|

Ezért kell GPS a helikopterbe

Amikor nincs más lehetőség, mint egy kamionos segítségét kérni az útbaigazításhoz.

Fórum hozzászólások

  • Egész érdekes videót találatm a tavaly nyári Mi-171A2-es géptöréshez. Egy, amolyan előzmény riportot, amikor még minden rendben volt.
    Igaz, a videó főleg a Mi-38-asról szól, de mellette áll és a hasonló, Elbruszra leszállási tesztrepülésen vett részt a 171-es is, csak neki - mint az végül ismert - nem sikerült.



    És a következmény mégegyszer:

  • Terminator
    Ezt minden APU indításkor csinálja? Vagy csak hosszabb állás után?
    Ha arra gondolsz, hogy telefolyik keróval, mikor sokáig áll és ilyenkor égeti ki, nos az nem esélyes (az egész Ai-9 a kifogyasztótartálynál magasabban helyezkedik el.)
    Találtam egy ábrát a tüzelőanyag automatáról. Meg itt van a manuálja is.
    [​IMG]
    http://www.aviadocs.net/rle/Mi-8MTV-1/Cd1/Dvigateli/Ai-9V_TO.pdf
    Az ilyen kis hajtóművek szabályzó rendszere általában egyszerű kivitelű és ennek következtében hajlamos nem túl kifinomult lenni az indítás levezénylése.
    Ha jól olvastam, akkor egyrészt indításnál már a leállító szelep (клапан останова) nevű mágnesszelep és az indító mágnesszelep (клапан пускового топлива) is nyitva van, meg ugye a 726-os szivattyút forgatja az elektromotor. Eltelik egy kis idő, mire az indító gyújtókamrában begyullad a keverék és szerintem ez idő alatt (mivel a forgórészt már egy ideje gyorsítja az indító motor), az üzemi fúvókákon bejutott kerozint a szellő elkezdi kitessékelni hátrafelé és ennek az elégése adja a lángcsóvát, de a forgórész további fordulatszám-növekedésekor egyszerűen kifújja a hajtóműből a felesleget, a hőelemeknek meg valószínűleg van akkora hőtehetetlensége, hogy nem ugrik meg a gázhő nagyon, de egyébként a könyv szerint indításkor 880°C-ig megengedett elszaladnia.
    Szóval szerintem ez a plusz tüzelőanyag minden indításnál jelen van és mindig tüsszent is egy kis lángot... Ahogy mondani szokták: Ez ilyen.
    Aztán persze lehet, hogy tévedek...
  • boki
    .
    .
    Miért nem inkább a Mi-38 gatyába rázására és fejlesztésére fókuszálják az erőforrásaikat? Elvileg a Mi-38 a Mi-8/17 váltótipusaként indult, de nagyon nyűgös, már vagy 20 éve reszelgetik, ráférne a gyorsitás.
  • Capslock27
    .
    .
    Miért nem inkább a Mi-38 gatyába rázására és fejlesztésére fókuszálják az erőforrásaikat? Elvileg a Mi-38 a Mi-8/17 váltótipusaként indult, de nagyon nyűgös, már vagy 20 éve reszelgetik, ráférne a gyorsitás.
    Mi-8AMTS főként harci helikopter szerepkörben funkcionál. A Mi-38 meg szállítóhelikopter. A Zaszlon képviselője szerint a későbbiekben a többi helikopter is megkapja.
  • boki
    Mi-8AMTS főként harci helikopter szerepkörben funkcionál. A Mi-38 meg szállítóhelikopter. A Zaszlon képviselője szerint a későbbiekben a többi helikopter is megkapja.
    Harci helikopter? Akkora, mint egy busz.
  • borisz
    Harci helikopter? Akkora, mint egy busz.
    .
    .
    Én sem gondolnám, hogy a MI-8/17 harci helikopter, egy szállitóhelikopter amire felszereltek rakétablokkokat, és ettől "harcias" :) helikopter, de igazi harcban valószinűleg inkább csak célpont lenne.
  • Capslock27
    .
    .
    Én sem gondolnám, hogy a MI-8/17 harci helikopter, egy szállitóhelikopter amire felszereltek rakétablokkokat, és ettől "harcias" :) helikopter, de igazi harcban valószinűleg inkább csak célpont lenne.
    Maradjunk a harci kutató/mentő és a különleges erők igényeit kiszolgáló helikopternél. Ha megnézitek, a muszkák Szíriába sem nagyon vittek ki mezei Mil-Mi-8 -at, főleg AMT, AMTSh és MTV-5 verziókat szolgálnak harci területeken.
  • Capslock27
    Elvileg a Mi-38 a Mi-8/17 váltótipusaként indult, de nagyon nyűgös, már vagy 20 éve reszelgetik, ráférne a gyorsitás.
    Ha még csak 20 éve, de sajna jóval több.
  • Allesmor Obranna
    Ha még csak 20 éve, de sajna jóval több.
    .
    .
    Sajnos tudom, es igazad van. En a kb 20 evvel nem akartam nagyon leszolni öket, ezert kb az elsö repulest, ami talan 2003 körul volt, es az azelötti eveket vettem alapul. De öszinte szolva a hozzaszolasomat elöször kicsit ironikusabbra irtam es az indiai Tejas programmal akartam peldalozni, csak azt visszatöröltem inkabb.
  • borisz
    Harci helikopter? Akkora, mint egy busz.
    Capslock27
    .
    .
    Én sem gondolnám, hogy a MI-8/17 harci helikopter, egy szállitóhelikopter amire felszereltek rakétablokkokat, és ettől "harcias" :) helikopter, de igazi harcban valószinűleg inkább csak célpont lenne.
    Figyelmesen kellett volna olvasni. Itt a Mi-8AMTS verzióról volt szó. Ez a verzió a legjobban felfegyverzett Mi-8 típus. Egyébként 70+ Mi-8 verzió létezik(létezett) különböző felhasználási szerepkörökben.

    Pontos besorolása az orosz hadseregnél: Katonai-szállító helikopter. 4 darabot vittek ki a típusból Szíriába, ahol aktívan részt vettek a harcokban is.

    Az oroszok a Mi-35M-et is támadó(harci) helikopternek nevezik(ударный вертолет),
  • boki
    Figyelmesen kellett volna olvasni. Itt a Mi-8AMTS verzióról volt szó. Ez a verzió a legjobban felfegyverzett Mi-8 típus. Egyébként 70+ Mi-8 verzió létezik(létezett) különböző felhasználási szerepkörökben.
    .
    Csakis mennyiségi szempontból nézve, de a régi Mi-8 TB verzió nem volt erősebb fegyverzetű?
  • nyugger
    Alacsonyan érkezik
    Bezony, nagyon alacsonyan jön (lehet hogy volt egy kis "FEKŰŰŰDJ!!"), és az is szokatlan, hogy aszimmetrikus a függesztés, csak a jobb oldalon vannak a függesztők és UB-blokkok felszerelve!!

Ugrás a fórum topichoz