Mind a Kamov, mind a Mil vállalat dolgozik a legendás Mi-8 / Mi-17 Hip típuscsalád váltótípusán. A kisebb kategóriában is folynak az események, az orosz helikoptergyártó konzorcium, a Russian Helicopters az Ansat áttervezése mellett döntött.
A RACHEL (Russian Advanced Commercial Helicopter) program keretében az orosz helikopterkonstruktőrök közül a Kamov és a Mil iroda dolgozik a legendás Mi-8/17 Hip típuscsalád váltótípusán. Utóbbi konstruktőr konzervatívabb vonalat követ a Mi-38-assal (mely a méltán sikeres előd kialakításától nem sokban különbözik), míg a Ka-92 esetében a nyugati irányvonalat követve a sebesség jelentős növelését még inkább szem előtt tartják, így tolólégcsavaros konstrukcióval rukkoltak elő.
A Mi-8/17 típuscsalád 250-260 kilométeres óránkénti sebességéhez képest a Mi-38 maximális sebessége 320 km/h, míg a Ka-92 ezen értéke eléri a 400 km/h-t.
Míg a Mil iroda gépe 2003 óta repül (tavaly már a negyedik prototípus is a levegőbe emelkedett, hamarosan pedig megkapják a típustanúsítványt), addig a Kamov gépe még csak rajzasztalon létezik. A TASS hírügynökség Viktor Bondarev vezérezredest idézve állítja, a Ka-92 fejlesztése jól halad (a repülési kísérleteket már megkezdték egy átalakított Mi-35-ös segítségével), a prototípus első felszállását 2018-ra tervezik, míg várhatóan 2022-től állhat hadrendbe.
Egy másik projektben kapcsán is lehetett a napokban hallani a Russian Helicopters konzorciumról. A Kazan Ansat többfeladatú helikopter alig kapta meg az orosz hatóságoktól a típustanúsítványt, máris a könnyű forgószárnyas áttervezéséről szólnak a hírek.
A tervek szerint növelik a típus felszállósúlyát, a maximális üzemanyag-kapacitását és a hatótávolságát, módosítanak a pilótafülke és utastérajtókon, valamint a hidromechanikus vezérlőrendszert digitális (fly-by-wire) vezérlés váltja. Emellett növelik a kabinszellőzést, kidolgoznak egy VIP-belsőt, mely még WC-t is kapni fog.