|

A Szu-25 utódján dolgoznak az oroszok

Az orosz szakemberek már dolgoznak a Szu-25-ös utódján, mely minden valószínűség szerint a Szu-34-esen alapul majd.

Bár alig vette át az első modernizált Szu-25SzM repülőgépeit az Orosz Légierő, ipari források szerint máris dolgoznak a kéthajtóműves típus leváltásán. Az A-10-es orosz testvére immáron 35 éve szolgálja az orosz népet, így valóban ideje átgondolni, milyen irányvonalak mentén képzelik el az utódlást.

Újabb változat készül a Szu-34-esből

Újabb változat készül a Szu-34-esből ,

A hírek szerint már meg is találták a megfelelő utódot (legalábbis a hozzá szükséges alapot), mégpedig a Szu-34-es személyében. A Szu-24-es leváltására a Szu-27 Flanker átalakításával kifejlesztett típus jelenleg is csapásmérő feladatokat lát el, mint taktikai vadászbombázó, ám az orosz mérnökök némi átalakítással közeli légitámogató repülőgépet faragnának belőle.

A tényleges tervezőmunka 2018-tól kezdődik, érdekes lesz látni, hogy a Szu-34-esen milyen változtatásokat eszközölnek a követelmények teljesítésének érdekében. Az már csak hab a tortán, hogy a taktikai vadászbombázó alaptípus és a közeli csapásmérésre képes verzió mellett terveznek egy kifejezetten elektronikai hadviselésre optimalizált a változatot is.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    És tegyük hozzá, hogy a bis, mint "második" vagy "továbbgondolt", repüléssel kapcsolatos alkalmazása a francia aviatikából ered, amelynek szaknyelvéből is sokat átvett az orosz.
    Lásd: Santos-Dumont 14-bis, 1906-ból, ami azért lett 14-bis, mert a teszteléséhez először a "14" jelölésű léghajóra erősítették, kezdetben azzal reptették meg.
    Meg kell említeni még, hogy Alberto Santos-Dumont személy szerint brazil volt, csak a franciáknál alapozta meg a repülőkultúrát.
    .
    .
    Tenyleg.... Es az olasz Caproni gepeknek is rendszeresen volt BIS valtozata. A szovjet nevezektanban viszont sose jutott eszembe erre gondolni, valami veletlen egybeesest tippeltem, de logikus valasz, neked es Emelnek is köszönöm!
  • emel
    A "bis" latinul másodszort, ismétlést, újrázást jelent, tehát átvitt értelemben valaminek a második változatát. Szergejnél ez általában egy repülőgép jóval erősebb hajtóművel felszerelt újabb változatát jelentette, volt ilyen dugattyús vadászuk is, meg a MiG-15 RD-45, a -15bis VK-1 hajtóművel, és a 21bis-ben is az R-25 hajtómű jóval nagyobb tolóerőt adott mint a korábbi tipusváltozatok R-11 és R-13 hajtóművei.
    A B1 nehézharckocsinak is a fejlesztett verzióját jelölték bis-el. Ezek szerint a "ter" terciert vagy hasonlót jelentett?
  • molnibalage
    Egy kérdés.


    Az mitől függ, hogy a törővéghez közel van áramlás terelő lap, vagy nincs? Korai, késői gyártású a gép?
    Az elsö, 2009-es, pár darabos sorozaton még nem volt, utána, ahogy megjelent az APU a fullánkban, azzal egy időben jött az áramlásterelő a szárnyakon.

    Itt vannak a legelső szériából gépek, APU és lap nélkül:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Az első "padlizsán" sorozaton jelent meg az APU és a terelőlap:

    [​IMG] [​IMG]
  • ghostface
    A múlt héten összeütközött két Szu-34-es egyikének jobb szárnya elég rendesen megsérült:
    [​IMG]
    Lásd a Repülő-események topikot ... ;):)
  • gacsat
    Mennyi idő egy ilyen szárnyat kicserélni?
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
  • emel
    Pár ember egy műszak alatt megcsinálja, de van néhány "súlyosbító" tényező:
    - mint írtam, az új szárny felszerelése előtt repedésvizsgálni kell a szárny-bekötési csomópontokat (módszertől függően néhány óra)
    - szárnyat általában csak párban cserélnek hogy mindkettőnél azonos repórával tudjanak számolni
    - utána fel kell szerelni a fegyver-függesztőket, végre kell hajtani néhány beszabályzást (pl. fékszárny, kormányvezérlés) és rendszer-teszteket (csatlakozások hermetikussága, elektromos rendszerek működése stb. - kb. még egy-két műszakra való munka)
    - fődarab-csere után kötelező berepülés következik
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
  • borisz
    Meg kell egy pár szárny.
    Nem biztos, hogy csak úgy előveszi a gyártó.
    Nem is a gyártónak kell elővenni, ilyen gépszám mellett az üzemeltetőnél is kell lenni némi tartalék-alkatrésznek, még fő-résznek is. Anno a 90-es években a PG is úgy tudott egy sérült 21bisz-t kijavítani, hogy a tököli szovjet vadászezred a kivonuláskor ránk hagyott egy komplett törzs-hátsórészt, azt használta a cég a javításhoz (némi átalakítással).
  • Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

    [​IMG]
  • dudi
    Mi az a két forró terület a gép közepén?Elvileg ott a légbeömlőnek kellene lennie de miért melegebb mint a hajtómű elülső része.

    [​IMG]


    Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
  • hurci10
    Nem forróbb, mint a hajtómű, csak nem kapott hőárnyékolást. A szívócsatornából, közvetlenül a hajtómű előtt elvezetnek egy kevés levegőt, ami addigra felforrósodik. Ha jól rémlik talán 450-500 C körül lehet. Ezt átvezetik egy turbóhűtőn, majd igény szerint hűtetlen forró levegővel keverik. Ez a levegő megy aztán a fülke és a berendezésterek légkondicionálására. A felvételen a felforrósodott turbóhűtők környéke "világít".
    Láthatóan ezt is szigetelni kéne...

Ugrás a fórum topichoz