|

A Szu-25 utódján dolgoznak az oroszok

Az orosz szakemberek már dolgoznak a Szu-25-ös utódján, mely minden valószínűség szerint a Szu-34-esen alapul majd.

Bár alig vette át az első modernizált Szu-25SzM repülőgépeit az Orosz Légierő, ipari források szerint máris dolgoznak a kéthajtóműves típus leváltásán. Az A-10-es orosz testvére immáron 35 éve szolgálja az orosz népet, így valóban ideje átgondolni, milyen irányvonalak mentén képzelik el az utódlást.

Újabb változat készül a Szu-34-esből

Újabb változat készül a Szu-34-esből ,

A hírek szerint már meg is találták a megfelelő utódot (legalábbis a hozzá szükséges alapot), mégpedig a Szu-34-es személyében. A Szu-24-es leváltására a Szu-27 Flanker átalakításával kifejlesztett típus jelenleg is csapásmérő feladatokat lát el, mint taktikai vadászbombázó, ám az orosz mérnökök némi átalakítással közeli légitámogató repülőgépet faragnának belőle.

A tényleges tervezőmunka 2018-tól kezdődik, érdekes lesz látni, hogy a Szu-34-esen milyen változtatásokat eszközölnek a követelmények teljesítésének érdekében. Az már csak hab a tortán, hogy a taktikai vadászbombázó alaptípus és a közeli csapásmérésre képes verzió mellett terveznek egy kifejezetten elektronikai hadviselésre optimalizált a változatot is.

Fórum hozzászólások

  • boki
    50m, 250 km/h
    Érdemes megfigyelni hogy a keresztben álló fasorok bármelyikében egy kézi légvédelmi rakétával (mondjuk Iglá-val) felszerelt katonának mennyire sok ideje lenne becélozni a közeledő gépet...
    ... ezért is szokott le a NATO a kismagasságon repült bevetésekről 1990 óta.
    (persze itt leszálló sebességgel repülnek, aminek nincs sok értelme harci helyzetben)
  • A harci körülmények, meg a kis magasságú 250km/h az inkább a helikopterek világa, nem a Szu-34-esé.
    Ezzel a döggel, ezen a magasságon ennek a négyszeresével hasítanának.
    A NATO amúgy mind a mai napig aktívan gyakorolja az összes gépével a kis magasságú, nagy sebességű repüléseket. Mach Loop, Star Wars Canyon és a többiek.
    F-15/16/18/22/35... A-10, C-130, C-17, V-22, Typhoon, Rafale, mindegyikkel.
  • De ettől még tény, hogy bár aktívan gyakorolják, a jártasságot fenntartják, az éles bevetéseken már valóban, vagy harminc éve nem erőltetik.
  • Capslock27
    .
    .
    Ezeket a Szu-34, Szu-35 gépeket hány év élettartamra tervezik?
    25 év legalább is a Szu-35Sz
  • boki
    Első körben 20 darabos rendelés

    "A gépek a még hadrendben lévő két századnyi szovjet Szu-24M frontbombázót fogják leváltani."

    Helló Boki!

    Számomra még az kérdés, hogy a jelenleg régi Szu-24M/MR változatokkal repülő tíz századot, hogyan fogják majd leváltani az oroszok, mert pénz nagy eséllyel nem lesz az összes Szu-24-es lecserélésére.
    • A négy haditengerészeti Szu-24M/MR század helyett, lehet három századnyi Szu-30SzM-et kerítenek és ezekkel cserélik három haditengerészeti reptéren. Most is azok repülnek a Szu-24-esekkel egy ezreden belül.
    Balti Flotta: 44. Ezred, egy Szu-24M és egy Szu-30SzM század
    Fekete-tengeri flotta: 43. Ezred, egy Szu-24M/MR és egy Szu-30SzM század
    Északi Flotta: 98. Ezred, két Szu-24M/MR és egy MiG-31 század​
    • A korábban beharangozott 76 darabos Szu-34-es megrendeléssel szűken le lehet váltani a légierő hat aktív századából a Szu-24-es típust, bár akkor nem jut a tartalék vagy a különböző okokból selejtezett gépek pótlására. Ha elterjed a felderítőkonténeres Szu-34-es, akkor talán kevesebb század is elég lesz. Bár akkor meg ciki lesz, ha megszüntetik, a nagy csindattarával nemrég újra létrehozott Szu-24MR felderítő századokat. (Esetleg a választások után)
    Nyugati Katonai körzet: 47. Század: egy Szu-24MR század
    Déli Katonai körzet: 37. Ezred: egy Szu-24M/MR század
    11. Ezred: két Szu-24M/MR század​
    Központi Katonai körzet: 2. Ezred: egy Szu-24MR század
    Nyugari Katonai körzet: 799. Század: egy Szu-24MR század
    (Az M-ek egyaránt jelenetenk M, SVP-24 és M2 alváltozatokat is)​

    Korábban a jelenlegi kilenc légieős Szu-34-es század feltöltését (plusz kiképzés, tesztelés) 129 gépből oldották meg. Így számomra az is kérdés, hogy mire lesz elegendő a belengetett 76 darab új Szu-34-es.
  • Galcom
    Helló Boki!

    Számomra még az kérdés, hogy a jelenleg régi Szu-24M/MR változatokkal repülő tíz századot, hogyan fogják majd leváltani az oroszok, mert pénz nagy eséllyel nem lesz az összes Szu-24-es lecserélésére.
    • A négy haditengerészeti Szu-24M/MR század helyett, lehet három századnyi Szu-30SzM-et kerítenek és ezekkel cserélik három haditengerészeti reptéren. Most is azok repülnek a Szu-24-esekkel egy ezreden belül.
    Balti Flotta: 44. Ezred, egy Szu-24M és egy Szu-30SzM század
    Fekete-tengeri flotta: 43. Ezred, egy Szu-24M/MR és egy Szu-30SzM század
    Északi Flotta: 98. Ezred, két Szu-24M/MR és egy MiG-31 század​
    • A korábban beharangozott 76 darabos Szu-34-es megrendeléssel szűken le lehet váltani a légierő hat aktív századából a Szu-24-es típust, bár akkor nem jut a tartalék vagy a különböző okokból selejtezett gépek pótlására. Ha elterjed a felderítőkonténeres Szu-34-es, akkor talán kevesebb század is elég lesz. Bár akkor meg ciki lesz, ha megszüntetik, a nagy csindattarával nemrég újra létrehozott Szu-24MR felderítő századokat. (Esetleg a választások után)
    Nyugati Katonai körzet: 47. Század: egy Szu-24MR század
    Déli Katonai körzet: 37. Ezred: egy Szu-24M/MR század
    11. Ezred: két Szu-24M/MR század​
    Központi Katonai körzet: 2. Ezred: egy Szu-24MR század
    Nyugari Katonai körzet: 799. Század: egy Szu-24MR század
    (Az M-ek egyaránt jelenetenk M, SVP-24 és M2 alváltozatokat is)​
    Korábban a jelenlegi kilenc légieős Szu-34-es század feltöltését (plusz kiképzés, tesztelés) 129 gépből oldották meg. Így számomra az is kérdés, hogy mire lesz elegendő a belengetett 76 darab új Szu-34-es.
    Soha senki nem tudta egy az egyben kiváltani az előző generációs gépeit a következő generacióval.
  • Galcom
    Helló Boki!

    Számomra még az kérdés, hogy a jelenleg régi Szu-24M/MR változatokkal repülő tíz századot, hogyan fogják majd leváltani az oroszok, mert pénz nagy eséllyel nem lesz az összes Szu-24-es lecserélésére.
    • A négy haditengerészeti Szu-24M/MR század helyett, lehet három századnyi Szu-30SzM-et kerítenek és ezekkel cserélik három haditengerészeti reptéren. Most is azok repülnek a Szu-24-esekkel egy ezreden belül.
    Balti Flotta: 44. Ezred, egy Szu-24M és egy Szu-30SzM század
    Fekete-tengeri flotta: 43. Ezred, egy Szu-24M/MR és egy Szu-30SzM század
    Északi Flotta: 98. Ezred, két Szu-24M/MR és egy MiG-31 század​
    • A korábban beharangozott 76 darabos Szu-34-es megrendeléssel szűken le lehet váltani a légierő hat aktív századából a Szu-24-es típust, bár akkor nem jut a tartalék vagy a különböző okokból selejtezett gépek pótlására. Ha elterjed a felderítőkonténeres Szu-34-es, akkor talán kevesebb század is elég lesz. Bár akkor meg ciki lesz, ha megszüntetik, a nagy csindattarával nemrég újra létrehozott Szu-24MR felderítő századokat. (Esetleg a választások után)
    Nyugati Katonai körzet: 47. Század: egy Szu-24MR század
    Déli Katonai körzet: 37. Ezred: egy Szu-24M/MR század
    11. Ezred: két Szu-24M/MR század​
    Központi Katonai körzet: 2. Ezred: egy Szu-24MR század
    Nyugari Katonai körzet: 799. Század: egy Szu-24MR század
    (Az M-ek egyaránt jelenetenk M, SVP-24 és M2 alváltozatokat is)​
    Korábban a jelenlegi kilenc légieős Szu-34-es század feltöltését (plusz kiképzés, tesztelés) 129 gépből oldották meg. Így számomra az is kérdés, hogy mire lesz elegendő a belengetett 76 darab új Szu-34-es.
    Szia!
    A 20 darabos rendelés kapcsán M-ekről van szó. MR -ek még egy ideig hadrendben lesznek- főleg a haditengerészeti légierőnél. További kérdések majd a 2021-re vizionált Szu-34M rendelés kapcsán lesznek aktuálisak.
  • Még az sem világos, hogy a NAPO-nak mentőövként bedobott 20 darabos megrendelés része a 76-os nagy megrendelésnek vagy azon kívül lesz, Tehát 20+ 76 vagy 76-20. Másik dolog, hogy a 20 új gép már nem ugyanz a gép lesz amit eddig leszállítottak. Lesz rajta módosítás , de még nem modernizált(M).
  • Ez csak egy jó kép, semmi több.

    [​IMG]

    De az eredeti méretében nézve, eltűnődve a részeleteken, jól kivehető, hogy mennyire eltér a Szu-27-es család többi tagjától. Más törzs keresztmetszet, teljesen más fő- és orrfutó, más beömlők, más szívócsatornák.
  • Allesmor Obranna
    Ez az emberiség teljes, kétszázezeréves történelmének legszebb repülőgépe.
    Igen. Az aggresszivitás, az elegancia és a hatékonyság tökéletes összhangja!
  • dudi
    Ez a kép mutatja meg igazán,hogy mennyire csúnya is ez a gép.
    [​IMG]
    Azért tuti lehet ezzel is csajozni :) Még függöny is van benne....
  • KoviUbi
    Azért tuti lehet ezzel is csajozni :) Még függöny is van benne....
    A katapultal csak óvatosan könnyen kirobbanó élményben lehet része az ember fiának ha a leányzó a nagy hevületben rossz dolgot ránt meg:):):):):)

Ugrás a fórum topichoz