|

Elkészült a PAK-DA életnagyságú makettje

A TASzSz hírügynökség beszámolója alapján elkészült az új orosz bombázó, a PAK-DA életnagyságú makettje.

Számos, szálerősítésű műanyagból készült arányosan kicsinyített makett után a végső kialakítást életnagyságú, fából készült maketten demonstrálják. (Az életnagyságú makett emellett hasznos bizonyos műszaki megoldások teszteléséhez, valamint a gyártósablonok, állványok megalkotásához, vagy a gyártósori mozgatás megtervezéséhez.) A TASzSz informátora szerint egyébként az összes legyártott modellverzió többé-kevésbé csupaszárny kialakítású, így valószínűleg a kiválasztott végső elrendezés is az lesz.

A kép csak illusztráció! ,

A Tupoljev gyár kivitelezésében készülő repülőgép lesz az első orosz bombázó, mely nem a nagy sebességre alapozza túlélési képességei javítását, hanem a lopakodó technológiára. Minden jel arra utal, hogy a gép csupaszárny kialakításával oldják meg az alacsony észlelhetőség problémáját, és a B-2 Spirithez, valamint a tengerentúlon fejlesztés alatt álló B-21, avagy LRSB-hez (Long Range Strike Bomber) hasonlóan szubszonikus tartományban közelíti meg majd céljait. Méreteit tekintve a Boeing 757-eshez áll majd legközelebb az új gép, hatótávolságát az amerikai katonai szakértők 6740 tengeri mérföldre becsülik. 30 tonnás fegyverterhelésében nagy hatótávolságú, nukleáris és hagyományos robbanófejjel is felszerelhető robotrepülőgépek, valamint precíziós irányítású ejtőfegyverek is szerepelnek, sőt, hiperszonikus rakéták üzembe állítását is tervezik, így a gépnek nem is kel megközelítenie a legjobban védett célpontokat egy esetleges bevetésen.

Fórum hozzászólások

  • Fade
    Bizonyítékot? Rá kell nézni.
    https://htka.hu/wp-content/uploads/2013/10/northrop_grumman_NGB_bomber_1-660x440.jpg

    Amennyire agyedi dizájn lett Orosz (és Kínai) részről 5 gen vadászra annyira nem ezen "makett" esetén.
    Nem kéne készpénznek venni a nem túl szerencsés illusztrációt(képet) -biztos nem úgy fog kinézni :)
    Értelmetlen addig találgatni amíg nem lesz hivatalos "valam", illetve volt korábban egy szélcsatornás PAK-DA teszt a CAGI-ban.
  • Probable PAK DA/Izdeliye 80 (©Butowski/Air&Cosmos/bmpd) . 145 tons, 30 tons payload, 15000 km range, 2 engines with 23 tons thrust based on NK-32-02.

    [​IMG]
    [​IMG]
  • http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...ratégiai_bombázó_Piotr_Butowski_Orosz_Légierő

    Ez csak kifogás szerintem:hadonaszos:

    Putyin úgy csinál mint ha kurva nagyon nagy szükség lenne a kh-101/102 hordozóra .

    "a PAK-DA első repülése az eredetileg tervezett 2019-ről kb. öt évet tolódik a Tu-160M2 projekt beindítása miatt"

    Az is kifogás hogy Pakfa is az új hajtómű miatt kell majd 2027-re.

    Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
    És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz :confused:
  • Roni
    Olyat technológiát ígérnek a pakfa géphez ami már nyugaton minden 4 gen gépen elterjedt.
    És ha az oroszok oylat igének majd egy 10 év múlva bevethető gépnek akkor képzeljük már el hogy hol van egy szu-35 egy f-16 block 52/60-hoz
    Tévedés. A PAK-FA programban hátráltató tényező nem csak a hajtómű, hanem a fegyverzet és a komplett integráció. Igen ez utóbbi kettő valóban megvan már Nyugaton, ez idáig tehát még igaz is. De a hajtómű, amit a Szu-57-esnek szánnak, az már más tészta. Az véletőleg a legújabb F135-össel lesz egy ligában, legalábbis a tervek szerint, de koránt sem egy Snecma M88 vagy egy Volvo RM12. De még az amúgy minden aspektusában modern EJ200-ashoz képest is progresszívabbnak igérik.

    És, hogy hol tart a Szu-35Sz az F-16 block 52/60-hoz képest? Had kezdjek egy kötözködéssel. A block 52-es és a block 60-as az nagyon nem egy szint. Ez két külön világ.
    Avionika, hajtómű, EW tekintetében itt generációs előrelépés van.
    Hanem, ha már a Szuhojhoz kell hasonlítani, a Szu-35Sz inkább a block 60-ashoz van közelebb, mint az 52-eshez.
    Leszámítva pár "apróságot".
    Ugyanis az 50/52-es család (csak hajtóműben van eltérés) modernizáció csomgaja lényegében bármelyik már átadott gépet a fent nevezett block 60-as avionikai szintjére hoz fel, ha valaki kéri.
    És az AESA radar az bizony fejlettebb, mint a Szuhoj mehanikusan is mozgatható PESA rendszere.
    Azonban ezek az upgrade kit-ek nem tartalmazzák a hajtómű modernizációját, vagy cseréjét. Ennek oka, hogy a block 60-as F110GE132-es hajtóműve ugye eleve nem jó az 52-esekbe, de az 50-esekbe (ahová már befér) is felesleges. Többet is fogyaszt, jóval drágább is. Csak az UAE fizette meg.
  • varga dima
    Mai info szerint Kazanyi repülő gyár felkészült az első PAK-DA prototípusok gyártására. Műszaki dokumentáció el van fogadtatva. Szerződés aláírva.
    Ezen csak azért nem lepődök meg mert tegnap volt a vpkname oldalon hogy felgyorsítják a PAKDA programot .
  • Allesmor Obranna
    Vajon mi lett a Tu-160M2-vel? Mert a beígért tizeniksz Tu-160M az nem az 50 darab M2...
    Remélem meg jön az józan ész és semmi nem lesz belőle
  • silurusglanis
    Te se vagy normális :D :D
    Pedig amikor ezt írtam akkor még nem is ittam semmilyen ihletnövelő alkoholtartalmú italt :D

Ugrás a fórum topichoz