|

Komoly orosz-kínai üzletre derült fény

Csak nemrégiben került nyilvánosságra egy júliusi orosz-kínai fegyverüzlet, melynek keretében az NPO Szaturn hajtóműgyártó vállalat komoly megrendelést zsebelhetett be.

Az NPO Szaturn vállalat októberi tulajdonosi egyeztetését követően került nyilvánosságra az az információ, hogy Kína 224 darab D-30KP2 típusú hajtóművet rendelt az orosz fejlesztésű Il-76 teherszállító és Il-78 légiutántöltő repülőgépek, valamint a kínai Y-20 teherszállító repülőgépek számára (54 darabot szánnak az Il-76/78 gépek újrahajtóművezésére, míg a maradék erőforrás az Y-20 teherszállítóhoz készül). Az üzlet értéke több mint 658 millió dollár.

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják ,

A hajtóműveket a kínai Csengtu (Chengdu) város repülőterére kell leszállítani, a felek az alábbi ütemtervben egyeztek meg: 2017-ben 54 darab, 2018-ban 52 darab, 2019-ben 60 darab, míg 2020-ban 58 darab erőforrást kell átadnia az orosz gyártónak.

A megrendeléssel immáron 463 darabra nőtt a Kína által rendelt D-30KP2 erőforrások száma. 2009 és 2011 között már szállítottak 55 hajtóművet, míg egy másik vásárlás okán 2011 és 2015 között 184 példány került átadásra.

Fórum hozzászólások

  • boki
    Ezt mindenki tudja. Nem kell Kínát túlbecsulni, mindenhez segétséget kapott vagy megrendelte, megvette vagy ellopta a szukséges technológiákat.
    Viszont a világ legjobbja a technológiák másolásában.
    Túlbecsülöd vagy alábecsülöd kb ez a szitu. Viszont az "idő" faktort nagyjából csak így tudod legyőzni.
  • emel
    1., Szerinted hányszoros áron dolgozik az Antonov-tervezőirodához képest az Airbus-gárda?!!
    1., Hasonlítsd össze, hány katonai teherszállítógépet tervezett és gyártott az Airbus, hányat az Antonov?!! Ráadásul az a mind az egyetlen !! tipus amit az Airbus alkotott, hát hogy is mondjam.... szóval eddig nem egy hatalmas sikertörténet, ott hosszú távon még kiderülhet egy-két probléma a tapasztalatlanságuk miatt. Igaz, hogy problémák mindenhol előjöhetnek, de hol nagyobb a valószínűsége?!
    Szóval szerintem a lehető legokosabban csinálták a ferdeszeműek...
    Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
    Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?
  • Mackensen
    Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
    Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?
    Mintha az Antonov tervezte és gyártotta volna az An-124 Ruszlánt, sőt utána az An-70-et is (az más kérdés hogy piaca már nem volt), szóval utána lehet nézni a felhasznált anyagoknak. Kérdés, hogy a kínaiak akartak-e műanyag-repülőt, mert annak nagyon sok és komoly ipari és energetikai feltétele van, főleg ilyen nagy gép esetében.
    Egyébként semmi hihetetlen nincs benne csak az egyikről van nyilvános dokument, és a másikról?!!
  • Mackensen
    Hogy áll az Antonov a legfejlettebb ötvözetek, kompozitok terén? Ugyanilyeneket használnak civil utaszállítókban is ott meg az Airbus toppon van.
    Az előtanulmányt megrendelhették az Antonovtól, a továbbiakban mikor a gép belső szerkezetét kellett tervezni akkor lehet bevonták az Airbust. Mi ebben annyira hihetettlen?
    Ennyi erővel a Tiszai Vegyi Kombinátot is bevonhatták a fejlesztésbe. Pont annyi a bizonyíték rá, mint az Airbusos elképzelésedre. Az Antonov munkájára boki betette a bizonyítékokat. Tehát mint általában, most is van egy konkrét állításunk bizonyítékkal az egyik oldalról. A másik oldalról a nagy büdös csend némi sejtelmes moszolygásszal a kis kínai arcokon. Na meg a találgatások.
  • Boki betette a bizonyítékot amit az Antonov adott. Én erre felvetettem, hogy nem csak az Antonov, hanem az Airbus is segíthetett, mivel a civil iparban elég sok az összefonódás köztük.
    Az A320-ast Kínában is gyártják.

    Abból indulok ki, hogy az antonov egy előtanulmányt készített, ami egy amolyan térkép a célig, de, hogy oda eljuss még egy rakás egyébb dolog is kell.
    Szerintem kicsit túlgondoljátok.
    Ja, legalább a wiki bejegyzélst olvassátok el a gépről.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_Y-20
  • Szerintem nincs itt szó túlgondolàsról. Egyikünk sem mondta azt hogy az Antonov egy összeszerelèsre kèsz tervet adott el a kìnaiaknak.
    Te viszont, ahogy azt a Z-10 ès a Kamov esetèben is tetted, megpróbàlod úgy beàllìtani, mintha egy skiccről, egy sörözőben összedobott vàzlatról lenne szó mindkèt esetben. Ez inkàbb tűnik lekicsnylisnek a rèszedről.
    Az, hogy esetleg a kompozit anyagok felhasznàlàsàhoz szüksèges technológiàt az Airbustól vettèk, semmit sem von le az Antonov munkàjàból. kompozit anyagok ide , topon lèvő Airbus oda, egyelőre az Antonov az a cèg, amelyik hasznàlható teherszàllìtók egèsz nemzedèkèt tervezte ès èpìtette meg. ;)
  • ghostface
    Szerintem nincs itt szó túlgondolàsról. Egyikünk sem mondta azt hogy az Antonov egy összeszerelèsre kèsz tervet adott el a kìnaiaknak.
    Te viszont, ahogy azt a Z-10 ès a Kamov esetèben is tetted, megpróbàlod úgy beàllìtani, mintha egy skiccről, egy sörözőben összedobott vàzlatról lenne szó mindkèt esetben. Ez inkàbb tűnik lekicsnylisnek a rèszedről.
    Az, hogy esetleg a kompozit anyagok felhasznàlàsàhoz szüksèges technológiàt az Airbustól vettèk, semmit sem von le az Antonov munkàjàból. kompozit anyagok ide , topon lèvő Airbus oda, egyelőre az Antonov az a cèg, amelyik hasznàlható teherszàllìtók egèsz nemzedèkèt tervezte ès èpìtette meg. ;)
    Ámen
  • grabo112
    Az L-15 is hasonló eredetű (Jakovlev).
    Naigen, csak ez nem utólag derült ki, hanem kezdetektől fogva tudni lehetett a két gyár kapcsolatáról. Viszont van a híreknek egy olyan csoportja mint ez is, ami mindíg utólag derül ki.
    Kína rendszeresíti a Z-10 harci helikoptert. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kamov tervezte.
    Kína rendszeresíti az Y-20 stratégigi szállítógépet. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt az Antonov tervezte.
    Kína rendszeresíti az új Hosszú Menetelés rakétacsaládját. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy Kína orosz rakétahajtóműveket akar vásárolni a következő rakétacsaládjához, meg amúgy is ami most van azt tőlük másolták.
    Kínában tesztelni kezdik a Sharp Sword lopakovó UCAV-ot. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Mikoyan Skatról másolták
    Kína egy hatalmas közös orosz hadgyakorlat keretei közt előrukkol a ZBD-03 ejtőernyős harcjárművel. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a szovjet BMD-2-ről másolták (aztán hamarosan megjelennek közeli képek és egyből csend lesz).
    Kínában redszeresítik a Type 039A tengeralattjárókat. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kilo tengeralattjárókról másolták.
    Részemről ezek mind egy szálig igazak is lehetnek, de miért mindig utólag szerzünk róluk tudomást? Nem lehetne egyből?
    Miért nem látok egyik orosz gyártótól sem semmilyen marketinganyagot róluk? A Kamov miért nem reklámozza, hogy milyen pöpec harci helikoptert képes tervezni? Nézzétek a rajzanikat! Pár év és meglátjátok élőben is!
    Ugyanúgy az Antonov esetében is. Kűszködnek a megrendelésekért és csendben ülnek a babérjaikon.
  • Mackensen
    Naigen, csak ez nem utólag derült ki, hanem kezdetektől fogva tudni lehetett a két gyár kapcsolatáról. Viszont van a híreknek egy olyan csoportja mint ez is, ami mindíg utólag derül ki.
    Kína rendszeresíti a Z-10 harci helikoptert. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kamov tervezte.
    Kína rendszeresíti az Y-20 stratégigi szállítógépet. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt az Antonov tervezte.
    Kína rendszeresíti az új Hosszú Menetelés rakétacsaládját. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy Kína orosz rakétahajtóműveket akar vásárolni a következő rakétacsaládjához, meg amúgy is ami most van azt tőlük másolták.
    Kínában tesztelni kezdik a Sharp Sword lopakovó UCAV-ot. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Mikoyan Skatról másolták
    Kína egy hatalmas közös orosz hadgyakorlat keretei közt előrukkol a ZBD-03 ejtőernyős harcjárművel. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a szovjet BMD-2-ről másolták (aztán hamarosan megjelennek közeli képek és egyből csend lesz).
    Kínában redszeresítik a Type 039A tengeralattjárókat. A világ tudomást szerez róla és akkor megjelenik a sajtóban egy nyilatkozat, hogy ezt a Kilo tengeralattjárókról másolták.
    Részemről ezek mind egy szálig igazak is lehetnek, de miért mindig utólag szerzünk róluk tudomást? Nem lehetne egyből?
    Miért nem látok egyik orosz gyártótól sem semmilyen marketinganyagot róluk? A Kamov miért nem reklámozza, hogy milyen pöpec harci helikoptert képes tervezni? Nézzétek a rajzanikat! Pár év és meglátjátok élőben is!
    Ugyanúgy az Antonov esetében is. Kűszködnek a megrendelésekért és csendben ülnek a babérjaikon.
    Én ebben mondjuk nem látok semmi rosszat. A kínaiaknak már van pénzük de még nincs technológiájuk, az oroszoknak már nincs pénzük és még van technológiájuk, jobb híján kicserélik amijük van és mindenki örül. Business as usual.
    Mindez akkor lesz érdekes, ha Kína egyszer majd bekopog és technológia helyett visszakéri Szibériát, pofán-nem-verésért cserébe.
  • Szerintem az lehet, hogy Kína anno felvásárolta ezeket a terveket, de azt nem kötötték az eladók orrára, hogy fel is használják-e, s ha mégis igen, akkor azt milyen formában teszik majd. Illetve, mint tudjuk, a 90-es évek elején-közepén elég fura viszonyok uralkodtak az ex-szovjet államokban, így Ukrajnában és az oroszoknál is.
    Talán azért is csinálták meg és adták olyan könnyen ezeket a terveket, mert lebecsülték a kínaiakat, s úgy voltak vele, hogy úgysem lesz ezekből semmi. Persze tévedtek.
  • Photos: German KUKA taken over by Chinese now serving Y-20
    Chinese completed the 5 billion takeover of Kuka begin 2017.

    Német robotok rakják össze az Y-20-ast?

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
  • Terminator
    Az ilyen jármű nem akkor kell, ha nem rámpás a gép? Vagy ez most jött ki a gépből? Vagy hogy van ez? Nem értem.
    Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
    Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p

Ugrás a fórum topichoz