|

Komoly orosz-kínai üzletre derült fény

Csak nemrégiben került nyilvánosságra egy júliusi orosz-kínai fegyverüzlet, melynek keretében az NPO Szaturn hajtóműgyártó vállalat komoly megrendelést zsebelhetett be.

Az NPO Szaturn vállalat októberi tulajdonosi egyeztetését követően került nyilvánosságra az az információ, hogy Kína 224 darab D-30KP2 típusú hajtóművet rendelt az orosz fejlesztésű Il-76 teherszállító és Il-78 légiutántöltő repülőgépek, valamint a kínai Y-20 teherszállító repülőgépek számára (54 darabot szánnak az Il-76/78 gépek újrahajtóművezésére, míg a maradék erőforrás az Y-20 teherszállítóhoz készül). Az üzlet értéke több mint 658 millió dollár.

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják ,

A hajtóműveket a kínai Csengtu (Chengdu) város repülőterére kell leszállítani, a felek az alábbi ütemtervben egyeztek meg: 2017-ben 54 darab, 2018-ban 52 darab, 2019-ben 60 darab, míg 2020-ban 58 darab erőforrást kell átadnia az orosz gyártónak.

A megrendeléssel immáron 463 darabra nőtt a Kína által rendelt D-30KP2 erőforrások száma. 2009 és 2011 között már szállítottak 55 hajtóművet, míg egy másik vásárlás okán 2011 és 2015 között 184 példány került átadásra.

Fórum hozzászólások

  • Mackensen
    15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
    A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
    A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
  • Nagy Csaba
    A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
  • Mackensen
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
    Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
  • Mackensen
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
    Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
    Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
  • Mackensen
    Valószínű, hogy mindkét típusból több százas darabszám készül majd.
    Arra leszek majd kíváncsi, hogy az a híres Forth-Worth-i 1,6km-es Lockheed gyártósor hogy fog kinézni, amikor már full F 35-öt gyárt, éves majd 200 db-ot.......
  • Nagy Csaba
    Arra leszek majd kíváncsi, hogy az a híres Forth-Worth-i 1,6km-es Lockheed gyártósor hogy fog kinézni, amikor már full F 35-öt gyárt, éves majd 200 db-ot.......
    És ha Kína komolyan gondollja a legéierő fejlesztését akkor ezzel a kapacitással kell majd lépést tartson.
  • Mackensen
    És ha Kína komolyan gondollja a legéierő fejlesztését akkor ezzel a kapacitással kell majd lépést tartson.
    és 5. generációs típussal a gyártósoron......
  • Az Y-20-ból 2020-ig 40 db gyártanak le évi 9 db
    2016 előtt már volt 4 példány belőle és ez csak úgy jön ki hogy ha 2016-tól vesszük a gyártást.
  • Nem kicsit fejlodik a strategiai szallitasi kepesseg de en azert a h6 okat is fogyelnem. /kimaxoljak a kinaiak rendesen a konstrukciot./ vegtere is igazuk van minek oljenek egy csomo penzt ujra es ujra idorol idore egy uj gepbe amikor a regi tovabb eltetheto./ legiutantoltesre tokeletesen alkalmas tengeri jarorozesre is megfelel. Foldi csapasmeresre is oke ameddig 4-6 db 200+ km hatotavu raketaval elrohangal teljesen oke.
    Atomcsapast merni meg... Ezen lehet vitatkozni hogy van e ertelme repulogepekre telepitett atomcsapasmero kepessegnek... Ha van szarazfoldi barmit elero es tengora telepitett valtozat... /plane ha olyan hadsereggel rendelkezik egy orszag aminek nem prioritas az atom elrettento kepesseg./ ha kell kina is szetatomozhatna a foldet igy is./
  • Szittya
    Nem kicsit fejlodik a strategiai szallitasi kepesseg de en azert a h6 okat is fogyelnem. /kimaxoljak a kinaiak rendesen a konstrukciot./ vegtere is igazuk van minek oljenek egy csomo penzt ujra es ujra idorol idore egy uj gepbe amikor a regi tovabb eltetheto./ legiutantoltesre tokeletesen alkalmas tengeri jarorozesre is megfelel. Foldi csapasmeresre is oke ameddig 4-6 db 200+ km hatotavu raketaval elrohangal teljesen oke.
    Atomcsapast merni meg... Ezen lehet vitatkozni hogy van e ertelme repulogepekre telepitett atomcsapasmero kepessegnek... Ha van szarazfoldi barmit elero es tengora telepitett valtozat... /plane ha olyan hadsereggel rendelkezik egy orszag aminek nem prioritas az atom elrettento kepesseg./ ha kell kina is szetatomozhatna a foldet igy is./
    Úgy számítanak, hogy a meglevő atomtöltetek 1-2%a működik el. Ez 4-8db.
  • Szittya
    Ez az 1-2% mar szurrealis szerintem.
    Az első csapás letarolja a fegyverek 90 %át. Ezt még nem próbálta ki senki. A maradékból minden 5.-10. odaér, és működik.
  • arbalest
    Elképzelhető, hogy gondok vannak a hajtóművekkel.

    Az oroszoktól vásárolják őket. Lehet mét nem szálljtották le őket.
  • Mackensen
    Az oroszoktól vásárolják őket. Lehet mét nem szálljtották le őket.
    Passz. Mikortól akarnak átállni a sajátra? Lehet, hogy arra várnak.
  • arbalest
    Passz. Mikortól akarnak átállni a sajátra? Lehet, hogy arra várnak.
    Fogalmam sincs, nagyon kevés az infó. Tasztgépes fotókat láttam eddig az új hajtóműről. A nagy terv, hogy előbb utóbb átállnak, de addig is kéne lássunk egy gépet amint berepülik vele az új hajtóművet.

Ugrás a fórum topichoz