A Finmeccanica cégcsoporthoz tartozó, elsősorban a védelmi iparban továbbhasznosítható elektronikai és információ-technológiai eszközöket fejlesztő és gyártó Selex ES vállalat bejelentette, hogy befejezték két mini/mikro kategóriájú pilóta nélküli légijármű-rendszer gyári átvételi vizsgálatait. Az olasz szárazföldi erőkkel közösen végzett projekt eredményeként előbbi szervezet hamarosan elkezdheti átvenni az UAV-ket csapatpróba céljából. A kisméretű, hátizsákban hordozható és egy ember által is kezelhető eszközöket a Forza NEC projekt keretében rendszeresítené az Olasz Hadsereg. A Forca NEC, melynek egyik fő kivitelezője a Selex ES, főként a C4I (Command, Control, Communications, Computer, Intelligence) területre koncentrál.
A Finmeccanica különféle leányvállalatai világszinten is említésre méltó szinten foglalkoznak pilóta nélküli repülőgépek fejlesztésével. Ezek között megtalálható az egészen apró, néhány centiméteres UAV-től a taktikai felderítőn keresztül a MALE kategóriáig minden. Jelen esetben előbbiekről beszélhetünk, a sikeres gyári tesztprogramon nemrégiben átesett ASIO-B és SPYBALL-B névre keresztelt eszközök ugyanis ide sorolhatók: a SPYBALL-B törzse például 48 centiméter átmérőjű és 55 centiméter magas, maximális felszálló tömege pedig alig több, mint 2 kg. Kicsit hozzáértőbbek talán kitalálhatták, hogy esetükben nem merev szárnyú, hanem csőlégcsavarral hajtott, helyből fel- és leszállni képes eszközökről beszélhetünk.
Az olasz szárazföldi erők elképzelései szerint az ASIO-B és SPYBALL-B gépesített és gyalogos egységek arzenáljában egyaránt megtalálhatók lesznek a jövőben. Alkalmazásuk megkönnyítheti a konvojok védelmét, az ellenség helyzetének pontos felderítését, a tájékozódást, illetve nagy segítséget nyújthat elszigetelt bázisok védelmében és városi harcokban. Érdemes megemlíteni róluk néhány további adatot: repülési idejük egy feltöltéssel nagyjából fél óra, ami során 5 km-re távolodhatnak el a vezérlőtől. Utóbbi egyébként egy nagyra nőtt játék-kontrollelre hasonlít, amit egyetlen katona is képes kezelni.
A későbbiekben egyébként tovább bővül majd a család: a Selex ES-nél fejlesztés alatt áll a CREX-B névre hallgató, merev szárnyú UAV, mely az előbbi kettő kiegészítésére érkehez néhány éven belül.