A hír tárgyát képező esemény egy Törökország által fejlesztett MALE kategóriájú (Medium Altitude Long Endurance) pilóta nélküli repülőgéppel történt a fejlesztő ország délkeleti részén. A december 6-ai baleset körülményei mind ez idáig tisztázatlanok maradtak, így katonai források a vizsgálat további folytatását erősítették meg.
Az Anka nappali tesztrepülést hajtott végre Batman katonai bázisának körzetében az eset bekövetkeztekor. A Turkish Aerospace Industries közleménye alapján a roncsok műszaki átvizsgálása még nem fejeződött be, így egyelőre nem tudnak magyarázattal szolgálni. A jelen esethez adalék, hogy 2012-ben két landolás is gépvesztéssel végződött a tesztrepülés végrehajtása után.
A múlt hónapban a történtek ellenére a török kormány első körben tíz Anka UAV-ot rendelt a földi irányító központtal együtt, melyek közül az első szériapéldány megérkezését 2016 és 2018 közé prognosztizálják.
Az Anka számára előírt követelményeknek történő megfelelésével kapcsolatos tesztek késő januárban zátultak, a végső próbatétel január 20-21-én következett az UAV számára, amikor is teljes repülési idejét – mintegy 18 órát – a levegőben töltötte, melynek végeztével automatikusan leszállt. Ezen felül adatátviteli problémák sem merültek fel a központtól 200 km-re és állta a sarat 45 csomós szélben is. A több mint 150 repült órát maga mögött tudó Anka az éjszakai le- és felszállás procedúráját is maga mögött tudja. Törökország műholdas kommunikáció lehetőségét is integrálta az Anka eszköztárába.
—–
luperator