|

Támogassuk a berekfürdői múzeum Mi-24D-jének felújítását!

Bizonyára olvasóink jelentős része hallott már a berekfürdői „A szovjet repülőtér titkai” kiállításról, mely hazánkban és világszinten is ritkaságszámba menően érdekes látnivalókat kínál azok számára, akik szeretnének betekintést nyerni egy szovjet légibázis életének rejtelmeibe. A Berekfürdő önkormányzata által üzemeltetett, illetve Vándor Károly repüléstörténész által megszervezett, alapított és tulajdonolt kiállítás fenntartása, bővítése azonban nem egyszerű, a közelmúltban pedig – egy ajándékba kapott, szovjet felségjelzésű Mil Mi-24D harci helikopter kapcsán – komoly problémákba is ütközött. Az Európában egyedülálló látványosságot nyújtó forgószárnyas felújításához, teljes pompájába tételéhez ugyanis hiányzik még néhány, igencsak fontos alkatrész, műszer, amiket egyelőre nem tudtak semmilyen forrásból beszerezni.

A felhívás tárgya, a berekfürdői múzeum Mi-24D-je

A felhívás tárgya, a berekfürdői múzeum Mi-24D-je ,

Mivel fontosnak tartjuk, hogy az ilyen, és ehhez hasonló kezdeményezések, hadtörténelmi kiállítások állapota, tárlatuk minősége és mennyisége javuljon és bővüljön, úgy gondoltuk, csatlakozunk a múzeum kampányához, és olvasóközönségünk elé tárjuk, mire is lenne szükség a Mi-24D munkálatainak teljessé tételéhez. Bár kicsi rá az esély, de mégis van, hogy valaki netán rendelkezik a következőkben felsorolt tételek bármelyikével, így talán nem felesleges a próbálkozás. Aki tehát ezek közül bármelyiket birtokolja, vagy tud olyan személyről, akinek van a birtokában akár egy is a következők közül, ne habozzon írni nekünk vagy a múzeumnak (elérhetőségük ITT található) – utóbbi szívesen fogadja a felajánlásokat, de természetesen fizetni is hajlandó, ha úgy adódik.

Szükség lenne tehát:
• főrotor egységekre (Mi-8-as alkatrészek is tökéletesen megfelelnek: főreduktor, rotoragy, vezérlő automata, rotorlapátok)
• farokrotorhoz végreduktorra (Mi-8 vagy Mi-24, mindegy)
• Ka-26/Mi-8/Mi-24 botkormány markolatra (ezek gyakorlatilag megegyeznek)
• kabintakaróra
• PZU takaróra
• bemászó létrára, kiszolgáló állványokra (bármilyen)
• MSz-61 fedélzeti magnetofon kezelőpultjára
• DISzSz-15 kezelőpultra + koordináta indikátorra + elmozdulási szög és sebesség műszerre
• IR-117 üzemmód kijelzőre
• oxigén palackra
• deszantülésre
• minőségi festékre
• makett/gyakorló/hatástalanított fegyverzeti elemekre (Falanga, Sz-5, stb.)
• valamint bármilyen, szovjet-orosz repüléssel kapcsolatos tárgyra.

Maga a Mi-24D egyébként majdnem készen van, szinte már csak a fentiek hiányoznak hozzá, illetve ezeken kívül a teljes, szovjet álcázó festésre való átkenése (jelenleg is szovjet felségjelet visel és a feliratok is ehhez hűek), amihez szintén várják a segítséget.

Az oldalszám és a felségjel már autentikus, ám a festés még várat magára

Az oldalszám és a felségjel már autentikus, ám a festés még várat magára ,


Emellett pedig csak javasolni tudjuk mindenkinek, hogy látogasson el berekfürdőre, és nézze meg a múzeumot, ahol támogatói jegy ellenében még akár be is ülhet a Mi-24D-be, de sok minden mást is láthat.