|

Levegőben tankolt a PAK-FA

Megkezdték a légi utántöltési teszteket az első orosz ötödik generációs vadászbombázóval, melyről most már mozgóképes felvételek is készültek. A Szuhoj T-50 PAK-FA itatásában egy Il-78-as tanker segédkezett. A prototípust a Szuhoj vezető tesztpilótája, Szergej Bogdan repülte az első megközelítések és csatlakozások alkalmával.

Az oroszul tudóknak bővebb videó:

Fórum hozzászólások

  • Roni
    Akár a következő évtized közepére is átcsúszhat a PAK-FA teljes ütemű sorozatgyártásának beindítása

    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2017-02-13&ttitle=Akár_a_következő_évtized_közepére_is_átcsúszhat_a_PAK-FA_teljes_ütemű_sorozatgyártásának_beindítása
    Akár? Ez szinte 100%, hogy így lesz. Idén sanoszan be sem lesz téve a végleges hajtómű. A gép repórái alapján meg aztán végképp igaz ez az extrapoláció..
  • Remélem akkor a 4 gen gépeiket felhozzák fullosra .

    A szu-34-nek 2020-ig tart a gyártás . A szu-35 gépből 98 db lesz akkorára és abból sem terveznek többet. Közben meg mjad mehet a már átadott gépek modernizálása AESA radar JHMCS stb
  • Roni
    Remélem akkor a 4 gen gépeiket felhozzák fullosra .

    A szu-34-nek 2020-ig tart a gyártás . A szu-35 gépből 98 db lesz akkorára és abból sem terveznek többet. Közben meg mjad mehet a már átadott gépek modernizálása AESA radar JHMCS stb
    Lesznek még 4+(+) géprendelések amíg a PAK-FA érkezik . Attól te ne félj ! :)
  • Roni
    Mondjuk ebben őszintén Molni volt a hibás mert elkezdte Indiát fényezni Kínával szemben,
    Szerintem töröld meg a szemüveget, mert nem látod rendesen mit írtam...
  • Roni
    Már megörültem (a munkából hazatérve) hogy valami komoly pakfa gépel kapcsolatos hír De csak megint a sapnyul szintű GDP Russia VS USA megy itt már megint :confused:



    Mondjuk ebben őszintén Molni volt a hibás mert elkezdte Indiát fényezni Kínával szemben, Holott ő az ki szeret számokkal és már a meglévő dolgokkal hasonlítgatni akkor a hülye is látja hogy India fényévekre van Kínától.
    Hajó Drón és még másban is már olyat csinál hogy nem az india-orosz páros lesi hanem már az európai is.

    Nem értem mire tartja ennyire őket talán azért mert komálják a jenkik őket még akkor is ha a népük 80 százaléka nyomorult az utcaszélen ?
    Még szerencse hogy ők nem nyomorítsák népüket mint a szovjetek:D:D:D:D:D
    A sisakcélzót és az AESA-t kifelejtetted. ;):D
  • Roni
    Inkább kihagyom:) De ha már itt vagy lenne egy kérdésem:D

    Ha a pakfa akár a j-20-on lesz EOTS meg DAS szintű rendszer akkor ezek már fejlettebbek lesznek mint az f-22?:oops:

    Az f-22 nincs ilyen akkor a pakfa előnyben lehet vele?
    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2017-01-23&ttitle=Sikeresen+vizsgázott+a+szíriai+hadműveletekben+az+orosz+Szu-35-ös+elektrooptikai+rendszere

    Az OLS -35 is hasonló mint a EOTS nem?
    Bizonyos szempontból igen.

    Igen, a PAK-FA-nál ez előnyös lehet, de két stealth gép estén a döntő az, hogy mit hoznak ki az RCS-ből és data linkből. Az F-22 soha nem repül egyedül...
  • Roni
    Inkább kihagyom:) De ha már itt vagy lenne egy kérdésem:D

    Ha a pakfa akár a j-20-on lesz EOTS meg DAS szintű rendszer akkor ezek már fejlettebbek lesznek mint az f-22?:oops:

    Az f-22 nincs ilyen akkor a pakfa előnyben lehet vele?
    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?SID&tdate=2017-01-23&ttitle=Sikeresen+vizsgázott+a+szíriai+hadműveletekben+az+orosz+Szu-35-ös+elektrooptikai+rendszere

    Az OLS -35 is hasonló mint a EOTS nem?
    Ha nagyon hunyorítunk minden hasonló. Nagyon hunyorítasz Su35 is alacsony észlehetőségű gép, PESA AESAnál meg nincs is AESAnak VALÓS harcászati előnye. :)
    Szóval: Nem.
    Az F-35 szenzorai annyira nem nagy számok. Oké sokadik generációs AESA de 10éven belűl Oroszoknak is lesz rendszerben. A "nagy" szám ami mögötte van, a cél feldolgozó HW és az SW. Ez utobbi ami ugye erősen izzadós még mindig, a HW már évek óta kész.

    Amúgy meg igen az F-22 nem tud ilyet. Bizonyos helyzetekben ami tud pl F-35 előnybe lehet vele szemben.
  • Roni
    A Pakfa motorja 20% lesz erősebb mint a mostani 14,5 tonna tolóerejű szu-35-sé.
    Honnan az infó? Az már közel F-35 kategória, csak ebből kettő van a gépben, de jobb, mint az F-22-esé. Az is érdekes szerintem, hogy ebből mennyit tud utánégető nélkül és mennyit vele.
  • Fade
    Ha nagyon hunyorítunk minden hasonló. Nagyon hunyorítasz Su35 is alacsony észlehetőségű gép, PESA AESAnál meg nincs is AESAnak VALÓS harcászati előnye. :)
    Szóval: Nem.
    Az F-35 szenzorai annyira nem nagy számok. Oké sokadik generációs AESA de 10éven belűl Oroszoknak is lesz rendszerben. A "nagy" szám ami mögötte van, a cél feldolgozó HW és az SW. Ez utobbi ami ugye erősen izzadós még mindig, a HW már évek óta kész.

    Amúgy meg igen az F-22 nem tud ilyet. Bizonyos helyzetekben ami tud pl F-35 előnybe lehet vele szemben.
    Igazából pont fordítva!Az oroszoknak a HW-el van bajuk nem a szoftverrel..
  • joker
    Honnan az infó? Az már közel F-35 kategória, csak ebből kettő van a gépben, de jobb, mint az F-22-esé. Az is érdekes szerintem, hogy ebből mennyit tud utánégető nélkül és mennyit vele.
    Vpkname

    Ott minden oroszul van, éjfélkor frissül minden este és nap 24 óra híreit összefoglalja .
  • Roni
    Vpkname

    Ott minden oroszul van, éjfélkor frissül minden este és nap 24 óra híreit összefoglalja .
    Amit tolem loptál ;):D
  • boki
    Amit tolem loptál
    Igen még annak idején!:)

    Jó kis hír oldal! Hisz ami ott megjelenik hír az pár nappal később jelenik meg angol oldalon:cool:
  • joker
    Az már közel F-35 kategória
    Azért nem egyformán fejlődnek ők sem a jenkikkel.

    Ha az első komolyabb drónjuk sem egy predator szintű lesz.
  • joker
    Honnan az infó? Az már közel F-35 kategória, csak ebből kettő van a gépben, de jobb, mint az F-22-esé. Az is érdekes szerintem, hogy ebből mennyit tud utánégető nélkül és mennyit vele.
    Nem ilyen egyszerű azért ez sem, mert az F-22 nél is "érdekes" az az utánégető nélküli üzem, amivel szupercirkálni lehet.

    Nem utánégető, de rohadt sokat fogyaszt a gép ilyen utánégető nélküli rezsimen is szupercirkálva, a normál hajtóművek/4 gen nem szupercirkáló gépek utánégető nélküli fokozatához - sebességéhez képest, és azért nem is olyan időtlen időkig működik, mint a hagyományos elpusztíthatatlan US gyártmány mezei hajtóművek.

    Szóval azért nincsenek csodák ott sem, a nagy teljesítménynek máshol következményei vannak, mint pl. élettartam, fogyasztás...
  • Azon nem csodálkozom, hogy a nagy teljesítményt nagyobb fogyasztással tudják csak elérni, mert a hatékonyságot nem lehet a végtelenségig növelni és valamiből fel kell szabaduljon az a sok energia. Viszont ami észrevehető, hogy az F-15/16/18/22/35 gépeknél az utánégető 61-66-61-34-53 százalékos tolóerőtöbbletet ad, addig a Szu-35 és PAK-FA (jelenlegi) hajtóművei 64-57 százalékkal tolnak többet utánégetővel. És az igazi üzemanyagzabáló még mindig az utánégető, meg a gép hőképe is valószínűleg azzal látszik messzebbről. Nagyon nem mindegy, hogy mennyit tudnak kihozni belőle utánégető nélkül.

Ugrás a fórum topichoz