|

Elkészült a PAK-DA életnagyságú makettje

A TASzSz hírügynökség beszámolója alapján elkészült az új orosz bombázó, a PAK-DA életnagyságú makettje.

Számos, szálerősítésű műanyagból készült arányosan kicsinyített makett után a végső kialakítást életnagyságú, fából készült maketten demonstrálják. (Az életnagyságú makett emellett hasznos bizonyos műszaki megoldások teszteléséhez, valamint a gyártósablonok, állványok megalkotásához, vagy a gyártósori mozgatás megtervezéséhez.) A TASzSz informátora szerint egyébként az összes legyártott modellverzió többé-kevésbé csupaszárny kialakítású, így valószínűleg a kiválasztott végső elrendezés is az lesz.

A kép csak illusztráció! ,

A Tupoljev gyár kivitelezésében készülő repülőgép lesz az első orosz bombázó, mely nem a nagy sebességre alapozza túlélési képességei javítását, hanem a lopakodó technológiára. Minden jel arra utal, hogy a gép csupaszárny kialakításával oldják meg az alacsony észlelhetőség problémáját, és a B-2 Spirithez, valamint a tengerentúlon fejlesztés alatt álló B-21, avagy LRSB-hez (Long Range Strike Bomber) hasonlóan szubszonikus tartományban közelíti meg majd céljait. Méreteit tekintve a Boeing 757-eshez áll majd legközelebb az új gép, hatótávolságát az amerikai katonai szakértők 6740 tengeri mérföldre becsülik. 30 tonnás fegyverterhelésében nagy hatótávolságú, nukleáris és hagyományos robbanófejjel is felszerelhető robotrepülőgépek, valamint precíziós irányítású ejtőfegyverek is szerepelnek, sőt, hiperszonikus rakéták üzembe állítását is tervezik, így a gépnek nem is kel megközelítenie a legjobban védett célpontokat egy esetleges bevetésen.

Fórum hozzászólások

  • http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ratégiai_bombázó_Piotr_Butowski_Orosz_Légierő

    Ez csak kifogás szerintem:hadonaszos:

    Putyin úgy csinál mint ha kurva nagyon nagy szükség lenne a kh-101/102 hordozóra .

    "a PAK-DA első repülése az eredetileg tervezett 2019-ről kb. öt évet tolódik a Tu-160M2 projekt beindítása miatt"

    Az is kifogás hogy Pakfa is az új hajtómű miatt kell majd 2027-re.

    Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
    És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz :confused:
  • Roni
    Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
    És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz
    Tévedés. A PAK-FA programban hátráltató tényező nem csak a hajtómű, hanem a fegyverzet és a komplett integráció. Igen ez utóbbi kettő valóban megvan már Nyugaton, ez idáig tehát még igaz is. De a hajtómű, amit a Szu-57-esnek szánnak, az már más tészta. Az véletőleg a legújabb F135-össel lesz egy ligában, legalábbis a tervek szerint, de koránt sem egy Snecma M88 vagy egy Volvo RM12. De még az amúgy minden aspektusában modern EJ200-ashoz képest is progresszívabbnak igérik.

    És, hogy hol tart a Szu-35Sz az F-16 block 52/60-hoz képest? Had kezdjek egy kötözködéssel. A block 52-es és a block 60-as az nagyon nem egy szint. Ez két külön világ.
    Avionika, hajtómű, EW tekintetében itt generációs előrelépés van.
    Hanem, ha már a Szuhojhoz kell hasonlítani, a Szu-35Sz inkább a block 60-ashoz van közelebb, mint az 52-eshez.
    Leszámítva pár "apróságot".
    Ugyanis az 50/52-es család (csak hajtóműben van eltérés) modernizáció csomgaja lényegében bármelyik már átadott gépet a fent nevezett block 60-as avionikai szintjére hoz fel, ha valaki kéri.
    És az AESA radar az bizony fejlettebb, mint a Szuhoj mehanikusan is mozgatható PESA rendszere.
    Azonban ezek az upgrade kit-ek nem tartalmazzák a hajtómű modernizációját, vagy cseréjét. Ennek oka, hogy a block 60-as F110GE132-es hajtóműve ugye eleve nem jó az 52-esekbe, de az 50-esekbe (ahová már befér) is felesleges. Többet is fogyaszt, jóval drágább is. Csak az UAE fizette meg.
  • varga dima
    Mai info szerint Kazanyi repülő gyár felkészült az első PAK-DA prototípusok gyártására. Műszaki dokumentáció el van fogadtatva. Szerződés aláírva.
    Ezen csak azért nem lepődök meg mert tegnap volt a vpkname oldalon hogy felgyorsítják a PAKDA programot .
  • Allesmor Obranna
    Vajon mi lett a Tu-160M2-vel? Mert a beígért tizeniksz Tu-160M az nem az 50 darab M2...
    Remélem meg jön az józan ész és semmi nem lesz belőle
  • silurusglanis
    Te se vagy normális :D :D
    Pedig amikor ezt írtam akkor még nem is ittam semmilyen ihletnövelő alkoholtartalmú italt :D
  • Izvesztyija lap birtokába jutott a PAO Tupoljev és az orosz VM között aláírt szerződés(OKR), így újabb részletek derültek ki a gépről.

    3 repülési protóra van megrendelés. Előzetes tesztek 2023. áprilisban , állami tesztek 2026 . februárban. kezdődnek. A csupaszárny kialakítású csökkentett észlelhetőségü gép hagyományos és nukleáris fegyverzet(robotrepülő) mellett hiperszónikus rakétákat és önvédelem céljából levegő-levegő rakétákat is hordoz majd.4 fős személyzet lesz a gépen. Számukra már a 12 katapult ülés is meg van rendelve 500 millió Rubel értékben.

    https://iz.ru/963694/anton-lavrov-r...irovshchiku-naznachili-sroki-vykhoda-v-seriiu
  • Engedjék már el az oroszok ezt a csökkentett észlelhetőségű koncepciót az oroszok. Hisz olyat úgy sem tudnak építeni, valahol mindig kilóg a lóláb.
  • Kulso_54
    Engedjék már el az oroszok ezt a csökkentett észlelhetőségű koncepciót az oroszok. Hisz olyat úgy sem tudnak építeni, valahol mindig kilóg a lóláb.
    A szovjet Tu-95MSz, Tu-22M3 és majd a Tu-160 leváltására készül.
  • Kulso_54
    Engedjék már el az oroszok ezt a csökkentett észlelhetőségű koncepciót az oroszok. Hisz olyat úgy sem tudnak építeni, valahol mindig kilóg a lóláb.
    .
    .
    Hat vegulis önmagukhoz kepest csökkentik az eszlelhetöseget. Igaz nem sokkal, nade akkor is.... Olyan ez, mint a "magyar narancs". :)
  • A csupaszárny gépeknek eleve alacsony az RCS értéke. ;)
    Meg amúgy is, honnan a búbánatos f@szból tudják itt egyesek, hogy az oroszok nem tudnak alacsony RCS értékű gépet tervezni?
    Tudja bárki a MIG-29/Szu-25/27/30/34/35/57 (PAKFA) RCS értékét? Vagy bármelyik nyugati gépét? Agyam eldobom néha.....:mad:
  • fip7
    A csupaszárny gépeknek eleve alacsony az RCS értéke. ;)
    Meg amúgy is, honnan a búbánatos f@szból tudják itt egyesek, hogy az oroszok nem tudnak alacsony RCS értékű gépet tervezni?
    Tudja bárki a MIG-29/Szu-25/27/30/34/35/57 (PAKFA) RCS értékét? Vagy bármelyik nyugati gépét? Agyam eldobom néha.....:mad:
    Ez egy érdekes kérdés.[​IMG]
    Szuhoj T-4MS tervezete,amit a Tu-160-t eredményező tervpályázatra csináltak.Hátracsapott szárnyakkal elég kis radarkeresztmetszetet vártak tőle.De nem épült meg.DE a 80as években a Tu-22M váltására is terveztek egy csökkentett radrvisszaverődéű gépet,de az sem épült meg.
  • Negan

    A Szuhoj T-4MS egy bitang komoly cucc lett volna, csak hát a megépítése messze meghaladta az SZU valós képességeit. El is engedték a dolgot.

Ugrás a fórum topichoz