|

Komoly orosz-kínai üzletre derült fény

Csak nemrégiben került nyilvánosságra egy júliusi orosz-kínai fegyverüzlet, melynek keretében az NPO Szaturn hajtóműgyártó vállalat komoly megrendelést zsebelhetett be.

Az NPO Szaturn vállalat októberi tulajdonosi egyeztetését követően került nyilvánosságra az az információ, hogy Kína 224 darab D-30KP2 típusú hajtóművet rendelt az orosz fejlesztésű Il-76 teherszállító és Il-78 légiutántöltő repülőgépek, valamint a kínai Y-20 teherszállító repülőgépek számára (54 darabot szánnak az Il-76/78 gépek újrahajtóművezésére, míg a maradék erőforrás az Y-20 teherszállítóhoz készül). Az üzlet értéke több mint 658 millió dollár.

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják

A hajtóművek nagy részét az Y-20-asok kapják ,

A hajtóműveket a kínai Csengtu (Chengdu) város repülőterére kell leszállítani, a felek az alábbi ütemtervben egyeztek meg: 2017-ben 54 darab, 2018-ban 52 darab, 2019-ben 60 darab, míg 2020-ban 58 darab erőforrást kell átadnia az orosz gyártónak.

A megrendeléssel immáron 463 darabra nőtt a Kína által rendelt D-30KP2 erőforrások száma. 2009 és 2011 között már szállítottak 55 hajtóművet, míg egy másik vásárlás okán 2011 és 2015 között 184 példány került átadásra.

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Az ilyen jármű nem akkor kell, ha nem rámpás a gép? Vagy ez most jött ki a gépből? Vagy hogy van ez? Nem értem.
    Ahogy Mack is írta, ilyen talicskára akkor van igény, ha palettás portékát kell berámolni. Ha az egyel korábbi fotót nézed, ott a rampa vízszintesben van rögzítve és így neki tud koccanni a végének a járgány.
    Az An-26-os annyival fejlettebb, hogy annak van egy kis futómacskás daruja, amivel 2 tonnát fel bírsz venni a földről és be tudod daruzni a tehertérbe. :p
  • Valaki segít elmondani miről szól a lenti írás?
    After 15 years of R & D, China has achieved automation (i.e. robotic) assembly of aircrafts, on production of Y-20 transport jet, J-20 fighter jet, Y-9 transport, ARJ-21 passenger jet etc. tataling 9 types of aircraft.

    The R & D team has developed 17 types of automated aircraft assembly systems, and 2 types of automated pulse production lines.

    File photo from my collection.
    [​IMG]
  • 15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
    A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
  • Hát ez komolyan hangzik :)
    Am hány j-20 lehet már a kínai légierőnél?
    Érdekes nem adnak infót de még csak képet sem a j-20 gyártósorról.

    Mackensen
    15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia
    Basszus az oroszok ehez fényévekre vannak o_O
  • Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
    (A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
    [​IMG]
  • fip7
    Gondolom a mostani sikerekhez nagyban hozzájárult az, hogy a kis kínaiak megvették a német KUKA céget, amely nem kis név az ipari automatizációban.
    (A kínai anyacég a midea lett) Így nem kellet még sokszor 15 évet fejleszteniük, hogy eljussanak erre a szintre ;)
    [​IMG]
    Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./
  • Szittya
    Igen erdekes vegulis hasonlo taktikat kovetnek mint a romai birodalom anno./a romaiak a meghodditott teruletek tudasat nem lenezte hanem hasznositotta belegyurta a kozos romai "masszaba" es igy lett sikeresebb es fejlettebb vetelytarsainal... Ha ugyvesszuk kina is majdnem ugyan ezt csinalja csak nem a meghoditott teruletek technologiajat tudasat veszi at es alkalmazza hanem az egesz vilagon /szabad vilag egyseges piac/ termekeit tudasat technologiajat megveszi penzert... /ameg van aki fejleszt es hajlando eladni ez sem rossz taktika/hissz mindig akad olyan aki felyleszt es hajlando azt eladni./

    Pénzük van, know-how-juk van (vagy beszerzik, szinte bármi áron). Egyetlen feladatuk maradt, kinevelni-kineveltetni és, ami a legfontosabb, náluk otthon hagyni érvényesülni sőt, támogatni egy innovatív és kreatív (vagyis "nyugati-európai") szemléletű réteget. Ha ez is meglesz, akkor záros időn belül ők lesznek a No. 1 hatalom. És szerintem erre játszanak, csak még próbálnak egyensúlyozni ezen, részben már meglévő, részben még leendő kreatív réteg befolyása és a kormány, a régi elvtársak hatalma között. Mert hát, igénylik az innovációt és tesznek is érte, de ugyanakkor a jelenlegi uralkodó réteg nem szeretné a gyeplőt teljesen, vagy nagyobb részben átengedni a most feltörekvő titánoknak... Persze a végkifejlet esélyesen úgy is az lesz, hogy átveszik, ez csak idő kérdése.
  • Mackensen
    15 évnyi kutatás és fejlesztés után Kínának sikerült autómatikus (robot) gyártósort létrehozia a sorozatban gyártott repülőgépeihez: Y-20 teherszállító, J-20 vadász, Y-9 teherszállító, ARJ-21 utasszállító stb. összesen 9 típushoz.
    A K&F (értsd kutató fejlesztő) csapat 17 automatizált rendszert fejlesztett ki repülőgépek összeszerelésére, valamint 2 "pulse production" fogalmam sincs, hogy mi lehet dologhoz. Lehe valami agrár akármi.
    A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
  • Nagy Csaba
    A pulse production-t akkor használják, amikor nem full folyamatos a gyártás, nem szerelő sor-ról beszélünk, hanem úgynevezett pulzáló szerelő sorról. Tehát egy álláson parkol 2-6 napot (hetet) a cucc, majd gurul a következő állásra. Az amcsi AH 64 sor ilyen, amit már tv-ben is mutattak, ott talán 1 hetes a várakozás az egyes állomásokon és utána léptetnek. Tehát innen ered a pulzáló kifejezás, parkol és szerelik, majd lép, majd ismétlődik..... Ez általában a kisebb szériák, vagy a széria de bonyolult cuccok szereléséhez illesztett logisztika/összeszerelés szinonímája az angol nyelvű kifejezés.
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
  • Mackensen
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
    Én inkább a darabszám miatt gondoltam rá, mert egy bizonyos éves darabszám alatt ezt nem éri meg kiépíteni, erre beruházni, pláne robotizálni. Ehhez azért évente vagy 30-40 gépes rendelés kellene, mert ez alatt egyszerűen költséghatékonyabb a hagyományos szerelési technológia. Az Airbus-nál ha jól tudom a nagyszériákhoz van ilyen sor, de például az A 400-nál erről nem olvastam..... Ráadásul a pulzáló sor a komoly méretű előregyártott elemek beépítésének is kedvez, mert egy sorba oldalról 1-1 szerelési állásnál ez könnyen megoldható, persze ehez kiépített csarnok és kiszolgáló rendszerrel....
  • Mackensen
    Köszi. Gondolom a J-20 esetében is egy ilyen gyártósort építettek/építenek.
    Ja és a Szu 27....35 toikban Boki linkelt be egy Szu 30 gyártósorról fotót. Nnnnaaa ez a hagyományos sor. Halszálkáben felsorakoztatják, majd egyenként változatlan pozícióban összerakják a gépeket.... Így a csarnok egyszerűbb kialakítású, így is dolgoznak egyszerre vagy 6-8 gépen, de maga a szerelési hatékonyság, és a halszálkás sor fizikai kialakítás nem kedvez a nagyméretű előszerelt cuccoknak sem. Illetve egy ilyen halszálkás sor alkalmas a 20-30 db gép/év kapacitásra többre már a pulzáló sor hatékonyabb.
    Csarnok és infrastruktúra. Az iparból tudom, hogy egy csarnok árát alapvetően a hossza jobban növli, mint a szélessége...... Ezért drágáb egy pulzáló sor kiépítése. Igaz a már emlegetett AH 64 sor U alakban van kiépítve, ami sz.tem azért lehetséges, mert itt azért nem túl nagy méretű cuccokkal dolgoznak, ellentében egy szállító vagy közforgalmi géppel.
  • Mackensen
    Valószínű, hogy mindkét típusból több százas darabszám készül majd.
    Arra leszek majd kíváncsi, hogy az a híres Forth-Worth-i 1,6km-es Lockheed gyártósor hogy fog kinézni, amikor már full F 35-öt gyárt, éves majd 200 db-ot.......
  • Nagy Csaba
    Arra leszek majd kíváncsi, hogy az a híres Forth-Worth-i 1,6km-es Lockheed gyártósor hogy fog kinézni, amikor már full F 35-öt gyárt, éves majd 200 db-ot.......
    És ha Kína komolyan gondollja a legéierő fejlesztését akkor ezzel a kapacitással kell majd lépést tartson.
  • Mackensen
    És ha Kína komolyan gondollja a legéierő fejlesztését akkor ezzel a kapacitással kell majd lépést tartson.
    és 5. generációs típussal a gyártósoron......
  • Az Y-20-ból 2020-ig 40 db gyártanak le évi 9 db
    2016 előtt már volt 4 példány belőle és ez csak úgy jön ki hogy ha 2016-tól vesszük a gyártást.

Ugrás a fórum topichoz