A kazanyi székhelyű Kazan Helikoptersz tájékoztatója szerint, a cég kész szállítani Irán részére az általuk gyártott Ansat szállító helikoptert – iráni részről az egészségügyi minisztérium érdeklődik a helikopterek iránt. Az üzletről egyeztetésre az Oroszország és Irán között nem olyan rég újraindult üzleti tárgyalásokon került sor.
A helikoptert eddig az orosz hadsereg rendszeresítette egyedül. Ennek kötelékében 30 darab repül és elsősorban kiképzési feladatokat látnak el velük.
Az Ansat egy ígéretes konstrukció és egy olyan űrt tölt ki, amit eddig az orosz helikoptergyártók nem töltöttek be mostanáig: a Mi-8/17 szállítóhelikopternél kisebb kategóriás gépek szinte teljes mértékben hiányoznak az export palettájukon. A Russian Helicopters konzorcium egyébként tavaly ősszel döntött az Ansat továbbfejlesztéséről, képességnöveléséről.
A helikopter hagyományos kialakítású, a pilótán kívül pedig még 10 utast tud a fedélzetére venni. A pilótafülke oldalán van egy-egy ajtó, valamint az utastér oldalán is egy-egy le és felnyíló. Ha az utastérből eltávolítják a székeket 1 tonna árút lehet a fedélzetére pakolni. A gép törzse alatt még van egy horog is, amin külső függesztményként 1 300 kiló terhet tud a magasba emelni. A helikopter meghajtásáról két Pratt & Whitney Canada PW207K hajtómű gondoskodik egyenként 630 lóerő teljesítménnyel.