|

Levegőben tankolt a PAK-FA

Megkezdték a légi utántöltési teszteket az első orosz ötödik generációs vadászbombázóval, melyről most már mozgóképes felvételek is készültek. A Szuhoj T-50 PAK-FA itatásában egy Il-78-as tanker segédkezett. A prototípust a Szuhoj vezető tesztpilótája, Szergej Bogdan repülte az első megközelítések és csatlakozások alkalmával.

Az oroszul tudóknak bővebb videó:

Fórum hozzászólások

  • dudi
    -.-

    Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
    Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
    [​IMG]
  • Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
    Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
    Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
    Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
    Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
    [​IMG]

    ON.
  • joker
    Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
    [​IMG]
    Távolról sem egyenes, van benne egy szép S mind vízszintesen, mind függőlegesen, nem beszélve arról, hogy a hajtóművek belépő síkja a hossztengelyre némi szöget zár be.
  • weasel007
    Igen:oops:
    Akkor bocs. Újabban nem tölti be a Chrome a fórumba berakott képeket. Illetve néha igen, de csak többszöri frissítés után.
  • Allesmor Obranna
    Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
    Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
    Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
    Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
    Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
    [​IMG]

    ON.
    Pont oldalról iszonyú hangja volt.
    Miért is kell 100E Level küzdenie? A ventillátorra aligha kell a 100E Le. Az a hajtómű összteljesítménye. Mert ugye, az NK 12esen mind a 16E Le a propellerre jut.
    A Barbazon holmi 5000 Les fogaskeréken bukott meg.
  • dudi
    Nem annyira egyenes az azért.
    [​IMG]
    Hát ez a téma már előjött párszor. Az igazságot én nem tudom, mármint, hogy szemből rá lehet-e és, ha igen, mennyire látni a hajtómű "fan-jára" (valamiféle lapátok biztosan láthatóak, de az lehet egy állólapátsor is, aztán, hogy amögött szívócsatorna már egyenes-e...) adott szögből, de annyit azért megjegyeznék, hogy a földön, kerekeken lévő gép orra lefelé "bólint". Szóval az ilyen képek csalókák. Képzeletben emeljük meg a gép orrát úgy 5-10 fokkal a földi képek esetén.
  • wolfram
    Hát ez a téma már előjött párszor. Az igazságot én nem tudom, mármint, hogy szemből rá lehet-e és, ha igen, mennyire látni a hajtómű "fan-jára" (valamiféle lapátok biztosan láthatóak, de az lehet egy állólapátsor is, aztán, hogy amögött szívócsatorna már egyenes-e...) adott szögből, de annyit azért megjegyeznék, hogy a földön, kerekeken lévő gép orra lefelé "bólint". Szóval az ilyen képek csalókák. Képzeletben emeljük meg a gép orrát úgy 5-10 fokkal a földi képek esetén.
    Hogy kompresszor, nem arról allesmor már értekezett. Képz:
    http://2.bp.blogspot.com/_kVBwT28EdRI/S6nd9VWl-eI/AAAAAAAABZs/wEBDxX_o2M8/s1600/PAK-FA-Front2.jpg

    "alap" fejvakarás/problémák.
    https://www.google.hu/imgres?imgurl...hUBVRoKHSEkAWM4yAEQMwgIKAYwBg&iact=mrc&uact=8
  • dudi
    Ha megemelem az orrát is bandzsítani fog a két hajtómű.
    Igen, oldalirányban biztosan valamennyit. De így ránézésre nem takarja ki teljesen a szívócsatorna görbülete. Persze, mint tudjuk, az YF-23 hajtóműveire is rá lehetett látni bizonyos szögből szemből, szóval ez önmagában még nem sokat jelent.

    Fade
    Hogy kompresszor, nem arról allesmor már értekezett. Képz:
    http://2.bp.blogspot.com/_kVBwT28EdRI/S6nd9VWl-eI/AAAAAAAABZs/wEBDxX_o2M8/s1600/PAK-FA-Front2.jpg
    Ja tudom, "ott (vagyis itt ott) voltam. :D


    Fade
    "alap" fejvakarás/problémák.
    https://www.google.hu/imgres?imgurl=http://i.imgur.com/Xs31G.jpg&imgrefurl=http://errymath.blogspot.com/2015/06/sukhoi-t-50-pakfa-stealth-technology.html&docid=Ygk4boG7c4ipVM&tbnid=ATZlagw9lxn-eM:&vet=10ahUKEwiDyIONhcfUAhUBVRoKHSEkAWM4yAEQMwgIKAYwBg..i&w=617&h=463&bih=633&biw=1707&q=pakfa&ved=0ahUKEwiDyIONhcfUAhUBVRoKHSEkAWM4yAEQMwgIKAYwBg&iact=mrc&uact=8
    Hááát, elvileg az oroszok is azt nyilatkozták, hogy annyira azért nem gyúrtak rá a stealth-re. Aztán majd meglátjuk a végleges verziónál, hogy mennyire komolyan gondolták.
  • Az orosz szakértők 3 műszakban dolgoznak hogy felkészírtésk a pakfa motorját a repülésre.

    [​IMG]
    Россия гонится за "Раптором"
    0
    • 21.06.2017
    • 136
    • 0
    В США двигатели пятого поколения налетали 500 тысяч часов

    В США производители двигателей для истребителей пятого поколения отчитались о налете своих изделий свыше 500 тыс. часов за 200 тыс. успешных полетов. Этот психологический рубеж фиксирует отставание России в этой высокотехнологичной сфере. Как выяснила "Газета.Ru", российские специалисты сейчас работают в три смены, пытаясь к концу 2017 года подготовить первый российский двигатель пятого поколения для ключевого этапа испытаний.

Ugrás a fórum topichoz