Október 22-én jelentette be a MiG repülőgépgyártó cég, hogy megkezdte az Orosz Haditengerészet számára készített MiG-29K/KUB hajófedélzeti vadászbombázók első sorozatgyártott példányainak tesztelését.
Az Orosz Védelmi Minisztérium 2012 februárjában írt alá szerződést a MiG-gel húsz MiG-29K (együléses) és négy KUB (kétüléses) változat beszerzéséről. A MiG tervei szerint 2013 végére leszállíthatják le az első négy példányt. A típus Oroszország jelenleg egyetlen üzemben álló hordozóján, az Admiral Kuznyecovon fog üzembe állni, mely az Északi Flottánál Murmanszkban állomásozik és fedélzetéről jelenleg csak a Szu-33 Flanker haditengerészeti vadászrepülők üzemelnek, melyek méretük miatt csak csökkentett üzemanyag-mennyiséggel és/vagy fegyverzettel képesek a hajófedélzeti üzemre.
A MiG-29K/KUB a nálunk is jól ismert MiG-29 vadászgép hajófedélzeti változata, melyet számos módosítás mellett megerősített sárkányszerkezettel, felhajtható szárnyakkal, fékezőhoroggal és a többfeladatú képességeket biztosító Zsuk-ME radarral láttak el.
A Szu-33 csupán légvédelmi feladatkört képes ellátni, míg a MiG-29K/KUB széles körben alkalmazhat levegő-föld és levegő-levegő fegyvereket, illetve lézeres célmegjelölő rendszereket. Emellett alkalmas az ún. „buddy refuel”-re is a törzs alá függeszthető PAZ-1MK utántöltő berendezés segítségével, mellyel a MiG-29 légi tankolóállomásként funkcionálhat.
A típus jelenleg csak az Indiai Haditengerészet állományában áll rendszerben, az ex-orosz Varjag -mely immáron INS Vikramaditya fedélzetén üzemel majd, a repülőgép-hordozó november 15-i átadását követően.