ami az angol cikkből valahogy kimaradt, van az új,modern GEO-ONV-1 és van az amerikai amit a magyar Mi-24-esek pilótái használnak. Némi off ként megjegyezném,hogy nem lepne meg, ha a magyar pilótákat esetleg még a régi éjjellátóval képezték volna ki Oroszországban.
    Az eredeti cikk, amit mindenkinek érdemes elolvasnia, kivéve persze,ha kipróbálta már mindhárom éjjellátót éjszakai repülés közben és van saját, személyes tapasztalata. Mert az nyilván többen ad egy cikknél:
    https://tass.ru/armiya-i-opk/6212976



    :
  • A Ka-52-es hat darab lapátja még mindig összesen vagy száz kilóval könnyebb, mint a klasszikus Mi-24-esek öt lapátja. És valamivel könnyebb, de méretéből és szerkezetéből adódóan jóval egyenszilárdabb, mint a Mi-28-asok és Mi-35-ösök öt lapátja.

Ugrás a fórum topichoz