|

Felújításon az RFA Fort Victoria

A Brit Királyi Haditengerészet világ körüli tevékenységét biztosító Royal Fleet Auxiliary kisegítőflotta egyik ellátóhajóján, a Fort II-osztályú Fort Victorián kezdődnek meg a felújítási munkák mintegy 47 millió font értékben.

A méretes hölgyemény kipofozását a kisegítőflotta nagyobb részének karbantartásával megbízott Cammell Laird fogja végezni, amely vállalatnak egyébként ez lesz 25 éves történetének eddigi legnagyobb felújítása. Az összegnek megfelelően a munka igen csak grandiózus lesz, csak a legfontosabbakból szemezgetve:
– cserélnek hat dízelgenerátort és a kapcsolódó hajtóanyag- és egyéb folyadékrendszereket,
– a teljes meghajtási és kormányrendszer felújításra kerül,
– új tűzjelző rendszer, illetve új tűzoltórendszer beépítése a hajtóműveknél és generátoroknál,
– a teljes fegyverzet nagyjavítása,
– két víztisztító mű cseréje fordított ozmózissal működő rendszerre,
– és természetesen egy teljes külső felületi kezelés.

A Fort Victoria tengerészgyalogosai kalózok hajóját vizsgálják Szomália közelében, háttérben maga a Victoria | Forrás: NATO

A Fort Victoria tengerészgyalogosai kalózok hajóját vizsgálják Szomália közelében, háttérben maga a Victoria | Forrás: NATO ,

A tervek szerint a kipofozott Fort Victoria még idén visszatér a kisegítőflottához, hogy tovább végezze Őfelsége hadihajóinak a kiszolgálását.

Érdekesség

A Fort Victoria élete egyébként nem indult túl egyszerűen, a hagyományosnak mondható „megrendel-kifizet-megépít-szolgálatba állít” sorba ugyanis belerondított egy terrorista akció, így történhetett, hogy a Fort II-osztály első tagja másodikként állt csak szolgálatba. 1990 szeptember 6-án, mintegy három hónappal megkeresztelése után az Ír Köztársasági Hadsereg (IRA) két bombát is elhelyezett a belfasti dokkban készülő hajón. Egy telefonos figyelmeztetés kíséretében az egyik bombát felrobbantották, amelynek következtében a gépház igen nagy mértékben rongálódott, illetve léket is kapott a Victoria, 45 fokban megdőlt és majdnem elsüllyedt. A pár óra alatt a hajót stabilizáló emberek legnagyobb örömére a második bomba csütörtököt mondott, de utána így is két hétig keresték még, mire meglett és eltávolították. A hajó végül három év csúszással, 1994 június 24-én állt szolgálatba.