|

Az Egyesült Arab Emírségekből érkezhet az újabb orosz lopakodó

A hét egyik legérdekesebb híre eddig egyértelműen az a kettős bejelentés, amit az Egyesült Arab Emírségek és Oroszország produkáltak a napokban. Az Abu-Dzabiban zajló IDEX 2017 nemzetközi haditechnikai szakkiállítás és vásár keretében még hétfőn derült ki, hogy az olajban gazdag arab ország komolyan érdeklődik a Szuhoj Szu-35 vadászbombázó iránt, valamint sor került egy megállapodás aláírására is, ami egy 5. generációs harci gép közös munkával való kifejlesztésének első lépése lehet.

Az Egyesült Arab Emírségek láthatóan szeretne komolyabban nyitni Moszkva felé, ami igen érdekes helyzetet eredményezhet. Az ország eddig is vásárolt már orosz haditechnikát (például BMP-3 harcjárműveket), de légierejét hagyományosan nyugati technikával szerelte fel. Jelenleg a Mirage 2000-9 és F-16E/F Block 60 vadászbombázókkal rendelkeznek, és a helikopteres vonalon is a francia-amerikai típusokat preferálják. Most viszont teljes pálfordulást hajthatnak végre, amennyiben tartják magukat a most bejelentett elköteleződéshez.

Szuhoj Szu-35 Flanker-E | Forrás: RIAN ,

A Mirage-ok és Fighting Falcon-ok mellé ugyanis néhány éven belül Szu-35-ösök is érkezhetnek. Az IDEX 2017 alatt aláírásra került egy szándéknyilatkozat erről, amit a helyi illetékeseken kívül a Rostec elnök-vezérigazgatója, Szergej Csemezov látott el kézjegyével. Az Emírségek érdeklődésének tényét az orosz ipari és kereskedelmi miniszter is megerősítette, ám arról ő sem mondott többet, hogy pontosan mekkora mennyiségű gépet vásárolna az olajmonarchia, és mikor szeretnék ezeket átvenni.

Ami pedig még ennél is érdekesebb, hogy a két ország akár már jövőre elkezdheti egy olyan, 5. generációs, alacsony észlelhetőségű vadászbombázó kifejlesztését, aminek alapját a MiG-29 képezné. Az orosz repülőgépgyártókat tömörítő UAC (United Aircraft Corporation) elnöke, Yuri Slyusar azt nyilatkozta a TASS hírügynökségnek, hogy egyelőre csak a szándéknyilatkozat aláírása történt meg, és még semmilyen munkának nem álltak neki. Így még azt sem döntötték el, hogy a „könnyű, többfunkciós harci gép” néven emlegetett majdani típus egy, vagy két hajtóművel rendelkezzen-e.

Szuhoj T-50 PAK-FA – az Emírségekből érkezhet a “kistestvére”? | Fotó: Paralay.ru ,

Ettől függetlenül valószínűleg előbbi lesz a befutó, ugyanis Slyusar szerint a tervező-fejlesztő munkában a Szuhoj 5. generációs típusok terén szerzett tapasztalata, és a MiG egy hajtóműves harci gépek gyártásában való jártassága lesznek a fő hajtóerők. A két orosz cég mellett az Emírségek több kisebb-nagyobb vállalata is részt vesz majd a munkában. Amennyiben valóban elkészül, ez lehet a második orosz 5. generációs harci repülőgép a PAK-FA után (eltekintve annak Indiával közösen tervezett alváltozatától).

Fórum hozzászólások

  • Legyen meg egy helyen akkor...

    boki
    A tegnap lelőtt Szu-30M2(első és egyben utolsó kép a gépről)
    [​IMG]

    boki
    Lezuhant egy Szu-30 SzM kiképző-gyakorló repülés közben a Tveri járásban. A pilóták sikeresen katapultáltak, földetéréskor kapcsolatba léptek a bázissal és a mentőegység el is szállította őket.
    Loken
    https://www.origo.hu/nagyvilag/20200923-orosz-hadigyakorlat-baleset.html
    "Egy másik orosz harci gép lőhette le véletlenül azt a Szu-30-as vadászbombázót, amelyik kedden zuhant le Tver megyében - közölte szerdán a TASZSZ a régió mentőszolgálataira hivatkozva."
  • boki
    Megvolt a Szu-35Sz első légi győzelme. A hotyilovói gépek légiharcot gyakoroltak. Egy Szu-35Sz a Szu-30M2 mögé került és gépágyúval(GS-30-1) kilőtte. A pilóták katapultáltak , a gép lezuhant.(Mai hír a lezuhant Szu-30-ról a repülési események,balesetek topikban)
    A technikus nyilván elfelejtette kikapcsolni az elektromos gyújtót, a pilóta pedig elfelejtette kikapcsolni a fegyvert.
    Egyáltalán, miért volt benne lőszer??
  • boki
    Megvolt a Szu-35Sz első légi győzelme. A hotyilovói gépek légiharcot gyakoroltak. Egy Szu-35Sz a Szu-30M2 mögé került és gépágyúval(GS-30-1) kilőtte. A pilóták katapultáltak , a gép lezuhant.(Mai hír a lezuhant Szu-30-ról a repülési események,balesetek topikban)
    A technikus nyilván elfelejtette kikapcsolni az elektromos gyújtót, a pilóta pedig elfelejtette kikapcsolni a fegyvert.
    :eek:
  • ghostface
    Ez 4 év volt. Papíron, de valójában annyi sem, mert közvetlenül a háború befejezése után semmilyen indokkal nem tudták volna a nyugati vezetők lenyomni a nép torkán egy újabb véres és kétes kimenetelű háború szükségességét. Mire ez a lehetőség újra valóságossá vált, addigra a Szu behozta lemaradását az atomfegyverek fejlesztése terén.
    Legalábbis az imperialisták azt hitték. Valójában a Szovjetuniónak nem voltak bevethető atomfegyverei még vagy tíz-15 évig. Papíron rendszeresítették őket, de nem kerültek sorozatgyártásba.
  • dudi
    Igazából,ha nagyon szigorúan nezzük akkor a SZU-35 pilótája kiválóra hajtotta végre a lőgyakorlatot.
    Ezért nem csábítjuk el a bajtárs feleségét...
  • gacsat
    Egyáltalán, miért volt benne lőszer??
    A gépágyúlőszer a harcigépekbe ősidők óta mindig be van tárazva. Képzeld el ha éles riadó van és 20-30 percen belül el kell hagyni a bázist a teljes állománynak, és leszállva a tartalék/települő reptéren - mivel "helyzet van" - harckészültséget kell adni. Lőszer nélkül "kissé" problémás lenne. Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
  • emel
    Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
    Ugyanígy nemrég egy belga F-16 lőtt ronggyá a földön egy másik 16-ost a Vulcan gépágyúval.
  • A 22-es oldalszámú Szu-35Sz lőtte le a 60-as oldalszámú Szu-30M2-est. Szóval kiderült, hogy nem Szu-30SzM volt.
    Ahogy az is, hogy ez a GS-301-es egy igen potens fegyver. Bár napjaink fedélzeti gépágyúi (német, angol, francia, orosz, amerikai) mind igen hatékony fegyverrendszerek, csak már kevés szó esik róluk a modern légi harcászat viszonylatában.

    https://bmpd.livejournal.com/4147236.html
  • gacsat
    Hát nem kéne.
    most tenyleg elfelejtettuk hogy a belgak egy egesz F16 szetlottek 1-2 evvel ezelott???
    Meghozza a foldon karbantartas kozben??

    ilyesmi egyszeruen megtortenik, elhanyagoljak a mesterek az utasitasokat picit es puff... ottvannak a cimlapokon meg a tvn...
  • altx
    most tenyleg elfelejtettuk hogy a belgak egy egesz F16 szetlottek 1-2 evvel ezelott???
    Meghozza a foldon karbantartas kozben??

    ilyesmi egyszeruen megtortenik, elhanyagoljak a mesterek az utasitasokat picit es puff... ottvannak a cimlapokon meg a tvn...
    Ezért nem kellenek bele éles skulók.
  • emel
    A gépágyúlőszer a harcigépekbe ősidők óta mindig be van tárazva. Képzeld el ha éles riadó van és 20-30 percen belül el kell hagyni a bázist a teljes állománynak, és leszállva a tartalék/települő reptéren - mivel "helyzet van" - harckészültséget kell adni. Lőszer nélkül "kissé" problémás lenne. Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
    Taszáron meg asszem a 01-es Szuhoj szólalt meg a hangárban.
  • gacsat
    Ezért nem kellenek bele éles skulók.
    Ezt nálad kicsit több ésszel megáldott emberek találták ki anno, hogy így kell csinálni.
    Lendülj túl rajta...;)

Ugrás a fórum topichoz