|

Ezért kell GPS a helikopterbe

Amikor nincs más lehetőség, mint egy kamionos segítségét kérni az útbaigazításhoz.

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Problémák vannak az oroszországban javított horvát helikopterekkel?

    -MOD confirms that out of 10 helicopters that have been overhauled in Russia, as many as 5 are currently not operational

    - One of the helicopters returned from the Russian General Service less than half a year ago, but does not fly. "I think it was about 20 days, it was working to troubleshoot the hydro-reservoir actuator,"

    - It is not the only one out of 10 helicopters that is not operational. "The other two are also in line for an occasional review and we are waiting for Russian experts to come.

    - There are no parts for some helicopter



    Vagy valami más van a háttérben?:oops:
    Akkor most ők is Putyin utolsó pincsijei?
  • borisz
    Akkor most ők is Putyin utolsó pincsijei?
    Nem világos, hogy melyik 10 helikopterről beszélnek. A 2006-ban beszerzett 10 új Mi-171Sh-k estek át az első nagyjavításukon?
    Vagy a régi gépek voltak a sokadik nagyjavításukon?
    És hogy ez is még az orosz államadósából ment náluk?

    A Wikipedia ezt írja:
    "A helikopterflottát elsősorban az oroszországi Mi-17-ekkel és változataik alkotják. A flottát három Mi-8 és 11 Mi-8MTV-1 (más néven Mi-17-1V) helikopter alkotja, amelyeket 2003 és 2005 között nagyjavítottak. A 6 Mi-8MTV-1 2013-ban ismét felújításra került, míg a fennmaradó 8 egység 2014-ben és 2015-ben követte.

    2006-ban 10 új Mi-171Sh szállítási támadó helikopter szállítására vonatkozó megállapodást írtak alá Oroszországgal, amely a régi orosz adósság részleges kifizetése volt. Maga a megrendelés 66 millió dollár volt. A 10 helikopter teljes századja 2008. júliusáig kezdett üzembe."


    Vannak olyanok, akik szerint nyugati/amerikai nyomásra történik az orosz technika ellehetetlenítése a NATO tagországokban...
  • Terminator
    Problémák vannak az oroszországban javított horvát helikopterekkel?

    -MOD confirms that out of 10 helicopters that have been overhauled in Russia, as many as 5 are currently not operational

    - One of the helicopters returned from the Russian General Service less than half a year ago, but does not fly. "I think it was about 20 days, it was working to troubleshoot the hydro-reservoir actuator,"

    - It is not the only one out of 10 helicopters that is not operational. "The other two are also in line for an occasional review and we are waiting for Russian experts to come.

    - There are no parts for some helicopter



    Vagy valami más van a háttérben?:oops:

    A horvát Védelmi Minisztérium elmagyarázza...

    https://obris.org/hrvatska/remont-m...Gp58hxXgQ7xFYs-kN9_xm5dotEg7RH7RqRyWgrR5XBygY

    10 db Mi-171Sh lett nagyjavítva, csak nem sikerült túl jól. Ez azért probléma, mert a horvátoknál a hadsereg végzi a légimentést.

    A műszaki probléma is le van írva részletesen. És sok minden más is. Más országokban is lehetne ilyen a kommunikáció....
  • Terminator
    Problémák vannak az oroszországban javított horvát helikopterekkel?

    -MOD confirms that out of 10 helicopters that have been overhauled in Russia, as many as 5 are currently not operational

    - One of the helicopters returned from the Russian General Service less than half a year ago, but does not fly. "I think it was about 20 days, it was working to troubleshoot the hydro-reservoir actuator,"

    - It is not the only one out of 10 helicopters that is not operational. "The other two are also in line for an occasional review and we are waiting for Russian experts to come.

    - There are no parts for some helicopter



    Vagy valami más van a háttérben?:oops:
    A "hydro-reservoir actuator"-nak az eleje az hidraulika-tartályt, a vége meg munkahengert, működtető egységet/szerkezetet jelent. Hogy ezek így összevonva mik akarnak lenni az nekem magas. Esetleg a rotoragy tetején lévő rezgés-csillapítókra tudok gondolni, de ezek pontos működését nem ismerem mert a mi gépeinken ilyenek nem voltak.
  • emel
    A "hydro-reservoir actuator"-nak az eleje az hidraulika-tartályt, a vége meg munkahengert, működtető egységet/szerkezetet jelent. Hogy ezek így összevonva mik akarnak lenni az nekem magas. Esetleg a rotoragy tetején lévő rezgés-csillapítókra tudok gondolni, de ezek pontos működését nem ismerem mert a mi gépeinken ilyenek nem voltak.
    A másik cikk részletesebben magyarázza a problémát, de most már valamiért nem engedi sem lefordítani az oldalt, sem kimásolni a szöveget.

    Itt sajnos rövidebben írják csak le, de másolható és lefordítható a szöveg:

    https://www.morh.hr/cetiri-helikopt...spremna-za-uporabu-hrz-pravovremeno-reagirao/

    https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska...ansportnih-helikoptera-mi-171sh---593850.html

    https://www.telegram.hr/politika-kr...ika-su-tema-ovo-je-9-stvari-koje-treba-znati/


    "It is a misplacement of one part of the engine oil system for which we had no indication during operation. The Russian engineer noticed the error and warned us. Our technicians have confirmed that the pipes on the refrigerator are incorrectly connected to all ten helicopters, and from yesterday until today the failure was eliminated on four helicopters, ”Krizanec explained.

    Further, oil was leaking from the helicopters and a dozen people from ZTC repaired the breakdown of the port, while the Russians had to do it because the helicopters were under warranty.



    Ilyen mondatok vannak még az cikkekben:

    Asked about the number of complaints after the overhaul, Krizanec said the results of the use and exploitation show that more than 300 patients were transported by helicopter and then added that there were less than 200 complaints.

    "Two thirds of reported complaints have been removed. They relate to quantity, quality, nomenclature and correctness. Some complaints related to banal things. There will probably be more complaints. Defects must be remedied within the warranty period. In this case, the Russian contractor has his own he admitted the mistake last night and all the works and all the material will be paid to them, "he said, adding that they wanted to resolve all complaints within the warranty period so that the costs would not be borne by the Ministry.

    They state that helicopter spare parts will be procured in accordance with the Procurement Plan, based on the actual needs for preventive and corrective maintenance of the helicopter during the year and the financial resources allocated for this purpose.

    "All delivered parts are made in accordance with aviation standards and have the necessary documentation," said the MOD.



    "A Védelmi Minisztérium megerősíti, hogy a nagyjavítás teljes költsége körülbelül 206,9 millió HRK, tehát egy helikopter nagyjavítása megközelítőleg 20 millió HRK." = 9,3 milliárd HUF / 10gép = 31 millió USD/10gép
  • Terminator
    A másik cikk részletesebben magyarázza a problémát, de most már valamiért nem engedi sem lefordítani az oldalt, sem kimásolni a szöveget.

    Itt sajnos rövidebben írják csak le, de másolható és lefordítható a szöveg:

    https://www.morh.hr/cetiri-helikopt...spremna-za-uporabu-hrz-pravovremeno-reagirao/

    https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska...ansportnih-helikoptera-mi-171sh---593850.html

    https://www.telegram.hr/politika-kr...ika-su-tema-ovo-je-9-stvari-koje-treba-znati/


    "It is a misplacement of one part of the engine oil system for which we had no indication during operation. The Russian engineer noticed the error and warned us. Our technicians have confirmed that the pipes on the refrigerator are incorrectly connected to all ten helicopters, and from yesterday until today the failure was eliminated on four helicopters, ”Krizanec explained.

    Further, oil was leaking from the helicopters and a dozen people from ZTC repaired the breakdown of the port, while the Russians had to do it because the helicopters were under warranty.



    Ilyen mondatok vannak még az cikkekben:

    Asked about the number of complaints after the overhaul, Krizanec said the results of the use and exploitation show that more than 300 patients were transported by helicopter and then added that there were less than 200 complaints.

    "Two thirds of reported complaints have been removed. They relate to quantity, quality, nomenclature and correctness. Some complaints related to banal things. There will probably be more complaints. Defects must be remedied within the warranty period. In this case, the Russian contractor has his own he admitted the mistake last night and all the works and all the material will be paid to them, "he said, adding that they wanted to resolve all complaints within the warranty period so that the costs would not be borne by the Ministry.

    They state that helicopter spare parts will be procured in accordance with the Procurement Plan, based on the actual needs for preventive and corrective maintenance of the helicopter during the year and the financial resources allocated for this purpose.

    "All delivered parts are made in accordance with aviation standards and have the necessary documentation," said the MOD.



    "A Védelmi Minisztérium megerősíti, hogy a nagyjavítás teljes költsége körülbelül 206,9 millió HRK, tehát egy helikopter nagyjavítása megközelítőleg 20 millió HRK." = 9,3 milliárd HUF / 10gép = 31 millió USD/10gép
    Lefordíttattam a guglival angolra is, magyarra is, az eredmény kb. ez lett: a nagyjavítást megosztva végezték az oroszokkal, a horvátok szétszerelték, "kicsontozták" a gépeket, minden kiszerelt cuccot (hajtóművek, reduktorok, rotoragy, futóművek, összes fedélzeti berendezés) ment Oo.-ba nagyjavításra, a sárkány szerkezeti javítását meg a horvátok végezték. A javított berendezéseket Horvátországban szerelték vissza a gépekbe. A gépek egy részét visszaadták a légierőnek és már üzemeltek, mikor az orosz MEO-ellenőr hibát talált: a hajtómű kenőolaj-rendszer néhány tömlőjét (hajlékony csővezeték) rosszul csatlakoztatták. Volt amelyik szivárgott is (ez vagy meghúzatlanságot vagy a csatlakozó hollander ferde rákapatását jelenti), és kivétel nélkül rossz csatlakozókra voltak rákötve (ELKÖTÉS!!). Utóbbi miatt a pilóták pontatlan, hibás olajhő-kijelzést kaptak!! Visszaellenőrizték a már átadott gépeket is, a hiba mind a 10 gépen fennállt!! :eek::mad::mad: Hibajavítás folyamatban.:hadonaszos:
    Volt olyan probléma is, amit "parancsnoki rendszer szivárgásának" fordított a gugli mindkét nyelvre, ez szerintem csak a kormányvezérlő rendszert (control system) jelentheti. Ez viszont csak a szervónál szivároghat (máshol nincs köze semmi folyadékhoz), kérdés hogy maga a szervó, vagy a rá csatlakozó hidraulika-tömlőnél? A szervó-szivárgás az a munkamegosztás alapján az oroszok sara (ők javították), a beépítést, szabályzást és csatlakoztatást viszont a horvátok végezték el. Ettől kezdve mehet az osztozkodás hogy ki mit cseszett el és ki tartozik pénzzel!? :eek::(
  • Két új Mi-8AMTSH Terminator helikopter egészítette ki a déli katonai körzet hadsereg repülési ezredének összetételét. Erről a déli katonai körzet sajtószolgálata számolt be
    Mennyi lehet már ebből a változatból?
    [​IMG]
  • Moszkva alatt helyi idő szerint 20.00h körül gyakorló repülés közben kényszerleszállást hajtott végre egy katonai Mi-8. A személyzet sajnos belehalt a sérüléseibe.
  • boki
    Moszkva alatt helyi idő szerint 20.00h körül gyakorló repülés közben kényszerleszállást hajtott végre egy katonai Mi-8. A személyzet sajnos belehalt a sérüléseibe.
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Úgy néz ki itt nagyon rossz helyre sikerült a kényszerleszállás (persze gondolom már sötét lehetett, és nem sok választási lehetőségük volt). Nyugodjanak békében.
  • Indonesian Army Mi-17V-5 crashed

    The Tentara Nasional Indonesia - Angkatan Darat (Indonesian - Army Aviation) lost a Mi-17 in a mishap during a training flight on 6 June 2020. It departed from Pusat Pusat Pendidikan Penerbang AD (Army Aviation Education Center Center), Semarang, Central Java.

    Mi-17V-5 Hip H, serial HA-5141, last reported with Skadron Udara Angkatan Darat 31 / Heli Serbu Berat (SkUAD31), crashed at the Kendal Industrial Zone, Central Java, Indonesia, under unknown circumstances and caught fire. Four occupants lost their lifes and a further five others suffered injuries.

    Photo: Dok. Istimewa and I.C.Senjaya/ANTARA

    [​IMG]
    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz