|

A Szu-25 utódján dolgoznak az oroszok

Az orosz szakemberek már dolgoznak a Szu-25-ös utódján, mely minden valószínűség szerint a Szu-34-esen alapul majd.

Bár alig vette át az első modernizált Szu-25SzM repülőgépeit az Orosz Légierő, ipari források szerint máris dolgoznak a kéthajtóműves típus leváltásán. Az A-10-es orosz testvére immáron 35 éve szolgálja az orosz népet, így valóban ideje átgondolni, milyen irányvonalak mentén képzelik el az utódlást.

Újabb változat készül a Szu-34-esből

Újabb változat készül a Szu-34-esből ,

A hírek szerint már meg is találták a megfelelő utódot (legalábbis a hozzá szükséges alapot), mégpedig a Szu-34-es személyében. A Szu-24-es leváltására a Szu-27 Flanker átalakításával kifejlesztett típus jelenleg is csapásmérő feladatokat lát el, mint taktikai vadászbombázó, ám az orosz mérnökök némi átalakítással közeli légitámogató repülőgépet faragnának belőle.

A tényleges tervezőmunka 2018-tól kezdődik, érdekes lesz látni, hogy a Szu-34-esen milyen változtatásokat eszközölnek a követelmények teljesítésének érdekében. Az már csak hab a tortán, hogy a taktikai vadászbombázó alaptípus és a közeli csapásmérésre képes verzió mellett terveznek egy kifejezetten elektronikai hadviselésre optimalizált a változatot is.

Fórum hozzászólások

  • ghostface
    A múlt héten összeütközött két Szu-34-es egyikének jobb szárnya elég rendesen megsérült:
    [​IMG]
    Lásd a Repülő-események topikot ... ;):)
  • gacsat
    Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
  • emel
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
  • borisz
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
    Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).
  • Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

    [​IMG]
  • dudi
    Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

    [​IMG]


    Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
  • hurci10
    Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
    Láthatóan ezt is szigetelni kéne...
  • arbalest
    Háp-háp, moth...r fuc...s :D

    [​IMG]
    Az oroszok úgy becézik: утёнок (kiskacsa). A képet látva azt hiszem nem kell magyarázni, hogy miért.
  • hurci10
    Az oroszok úgy becézik: утёнок (kiskacsa). A képet látva azt hiszem nem kell magyarázni, hogy miért.


    Te hol szereztél ilyen szerteágazó ismereteket az Orosz gépekről,talán pilóta voltál/szerelő voltál a békeidőben?
  • papajoe
    Te hol szereztél ilyen szerteágazó ismereteket az Orosz gépekről,talán pilóta voltál/szerelő voltál a békeidőben?
    Privátban válaszolok.
  • arbalest
    Tegnap láttam ezt más szögekből is képen, így érződik igazán, mekkora batárak is ezek a gépek! :D
    Bármekkora batár is, de gyönyörű....:)

Ugrás a fórum topichoz