|

Levegőben tankolt a PAK-FA

Megkezdték a légi utántöltési teszteket az első orosz ötödik generációs vadászbombázóval, melyről most már mozgóképes felvételek is készültek. A Szuhoj T-50 PAK-FA itatásában egy Il-78-as tanker segédkezett. A prototípust a Szuhoj vezető tesztpilótája, Szergej Bogdan repülte az első megközelítések és csatlakozások alkalmával.

Az oroszul tudóknak bővebb videó:

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.
    Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?
  • dudi
    A géphez fejlesztik a fegyvert nem a fegyvehez a gépet.Szóval adott a gép fegyverterének mérete,a bekötési pontok a kábelezés stb,meg hogy adott típusú fegyverből mennyinek kell elférni és ezek alapján fejlesztik a fegyvereket.
    Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az ellen meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.
  • emel
    Persze, ez így mind szépen is hangzik. De azt azért ne felejtsd el, hogy Szergejéknél ez az első VADÁSZGÉP, ami belső fegyvertérrel készül. Ehhez ráadásul új fegyverzetet is akarnak, szóval lehet ott probléma bőven, hiszen eddig egy repfedélzeti rakétánál 15-20 centi +- nem számított, elfért a szárny alatt, itt meg a centik is számítanak. Azt is vedd számításba hogy mindenre ott se telik, választaniuk kell. Úgy néz ki nekik nem ez a sürgős, hiszen ki az a környezetükben, akit a PAK-FA nélkül hagyományos fegyverzettel ne nyomnának le, szóval nekik nem égető a hiánya. Aki ellen meg ez kevés, az elleon meg ott van a nagy BUMM. Szóval ők úgy érzik, nekik most más a prioritás, pl. a Tu-160 és más stratégiai fegyverek.
    Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
  • dudi
    Hány YF-22 készült?Hány YF-22-n teszteltek fegyvereket?Hány YF-22-N teszteltek fedélzeti elektronikát?
    2 db. Volt egy demonstratív célpont nélküli AIM-120 indítás. Nem teszteltek, összesen 200-300 órát repültek a gépek. De ezeket wikin is megtalálod, ha vennéd rá a fáradságot..
  • dudi
    Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
    És abban láttál fegyvert valaha? Indítottak fegyveret mondjuk -3G és +8G-nél is? stb.
  • dudi
    Miért is?
    Mert nem a végleges hajtómű van benne, nem azonos a kabin kialakításuk sem emlékeim szerint, stb. Az YF-22 és F-22A külsőre sem azonos, nemhogy belsőre. A mostani gépekben sanszosan radar sincs csak ballaszt, stb. stb.
  • molnibalage
    Mert nem a végleges hajtómű van benne, nem azonos a kabin kialakításuk sem emlékeim szerint, stb. Az YF-22 és F-22A külsőre sem azonos, nemhogy belsőre. A mostani gépekben sanszosan radar sincs csak ballaszt, stb. stb.
    Nem azonos kabin kialakítás?Arra gondolsz,hogy egy vagy 2 gépnek van megerősítés a plexin?Az egyik gépbe már beépítették a 30-ast és láss csodát semmit nem változott a gép(valószínűleg a 117 úgy lett átalakítva,hogy a gép változtatása nélkül bemenjen a 30-as helyére).

    Maradjunk a tényeknél és felejtsünk el olyan dolgojat,hogy valószínűleg.A tényeket igazítsd a teóriához ne fordítva...

    Láttad a 30-as hajtóművet valaha?Aztán még is ott van a gépben és repül.Attól,hogy nem látunk valamit az nem jelenti azt,hogy nem is létezik.És csak ezalapján kijelenteni bármit is óriási butaság.
  • Hallgatom ezt a sok stb-t...
    Mert eddig ami biztosan kiderült az az,hogy a bele tervezett hajtómű miatt semmilyen átalakításra nincs szüksége a gépnek tehát emiatt biztos nem lesz akkora különbség a széria gépek és a mostaniak sárkánya közt mint amekkora az YF-22 és az F-22 közt van.A kabintetőre ugyan ez igaz miután abból is van megerősített és megerősítés nélküli.Ami a radart illeti az már a T-20-3-as gépbe beépítésre került(2011-ben emelkedett először a levegőbe) szóval ezt a ballasztos dolgot sem tudom másnak felfogni mit a vágyaid egyikének.
  • dudi
    Igazából a második.A SZU-47-nek is belső fegyvertere volt.
    Igen, de az nem vadászgép volt csak egy techdemo kísérleti gép főleg az előrenyolazott szárny aerodonamikai és szilárdsági tesztjére. Ráadásul nem is volt hozzá semmiféle új fegyverzet, így ebből szempontból nem sok új tapasztalatot gyűjthettek vele.
  • Roni
    Tudod papám a 444 hívők se igazán így látják.
    Ez most mit akar jelenteni?

    Roni
    ha ez is jó! A A ch-4 ch-5 és az egyéb nagyobb drónok is csak kínai propik ugye? amivel jól bevágódtak a közel keleten.
    Az oroszok el is ismerik hogy nem csak a jenki kínai drónok mögött vannak elmaradva hanem török és az iránaiak mögött is .
    Ki beszélt most a drónokról? Én csak a hülyeségre válaszoltam, amit belinkeltél.

    Roni
    Ha te így látod oké

    Arról nem beszélve hogy a mi-28 gépük most kapott kemény kritikát . Egy szíria bevetés során merülnek fel benne hiányosságok .
    Az orosz kiképzés során mit csináltak azok a pilóták? Hogy nem volt panasz ?
    Na és hány kínai hadieszközt teszteltek éles harci helyzetben? Mert az orosz cuccokat most elég jól letesztelték. Természetes, hogy a tapasztalatokat a fejlesztéseknél alkalmazzák. Mi ezzel a gond?

    Roni
    Mert azoknál 2011-ben szált fel a j-20! Más országot nem, látok 5 gen gépet fejleszteni.
    Ez oké. Nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy a zéró infókból jelentesz ki dolgokat fixre!

    Roni
    Akiknél már ZH-5 fegyver van a csaptoknál ugye? Az oroszok meg elkamuzzák hogy mi is van az AK-12-vel. Erre bedobják hogy megy a 74-ek modernizálása inkább nehogy már a kis sorkatona újat kapjon a kezébe.
    Oké, elismerem a kínaiak gépkarabélya jobb, mint az AK-74. Meglátjuk befut-e akkora karriert, mint a kalas...

    Roni
    Mi értelme titkolózni egy k-77M kapcsolatba ?
    Ahaa. Mondj már nekem egy 100%-ban hitelesnek vehető infót bármelyik AAM-ról légyszi!


    Jut eszembe! A sisak kijelzőt elfelejtetted megemlíteni!:rolleyes:
  • emel
    Igen, de az nem vadászgép volt csak egy techdemo kísérleti gép főleg az előrenyolazott szárny aerodonamikai és szilárdsági tesztjére. Ráadásul nem is volt hozzá semmiféle új fegyverzet, így ebből szempontból nem sok új tapasztalatot gyűjthettek vele.
    De attól még úgy kellett megtervezni és kivitelezni a belső fegyverteret,hogy abba kerülhet is valami(nem arra tervezték a gépet,hogy elkaszálják a projektet!!!).Nem csak kihagytak a sárkányban x köbméter helyet meg rászegeltek pár lemezt ajtó gyanánt.
  • dudi
    Nem azonos kabin kialakítás?Arra gondolsz,hogy egy vagy 2 gépnek van megerősítés a plexin?Az egyik gépbe már beépítették a 30-ast és láss csodát semmit nem változott a gép(valószínűleg a 117 úgy lett átalakítva,hogy a gép változtatása nélkül bemenjen a 30-as helyére)
    .
    És ezt te miből szűröd le? Az F-16 Block 40/42-nél a szívócsatorna tér el az PW F100 és GE F110 levegőigény miatt, de a gépre ez utólag került rá. A PAK-FA estén eredetileg is a szívócsatorna sanszosna a 30-as gyártmányhoz készült. Ennek ellenére lehet, hogy a F100 vs F110 szerint nem azonosak bekötési pontok. Ugyanis a fenti két gép külsőre a szívócsatornát leszámítva azonosak, de mégsem csereszabatosak. Nem tudsz F100-at és F110-et ellentétes sárkányba betenni...
  • dudi
    De attól még úgy kellett megtervezni és kivitelezni a belső fegyverteret,hogy abba kerülhet is valami(nem arra tervezték a gépet,hogy elkaszálják a projektet!!!).Nem csak kihagytak a sárkányban x köbméter helyet meg rászegeltek pár lemezt ajtó gyanánt.
    Lehet hogy így volt, de nem új, majd egyszer talán létező fegyverekhez tervezhették, hanem az akkor meglévőkhöz. Egyébként a projektet nem annyira elkaszálták, mint inkább rájöttek arra (mint mások is máshol), hogy nagy manőverezőképességet igénylő harcigépet előrenyilazott szárnyakkal a konstrukcióból adódó ellentmondás miatt nemigen lehet építeni.
  • molnibalage
    .
    És ezt te miből szűröd le? Az F-16 Block 40/42-nél a szívócsatorna tér el az PW F100 és GE F110 levegőigény miatt, de a gépre ez utólag került rá. A PAK-FA estén eredetileg is a szívócsatorna sanszosna a 30-as gyártmányhoz készült. Ennek ellenére lehet, hogy a F100 vs F110 szerint nem azonosak bekötési pontok. Ugyanis a fenti két gép külsőre a szívócsatornát leszámítva azonosak, de mégsem csereszabatosak. Nem tudsz F100-at és F110-et ellentétes sárkányba betenni...
    Maradjunk a józan paraszti észnél.
    Van egy repülő amibe van egy hajtómű tervezve ami még fejlesztés alatt áll.Mi az egyszerűbb?A hozzá tervezett hajtóműhöz megépíteni a gépet és az átmeneti hajtóművet átalakítani,hogy alkalmas legyen a beépítésre vagy az átmeneti hajtóműre szabni a gépet majd utólag átépíteni a fél gépet,hogy alkalmas legyen az eredetileg bele tervezett hajtómű befohadására?
  • dudi
    Maradjunk a józan paraszti észnél.
    Van egy repülő amibe van egy hajtómű tervezve ami még fejlesztés alatt áll.Mi az egyszerűbb?A hozzá tervezett hajtóműhöz megépíteni a gépet és az átmeneti hajtóművet átalakítani,hogy alkalmas legyen a beépítésre vagy az átmeneti hajtóműre szabni a gépet majd utólag átépíteni a fél gépet,hogy alkalmas legyen az eredetileg bele tervezett hajtómű befohadására?
    Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

    Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..
  • molnibalage
    Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

    Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..
    A 117 eleve egy átalakított hajtómű amit kizárólak a SZU-57-hez terveztek(és csak ebben használják).Ebbe belefér az amiről írtam.
  • Csak arról van szó, hogy anno, a 30-as hajtóművet megrendelő orosz védelmi minisztérium kikötötte, hogy a szerkezetnek egy az egyben be kell férnie a 117-es helyére és annak bekötési pontjaihoz. Így a Szaturn kezei meg voltak kötve. Kérdés, hogy mennyire tartották magukat ehhez, hiszen a rendelkezésre álló videók tanúsága szerint már hozzányúltak a hajtóműgondolához, de legalábbis annak végéhez.
  • molnibalage
    Hajtóműveket tudtommal nem szokás csak úgy átalakítgatni, de Allesmor majd kijavít, ha tévednék. Ennek fő oka (szerintem) azok hődilatációja, kurvára nem mindegy, hogy hol vannak megfogva. Ezért van az, hogy az F-16 esetén a Block 40/42 esetén a sárkányok térnek el és nem a hajtóműveket szabák át... Ezért van az, hogy az F-16-ból kikapott F100-asok a fel tudták használni az F-15-ösöknél is. Az F-15 könyv kék keretes írása és az F-35 FAQ hajtóműves részénél is ott van.

    Erről beszélek, hogy minden infó eléd van téve, de nem tudod összerakni a daraokat. Kvázi soha..
    Jah azt elfelejtettem,hogy ez az infó ugyan úgy ahogy a radar is számodra is elérhető.Úgy látszik te sem vagy képes összerakni dolgokat...
  • dudi
    A 117 eleve egy átalakított hajtómű amit kizárólak a SZU-57-hez terveztek(és csak ebben használják).Ebbe belefér az amiről írtam.
    Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
    Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.
  • Allesmor Obranna
    Csak arról van szó, hogy anno, a 30-as hajtóművet megrendelő orosz védelmi minisztérium kikötötte, hogy a szerkezetnek egy az egyben be kell férnie a 117-es helyére és annak bekötési pontjaihoz. Így a Szaturn kezei meg voltak kötve. Kérdés, hogy mennyire tartották magukat ehhez, hiszen a rendelkezésre álló videók tanúsága szerint már hozzányúltak a hajtóműgondolához, de legalábbis annak végéhez.
    A 30-as rövidebb ez tisztán látszik szóval emiatt kisebb lett az a tér is amibe be kell rakni.Vagy nem erre az átalakításra gondoltál?
  • Allesmor Obranna
    Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
    Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.
    Ez miben mond ellent annak,hogy a 117 egy kizárólag a SZU-57-hez készült átalakított hajtómű?
  • Allesmor Obranna
    Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
    Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.
    Ha jól emlékszem te írtál olyat,hogy a 117(ha nem is az összes de néhány) valamilyen formában megkapta a 30-as kompresszorát.Bár ebben nem vagyok biztos.
  • dudi
    Ez miben mond ellent annak,hogy a 117 egy kizárólag a SZU-57-hez készült átalakított hajtómű?
    Komoly átalakítás alatt én nem értenék olyat, hogy más a vezérlőszoftver és meg van emelve a gázhő.
  • Allesmor Obranna
    Komoly átalakítás alatt én nem értenék olyat, hogy más a vezérlőszoftver és meg van emelve a gázhő.
    Azt nem írtam,hogy komolyan átalakították.Mondjuk ha megfelel az állami elvárásoknak és a 117 csereszabatos a 30-assal és átalakítás nélkül(ezalatt azt értem,hogy nem kell lebontani a gép hátulját és újraépíteni félig) bemegy a SZU-57-be azt nem tudom,hogy nevezhetjük-e jelentősnek.

    Bár ahogy értelmezem amit írtál nem a 117-est alakították át a 30-ashoz hanem a 30-ast igazították a 117-eshez.

Ugrás a fórum topichoz