|

Befejezte a Szu-30-asok gyártását a KnAAPO

A komszomolszki repülőgépgyár (más néven KnAAPO, azaz a Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés) ajtaján kigördült az utolsó két Szu-30-as is, ezzel befejeződött az altípus gyártása.

A napokban kigördülő utolsó két gép Su-30MK2 verziójú és Vietnam flottájába kerül. Az ázsiai ország ezzel együtt most már 4 darab Szu-30MK, 20 darab Szu-30MK2V és 12 darab Szu-30MK2 típusú vadászbombázóval rendelkezik.

A KnAAPO termelése természetesen nem áll le, csak teljesen átállnak a Szu-35Sz és a T-50 / PAK-FA gyártására.

Forrás: KnAAPO

Forrás: KnAAPO ,

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Miéert van a beömlők alatt a második sorban csak két-két bomba három-három helyett?
    Talán a súlyelosztás miatt.
  • dudi
    [​IMG]

    Miéert van a beömlők alatt a második sorban csak két-két bomba három-három helyett?
    Lehet, hogy már ledobták őket.
  • Valószínű, a súlyelosztás miatt.
    Ezt évekkel ezelőtt már tárgyaltuk itt.
    A szárnyak alatt, illetve a törzs alatti első pilonra a hatzáras tartókra hat darab megy fel, de a beömlők és a hátsó pilon alá csak öt-öt. De a legtöbbször inkább nem is függesztenek nehezebb fegyverzetet a hátsó pilonokra.
    A Szu-34-esnél már ez a mennyiség is a maximálisan hordozhatóhoz igen közeli volt:
    [​IMG]
  • molnibalage
    A fékernyő egy adott húzóerő alatt old le?
    Egyrészt igen, de itt be se lobbant, hanem úgy fest, szimplán kivetődött és elrepült. Valami elektromos hiba lehet, vagy nem tudom.
  • Allesmor Obranna
    Egyrészt igen, de itt be se lobbant, hanem úgy fest, szimplán kivetődött és elrepült. Valami elektromos hiba lehet, vagy nem tudom.
    Ja, én azt hittem, hogy a pilóta félrenyomott valamit a kabinban. Csak azért lepne meg, mert tudtommal az nem a HOTAS-on van.
  • molnibalage
    Ja, én azt hittem, hogy a pilóta félrenyomott valamit a kabinban. Csak azért lepne meg, mert tudtommal az nem a HOTAS-on van.
    Valószínű, hogy félrenyomhatott valamit, de ettől még egyéb hiba is lehetett.
    És ez nem az első eset. Korábban is volt bemutatón ugyanennél a manővernél, hogy az ernyőt dobták ki infrázás helyett.
  • molnibalage
    A fékernyő egy adott húzóerő alatt old le?
    Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
    A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
    Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
  • hurci10
    Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
    A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
    Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
    De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
    Az éneklős sztori haláli.
  • Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

    Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.
  • molnibalage
    De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
    Az éneklős sztori haláli.
    Alapesetben: Elsőként a kioldó gombot (ez van a gázkaron) megnyomva nyílik az ernyő tokjának fedele, a légáramlat kinyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza a fékező ernyőt ami belobban. A leoldó gombot (ez a legtöbb orosz típusnál a gázkar előtt /alatt van valahol, hogy a Szu-30SzM-nél konkrétan hol azt nem tudom) megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog, az ernyő elrepül.
    Itt: Először a leoldó gombot megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog ÉS a fékernyő tokjának fedele. A légáram nyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza az ernyőt, de az nem lobban be, mivel nincs a géphez rögzítve, "hurkában" elrepül.
    A fedelet mindkét gomb nyitja. Gondolom pont azért, hogy az ernyő ilyen esetben ne maradjon a tokjában, mert egy nagyobb túlterhelésű manővernél a súlya miatt (kb. 18-20 kg) kinyomhatná a tok fedelét, és extrém esetben akár a kormányfelületekre is csavarodhatna. Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
  • boki
    Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

    Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.
    @molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
    Tessék.
  • borisz
    @molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
    Tessék.
    Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
    A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
    Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

    [​IMG]
  • Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek fiatal pilótáinak légiutántöltés gyakorlása. Video a pilóta szemszögéből

  • molnibalage
    Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
    A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
    Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

    [​IMG]
    NPO Szaturn, AL-31FP, az UMPO gyártja.
    A másik UMPO gyártotta AL-41F-1Sz-re cserélik, melyet szintén az NPO Szaturn fejlesztett ki, lényegében az AL-31FP-ből.

Ugrás a fórum topichoz